Joulun välipäivät - töissä vai lomalla?

Anonyymi

Pikagallup: oletko sinä, isännöitsijä, töissä vai lomalla tämän viikon?

5

134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus olisi pitänyt ehkä muotoilla niin, että miksi kukaan isännöitsijä olisi töissä joulun ja uuden vuoden väliset päivät? Jos 28.-31.12. ei ole isännöintitoimistolla vuoden hiljaisinta aikaa, niin milloin sitten? Heinäkuussakin puhelin soi enemmän kuin tällä viikolla. Lyödään vaikka vetoa. Vai onko joku isännöitsijä eri mieltä?

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys kenelle tahansa työantajalle. Mitekään vinoilematta, miksi kukaan isännöitsijä olisi töissä joulun ja uuden vuoden väliset päivät? Vähintään silloin kuuluisi saada pitää ylitöitä vapaana eli tehdä lyhennettyä työpäivää esim. klo 10-14. On se kumma, jos ei neljässä tunnissa saa tehtyä päivän töitä 27.-29.12. välipäivinä.

        Olen tänään ollut pian 1,5 tuntia töissä ja töitä olen tehnyt noin 20 minuuttia. Loppuaika mennyt keskustelufoorumeilla ja YLEn uutisia lueskellessa. Fiksu työnantaja laittaa isännöitsijän osa-aikaiselle jo tässä kohtaa joulukuuta. Jos työpöytä on tyhjä eikä ole mitään tekemistä, tuntuu tyhmältä istua töissä tyhjän panttina.


    • Anonyymi

      Voiko vastausten määrästä (0 kpl) päätellä, että kaikki isännöitsijät (paitsi minä) ovat vuosilomalla joulun ja uudenvuoden väliset päivät, eivätkä toimettomina heilu tällä foorumilla aikaa tappamassa, kun ei ole töissä mitään tekemistä?

      • Anonyymi

        Välipäivinä isännöitsijä panee kaikki kuluneelle vuodelle olevat laskut maksatukseen siten, että maksut tapahtuvat varmasti kuluvan vuoden puolella. Helpottaa huomattavasti, kun ei tarvitse kirjanpidossa tehdä siirtyviä eriä. No isossa toimistossa ne voi jättää kirjanpitäjän huoleksi..., mutta pienessä toimistossa helpottaa töitä kummasti. Ja jos pankkilainat erääntyvät 31.12., niin ne kannattaa muuttaa eräpäiviksi esim. 28.12., että varmasti ehtivät kuluvalle vuodelle. Jos 31.12. ei ole pankkipäivä, niin voi tulla muuten lisää harmaita hiuksia kun lainan lyhennys siirtyykin seuraavalle vuodelle. No tätä ei ymmärrä muut kuin kirjanpitäjät tai isännöitsijät, jotka tekevät kirjanpidon itse.


    • Anonyymi

      Valitettavasti työnantajani ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan, että olisi ilmoittanut talvilomani ajankohdan. Vuosilomalain mukaan vuosiloman ajankohta on ilmoitettava työntekijälle viimeistään kuukautta aikaisemmin. Tästä voimme päätellä (tänään on 5.12.), että minulle ei ole ole talvilomaa ennen loppiaista. On se kyllä harmi!

      Sinänsä kummallista, kun talvilomaa minulla on 7 viikkoa. Luulisi siitä liikenevän muutama päivä joulun ja uudenvuoden välipäiville. Toisaalta minulla ei olisi kertyneenä seitsemää viikkoa talvilomaa, jos olisin saanut olla päivänkin talvilomalla vuoden 2016 jälkeen.

      Jatketaan talvilomakaudelle kuuluvan vuosiloman keräämistä. Vuoden kuluttua on sitten 8 viikon verran talvilomaa :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7551
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4496
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      2989
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1453
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1369
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe