Olen hyvin lähellä paikalliseen helluntaiseurakuntaan liittymistä

Anonyymi

Voitko vielä kertoa minulle jotain, rohkaista tai varottaa?

Teen siirtymää luterilaisuudesta, johon olen syntynyt. Olen saanut uskolleni vahvistusta helluntaiseurakunnalta ja olen käynyt kokouksissa sitoutumatta vielä enempää.

Luterilaisuudessa varotellaan vapaiden suuntien henkisestä ja hengellisestä väkivallasta ja tuo hieman askarruttaa ja on tähän asti estänyt liittymistä, mutta nyt alan olla riskistä huolimatta valmis. Toivon että vältyn ainakin syviltä haavoilta...

Kasteasian olen käsitellyt mielessäni ja pitkän pohdinnan jälkeen halusisin uskovien upotuskasteelle. Kymmenyksiin ja palvelutehtävään seurakunnassa olen valmis.

Kertokaahan siis vielä viime hetken vinkkejä, varoituksia, rohkaisua tai muuta mieleen tulevaa.

90

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos se helluntaiseurakunta on tuntunut hyvältä tähän asti, niin todennäköisesti tuntuu kohtalaisen hyvältä jatkossakin. Tietysti aina siellä missä on ihmisiä, on myös epätäydellisyyttä. Ja kun aikaa kuluu, niin jotkut jutut voi alkaa myös hiertää, kuten ihmisten välillä tapaa joskus käydä. Mutta kirjoituksesi perusteella et tunnu sellaiselta "uutuudenviehätysten metsästäjältä", että joku uutuudenviehätyksen katoaminen tulisi olemaan sinulle sellainen asia, joka tulisi dramaattisesti vaikuttamaan käsityksiisi seurakunnasta tulevina vuosina.

    • Anonyymi

      Helppoa, lahkoon pääsee kymmenykset maksamalla ja alustava kielilläpuhumisen taito on on myös etu.

      • Anonyymi

        Valmistaudu siihen että kaikki mitä sulla on varastetaan .


    • Anonyymi

      "Uskovien upotuskaste", eli kaste, joka vaatii ensin hengellisen ansion.

      Mikä on se uskonraja, että olet oikeassa uskonvireessä, ollaksesi "oikeutettu" tuohon hengelliseen oma-ansiokasteeseen?

      • Anonyymi

        >> "Uskovien upotuskaste", eli kaste, joka vaatii ensin hengellisen ansion. <<

        Lue ensin raamattu ennen kuin yrität opettaa sitä.


    • Anonyymi

      Ylivainiokin kirjoitti muistiinpanoissaan, että katui kun luopui kasteen armosta ja lähti helluntalaiseksi.
      Epäili useasti, mikä henki heitä oikein kaataa, kun se henki pystyy ihmisen kaatamaan, mutta kukaan ei parantunnu oikeasti.
      Niilo kuoli pahan äkkikuolean vain 61-vuotiaana kohtaukseen, josta sairauksesta ehti julistaa itsesä terveeksi.

      • Anonyymi

        Olen lukenut Yli-Vainion muistiinpanot. Mitään "kasteen armosta luopumista" hän ei katunut. Sitä kyllä joskus pohti, olisiko pitänyt perustaa siinä lopussa ihan oma liikkeensä.

        Ihan vähän ennen kuilemaansa siellä Espanjassa Niilo pohti, että "tännehän olisi hyvä jäädä". Siinä vaiheessa oli jo aika väsynyt neljän ja puolen vuoden jatkuvaan kokoussarjaan toisensa jälkeen. Ehkäpä se oli juuri sopiva aika Jumalalla ottaa palvelijansa kotiin? Inhimillisenä syynä taisi olla juoksukilpailu vuorenrinnettä ylöspäin. Sen ajan kuuskymppiset eivät välttämättä olleet yhtä hyväkuntoisia kuin nykyään.


      • Anonyymi

        Me uskovat tiedämme mitä "paha äkkikuolema" tarkoittaa.
        Niilo sai kaatananvoimansa oleiltuaan pitkään Australiassa aboriginaalien opissa.


      • Anonyymi

        Siionismi ei ole mikään pelastus vaan vanhan liiton lakimooses . Juutalainen saatana job-juudas iskee kimppuun .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut Yli-Vainion muistiinpanot. Mitään "kasteen armosta luopumista" hän ei katunut. Sitä kyllä joskus pohti, olisiko pitänyt perustaa siinä lopussa ihan oma liikkeensä.

        Ihan vähän ennen kuilemaansa siellä Espanjassa Niilo pohti, että "tännehän olisi hyvä jäädä". Siinä vaiheessa oli jo aika väsynyt neljän ja puolen vuoden jatkuvaan kokoussarjaan toisensa jälkeen. Ehkäpä se oli juuri sopiva aika Jumalalla ottaa palvelijansa kotiin? Inhimillisenä syynä taisi olla juoksukilpailu vuorenrinnettä ylöspäin. Sen ajan kuuskymppiset eivät välttämättä olleet yhtä hyväkuntoisia kuin nykyään.

        Tietysti hellarivaparit sijoittaa huijaamansa kiinteistöihin ja myy mielellään muiden tavarat rahasta . Ostaa autoja näyttelee köyhää .


    • Anonyymi

      Viime hetken vinkkinä sanoisin, että käypäs kääntymässä vielä Vapaakirkossa, Metodistikirkossa, Baptistikirkossa ja vaikkapa Adventtikirkossa. Perskeptiivi ei olisi haitaksi. Ystäväni oli helluntailainen ja metodisti mutta koki, että luterilainen kirkko on lopulta kuitenkin hänen kotinsa. Itse jätin adventtikirkon ja olen käynyt vapaakirkossa ja , luterilaisessa kirkossa ja helluntailaisissa mutta en koe niitä omakseni. Koen, että en tarvitse kirkkoa uskoni vuoksi.

      • Anonyymi

        >> Viime hetken vinkkinä sanoisin, että käypäs kääntymässä vielä --- <<

        Kääntymässä niissä nimenomaan voikin käydä, koska Jeesuksen seuraaminen ei vaadi kuin kuin Jeesuksen puoleen kääntymistä.


    • Anonyymi

      Uskoa on menenlaista, joten ole tarkkana ! Itse kävin aikoinani useimmissa vapaissa suunnissa, en hätiköinyt mihinkään liittymistäni.
      Jumala johdatti ymmärtämään sapatin pyhänäpäivänä. Jumalan johdatus on ihmeellinen.
      Niinpä en liittynyt näihin sunnuntai vapaisiinsuuntiin, heillehän ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi, he vain siivoilevat välillä talkoilla sapattina rukoushuoneitaan.

      Raamatusta luemme: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä,. ei ole Hänen omansa, ja myöskin: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano ei heillä aamun koittoa ole.

      1234567---

      • Anonyymi

        Helluntailaisuudessa Vanha Testamentti ja kohdat, joissa lukee "Herra sanoi" he ovat heittäneet roskiin ja lukevat nenä kiinni Korinttolaiskirjettä, joissa tuo luopioseurakunta puhui sekavilla hurmoskielillä ja Paavali vielä heitä rohkaisi niin tekemään.

        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi

        Hohhoijaa ja haukotus.


      • Anonyymi

        Pitikö sapatin ymmärtämiseksi liittyä myös adventtiseurakuntaan? Ei minun ainakaan tarvinnut, kun Herra sapatista itselleni opetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö sapatin ymmärtämiseksi liittyä myös adventtiseurakuntaan? Ei minun ainakaan tarvinnut, kun Herra sapatista itselleni opetti.

        Toiset liittyy kirkkoon toiset ei. Sapatti tulee kuitenkin pitää pyhänäpäivänä, vaikka ei olisi yhtään kirkkoa, eikä liittyisi kirkkoon. Itseäni ei kiinnosta käydä näissä sunnuntai kirkoissa, ei sitten yhtään, senjälkeen kun sapatin olen ymmärtänyt.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset liittyy kirkkoon toiset ei. Sapatti tulee kuitenkin pitää pyhänäpäivänä, vaikka ei olisi yhtään kirkkoa, eikä liittyisi kirkkoon. Itseäni ei kiinnosta käydä näissä sunnuntai kirkoissa, ei sitten yhtään, senjälkeen kun sapatin olen ymmärtänyt.

        1234567---

        Sehän on itsestään selvää kun totuus valkenee, niin harhat eivät kiinnosta.


    • Anonyymi

      Vanhojen historiallisten asioiden tutkimuksen yksi tärkein periaate on, mitä vanhemmasta kirkkokunnasta on kysymys, sen lähempänä he ovat niitä ilmiöitä ja opetuksia, kirjoituksia ja käytäntöjä, joita silloin alunperin oli käytössä.

      1900-luvun alussa Amerikassa syntyneet uskonlahkot eli ns. uususkonnot ovat hyvin kaukana alkuperäisistä Raamatun tapahtumista ja niissä vaikuttava henki on hyvin kyseenalainen.

      • Anonyymi

        Siispä gnostilaiseksi käänny...


      • Anonyymi

        >> mitä vanhemmasta kirkkokunnasta on kysymys, sen lähempänä he ovat niitä ilmiöitä ja opetuksia, kirjoituksia ja käytäntöjä, joita silloin alunperin oli käytössä. >>

        Tjaa... Ei Jeesus kyllä paavin ja kardinaalien virkaa käskenyt perustaa, ei kirjoituttaa raamattua munkkilatinaksi niin, ettei tavallinen kansa edes ymmärrä sitä. Hän ei myöskään käskenyt ristiretkille lähteä, ei sulkeutua munkki- ja nunnayhteisöihin jne. Joten ei siellä alkukirkossa nyt sentään ihan niin "alkuperäistä" se touhu ollut

        Mutta alkuseurakunnassa kyllä oli - siis niiden parissa, jotka vielä ovat raamattuun päässeet. Raamattu kuitenkin kertoo, että jo sieltä asti alkoi antikristillisyys ja eksymykset seurakunnassa vaikuttaa.

        Loppua kohden eksymys ja luopumus vain lisääntyvät, joten ihan raamatun kertoman mukaisesti asiat tässä ovat edenneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> mitä vanhemmasta kirkkokunnasta on kysymys, sen lähempänä he ovat niitä ilmiöitä ja opetuksia, kirjoituksia ja käytäntöjä, joita silloin alunperin oli käytössä. >>

        Tjaa... Ei Jeesus kyllä paavin ja kardinaalien virkaa käskenyt perustaa, ei kirjoituttaa raamattua munkkilatinaksi niin, ettei tavallinen kansa edes ymmärrä sitä. Hän ei myöskään käskenyt ristiretkille lähteä, ei sulkeutua munkki- ja nunnayhteisöihin jne. Joten ei siellä alkukirkossa nyt sentään ihan niin "alkuperäistä" se touhu ollut

        Mutta alkuseurakunnassa kyllä oli - siis niiden parissa, jotka vielä ovat raamattuun päässeet. Raamattu kuitenkin kertoo, että jo sieltä asti alkoi antikristillisyys ja eksymykset seurakunnassa vaikuttaa.

        Loppua kohden eksymys ja luopumus vain lisääntyvät, joten ihan raamatun kertoman mukaisesti asiat tässä ovat edenneet.

        "Tjaa... Ei Jeesus kyllä paavin ja kardinaalien virkaa käskenyt perustaa, ei kirjoituttaa raamattua munkkilatinaksi2


        Latina oli Rooman valtakunnan kirjakieli, joten tottakai katolisen kirkon kokoama raamattu oli latinaksi. Eihän kansa osannut edes lukea vuonna 325. Luther teki saksankielisen käännöksensä 1500-luvulla. Sekin oli harvojen herkkua. Lukutaitohan alkoi yleistymään Euroopassa vasta 1600-luvulla. Täällä pohjan perukoilla vasta parisataa vuotta myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siispä gnostilaiseksi käänny...

        Galatalaiseksi. Mitä järkeä on lähteä pois armosta ???


    • Anonyymi

      Evankeliointi on helluntailaisille tärkeää. Koko maailman. Jos etsit täydellistä srk aa , sitä saat etsiä. On kansainvälisyyttä. Paikallisesti kaipaan enemmän maallikkojen osuutta työssä. Siis rivijäsenten. Näin olen itse kokenut helluntailaisuuden vuosikymmenten aikana. Mutta minulla on suora yhteys Jumalaan ja Jeesukseen.

      • Anonyymi

        Evankeliointi on helluntailaisillakin enää pelkkä ihanne, josta kyllä jaksetaan puhua, vaan ei enää toimia sen mukaisesti.

        Jos haluaa evankelioivaan seurakuntaan, sellaisen löytää One Way-seurakunnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliointi on helluntailaisillakin enää pelkkä ihanne, josta kyllä jaksetaan puhua, vaan ei enää toimia sen mukaisesti.

        Jos haluaa evankelioivaan seurakuntaan, sellaisen löytää One Way-seurakunnista.

        Rahankeräystä .


    • Anonyymi

      varoitus..


      älä liity. siellä on oppina harhaoppi..

      katso netistä Suomen helluntaikirkon Uskon periaatteet.

      Periaatteet ovat vastoin Pyhän Jumalan oppia kaikki.

      Ensimmäinen virhe on Jumala jota palvotaan...Isö Poika ja Pyhä Henki. Virhe koska on vain yksi on Jumala..Hän Israelin ja uuden liiton Pyhä Jumala.

      Jos liityt elämäsi mene pieleen.

      • Anonyymi

        Sinä et tiedä yhdestä Jumalasta, etkä "kolminaisuudestakaan".
        Et tunne, mikä on Sana, milloin se tuli näkyviin, missä Hän oli Luomisessa, mitä on sijaisuus, Ylipappi - missä Hänen valtaistuimensa on tällähetkellä, ja mihin se siirtyy, kun kaikki asetetaan paikalleen, kun luodaan Uusi taivas ja maa.
        siksi olet hakusessa ja tuuliviiri. Käsityksesi Yksi - on vielä paljon opin matkan takana.


    • Anonyymi

      Varoittaisin kyllä! Itse kävin paljon kokouksissa aiemmin. Olen luterilainen, mutta erosin, kun tuli näitä "vihkimisjuttuja". Minua kosiskeltiin hellareihin. Olin käynyt joskus kasteella , joten sain hyväksynnän seurakuntaan. Luulin, että pääsen palvelemaan, mutta tilanne muuttuikin. Koin, että tuli kateellisuutta ja ylikävelyä suorastaan röyhkeätä. Katselin hetken aikaa ja ilmoitin erostani seurakunnalle.
      Jotkut ihmiset katsovat karsaasti (rakkaus katosi) ja joidenkin kanssa olen ollut yhteyksissä ja kokenut rakkautta. En ole kertonut kohtelustani vaikka joskus on tehnyt mieli. Eräs nainen oli "ystävä", mutta petollinen loppupeleissä. Olen kuullut myös muidenkin kokeneen vastaavaa. Hierarkia on rajua!

    • Anonyymi

      Kuin oma kirjoitukseni.

      Markku Veilo henkilökohtaisesti on vaikuttanut minuun eniten hengellisenä kasvattajana maallisen osalta. Hän on veljeni, joka on minulle rakas.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Tämä selitti paljon, miksi et kuulosta ihan raittiilta aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä selitti paljon, miksi et kuulosta ihan raittiilta aina.

        Menen keittiöön ottamaan raittiin kylmän kaakaon.

        Commandohauis


      • Anonyymi

        Minuun taas ovat vahvimmin ja oikeastaan ainoinakin vaikuttaneet Eino Ilmari Mannisen ja Kai Antturin tiukat Jeesuksen seuraamis-opetukset. Martti Luther itse (kirjojensa kautta) sittemmin nk. hienosääti useita näiltä saamiani opetuksia.

        Jokainen noista kolmesta, jos asiaa oli, olivat puheissaan jokseenkin hienostelemattomia. Joten, ei pidä ihmetellä...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuun taas ovat vahvimmin ja oikeastaan ainoinakin vaikuttaneet Eino Ilmari Mannisen ja Kai Antturin tiukat Jeesuksen seuraamis-opetukset. Martti Luther itse (kirjojensa kautta) sittemmin nk. hienosääti useita näiltä saamiani opetuksia.

        Jokainen noista kolmesta, jos asiaa oli, olivat puheissaan jokseenkin hienostelemattomia. Joten, ei pidä ihmetellä...
        ~

        Oliko Eino Ilmari Mannisella ja Kai Antturilla rukoushuoneiden ovet sapattisin auki Jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan ? Jeesushan meni tapansa mukaan sapattina synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Eino Ilmari Mannisella ja Kai Antturilla rukoushuoneiden ovet sapattisin auki Jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan ? Jeesushan meni tapansa mukaan sapattina synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

        1234567---

        Palvelivat Jumalaa Hengessä ja totuudessa joka PÄIVÄ! Siinä todellisempi, JUMALAN valmistama Tie!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuun taas ovat vahvimmin ja oikeastaan ainoinakin vaikuttaneet Eino Ilmari Mannisen ja Kai Antturin tiukat Jeesuksen seuraamis-opetukset. Martti Luther itse (kirjojensa kautta) sittemmin nk. hienosääti useita näiltä saamiani opetuksia.

        Jokainen noista kolmesta, jos asiaa oli, olivat puheissaan jokseenkin hienostelemattomia. Joten, ei pidä ihmetellä...
        ~

        Päädyin aikoinani hellariympyröihin, kun Kai Antturi ja Veikko Manninen kävivät kirkasotsaisina nuorina miehinä pitämässä kokouksia meidän kylällä.:) Olen kyllä sittemmin katsellut ympärilleni myös muissa traditioissa.. Lutherille armo on avautunut ehkä kirkkaimmin. Ja olen itsekin kasvanut vuosien varrella siihen suuntaan.


      • Anonyymi

        Siionistit jäi siinaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Eino Ilmari Mannisella ja Kai Antturilla rukoushuoneiden ovet sapattisin auki Jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan ? Jeesushan meni tapansa mukaan sapattina synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

        1234567---

        Kuule sä oot vanhassa liitossa ympärileikkaus eläinuhrit .


    • Anonyymi

      Voihan sitä siihen nykyiseenkin seurakuntaan jäädä, jossa mennään vain hiukan pieleen. Eihän täysin raitista seurakuntaa varmaan olekaan. Raamatunkaan perusteella.

      Riittää, että lähtee sellaisesta hölmölästä pois, jossa kontataan, juovutaan, harrastetaan tulijuttuja ym. epämääräistä ja todella eksyttävää ja epäraamatullista.

      Voit olla jopa hyödyksi, valoksi ja suolaksi ja ojennuksesi, siinä seurakunnassa, jossa nyt olet ja jossa ollaan poikettu totuudesta vain vähän pieleen. Herra saattaa sinua jopa käyttää seurakuntasi kurssin oikaisemiseen, jos jäät sinne. Tosin se vaatii sietokykyä todella paljon, koska vastustus alkaa heti, kun ihmiset vaistoavat muutoksen tuulet.

    • Anonyymi

      Aloitukseen.
      Älä rakastu kirkkojen jäsenrekistereihin. Ne eivät sinua pelasta.
      Pidä huoli siitä, että seuraat Jeesusta, sekä, että nimesi on Elämänkirjassa.
      Se on tärkein.
      Jäsenrekisteri on tavallaan raamatun mukaan synti, että aletaan laskemaan se, että kuka on uskossa ja kuka ei. Sitten pullistellaan olevaisuudessa.
      Vain Jumala tuntee omansa.
      Tunnen helluntalaisuuden arjen 40-vuoden matkalta. Myös sen raadollisuuden.
      Sama se on muuallakin.
      Itselläni ei enää ole jäsenrekistereissä nimeä, kun kirjoituksiin vedoten, ei väitetty, että sanon väärin, vaan se ei sopin helluntalaisuuteen.
      Siksi ulkoistettiin, ettei ole "lupa" puhua sisäpuolella seurakunnassa.
      Senpä tähden, synagoogasta tuli ero. Synagoga on kokoushuone.
      Siitä kerraten, ei kahden papin suulla sanomani ollut kirjoitusista väärä, vaan täällä kirkot ovat sitoutuneet perinteisiin niin lujasti, ettei sinne mahdu Jumalan Sana.
      Se rikkoo perustukset, mihin kukin kirkko on rakennettu.
      Nyt olen "pihalla", Herran omana, ja kyllä se menee näinkin.
      Herran ehtoollisen otamme kotona. Kotikirkkona. Ei korostaen itseä, vaan kirjoituksia. Siis luemme sanaa - mitä on kirjoitettu.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat tekstisi alkuun: "aloitukseen"?

        Kun kirjoittaa aloituksen perään, se on automaattisesti vastaus aloitukseen. Kun painaa "kommentti"-nappulaa kommentin alareunassa, vastaa automaattisesti kommenttiin. Ja tämä kaikki näkyy myös vastauksessasi, sen ulkonäössä.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, ettei mihinkään jäsenyyteen pidä ainakaan "rakastua". Se juurikin on monen uskovan synti, että omasta kuppikunnasta tulee hyvä kakkosjumala Jumalan rinnalle, jota samalla tavoin kuin Herraa itseäänkin KOROTETAAN, IHANNOIDAAN ja SEURATAAN. Ja sitähän se idolin eli epäjumalan palvominen ja seuraaminen juuri on.

      Toisille se epäjumala voi olla joku muu asia, kuten vaikkapa TV(7). Siellähän se on meillä kaikilla olohuoneessamme oikein paraatipaikalla, niin kuin pakanauskontojen kotialttarit konsanaan. Ja sitten päivässä uhrataan sille laatuaikaa jopa enemmän kuin Jumalalle.

      Mutta jos uskova ei näin toimi, ei jäsenkirja tai se muukaan asia elämässä, silloin mikään synti ole.

    • Anonyymi

      Raamattu antaa selvän ja luotettavan tuntomerkin oikeasta seurakunnasta. Etsi sellainen seurakunta, joka uskoo samalla tavalla kuinJeesus ja joka kunnioittaa kymmentä käskyä mukaanlukien sapattikäsky, joka on pisin kymmenestä käskystä. Usko Jeesukseen pelastaa sinut ja Jumalan käskyt varjelevat sinut synnin teiltä. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12

      • Anonyymi

        "Etsi sellainen seurakunta, joka uskoo samalla tavalla kuinJeesus..."

        Ei sellaista ole olemassakaan!

        Jeesus ei uskonut olevansa Jumala, kolmiyhteinen yhtään mikään eikä neitsyestä syntynyt. On paljon muutakin, mitä ihmiset valehtelevat tietämättään Jeesuksen uskosta.


      • Anonyymi

        Höpötyksiä. Herra on itse minua kehottanut käymään oman paikkakuntani eri seurakunnissa, vaikka niissä on pieleen menty enemmän taikka vähemmän. Ei sellaista olekaan kuin täysin raitis seurakunta. Raamattukin sen osoittaa.

        Ei meitä ole käsketty edes maailmasta eristäytymään yhteiskunnan ulkopuolelle johonkin omaan kolhoosiin, vaan me pysymme maailmassa, mutta emme ole maailmasta. Ei kai Herra nyt sentään käske meitä sellaisilta uskovista erottumaan, jotka ovat vähän hairahtuneet, jos hän ei kerran käske maailman ihmisistäkään, jotka ovat täysin pihalla koko kristinuskosta, loitolla pysymään?! Maailaman ja eksymyksen keskeltä kai sitä jokainen meistä on pelastettu. Ja samoissa piireissä meidän kuuluu myös kalastaa ja niistä eksyneitä palauttaa.

        Herra käskee uudistumaan mieleltämme ja pysymään opillisesti raittiissa. Ei se silti tarkoita mitään rotupuhtaan porukan kokoamista ympärille. Heikkoa on usko, jos se ei eksyneitä vahvana kestä. Ei se silloin kestä jumalattomiakaan.


    • Anonyymi

      Minua viehättää nämä tulenpalavat lahkot ,jossa tapahtuu ihmeitä. Koen etten saa luterilaisesta kirkosta paljoakaan,kun olen istunut messun läpi, puupenkissä tietyn kaavan mukaan. Mutta sielläkin toiminta seurakunnassa tuntuisi hyvältä. Pienikin palvelu kelpaisi. En edes halua tärkeitä virkoja,vaan osallisuus Jeesuksen ruumiissa riittää.

      • Anonyymi

        Et vaikuta kovin viisaalta.

        Kysyisit ensin neuvoa Uskontojen Uhrit ry:n numerosta.


      • Anonyymi

        Olet melkoisessa vaarassa eksyä, jos olet viehättynyt ihmeisiin tai vastaaviin, etkä Jeesukseen ja hänen palvelemiseensa. Koitahan siis ruveta ensi töiksesi innostumaan Jeesuksesta itsestään!

        Ei minkään seurakunnan messussa paljon sen kummempaa tai palavampaa ole kuin esim evlut-kirkossa. Musiikkityyli lähinnä vaihtelee ja puheet ei vapaissa suunnissa pohjaudu kirkkokäsikirjoihin tai -kalenteriin. Ja armolahjoja kuulee joskus käytettävän, joskaan ei joka tilaisuudessa, vaikka täälläkin sellaista kuvaa pyritään antamaan, että meno olisi jotenkin armolahjatäyteistä vapaissa suunnissa.

        Kirkossa muut kuin ne jumalanpalvelukset ovat kyllä ihan virkistäviä tilaisuuksia myös, esim. sanan ja rukouksen illat ja muut sellaiset, joissa on mukana seurakuntalaisiakin tilaisuuden toteuttajina. Niissä käykin myös vapaiden suuntien uskovia, koska ne ovat melko samantyyppisiä sisällöltään kuin vapaiden suuntien rukousillat yms. tapahtumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaikuta kovin viisaalta.

        Kysyisit ensin neuvoa Uskontojen Uhrit ry:n numerosta.

        Ei Herran halua sinua "tulenpalaviin lahkoihin", vaan Herralle palavaan raittiiseen seurakuntaan, jossa armolahjat toimivat raamatullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Herran halua sinua "tulenpalaviin lahkoihin", vaan Herralle palavaan raittiiseen seurakuntaan, jossa armolahjat toimivat raamatullisesti.

        Mistä löydät sinäkin täydellisen seurakunnan? Ovatko Jehovan Todistajat valtakunnansaleineen täydellisiä? On itäinen ja läntinen piiri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löydät sinäkin täydellisen seurakunnan? Ovatko Jehovan Todistajat valtakunnansaleineen täydellisiä? On itäinen ja läntinen piiri.

        Täydellisestä en edes puhunut. Täysin raittiitakin on turha hakea.

        Puhuinkin sanoin "Herra haluaa", koska Herrahan se on se, joka ohjaa kunkin sinne paikkaan, minne hän katsoo ihmiselle parhaaksi. Olettaen tietysti, että uskova kuuntelee ja tottelee Herran kehotuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaikuta kovin viisaalta.

        Kysyisit ensin neuvoa Uskontojen Uhrit ry:n numerosta.

        Seurakunta toimisi puhtaasti.Helluntaisrk oikeudessakin käsittelee asioitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löydät sinäkin täydellisen seurakunnan? Ovatko Jehovan Todistajat valtakunnansaleineen täydellisiä? On itäinen ja läntinen piiri.

        Jehovan todistajat eivät Jeesusta pidä Pelastajana vaan enkelinä, luotuna olentona, joka on valhe.

        Täytyy olla vääristynyt Raamattu tai sitä lukematon jos päätyy siihen valheeseen uskomaan että Jeesus on enkeli.

        Jehovan todistajat pitävät järjestöönsä kuuluvat tiukasti valvottuina ja valheella aivopestyinä.

        Jehovan todistajat eivät osallistu debatteihin Jeesuksen persoonasta? Miksi? Koska kiinnijää aika nopeasti valheista.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaikuta kovin viisaalta.

        Kysyisit ensin neuvoa Uskontojen Uhrit ry:n numerosta.

        Lahkoissa on oikea helvetti .


    • Anonyymi

      Onpa koettu elämässä tämäkin. Paikassa X opetus poikkeaa paljon raamatusta. Istun tilaisuuden aivan hiljaa. Katselen komeita seiniä ja ikkunoita, kattoakin. Rukoilen hiljaa koko tilaisuuden ajan. Puhun kielilläkin. Jumala kyllä antaa armoaan, PH:n läsnäoloa ym. En elä kuivaa uskonelämää. Ainakin itse olen kokenut ja koen tämän elämässä. Kunpa pian kirkkojen ulko-ovilta otettaisiin 2x4 tuumaa lankku pois. Sitä rukoilkaa. Tässä on mennyt jo liaan pitkään.

    • Anonyymi

      Ketjun aloitus tuntuu sillä tavalla oudolta, että kysyjä tuntuu tietävän liian hyvin mitä on olemassa mielikuvia helluntailaisuudesta. Miksi tämä keskusteluttaminen?
      Jos kysyjä on todella haluaa tietää mitä hänen kohdallaan tulee tuolla avauksella toimia, niin älä kajoa helluntailaisuuteen. Ei mitään upotuskasteita, ei niin mitään.
      Tietenkin aina täytyy kehottaa turvaamaan Herraan joka päivä mitä sinä päivänä arjessa eteen tuleekin.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuudessa on valitettavan vallalla ajatus, jonka mukaan uskovan on sovittava heidän oppikäsityksiinsä, tullakseen hyväksytyksi ja ollakseen raitis. Siltä osin se muistuttaa paljon lahkoa, sillä kenkää tulee ennemmin tai myöhemmin, joka ei samaan ruotuun taivu. Tai vähintäänkin häntä sitten kartetaan erehtyneenä ja harhaoppisena.

        Voi siis olla yksinäinen tie edessä, jos jostain asiasta oletkin eri mieltä. Perehdy siis jo etukäteen siihen, miten helluntailaisuudessa tulkitaan eri raamatunkohtia, ennen kuin alat sinne jäseneksi pyrkiä. Niitä uhrejahan syntyy juuri silloin, kun ei olla otettu käsityksistä selvää, vaan sukelletaan tuntemattomaan perehtymättömänä ja sitten petytään.

        Selvitä siis seurakunnasta se kohta heidän nettisivuiltansa, jossa lukee esimerkiksi "näin me uskomme" tai "mihin me uskomme" tai "oppimme" tai muuta vastaavaa.

        Ja kuuntele sitten seurakunnan opetuksia ensin netistä. Hae heiltä saarnoja perusaiheista, kuten siitä, kuka Jeesus on, mikä seurakunta on kyseisen seurakunnan opetuksen mukaan, mitä armolahjat ovat kyseisen seurakunnan mukaan jne.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset ovat kaikista uskovaisista hauskimmat. Seuroissa parhaimmillaan kaatuillaan ja puhutaan kielillä. Helluntailset pelkäävät demoneja hysteerisesti.
      On Tuksu ja muut humut.
      Liity helluntailaisiin, niin aika ei anakaan tule pitkäksi!

      • Anonyymi

        3. Asia
        Vanhan testamentin todistus Pyhästä Jumalasta


        Vanhasta testamentista ei ole mainittu kertaakaan Isä, Poika ja Pyhää Henki, joten ei ole iankaikkista persoonaa Poika ja Pyhä Henki.
        Eikä ole mainittu, että Jumalan tykönä on Sana-jumala…Sana-jumalaa ei mainita kertaakaan niin kuin Joh. 1:1 väittää! Eikä ole ole luotu mitään Sana-jumalan kautta niin kuin Joh. 1: 1-3 väittää!
        Eikä Sana-jumala ole syntynyt Jumalasta…ei ole syntynyt Jumala Jumalasta, tuo ei ole totta niin kuin ihmiset väittävät! Sana-jumala ei ole Jumalan Poika ja Pyhän Jumalan luona ei ole Poikaa.
        Joten Pyhä Jumala ei ole muuttunut Isäksi ja Pojaksi alussa niin kuin Joh. 1:1-1 väittää!
        Joten Pyhästä Jumalasta ole lähtenyt Sana-jumalaa ja tullut lihaksi (Joh. 1:14).
        Myöskään Pyhä Jumala ei ole lähettänyt ainosyntyistä Poikaa (Joh. 3:16), koska tuollaista Sana-jumalaa ei ole syntynyt Jumalasta eikä näinollen ole olemassa Poikaa, jota lähettää!

        Pyhä Jumala on yksin luoja, Hän on kaiken luonut yksinään, yhtään apujumalaa ei tarvittu!
        Pyhä Jumala on suvereeni hallitsija ja kuningas ja tuomari, ja vain yksi on Jumala ja yksi on ihminen Jeesus Kristus.

        Yksin maailmanlaajuinen Pyhän Jumalan seurakunta, Yksin Pyhän Jumalan kunnia!
        (Eikä kunnioiteta mitään uuskristinuskon mielikuvitusoppeja, valhetta ja petosta maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa, eikä ihmisten synnyttämää petosta Isä Poika ja Pyhä Henki)

        Tuossa on Pyhän Jumalan antama lopunajan sanoma kaikille suomalaisille!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/yhdyskuntajarjestys/

      19 § Jäsenten ottaminen ja erottaminen

      ...Seurakunnan varsinaiseksi jäseneksi voidaan ottaa uskoon tullut ja uskovana kastettu henkilö... Jäsen voidaan erottaa seurakunnasta, jos hänen katsotaan luopuneen uskosta tai seurakunnan opetuksen mukaisista kristityn elämäntavoista taikka jos hän toiminnallaan aiheuttaa vahinkoa seurakunnalle tai yhdyskunnalle. Ennen päätöksen tekemistä on asianomaiselle varattava tilaisuus tulla kuulluksi...

      21 § Jäsenten oikeudet ja velvollisuudet

      ....Seurakunnan vanhimmisto voi päättää, missä määrin muut henkilöt kuin seurakunnan varsinaiset jäsenet voivat osallistua seurakunnan toimintaan ja seurakuntayhteyteen ja olla läsnä seurakunnankokouksissa...

      Yhdyskuntaan liittyminen on inhimmillistä alkuperää. Joka siis sitoo itsensä johonkin yhdistykseen tai yhteisöön, liittyy maalliseen organisaatioon ja on velvollinen noudattamaan sen sääntöjä.

      Kristus ei meiltä tällaisia yhdistysjäsenyyksiä vaadi.

      • Anonyymi

        Alaikäisiltä ei vaadita srk vai vanhemmat hyväksyvät.Tarvitaanko lukutaitoa,jotta lapsi ei hallitse,mutta jäseneksi otettu.


    • Anonyymi

      Helluntailainenkin voi olla kristitty, kuten isäni oli. Ei ehkä maailman viisain mies, eikä osannut minulle uskoaan opettaa, mutta oli uskossaan vilpitön.

      Itse tulin uskoon vasta kymmenkunta vuotta isäni kuoleman jälkeen. En ole löytänyt Suomesta seurakuntaa, joka näyttäisi muulta kuin aikuisten sosiaalikerholta. Muutamalta nettisaarnaajalta olen kuitenkin saanut oppia valtavasti. On hyvä jos voi olla paikallisen seurakunnan jäsen, mutta taivaaseen vie vain usko Jeesuksen sovitustyöhön ja oman kelvottomuutensa tajuaminen.

      Yksi parhaita opettajia, jonka tiedän, on Robert Breaker. Hän kävi Peter Ruckmanin raamattukoulun, on ollut lähetyssaarnaajana Hondurasissa ja elää siivoa perhe-elämää ja opettaa viikottain youtubessa. Hänkin oli helluntailainen, ennen kuin tuli uskoon. Suosittelen kuuntelemaan häneltä videon 'Why I am not a pentecostal'. Häneltä on muitakin hyviä opetuksia aiheesta 'Why I am not ...', useasta uskonlahkosta. Itseään hän kuvailee Raamattuun uskovaksi baptistiksi. Baptistejakin on Amerikassa monenlaisia, eivät kaikki raamatullisia.

      On hyvä, että olet jättämässä luterilaisen kirkon. Se on sisältäpäin mädätetty sellaiseen kuntoon, ettei siitä varmaankaan enää uskovien yhteisöä tule ennen kuin Jeesus tempaa omansa pois - toivottavasti jo hyvin pian!

      Hyvää Jeesuksen syntymän muistelupäivää sinulle.

      • Anonyymi

        Ei mikään seurakunta voi ihmistä mädättää, jos ihminen itse ei anna mädättää itseään.


      • Anonyymi

        Salaista tempausta ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemusta. Ennen Jeesuksen toista tulemusta jokainen on valintansa tehnyt, uskoako totuuteen tai sitten valheeseen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, ja kaikki jumalattomat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.

        1234567---


    • Anonyymi

      Helluntaiseurakunnat on hyviä kasvunpaikkoja. On oikein ja kohtuullista uhrata varoistaan seurakunnalle, sillä sekin raha tulee moninkertaisesti takaisin myöhemmin. Seurakunnalta vai? Ei suinkaan, vaan Jumalalta. Itsekin aikoinaan uhrasin varoistani ja ajastani ylenpalttisesti helluntaiseurakunnalle. Siellä kasvoin, siellä minua hiottiin, ja hoivattiin. Seurakuntalaisia Jumala käytti kasvattamisessani väkeväll tavall. Nyt olen poistunut kuvioista, ja kukaan ei ole minua kaivannut. En ole sitä odottanutkaan. Tiedän kuitenkin Jumalan muistuttelevan rukoilijoita muistamaan minuakin. Se on parasta mitä tiedän, ja sitä juuri tarvitsen. Jumala on ollut uskollinen kaikki nämä vuodet, vaikka itse olisikin ollut vailla uskoa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Luota Herraan ja kysy Korkeimmalta Neuvoa,

    • Anonyymi

      Luottamus, Jumalan Pelko, auttavat tähän Neuvoon uskomista,

      • Anonyymi

        menkää Nauvoon siellä on hyvä olla!


    • Anonyymi

      Helluntai srk on Herran seurakunta

      • Anonyymi

        Minkä Herran seurakunta ? Jeesus on sapatinkin Herra. Eräs vanha helluntailainen kirjoittikin aikoinaan tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä Herran seurakunta ? Jeesus on sapatinkin Herra. Eräs vanha helluntailainen kirjoittikin aikoinaan tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle.

        1234567---

        Jeesus sanoi, että Ihmisen Poika on sapatin(kin) herra. Kuitenkin tällä palstalla joillekin sapatti näyttää olevan kaiken herra! Heidän "evankeliuminsa" on sapatti. Sapatti on se, mistä he todistavat. Ja heidän kirjoituksissaan Jumala ja Jeesus ovat vain "todistajia", jotka kertovat Suuresta Sapatista! Jossain vaiheessa pitäisi herätä ja katsoa, ettei sapatti vain nouse epäjumalaksi heidän uskossaan!!


      • Anonyymi

        ei ole mittä Herran seurakuntaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole mittä Herran seurakuntaa!

        Pyhä Jumala ei ole ole muuttunut uuskristinuskon väittämäksi Isäksi ja Pojaksi niin kuin uuskristityt jakeessa Joh. 1:1 väittää!
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Pyhä Jumala on juuri niinkuin Hän itse itsensä ilmoittaa vanhassa testamentissa alussa ja alusta alkaen ja vanhan testamentin aikana! Tuo vanhan testamentin ajan kesto on 4000 vuotta, joten kyllä aikaa on ollut riittävästi että tuo Isä ja Poika asia tulisi ilmi. Joten Hänen kanssaan ei ole Poikaa , Pyhä Jumala ei ilmoita itseään siten että Hän on ”yksi on Isä ja Poika” eikä ilmoita myöskään siten että Pyhä Jumala on persoonia Isä ja Poika. Myöskään Pyhä Jumala ei ilmoita että Hänen sanansa on Jumala…ts. Sana-jumala ei ole totta eikä myöskään Poika ole totta. Pyhä Jumala ilmoittaa ja määrittää mikä Hänen sanansa on
        Jes. 55:11.
        Joten uuskristinusko on eksytystä, syntiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että Ihmisen Poika on sapatin(kin) herra. Kuitenkin tällä palstalla joillekin sapatti näyttää olevan kaiken herra! Heidän "evankeliuminsa" on sapatti. Sapatti on se, mistä he todistavat. Ja heidän kirjoituksissaan Jumala ja Jeesus ovat vain "todistajia", jotka kertovat Suuresta Sapatista! Jossain vaiheessa pitäisi herätä ja katsoa, ettei sapatti vain nouse epäjumalaksi heidän uskossaan!!

        Jos kaikki pitäisivät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, niin ei olisi mitään tarvetta sapatista kirjoittaa.
        Vielä löytyy niitä, jotka eivät sapatista tiedä. Tapasin erään kerran lenkillä tuntemani nuoren, meille tuli puhetta uskonasioista. Kysyin häneltä sapatista suhtautumisesta sapattiin. Hän sanoi, että ei ole kuullutkaan, eipäs vanhemmatkaan ole mitään maininneet.

        Työpaikalla eräs mieshenkilö kertoi katsoneensa jotain uskonnollista ohjelmaa, jossa kaatui ihmisiä. Tulinpa kysyneeksi miten hän suhtautui sapattiin. Hän oli aina luullut että sunnuntai on se sapatti koska on viikon seitsemäspäivä. Kerroin hänelle viikkojärjestyksen muutoksesta. Hän nyt vaan ei ollut perehtynyt sentarkemmin kokoasiaan.
        Muutamia muitakin nuoria on meiltä kuullut sapatista, kun on tullut puheeksi.

        Koska näin on, niin tulemme pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elinpäiviä riittää.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki pitäisivät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, niin ei olisi mitään tarvetta sapatista kirjoittaa.
        Vielä löytyy niitä, jotka eivät sapatista tiedä. Tapasin erään kerran lenkillä tuntemani nuoren, meille tuli puhetta uskonasioista. Kysyin häneltä sapatista suhtautumisesta sapattiin. Hän sanoi, että ei ole kuullutkaan, eipäs vanhemmatkaan ole mitään maininneet.

        Työpaikalla eräs mieshenkilö kertoi katsoneensa jotain uskonnollista ohjelmaa, jossa kaatui ihmisiä. Tulinpa kysyneeksi miten hän suhtautui sapattiin. Hän oli aina luullut että sunnuntai on se sapatti koska on viikon seitsemäspäivä. Kerroin hänelle viikkojärjestyksen muutoksesta. Hän nyt vaan ei ollut perehtynyt sentarkemmin kokoasiaan.
        Muutamia muitakin nuoria on meiltä kuullut sapatista, kun on tullut puheeksi.

        Koska näin on, niin tulemme pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elinpäiviä riittää.

        1234567---

        Adventisteille sapatti on herra ja jumala ja Jeesus on tie adventien todellisen jumalan eli sapatin luokse.
        1234567---, et voi kieltää totuutta itsestäsi, et ole uskossa Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteille sapatti on herra ja jumala ja Jeesus on tie adventien todellisen jumalan eli sapatin luokse.
        1234567---, et voi kieltää totuutta itsestäsi, et ole uskossa Jeesukseen.

        Et varmaan tarkoita, että kaikki adventistit ovat samanlaisija ?

        kysynpävaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteille sapatti on herra ja jumala ja Jeesus on tie adventien todellisen jumalan eli sapatin luokse.
        1234567---, et voi kieltää totuutta itsestäsi, et ole uskossa Jeesukseen.

        Kuitenkin tuo taitaa pitää paikkansa vain joidenkin adventistien tai tällä palstalla olevien kohdalla. Aikanaan parhaan koulukaverini äiti oli adventisti, ja hänellä sapatti ei mennyt Jumalan edelle. Tällä palstalla tosiaan joidenkin "evankeliumina" näyttää olevan "sanoma sapatista, meidän..." ... en tiedä, onko se heidän Herransa vai mikä. Kaiken mielenkiinnon ja huomion keskipiste kuitenkin. Silloin pitää miettiä, onko sapatti saanut jo epäjumalan aseman. 🤔 Jeesuksen aikana näin ainakin oli joillain, kun sapatista oli tullut kaikkea muuta tärkeämpi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki pitäisivät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, niin ei olisi mitään tarvetta sapatista kirjoittaa.
        Vielä löytyy niitä, jotka eivät sapatista tiedä. Tapasin erään kerran lenkillä tuntemani nuoren, meille tuli puhetta uskonasioista. Kysyin häneltä sapatista suhtautumisesta sapattiin. Hän sanoi, että ei ole kuullutkaan, eipäs vanhemmatkaan ole mitään maininneet.

        Työpaikalla eräs mieshenkilö kertoi katsoneensa jotain uskonnollista ohjelmaa, jossa kaatui ihmisiä. Tulinpa kysyneeksi miten hän suhtautui sapattiin. Hän oli aina luullut että sunnuntai on se sapatti koska on viikon seitsemäspäivä. Kerroin hänelle viikkojärjestyksen muutoksesta. Hän nyt vaan ei ollut perehtynyt sentarkemmin kokoasiaan.
        Muutamia muitakin nuoria on meiltä kuullut sapatista, kun on tullut puheeksi.

        Koska näin on, niin tulemme pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elinpäiviä riittää.

        1234567---

        >> Jos kaikki pitäisivät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, niin ei olisi mitään tarvetta sapatista kirjoittaa.
        Vielä löytyy niitä, jotka eivät sapatista tiedä. Tapasin erään kerran lenkillä tuntemani nuoren, meille tuli puhetta uskonasioista. >>

        >> Koska näin on, niin tulemme pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elinpäiviä riittää. >>

        Tämä oppi, sapattioppi, näyttää keskittyvän sapattiin, eikä evankeiumiin Herrasta Jeesukseta Kristuksesta.

        Alkuseurakunnan muodustumisesta alkaen, on julistus kohdistunut evankeliumiin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta.
        He kokoontuivat joka päivä ja julistivat joka päivä evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        Ja Jumala siunasi ihmisiä joka päivä, ei tehnyt eroa päivien välillä.

        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
        ( Apt 2)

        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)

        Vääristyneen julistuksen tunnistaa siitä, että julistuksen pääkohde onkin jotain muuta, kuin Herra Jeesus Kristus, kuten esim. sapatti.

        Seurakunnan tehtävä on julistaa sanaa rististä, evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Ja uskovan tunnistaa:

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        "jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä ", Kristuksen nimen esillä pitämisestä.

        Ei siis sapatin tai lain korottamisesta, vaan "nimi yli kaikkien on Jeesus".

        Uskon koettelemisen kohde ei ole sapatti, vaan Jeesus Kristus.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteille sapatti on herra ja jumala ja Jeesus on tie adventien todellisen jumalan eli sapatin luokse.
        1234567---, et voi kieltää totuutta itsestäsi, et ole uskossa Jeesukseen.

        Mene adventistien leireille ja kokouksiin, niin siellä varsin paljon julistetaan paljosta muusta kuin sapatista.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jos kaikki pitäisivät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, niin ei olisi mitään tarvetta sapatista kirjoittaa.
        Vielä löytyy niitä, jotka eivät sapatista tiedä. Tapasin erään kerran lenkillä tuntemani nuoren, meille tuli puhetta uskonasioista. >>

        >> Koska näin on, niin tulemme pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elinpäiviä riittää. >>

        Tämä oppi, sapattioppi, näyttää keskittyvän sapattiin, eikä evankeiumiin Herrasta Jeesukseta Kristuksesta.

        Alkuseurakunnan muodustumisesta alkaen, on julistus kohdistunut evankeliumiin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta.
        He kokoontuivat joka päivä ja julistivat joka päivä evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        Ja Jumala siunasi ihmisiä joka päivä, ei tehnyt eroa päivien välillä.

        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
        ( Apt 2)

        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)

        Vääristyneen julistuksen tunnistaa siitä, että julistuksen pääkohde onkin jotain muuta, kuin Herra Jeesus Kristus, kuten esim. sapatti.

        Seurakunnan tehtävä on julistaa sanaa rististä, evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Ja uskovan tunnistaa:

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        "jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä ", Kristuksen nimen esillä pitämisestä.

        Ei siis sapatin tai lain korottamisesta, vaan "nimi yli kaikkien on Jeesus".

        Uskon koettelemisen kohde ei ole sapatti, vaan Jeesus Kristus.

        Usko Toivonen

        Keskityn nimenomaan sapattiin, koska löytyy julistajia, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Sinulla saa olla oma sanomasi, ei minua häiritse.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että Ihmisen Poika on sapatin(kin) herra. Kuitenkin tällä palstalla joillekin sapatti näyttää olevan kaiken herra! Heidän "evankeliuminsa" on sapatti. Sapatti on se, mistä he todistavat. Ja heidän kirjoituksissaan Jumala ja Jeesus ovat vain "todistajia", jotka kertovat Suuresta Sapatista! Jossain vaiheessa pitäisi herätä ja katsoa, ettei sapatti vain nouse epäjumalaksi heidän uskossaan!!

        Kannattaa ohittaa sellaiset kirjoitukset jotka eivät kiinnosta. En itsekään lue kaikkia varsinkaan pitkiä kirjoituksia, vaan ohitan. Hyvin yksinkertaista.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskityn nimenomaan sapattiin, koska löytyy julistajia, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Sinulla saa olla oma sanomasi, ei minua häiritse.

        1234567---

        Ei helluntailaiset pidä sanasta sapatti, heillä eri uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helluntailaiset pidä sanasta sapatti, heillä eri uskonto.

        Uskonto ei pelasta ketään., vaan usko.

        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ( Apt 16)

        Uskontoja on paljon, mutta on vain yksi nimi ihmisille annettu, missä pitää pelastuman.

        12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." ( Apt 4)

        Ja se nimi tulee esille siitä armon evankeliumista, mitä Jeesuksen pyhät, uskovat, ovat julistaneet Jumalan seurakunnan alusta alkaen ja yhä julistavat.

        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Lepopäivän kunnioittaminen ja pyhittäminen kuuluu 10 käskyyn, joita opetellaan uudessa liitossa Jumalan armosta ja rakkaudesta käsin. Lakia ei enää suoriteta, vaan se on sydämissä, josta käsin kukin on Herran työpöydällä, hänen opettamanaan, kasvaen rauhassa ja hänen elämänsuunnitelmiensa kautta kohti Kristuksen kaltaisuutta, täyttä miehuutta.

    • Anonyymi

      Liity, jos siltä tuntuu. Eihän se elinkautinen ole.:) Kaikissa seurakunnissa voi oikealla asenteella oppia ja kasvaa. Ja jos eväät jossain vaiheessa loppuvat, niin Jumala on täysin kykenevä johtamaan eteenpäin.

      Ei se silloinkaan tarkoita, että seurakunta oli väärä tai siinä oli jotain vikaa. Sain itse helluntaiseurakunnasta aikanaan hyvän perustan, jolle on voinut myöhemmin rakentaa. Elinikäisiä ystäviä myös. En lähtenyt ovat paukkuen, vaan siirryin eteenpäin käytännön syistä.

      Sun palasin 10 vuotta myöhemmin paikkakunnalle, en kokenut enää vanhaa seurakuntaa kodikseni. Minä olin muuttunut tutustuessani erilaisiin hengellisiin traditioihin ja helluntailaisuus oli muuttunut.

    • Anonyymi

      Sinun pitäisi tietää muitä menestysteologia tarkoittaa, tai voimateologia tai prosperityteology. Jo sen tunne t ja osaat sitä varoa, sinä voisit mennäkin katsomaan mitä siellä on.

    • Anonyymi

      Mitkä ihmeen kymmenykset. Mitä jos tekisit päätöksen itse. Kirkossa on myös hengellistä väkivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe