Erot eivät vieläkään lähde kunnolla vauhtiin

Anonyymi

Kirkosta eroamisia tulee nytkin vähän, jos sitä vertaa vaikka viime vuoteen. Joulukuustakin tulee vaisu ellei jotain ihmeellistä piikkiä tulenyt vuoden viimeisinä päivinä.

17

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyhäpäivinä on yleensä nihkeämpää menoa, niin nytkin. Vuoden 4 viimeistä päivää on arkipäiviä, silloin purkautuu alkuvuoden patouma. Jännä nähdä millainen rytinä saadaan hieman nihkeän vuoden päätteeksi. Noudatteleeko loppurytinä myös alkuvuoden nihkeään menoa, tuleeko edellisvuosien kaltainen vai onko alkuvuodesta kertynyt patoumaa joka lopussa purkautuu.

    • Näin on. Kun ei oikein mitään eropiikkiä ole sattunut ja korona vei palstatilan, niin näin käy. Eikä ensi vuoden alkupuoli tuone tähän mitään helpotusta.

    • Anonyymi

      Nähtäväksi jää miten on tänä vuonna. Yleensä erokäyrä nousee selvästi heti Tapaninpäivän jälkeen.

      • Näin on, mutta nyt on sunnuntai joten taitaa nousta vasta huomenna luvut. Tai siis tästä päivästä jo tiedetään että ei nouse.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Näin on, mutta nyt on sunnuntai joten taitaa nousta vasta huomenna luvut. Tai siis tästä päivästä jo tiedetään että ei nouse.

        Tulee vaan h.elvetinmoinen kiire neljälle viimeiselle päivälle, että saadaan eroja tulemaan vielä joulukuulle, ja samalla koko vuodelle edes jonkinmoinen määrä. Huomenna pitää tulla jo vähintään tuhat eroa, ja samalla vauhdin kiihtyä niin, että aattona eroja on 3000.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulee vaan h.elvetinmoinen kiire neljälle viimeiselle päivälle, että saadaan eroja tulemaan vielä joulukuulle, ja samalla koko vuodelle edes jonkinmoinen määrä. Huomenna pitää tulla jo vähintään tuhat eroa, ja samalla vauhdin kiihtyä niin, että aattona eroja on 3000.

        Pidän selvänä että jäädään selvästi tavallista pienempiin lukuihin. Myös 2015 ja varsinkin 2012 olivat edellisen kymmenen vuoden aikana pienehköjä. Toki laajempaa historiaa katsoen valtavan isoja nekin eromäärät -- 90-luvun laman aikanakin luku oli n. 30 tuhatta parina vuonna, ja nyt pidetään pienenä jos jokin vuosi on n. 40 tuhatta.

        Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen... Mutta eiköhän tässä vielä 50 tuhannen vuosia nähdä, vaikka kastamattomuus toki nousee aivan koko ajan isompaan rooliin.


    • Anonyymi

      Nyt äkkiä joku lehti haastattelemaan Päiviä vielä kerkiää painoon ja levitykseen tämän vuoden puolella niin johan pomppais eroamiset huippunsa

    • Anonyymi

      Korona tulisi leimata kristittyjen ja kirkon syyksi. Johan tulisi eroja.

    • Anonyymi

      Se minkä Suomi kristityissä menettää, sen muslimeissa voittaa.

      • Anonyymi

        Suomen evlut kirkko oli yksi suurimmista suurmoskeijahankkeen tukijoita. Erotkaa evlut kirkosta.


      • Anonyymi

        Kristityistä tulee ateisteja, ei muslimeja. Itse asiassa suuri osa kirkon jäsenistä on jo ateisteja, mutta eivät vielä ole tajunneet erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityistä tulee ateisteja, ei muslimeja. Itse asiassa suuri osa kirkon jäsenistä on jo ateisteja, mutta eivät vielä ole tajunneet erota.

        Suomeen tulee samaa tahtia muslimeja lähi-idästä ja afrikasta kuin kirkon jäsenistä militantteja ateisteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen tulee samaa tahtia muslimeja lähi-idästä ja afrikasta kuin kirkon jäsenistä militantteja ateisteja.

        Mistä ihmeestä teitä kristittyjä pelkureita idioottimaisine näkemyksineen oikein sikiää?


    • Anonyymi

      Ei tule vuoden viimeisten päivienkään eroluvut, ainakaan ek.fi:n kautta, olemaan kummoisia viime vuosiin verrattuna. Kokonaisuuden voisi pelastaa vain se, että DVV:n kautta eronneita olisi paljon.

      • Anonyymi

        Kirkosta tulee eroamaan 45k - 50k. Se on samaa eropiikitöntä tasoa mitä on nähty viimevuosina. Koko vuoden kokonaisuudesta on tulossa erittäin hyvä, lähes erinomainen.

        Kokonaisuutta kuvaa parhaiten kirkon jäsenmäärän väheneminen. Seuraavassa tilastoa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Vuoden 2020 vähenemä laskettu kirkon antamalla ennakkoluvulla.

        2010 -65840
        2011 -30167
        2012 -24692
        2013 -45624
        2014 -66197
        2015 -34821
        2016 -47629
        2017 -47492
        2018 -56102
        2019 -55887
        2020 -49304

        Kuten huomataan vuodesta 2020 tulee kaikesta räksytyksestä huolimatta erittäin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkosta tulee eroamaan 45k - 50k. Se on samaa eropiikitöntä tasoa mitä on nähty viimevuosina. Koko vuoden kokonaisuudesta on tulossa erittäin hyvä, lähes erinomainen.

        Kokonaisuutta kuvaa parhaiten kirkon jäsenmäärän väheneminen. Seuraavassa tilastoa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Vuoden 2020 vähenemä laskettu kirkon antamalla ennakkoluvulla.

        2010 -65840
        2011 -30167
        2012 -24692
        2013 -45624
        2014 -66197
        2015 -34821
        2016 -47629
        2017 -47492
        2018 -56102
        2019 -55887
        2020 -49304

        Kuten huomataan vuodesta 2020 tulee kaikesta räksytyksestä huolimatta erittäin hyvä.

        Hyvä tästä tulee. DVV kautta taatusti eronnut merkittävä osuus kun joillekin eroakirkosta.fi on vaan asia jota ei voi sitä, siinäkin tapauksessa että ehkä sen ansiosta lopulta viranomaistenkin kanavien kautta voi sähköisesti erota.

        Oli kanava mikä tahansa niin ero on aina ero.

        Sekin hyvä huomata että pienemmästä jäsenmäärästä eroaa edelleen lukumääräisesti saman verran vuodessa eli suhteellisesti jäsenistä yhä isompi prosentti eroaa vuodessa!


    • Anonyymi

      Koska lisääntyy lasten erottaminen?! Samalla perään siirto koulun elämänkatsomustiedon opetukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe