Pääseekö lataushybridillä mökille asti sähköllä?

Anonyymi

Mökille on 120 km matkaa. Pääseekö millään töpselihybridillä tuota matkaa sähköllä ajamaan?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan tiedät kysymättäkin. Ei pääse, mutta lähitulevaisuudessa se lienee mahdollista Toyotan uusilla lataushybrideillä.

      • Anonyymi

        Hihii, Toyotalla ei pääse, ellei ole asfaltoidun tien varrella, ei edes Ravilla vaikka mainostavat sitä nelivetona.
        Taitaa olla se bensakone ihan sitä varten mukana että pääsee pidemmällekin ja sähköllä ajetaan ne päivittäiset ja tärkeimmät ajot.
        Aloittaja on aika nolo röllikkä.


    • Anonyymi

      Minulla on vanhempi lataushybtidi, jolla pääsee sähköllä noin 30 km. Nykyisillä pääsee 50-70 km, ja varmaan muutaman vuoden kuluttua pääsee tuon 120 km. Minulla on mökille 330 km, eikä se ole minunkaan autolle mikään matka ajettavaksi pysähtymättä.

      • Anonyymi

        Lataatko auton ennen mökkireissulle lähtöä ja ajat 300km bensalla,vai vedätkö 330 kilometriä polttomoottorilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataatko auton ennen mökkireissulle lähtöä ja ajat 300km bensalla,vai vedätkö 330 kilometriä polttomoottorilla?

        Auto latautuu aina parkkipaikalla. Siinä on helppo kännykällä lämmittää tai viilentää auto ennen lähtöä verkkosähköllä. Yleensä ajan confort asetuksella, eli auto saa itse päättää mitä käyttää. Alle 80 km/h se pyrkii käyttämään enimmäkseen sähköä, ja yli sen etupäässä bensaa. Taajama-ajot sujuvat usein polttomottoria kertaakaan käynnistämättä. Nilkkaa oikaisemalla ovat molemmat käytössä yhtä aikaa. Ohitukset sujuvat nopeasti, eikä taatusti jää muiden jalkoihin. Maksimikulutus täydellä lastilla moottoritiellä suurimmalla sallitulla nopeudella kuluttaa karvan päälle 6l/100 km. Normaali maantieajo noin 5 tyhjällä akulla. Keskimäärin kulutus on ollut 3,6l/100km suuremmin yrittämättä pihistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto latautuu aina parkkipaikalla. Siinä on helppo kännykällä lämmittää tai viilentää auto ennen lähtöä verkkosähköllä. Yleensä ajan confort asetuksella, eli auto saa itse päättää mitä käyttää. Alle 80 km/h se pyrkii käyttämään enimmäkseen sähköä, ja yli sen etupäässä bensaa. Taajama-ajot sujuvat usein polttomottoria kertaakaan käynnistämättä. Nilkkaa oikaisemalla ovat molemmat käytössä yhtä aikaa. Ohitukset sujuvat nopeasti, eikä taatusti jää muiden jalkoihin. Maksimikulutus täydellä lastilla moottoritiellä suurimmalla sallitulla nopeudella kuluttaa karvan päälle 6l/100 km. Normaali maantieajo noin 5 tyhjällä akulla. Keskimäärin kulutus on ollut 3,6l/100km suuremmin yrittämättä pihistellä.

        Eli ei kannata pidemmälle matkalle ladata akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei kannata pidemmälle matkalle ladata akkua.

        Tottakai kannattaa. Siinähän se latautuu uutta lähtöä odotellessa.


    • Anonyymi

      Miksi moottori ei saa tuottaa sähköä kokoajan, jos kerran halutaan ajaa sähkoisesti???

      • Anonyymi

        Koska bensaa polttamalla tehty sähkö on kalliimpaa, kuin sähköverkosta ladattu. Kaikki lataushybridit toimivat kuitenkin itselataavina tyhjällä akulla. Auto pitää automaattisesti akussa varausta, jolla se avustaa lähdöissä ja kuormituksessa. Sr tehdään bensasta moottorilla ja keräämällä jarrutusenergia talteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska bensaa polttamalla tehty sähkö on kalliimpaa, kuin sähköverkosta ladattu. Kaikki lataushybridit toimivat kuitenkin itselataavina tyhjällä akulla. Auto pitää automaattisesti akussa varausta, jolla se avustaa lähdöissä ja kuormituksessa. Sr tehdään bensasta moottorilla ja keräämällä jarrutusenergia talteen.

        Eli se tekee kuitenkin bensasta sähköä?


    • Anonyymi

      Aloittajan ei kannata kuitenkaan tuollaisella päätämsä vaivata, koska hänelle sähköautoilu on tulevaisuudessa jossain 15 vuoden päässä, jos edes silloinkaan......🤣😂

      • Anonyymi

        Nyt on kyse tämän hetken töpselihybrideistä,eikä mistään tulevaisuuden sähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse tämän hetken töpselihybrideistä,eikä mistään tulevaisuuden sähköautoista.

        Mutta eikö sitä tulevaisuutta haeta juurikin tällaisilla hybridiratkaisuilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö sitä tulevaisuutta haeta juurikin tällaisilla hybridiratkaisuilla?

        Tulevaisuus on kokonaan sähköinen, mutta siihen on vielä aikaa. Ensin sähköautolla pitää päästä se 1000 km latauksella ja sen tulee olla paljon halvempi, kuin vastaava bensa-auto. Mutta sitä odotellessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse tämän hetken töpselihybrideistä,eikä mistään tulevaisuuden sähköautoista.

        Meidän yks suuntainen vp asunto 550km suunta.Ei...pitää keksii keinot tai luopuu monesta autoilustakin.Autoja pitäs ladata 16h sano joku..tai jatkuva lataus työmatkatkin kun pitkiä.Sähkönsiirto kiittää..Näyttää sille et se loppuu kulkeminen mihkää.Muutto..
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän yks suuntainen vp asunto 550km suunta.Ei...pitää keksii keinot tai luopuu monesta autoilustakin.Autoja pitäs ladata 16h sano joku..tai jatkuva lataus työmatkatkin kun pitkiä.Sähkönsiirto kiittää..Näyttää sille et se loppuu kulkeminen mihkää.Muutto..
        .

        Taitaa nämä töpselihybridit sopia parhaiten jollekin pizzakuskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö sitä tulevaisuutta haeta juurikin tällaisilla hybridiratkaisuilla?

        Eihän tuollaisia asioita tarvitse murehtia. Hybridiautossahan on se polttomoottori ihan sitä varten että sillä ajetaan sitten kun akku on tyhjä.


    • Anonyymi

      Ei hevillä löydy käytettyä hybridiä, millä pääsisi sen 30 km työmatkan todellisuudessa, sillä 30 km:n lupaus tarkoittaa todellisuudessa 20 km ja talvella 15 km.
      JOs ostaa vaikka sen i3 mallin, niin pääsee töihin 2-3 päivää kelistä riippuen, mutta sitten sillä käynnistyvällä pikku moottorilla kärsi ajaa vain 70-80 km/h ja talvikelissä vielä hiljempaa. eli sähköautoilu on vielä jatkuvaa latauspisteen etsimistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6622
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      151
      1841
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1059
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe