Toistuvat painajaisunet

Anonyymi

Näin taas viime yönä itseni viimeisessä työpaikassani. Tehtaan valvomossa seisokkiaikana. Olin ollut jo jonkin aikaa vuorossa. Kaiken kiireen keskellä ja prosessin ollessa menossa päin helvettiä esinahka taas kerran haukkui minua. Sanoin, että anna lopputili. Sanoi antaneensa, mutta silti olin siellä. Tiesin itsekin, että olin ollut jo 17 vuotta eläkkeellä niinkuin oikeasti olenkin ollut. Silti olin siellä. Ja huomasin, etten ollut kirjannut vuoronvaihtoaporttia vaikka niin olis pitänyt tehdä. En ollut kirjannut pitkiin aikoihin.
Tämän tapaisia painajaisia on ollut harvakseltaan silloin tällöin. Tällä kertaa en kuitenkaan seikkaillut tehtaan prosessialueella ilman lupia ja lisenssejä vartijoita väistellen. Enkä ylittänyt tehtaan rajoja, piikkilanka-aitoja ja vartioituja kulkuväyliä ilman a.o. lupia ja dokumentteja. Enkä ryöminyt ahtaissa tunneleissa osastoilta toisille. Eläkkeellä silloinkin joka kerta tiesin olevani ja liikkeellä ilman mitään lupia.

Aiemmin olin käymässä kaupungissa, jossa minulla oli useita huoneistoja vuokralla. Minun piti mennä tarkastamaan, oliko niissä kaikissa vuokralaiset vai oliko ne tyhjillään. Jotenkin se vain ei onnistunut ja itse kaupunkikin on aivan toisenlainen kuin oikeasti, vaikka monta paikkaa olikin samoin kuin nyt.

Sitä ennen minun autoni oli varastettu ja sen tiimoilta tapahtui kaikenlaista kummaa. Oli muuten viime yönäkin taas varastettu...

Mistä tämä kertoo minua viisaammille? Joko pian pääsen pukeutumaan sellaiseen hassuun pitkähihaiseen paitaan?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin unien takia pakkopaitaan joutuu ( ei ne ole muutenkaan enää käytössä ).

      Olet kirjoittanut mielenterveys-palstalle. Onko sulla käytössä jotain mielialalääkkeitä?
      Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksena voi olla painajaisunien näkeminen.

      Joka tapauksessa on hyvä että ne ovat vain unia, koska niin kauan kuin tajuat unen ja todellisuuden eron niin ei ole mitään hätää, ei ala toiset laittaa minkäänlaisia paitoja päälle.

    • Anonyymi

      Hyvin samantyyppisiä unia olen nähnyt, ja välillä yhä näen. Minulla on lyhyt työhistoria hoitotyöstä ja sairaseläkkeellä olen. Näin pitkään erilaisia unia, joissa jouduin hoitotyöhön. Yritin selittää, etten oikeasti voi tätä tehdä. Ja yleensä teen unissa parhaani, mutta työt eivät vaan etene. Eli unessa työpäivä on kulunut loppuun, mutta työt on yhä tekemättä.

      Tietyistä lapsuuden ympäristöistä näen myös toistuvasti, tosin harvakseltaan, unia. Unet liittyvät lapsuuden kotitalooni (nimenomaan yhteen 5 - 13 ikävuoden välillä, ei muihin), vanhaan ala-asteen kouluuni ja kaupungissa sijaitseviin tehdasrakennuksiin. Jotkut asia ovat realistia, jotkut ovat muuttuneet.

      Unet ovat unia. Ihminen ei voi menneisyydestään päästä täysin eroon, ja haastavat tilanteet palaavat unien muodossa. Ei ole sen hullumpi, jos näkee outoja unia. Siinä vaiheessa, kun ei erota todellisuutta ja unta toisistaan, on tilanne huonompi. Jos kärsii jatkuvista ahdistavista painajaisista, kannattaa toki ottaa yhteyttä lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2756
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1723
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1609
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1502
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1355
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1200
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      973
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      928
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      908
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      905
    Aihe