Missähän vika? Audi a3 v 2004 peruutustutka piippaa vain n. 2s kun laittaa pakin päälle sitten loppuu ja missähän sijaitsee peruutus yksikkö?
Peruutus tutka
3
2493
Vastaukset
- Anonyymi
Peruutustutkan pääyksikkö sijaitsee useimmissa Audeissa takana peräkontin vasemmalla tai oikealla puolella verhoilun takana. Tarkemmin saa selville sijainnin kun kuuntelee tarkkaan että kummalta puolelta se peruutustutkan piippaus ääni kuuluu, koska se piipperikaiutin sijaitsee samalla puolella. Jommalla kummalla puolella sijaitsee myös bose hifijärjestelmän vahvistin joka ei sijaitse samalla puolella kuin perutustutkan pääyksikkö.
Ongelmasi voi johtua siitä, että yksi parkkitutkan antureista ei toimi ainakaan kunnolla, jolloin peruutustutkan pääyksikkö menee vikatilaan ja pois päältä.
Auton merkistä riippumatta yleisin syy siihen miksi peruutustutkan anturi(t) lakkaa toimimasta vaikka ei olisikaan tapahtunut mitään törmäystä anturin kohdalle. Johtuu yleensä siitä että anturiin on päässyt likaa ja vettä joka sitten talvella on jäätynyt kiinni anturiin. Anturia voi toisinaan hyvällä tuurilla saada takaisin toimintakuntoon ilman minkäänlaista purkamista sillä tavalla, että virrat poissa päältä, ulkoilman lämpötilan ollessa yli 1c ruiskauta muutaman ruiskauksen esim. WD40 kaikkiin niihin parkkitutkan antureihin jotka sijaitsevat auton takapuskurissa. Sitten liinalla pyyhit ylimääräiset aineet pois mitä jäi antureiden ulkopuolelle. Sitten ennen testaamista odota ainakin puoli tuntia että WD40 ponnekaasut ovat haihtuneet pois antureista. Noin vanhassa Audissa ei taida olla ollenkaan parkkitutkalla antureita auton etupuskurissa.- Anonyymi
Ok kiitoksia, täytyy kokeilla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821249Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä61990Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12919Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139890Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68836Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119751- 77685
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121684