Toistuvat painajaisunet

Anonyymi

Näin taas viime yönä itseni viimeisessä työpaikassani. Tehtaan valvomossa seisokkiaikana. Olin ollut jo jonkin aikaa vuorossa. Kaiken kiireen keskellä ja prosessin ollessa menossa päin helvettiä esinahka taas kerran haukkui minua. Sanoin, että anna lopputili. Sanoi antaneensa, mutta silti olin siellä. Tiesin itsekin, että olin ollut jo 17 vuotta eläkkeellä niinkuin oikeasti olenkin ollut. Silti olin siellä. Ja huomasin, etten ollut kirjannut vuoronvaihtoaporttia vaikka niin olis pitänyt tehdä. En ollut kirjannut pitkiin aikoihin.
Tämän tapaisia painajaisia on ollut harvakseltaan silloin tällöin. Tällä kertaa en kuitenkaan seikkaillut tehtaan prosessialueella ilman lupia ja lisenssejä vartijoita väistellen. Enkä ylittänyt tehtaan rajoja, piikkilanka-aitoja ja vartioituja kulkuväyliä ilman a.o. lupia ja dokumentteja. Enkä ryöminyt ahtaissa tunneleissa osastoilta toisille. Eläkkeellä silloinkin joka kerta tiesin olevani ja liikkeellä ilman mitään lupia.

Aiemmin olin käymässä kaupungissa, jossa minulla oli useita huoneistoja vuokralla. Minun piti mennä tarkastamaan, oliko niissä kaikissa vuokralaiset vai oliko ne tyhjillään. Jotenkin se vain ei onnistunut ja itse kaupunkikin on aivan toisenlainen kuin oikeasti, vaikka monta paikkaa olikin samoin kuin nyt.

Sitä ennen minun autoni oli varastettu ja sen tiimoilta tapahtui kaikenlaista kummaa. Oli muuten viime yönäkin taas varastettu...

Mistä tämä kertoo minua viisaammille? Joko pian pääsen pukeutumaan sellaiseen hassuun pitkähihaiseen paitaan?

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuskin unien takia pakkopaitaan joutuu ( ei ne ole muutenkaan enää käytössä ).

Olet kirjoittanut mielenterveys-palstalle. Onko sulla käytössä jotain mielialalääkkeitä?
      Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksena voi olla painajaisunien näkeminen.

Joka tapauksessa on hyvä että ne ovat vain unia, koska niin kauan kuin tajuat unen ja todellisuuden eron niin ei ole mitään hätää, ei ala toiset laittaa minkäänlaisia paitoja päälle.

• Anonyymi

Hyvin samantyyppisiä unia olen nähnyt, ja välillä yhä näen. Minulla on lyhyt työhistoria hoitotyöstä ja sairaseläkkeellä olen. Näin pitkään erilaisia unia, joissa jouduin hoitotyöhön. Yritin selittää, etten oikeasti voi tätä tehdä. Ja yleensä teen unissa parhaani, mutta työt eivät vaan etene. Eli unessa työpäivä on kulunut loppuun, mutta työt on yhä tekemättä.

Tietyistä lapsuuden ympäristöistä näen myös toistuvasti, tosin harvakseltaan, unia. Unet liittyvät lapsuuden kotitalooni (nimenomaan yhteen 5 - 13 ikävuoden välillä, ei muihin), vanhaan ala-asteen kouluuni ja kaupungissa sijaitseviin tehdasrakennuksiin. Jotkut asia ovat realistia, jotkut ovat muuttuneet.

Unet ovat unia. Ihminen ei voi menneisyydestään päästä täysin eroon, ja haastavat tilanteet palaavat unien muodossa. Ei ole sen hullumpi, jos näkee outoja unia. Siinä vaiheessa, kun ei erota todellisuutta ja unta toisistaan, on tilanne huonompi. Jos kärsii jatkuvista ahdistavista painajaisista, kannattaa toki ottaa yhteyttä lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe