Eli tommonen seisoi tolpalla edessä. Se ihmetys, eli käynnisti polttomoottorin muutaman minuutin välein ja sammutti ja taas käynnisti polttomoottorin?????? .
Miksi?
No ilmeisesti lataa akkuja, mutta tämäkö on ympäristöystävällistä,
käynnistellä ja sammutella ns. kylmää polttomoottoria jatkuvasti muutaman minuutin välein?
Hieno auto muuten, mahtoiko kuskilla olla sitten kylmä siellä ja joku nappula millä lämpöä sai ja herra Tojota sitä antoi
Taitaa käynnistysmoottori tykkää hyvää jatkuvasta vatuloinnista
Camry hybridistä ihmettely
10
51
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta ei käynyt kuitenkaan koko ajan, kuten sinun saastuttava 15 vuotta vanha VW:si.....
- Anonyymi
Jatkuva käynnistely kuluttaa autoa -> uusia osia pitää hankkia normaalia enemmän - > saastuttaa ja kuluttaa luontoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuva käynnistely kuluttaa autoa -> uusia osia pitää hankkia normaalia enemmän - > saastuttaa ja kuluttaa luontoa
Juuri näin se on. Hybridit ovat typerin ja huonoin vaihtoehto autoihin. Paras, taloudellisin ja vähiten saastuttava on diesel, ilman sammutus/käynnistys automatiikkaa. Jos sellainen silmänlumeeksi tehty automatiikka on, niin se kannattaa kytkeä pois päältä pysyvästi.
- Anonyymi
Asuin aikoinaan Viiskulmassa ja aina talvisin Taksi Helsingin autot seisoi siinä tolpalla öisin tyhjäkäynnillä. Niitä traktoreita oli kiva kuunnella öisin.
- Anonyymi
Itse valitset asuinpaikkasi. Halusit kuunnella tyhjäkäyntiä, kaikki eivät halua.
- Anonyymi
Akkujen lataamisen lisäksi myös auton lämpöisenä pitämiseksi. Oletettavasti auton omistaja ei ole kytkenyt pois päältä tuloilman lämmitystä, mahdollista penkinlämmitintä ratin lämmitintä.
Perinteistä käynnistysmoottoria ei ole lainkaan. Vaan se hybridijärjestelmän generaattorin ja sähkömoottorin yhdistelmä toimii myös käynnistinmoottorina ja on rakenteeltaan aika paljon järeämpi, voimakkaampi kuin perinteinen käynnistin moottori. Kestää helposti tuollaiset useat sammutukset ja käynnistämiset.
Vähän samankaltainen kuin tässä pitkässä videossa, mutta ehkä vähän järeämpi. Tässä videossa selitetään hybridijärjestelmän rakenne.
https://www.youtube.com/watch?v=-dHeRJdrnI8- Anonyymi
Ei näytä olevan kovin kestävää tekoa tuo tojotan hybridin käynnistin kun rupeaa jo pari vuotta vanhana kolisemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=4N3XgfbfpCI
https://www.youtube.com/watch?v=ceYMKgeOlCE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä olevan kovin kestävää tekoa tuo tojotan hybridin käynnistin kun rupeaa jo pari vuotta vanhana kolisemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=4N3XgfbfpCI
https://www.youtube.com/watch?v=ceYMKgeOlCESinun tero olisi ensin kannattanut hieman lukea noiden kahden linkkaamasi videoiden kommentteja, joihin videoiden tekijät olivat vastanneet. Molemmissa videoissa oli syynä kolinaan likaiset polttoaineruiskut, mikä voi tapahtua mille tahansa polttomoottorilliselle autolle merkistä riippumatta.
- Anonyymi
Lämmityksen takia sekä lataa akkuja.
- Anonyymi
.. ja saastuttaa ilmaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061538Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 911201
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031064- 471035