OP-Amerikka Indeksi

Anonyymi

Onko teillä kokemusta Op-Amerikka Indeksi
onko Op Amerikka Indeksi hyvä rahasto? en ymmärrä sijoittamisesta mitään. Paljonko kannattaa laittaa rahaa ja miten lisätä?
Aloin säästää 30€

12

10699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

no ainakin kymmenessä vuodessa sen rahaston arvo on noussu noin 280 %, joten ollut hyvä kohde. jos olisit laittanu 10 vuotta sitten 10 000 euroa, niin rahaston arvo olisi ollut noin 28 000 euroo.
      ite oon sijoittanu tuohon ja jatkossakin siihen laitan, mutta myös muihin indeksirahastoihin. Niissä ei ole niin suurta riskiä, kuin yksittäinen osakeyhtiöön sijoittaminen ja jos ei muutamaan vuoteen tarvii nostella sieltä rahaa, niin eipä hirveesti niitä sijoituksia tarvii päivittäin/viikottain edes tarkkailla.
      Noi OP:n rahastot on aika hyvii muutenkin, kun omistaja-asiakkaana se on vähän halvempaakin. Ite oon just koronan aikaan sijoittanut kaikki "ylimääräiset" rahat huhtikuusta lähtien ja kurssit on noussu koko ajan.... toivotaan että nousee lisää..

• Anonyymi

Minä olen laittanut kuukausittain 30€ Amerikan indeksirahastoon yli 5 vuoden ajan, ja puolisen vuotta 50€. Hyvin kurssi kehittynyt, notkahduksista ei pidä huolestua, silloin osuus päinvastoin kasvaa.

• Anonyymi

Omasta mielestäni paras OP:n indeksirahastoista 5 vuoden jaksolla.
        Kuukausittain säästöön 300€ ja nyt 7000€

• Anonyymi

Amerikka Laatu ja Vakaa rahastoissa parempaa vuosittaista nousua.

Arvossa lienee parhaat nousut mutta riskit hieman isommat.

• Anonyymi

Kannattaako laittaa mieluummin OP Amerikka Vakaaseen vaiko Amerikka Arvoon?

• Anonyymi

Pikaisesti vilkaistuna, Vakaassa nimensä mukaisesti heilahtelut ovat pienempiä kumpaankin suuntaan. Arvo nousee ja laskee voimakkaammin. Kumpi parempi, riippuu siitä mitä itse haluat ja tavoittelet.

Jos olet oikeasti sijoittamassa, tutustu aineistoihin paremmin kuin "pikaisesti vilkaistuna" ja katsele myös muita vaihtoehtoja.

Itsellä jäisi Arvo valitsematta ihan vaan hallinnointipalkkion suuruuden perusteella, mutta ehkä se jossain tilanteessa voisi olla hyväksyttävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikaisesti vilkaistuna, Vakaassa nimensä mukaisesti heilahtelut ovat pienempiä kumpaankin suuntaan. Arvo nousee ja laskee voimakkaammin. Kumpi parempi, riippuu siitä mitä itse haluat ja tavoittelet.

Jos olet oikeasti sijoittamassa, tutustu aineistoihin paremmin kuin "pikaisesti vilkaistuna" ja katsele myös muita vaihtoehtoja.

Itsellä jäisi Arvo valitsematta ihan vaan hallinnointipalkkion suuruuden perusteella, mutta ehkä se jossain tilanteessa voisi olla hyväksyttävissä.

Laittaisitko OP:n Amerikka indexiin yhtään mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Pohjois-)Amerikka indeksi on tavalliseksi rahastoksi edullinen. Pitäisi verrata, miten sen käyttämä ESG-hyveindeksi käyttäytyy verrattuna muihin vaihtoehtoihin (kuten esim jenkki-indeksi sp500)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Pohjois-)Amerikka indeksi on tavalliseksi rahastoksi edullinen. Pitäisi verrata, miten sen käyttämä ESG-hyveindeksi käyttäytyy verrattuna muihin vaihtoehtoihin (kuten esim jenkki-indeksi sp500)

Tsiisus sentään.
        Joku pikku meklari/pankkiiri neuvoo mitä pitää tehdä,
        eikä tiedä itsekään mitä puhuu.

• Anonyymi

OP Ameriikka - rahaston avulla olen saanut "Amerkan perinnön".

• Anonyymi

29/12/2020 tehty sijoitus olisi tänään tuplattu (miinus kulut 0,4%/a).

Jossiteltuna tuo olisi ollut erinomainen sijoitus, vaikka vuonna 2022 rahasto teki -14,5% tappion.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      198
      2918
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      120
      2023
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      61
      1672
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      179
      1562
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      171
      1509
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      183
      1430
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1278
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1231
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1208
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1121
    Aihe