Aihe

Ei ainuttakaan työpaikkaa avoinna taksi-alalla

Anonyymi

Täsmennetään ensin muutama työsuhteen perustunnusmerkki lakiin perustuen; sopimus, työn tekeminen, työn tekeminen toiselle, työn vastikkeellisuus, työntekijä on johdon ja valvonnan alainen.

Toiseksi täsmennetään vielä, että työsopimuslaissa säädetty työsopimuksen käsite on pakottavaa oikeutta. Sen paremmin sopimuksen sopijapuolet kuin työehtosopimusosapuolet eivät voi pätevästi sopia, ettei säädetyt tunnusmerkit täyttävään sopimukseen sovellettaisi työsopimuslakia.

Muutamat hämäräveikot ilmoittelevat epämääräisistä tehtävistä, kuvitelluilla vastikkeilla, ilman sopimusta. Niitä julkaistaan epämääräisillä verkkosivuilla sisällön todenperäisuudestä välittämättä, kuten te-palvelut osoitteessa. Mikä lie huijarisaitti, joten jätettäköön siellä olevat haut omaan arvoonsa.

Voimme todeta, että alalla on täystyöllisyys. Tarvetta ei ole saada ainuttakaan henkilöä työhön, koska ainuttakaan työsuhteen tunnusmerkkejä täyttävää paikkaa ei ole avoinna.

19

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutava onnenonkija hakee kusetettavia provikalla. Säälittävää.

      • Anonyymi

        A siehän sälli oot.
        Luuletko jonkun uskovan, että taksialalla työtä teetettäisiin kuukausipalkalla?
        Paljonko pitäisi rengille maksaa?
        3000, 4000 vai 5000 €/kk?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A siehän sälli oot.
        Luuletko jonkun uskovan, että taksialalla työtä teetettäisiin kuukausipalkalla?
        Paljonko pitäisi rengille maksaa?
        3000, 4000 vai 5000 €/kk?

        Normaalijärkinen yrittäjä tietää paljonko asiakkaat ostavat kuukausitasolla. Se on luonnollisesti toimintaa varten tehdyssä budjetissakin. Ei tietenkään voi tarjota kuukausi- tai tuntipalkkaa, jos ei ole normaalijärkinen tai jos ei ole asiakkaita. Silloin kyse ei ole työpaikasta, vaan ilmoittajan omista harhoista, joita pitäisi hoitaa muilla keinoin. Sairaus ei parane ruokkimalla sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A siehän sälli oot.
        Luuletko jonkun uskovan, että taksialalla työtä teetettäisiin kuukausipalkalla?
        Paljonko pitäisi rengille maksaa?
        3000, 4000 vai 5000 €/kk?

        Renki kyselee paljonko rengille pitäisi maksaa. Jokainen yaksiyrittäjä on renki. Välitysyhtiö sen päättää mitä renki saa. Kaikki te olette välitysyhtiöiden renkejä. Ne ovat ainoat isännät koko alalla, muut ajavat käskyjen ja määrättyjen hintojen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renki kyselee paljonko rengille pitäisi maksaa. Jokainen yaksiyrittäjä on renki. Välitysyhtiö sen päättää mitä renki saa. Kaikki te olette välitysyhtiöiden renkejä. Ne ovat ainoat isännät koko alalla, muut ajavat käskyjen ja määrättyjen hintojen mukaan.

        Ei päätä välitysyhtiö, vaan asiakas. Ellei maksavaa asiakasta, välitysyhtiöltä ei taksille tilitetä euroakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalijärkinen yrittäjä tietää paljonko asiakkaat ostavat kuukausitasolla. Se on luonnollisesti toimintaa varten tehdyssä budjetissakin. Ei tietenkään voi tarjota kuukausi- tai tuntipalkkaa, jos ei ole normaalijärkinen tai jos ei ole asiakkaita. Silloin kyse ei ole työpaikasta, vaan ilmoittajan omista harhoista, joita pitäisi hoitaa muilla keinoin. Sairaus ei parane ruokkimalla sitä.

        Hah, hah. Olet ulkona taksialasta kuin lumiukko.
        Yksikään taksi ei etukäteen tiedä edes ajaessaan aamulla tolpalle jonon jatkoksi, mikä tulee päivän kassa olemaan. Kas kun se on asiakkaista kiinni, eikä taksista. Taksi ajaa normaalisti kaikki kyydit, jotka on tarjolla.

        Eli Sinun ”normaalijärkiset” yrittäjäsi ovat joitakin ainokassisia, jotka kristallipallostaan katsoen laativat ”budjettejaan”? Missähän moiset taruolennot luuraavat?

        Toki on hyvin pieni joukko takseja, joilla on merkittävästi ennalta sovittuja kuljetuksia.

        Sinun ”normaalijärkiset” yrittäjäsi, jotka tarjoavat kuukausipalkkaa, tulisi kiireimmiten julistaa holhouksenalaisiksi, ennen kuin ehtivät tehdä enemmän vahinkoa. Onneksi taksiyrittäjät ovat valveutunutta joukkoa, jotka ymmärtävät, että ainoastaan provisiopalkkaus on ainoa kyseeseen tuleva palkkausperuste suurimmalle osalle takseista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päätä välitysyhtiö, vaan asiakas. Ellei maksavaa asiakasta, välitysyhtiöltä ei taksille tilitetä euroakaan.

        Sinä et ole alalla ollut nähtävästi koskaa, oletkohan edes matkustanut taksilla.

        Taksiyrittäjät ulisevat välitysyhtiöiltä kyytejä, jotka on ajettava välittäjän määräämillä hinnoilla. Renkipoikia olette koko sakki. Eikä välitysyhtiö mitään tilitä, vaan laskuttaa renkiyrittäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, hah. Olet ulkona taksialasta kuin lumiukko.
        Yksikään taksi ei etukäteen tiedä edes ajaessaan aamulla tolpalle jonon jatkoksi, mikä tulee päivän kassa olemaan. Kas kun se on asiakkaista kiinni, eikä taksista. Taksi ajaa normaalisti kaikki kyydit, jotka on tarjolla.

        Eli Sinun ”normaalijärkiset” yrittäjäsi ovat joitakin ainokassisia, jotka kristallipallostaan katsoen laativat ”budjettejaan”? Missähän moiset taruolennot luuraavat?

        Toki on hyvin pieni joukko takseja, joilla on merkittävästi ennalta sovittuja kuljetuksia.

        Sinun ”normaalijärkiset” yrittäjäsi, jotka tarjoavat kuukausipalkkaa, tulisi kiireimmiten julistaa holhouksenalaisiksi, ennen kuin ehtivät tehdä enemmän vahinkoa. Onneksi taksiyrittäjät ovat valveutunutta joukkoa, jotka ymmärtävät, että ainoastaan provisiopalkkaus on ainoa kyseeseen tuleva palkkausperuste suurimmalle osalle takseista.

        Kuinka pölö pitää olla, jos hankkii taksiauton, eikä ole tiedossa ainuttakaan ajoa. Velka-autolla tolpalle kerjäämään. Eikö olisi helpompi kerjätä kadulla ilman autoa, jäisi vähemmän velkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pölö pitää olla, jos hankkii taksiauton, eikä ole tiedossa ainuttakaan ajoa. Velka-autolla tolpalle kerjäämään. Eikö olisi helpompi kerjätä kadulla ilman autoa, jäisi vähemmän velkaa.

        Taksialalle lähdettäessä ei tyypillisesti ole ennalta tiedossa yhtään ajoa. Sitä kutsutaan yrittäjäriskiksi.

        Täällä joku renkipoika haluaisi, että hänen esim. 1000 €/kk arvoista työpanostaan vastaan tulisi taksiyrittäjän maksaa kiinteää palkkaa, esim. 3500 €/kk.

        Kysyttäessä, milloin tuo renkipojan märkä uni toteutuu vastaan: Sitten, kun sammakolle kasvaa höyhenet.

        Sanomattakin selvää pitäisi olla, että näinä aikoina taksiyrittäjäksi tuskin kannattaa ryhtyä.
        Poislukien nuo kiinteästä palkasta taksirenkinä haaveilevat. Heille suosittelen taksiyrittäjyyttä. On korkea aika, että heitä Siperia opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pölö pitää olla, jos hankkii taksiauton, eikä ole tiedossa ainuttakaan ajoa. Velka-autolla tolpalle kerjäämään. Eikö olisi helpompi kerjätä kadulla ilman autoa, jäisi vähemmän velkaa.

        En tiedä mitä tuo "pölö" tarkoittaa mutta itse olen menestyksekkäästi 30 vuotta velka-autoilla pistellyt menemään ilman ainuttakaan etukäteen tiedossa olevaa ajoa, ja hyvin on mennyt tähän koronakurimukseen asti. Kämpät ja mökit maksettu, eläkkeet tienattu, rahaa sijoitettu.
        Kai tää sitä "pölöä" on? Kerro sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksialalle lähdettäessä ei tyypillisesti ole ennalta tiedossa yhtään ajoa. Sitä kutsutaan yrittäjäriskiksi.

        Täällä joku renkipoika haluaisi, että hänen esim. 1000 €/kk arvoista työpanostaan vastaan tulisi taksiyrittäjän maksaa kiinteää palkkaa, esim. 3500 €/kk.

        Kysyttäessä, milloin tuo renkipojan märkä uni toteutuu vastaan: Sitten, kun sammakolle kasvaa höyhenet.

        Sanomattakin selvää pitäisi olla, että näinä aikoina taksiyrittäjäksi tuskin kannattaa ryhtyä.
        Poislukien nuo kiinteästä palkasta taksirenkinä haaveilevat. Heille suosittelen taksiyrittäjyyttä. On korkea aika, että heitä Siperia opettaa.

        Välittäjän orjatyöläinen eli taksiyrittäjä yrittää siirtää yrittäjäriskin provikkapalkkaiselle rengille. Älkää onanoiko enää niiden työpaikkailmoituksienne kanssa, ette saa koskaan ketään kerjäämään puolestanne tolpille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitä tuo "pölö" tarkoittaa mutta itse olen menestyksekkäästi 30 vuotta velka-autoilla pistellyt menemään ilman ainuttakaan etukäteen tiedossa olevaa ajoa, ja hyvin on mennyt tähän koronakurimukseen asti. Kämpät ja mökit maksettu, eläkkeet tienattu, rahaa sijoitettu.
        Kai tää sitä "pölöä" on? Kerro sinä.

        Heikosti on mennyt, kämpät ja mökit kertyy sossurahoistakin 30 vuodessa. Mitä nyt, istuit 30 vuotta velkadieselissä ja nyt homehdut purkutaloosi sosiaalitukien eli eläkkeen varassa. Melko pölöä. Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikosti on mennyt, kämpät ja mökit kertyy sossurahoistakin 30 vuodessa. Mitä nyt, istuit 30 vuotta velkadieselissä ja nyt homehdut purkutaloosi sosiaalitukien eli eläkkeen varassa. Melko pölöä. Otan osaa.

        Ymmärrän hyvin että muitten menestyminen herättää kateutta sinussa.
        Se lienee suurin syy kaikelle kirjoittelullesi tällä (kin) palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välittäjän orjatyöläinen eli taksiyrittäjä yrittää siirtää yrittäjäriskin provikkapalkkaiselle rengille. Älkää onanoiko enää niiden työpaikkailmoituksienne kanssa, ette saa koskaan ketään kerjäämään puolestanne tolpille..

        Älä unta näe. Taksirengiksi haluavat eivät maasta lopu. Eivät edes Sinun mahtikäskylläsi.

        Haluatko, toveri, Suomen Brežneviksi, jotta voisit alkaa väkisin suojella taksirengiksi haluavia omalta hölmöydeltään ja provisiopalkkaisen työn maasta kieltää?

        Paljon täytyy vettä Vantaanjoessa virrata, ennen kuin siinä onnistut. Jos sittenkään. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalijärkinen yrittäjä tietää paljonko asiakkaat ostavat kuukausitasolla. Se on luonnollisesti toimintaa varten tehdyssä budjetissakin. Ei tietenkään voi tarjota kuukausi- tai tuntipalkkaa, jos ei ole normaalijärkinen tai jos ei ole asiakkaita. Silloin kyse ei ole työpaikasta, vaan ilmoittajan omista harhoista, joita pitäisi hoitaa muilla keinoin. Sairaus ei parane ruokkimalla sitä.

        Tahtoo Suomeen normaalijärkisiä taksiyrittäjä, jotka maksavat minulle 3500 €/kk. Missähän he nyt luuraavat, kun minun tiedossani ei ole yhtäkään?

        Pikavipit on yrittäjillekin keksitty, jos satun olemaan yrittäjälle liian kallis mies. Yrittäjäriskin kantaminen ei minulle kuulu. Olettehan, toverit, kanssani samaa mielipuolta, olettehan.

        Käykäämme taistoon alla punalippujen. 1. säkeis.
        Veeljet siiskot nyt baarikaapein luo... 2. säkeistö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pölö pitää olla, jos hankkii taksiauton, eikä ole tiedossa ainuttakaan ajoa. Velka-autolla tolpalle kerjäämään. Eikö olisi helpompi kerjätä kadulla ilman autoa, jäisi vähemmän velkaa.

        Ei kyllä taksi autolla on helpompi kerjätä, kuin ilman autoa


    • Anonyymi

      Nyt olisi vielä mielenkiintoista tietää, mikä taksialan työpaikoissa kiinnostaa sinua niin, että jaksat tehtailla näitä aloituksiasi..

      • Anonyymi

        Aloittajan jatkuva samaa asiaa koskeva kysely todistaa sen, että vian ei tarvitse olla suuri, kun se sijaitsee vasemman korvan oikealla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan jatkuva samaa asiaa koskeva kysely todistaa sen, että vian ei tarvitse olla suuri, kun se sijaitsee vasemman korvan oikealla puolella.

        Kyselikö aloittaja jossain kohtaa jotain? Luin varmaan huolimattomasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      487
      5644
    2. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

      Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      94
      5507
    3. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      4768