Aihe

Kuolleen elvyttäminen

Anonyymi

Ensihoitajana tiedän, kun lääkäri sanoo, ettei kannata enää elvyttää, lopetan elvyttämisen.
On mennyt 10 vuotta kun Saab lopetettiin. Vielä jotkut odottavat uutta nousua. Eikö se ala hiljalleen tuntua pikkuisen tyhmälle.
Vieläkö joku Saabisti odottaa Jeesuksen ylösnousua. Taitaa olla molempien ylösnousu mahdottomuus. Saabistit kuitenkin uskovat johonkin ihmeeseen, Hollannista, Kiinasta, vaika mistä hyvänsä tulevasta rahoituksesta ja tekniiksta.
Käytetyillä kotteroilla ajelevat vieläkin, ylpeänä.
Kerran kysyin eräältä ihmiseltä joka oli ostanut uuden 93-Saabin, eikö sitä saa museorekisteriin koska tuo on vanhanmallinen. Suutui tuo ihminen. Se on uusi auto. Kohta loppui Saabin maahatuonti ja myynti.

15

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vaan pakko luovuttaa pakon edessä, kun ihmeitä ei tule tapahtumaan?

    • Anonyymi

      Brändinä Saab on kuitenkin lähes 70 vuotta vanha. Näin pitkät elämäntaipaleet automerkkinä on harvinaisia. Ford ja Peugeot ovat tietenkin poikkeus.
      Siis kysymykseni kuuluu, miksi ei joku taho ottaisi Saab-merkkiä valmistuslinjalle?
      Merkki on kuitenkin enempi niittänyt mainetta maailman torilla kuin negatiivista palautetta.
      Pitäisi vaan jokin oikeasti oikea taho ottaa merkki omakseen.
      Miksi ei sitten vaikka Trollhättanissa Ruotsissa, Saabin syntysijoilla.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Saabin nimen käyttöoikeus on vain puolutusteollisuudella, eli autoja ei sillä nimellä tulla enää valmistamaan.


      • Anonyymi

        Saabia tehdään edelleen, vain nimen käyttö kielletty ng-9-3 tehdään Kiinassa täyssähköisenä, mutta menevät kaikki niiden omille markkinoille ja tuotekehitys /testaus on edelleen Trollhättanissa! Tämän lisäksi 9-5 pohjalevylle tehdään T7 koneella Senbao ja Senova nimellä ja vielä lisäksi on yksi maasturimalli, jossa on Saabin T7 -kone jota ainakin Saksassa pitäisi olla myynnissä, muut mallit jäävät omille markinoille Kiinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saabia tehdään edelleen, vain nimen käyttö kielletty ng-9-3 tehdään Kiinassa täyssähköisenä, mutta menevät kaikki niiden omille markkinoille ja tuotekehitys /testaus on edelleen Trollhättanissa! Tämän lisäksi 9-5 pohjalevylle tehdään T7 koneella Senbao ja Senova nimellä ja vielä lisäksi on yksi maasturimalli, jossa on Saabin T7 -kone jota ainakin Saksassa pitäisi olla myynnissä, muut mallit jäävät omille markinoille Kiinaan.

        Jäi tuon sähköversion nimi pois se on Nevs.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Saab oli aikanaan tyylikäs, tehokas kallis auto. Luotettavuudesta ei ollut tietoakaan. Ei ainakaan näillä 1990luvun lopun Saabeissa. Sukulaisella oli sellainen Saab 9-5 2.0 ja lähes kaikki osat tuli uusittua moottoria ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta. Samaan aikaan meidän mk1 mondeo toimi lähes moitteettomasti. Saab on ehkä joskus 20vuoden päästä arvokas harrasteauto, mutta käyttöautoksi se ei ollut ikinä hyvä kun verrataan esim Fordiin, Toyotaan, Volvoon, Volkswagenin, Mersuun ja opeliin.

      • Anonyymi

        Viimeinen aito Saab malli oli Saab 9000, nuo myöhemmät ovat lähinnä GM:n autojen sovelluksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen aito Saab malli oli Saab 9000, nuo myöhemmät ovat lähinnä GM:n autojen sovelluksia.

        Viimeiset aidot Saabit valmistuivat 1993.


    • Anonyymi

      Kun Saabeja ei ole, niin missä autoissa loukkaantuneita nykyisin ei kannata enää elvyttää? Tojoissako?

    • Anonyymi

      Ehdottomasti henkiin ite ois nastaa omistaa 90. 96. 99..900
      9000
      99 ex siviiliauto

      • Anonyymi

        Tuliko lyöntivirhe. Saabilla ei ole koskaan ollut tyyppinumeroa 90. Pienin oli 92 (prototyyppi 92001), itselläni on ollut 93, 99 ja 900.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko lyöntivirhe. Saabilla ei ole koskaan ollut tyyppinumeroa 90. Pienin oli 92 (prototyyppi 92001), itselläni on ollut 93, 99 ja 900.

        Olihan se Saab 90.
        Mars, historian luennolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan se Saab 90.
        Mars, historian luennolle!

        Saab 90 oli Saab 99 keula ja Saab 900 perä. Valmistusvuodet taisi olla 1984 - 1987.
        t. RMB54


    • Juuri näin ja se 90-malli oli kaksiovinen.
      Ylipäätään kaksiovisuus oli harvinaista siihen aikaan, mutta muistin juuri, että olihan Volvo 142/242!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      466
      5387
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      24
      5204
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2744
    4. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

      "Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      168
      2672
    5. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      42
      1895