Miksi kumppanin entiset seurustelut ahdistavat?

Anonyymi

Keskusteluja lukemalla huomaa, että ongelma on yleinen. En siis ole ainoa.

Mustasukkaisuuden tunne kumppanin aiemmista suhteista on kamala asia. Kun itse tietää kyllä, että ne suhteet eivät kuulu tähän päivään ollenkaan, mutta mieltä kalvaa että muut ihmiset ovat olleet kumppanin kiinnostuksen, himon ja ehkä rakkaudenkin kohteina. Se tuntuu mustasukkaisesta siltä, että se on itseltä pois. Miksi en ollut hänen kanssaan jo silloin? -Tyhmä kysymys, tiedetään.

Toiset näyttävät kestävän kumppaninsa historian ihan hyvin, toiset taas eivät. Sanotaan, että vaiva johtuu huonosta itsetunnosta, mutta mitä jos se ei johdukaan siitä, koska tietää olevansa hyvä ja riittävä?

Mistä sitten on kyse? Voiko olla niin, että mielikuvat kumppanistaan toisten kanssa ovat vain liikaa. Omaa rakastaan ei halua jakaa kenenkään tai minkään kanssa, ei edes menneisyyden.

Ja vielä tärkeä kysymys: mitä tälle pahaa oloa aiheuttavalle ajatusten kehälle voi tehdä?

11

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan sullakin menneisyys. Miksei sitten kumppanillasi. Keskittykää nykyisyyteen ja tehkää siitä hyvä.

    • Anonyymi

      Menneisyys on tavallaan pilaantunut kun se on menneisyyttä eikä nykyisyyttä. Kyllä sitä tulee oksettava olo jos maitokin on vanhaa ja olisi pakko juoda semmoista.
      Pilaantunut asia on pilaantunut. Siitä se johtuu.

    • Anonyymi

      Me ollaan varmaan outo pari. Mutta emme ole pahemmin keskusteleet toistemme aiemmista suhteista. Varmaan vaan sen verran onko niitä ollut muuta yleistä.

      • Anonyymi

        Toi on hyvä periaate. Kannattaa keskittyä nykyisyyteen ja tulevaisuuteen.


      • Anonyymi

        Sun täytyy ymmärtää ettei värilliset kukaan voi sietää kuunnella edes muista suhteista vai minkä takia luulit että niin hermot menee kun kirjoitit niistä nussimis jutuista muiden kanssa mä sanoin että se menneisyys on osa sinua eikä minua haittaa sun menneisyys mä hyväksyn sen siinä samalla kun hyväksyin tulevaisuuden sun kanssa mutta ei kukaan värilliset kestä että toine ikävöi entisiä suhteita tai pitää omaa kuvaa exän kuva vieressä ja sitten puhuu kuinka paljon on nussinut muitten kanssa nii mua ärsyttää toi kun mä olen sitä mieltä että se on ihan normaalia että mä tunnen tossa vaiheessa mustasukkaisuutta kun kerrot niitä nussimis juttuja muista mä en vaan kestä niitä kuulla että se on aika iso riidan aihe meillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun täytyy ymmärtää ettei värilliset kukaan voi sietää kuunnella edes muista suhteista vai minkä takia luulit että niin hermot menee kun kirjoitit niistä nussimis jutuista muiden kanssa mä sanoin että se menneisyys on osa sinua eikä minua haittaa sun menneisyys mä hyväksyn sen siinä samalla kun hyväksyin tulevaisuuden sun kanssa mutta ei kukaan värilliset kestä että toine ikävöi entisiä suhteita tai pitää omaa kuvaa exän kuva vieressä ja sitten puhuu kuinka paljon on nussinut muitten kanssa nii mua ärsyttää toi kun mä olen sitä mieltä että se on ihan normaalia että mä tunnen tossa vaiheessa mustasukkaisuutta kun kerrot niitä nussimis juttuja muista mä en vaan kestä niitä kuulla että se on aika iso riidan aihe meillä

        Itse oot niistä omistasi kirjoitellut. Miltäs luulet sen musta tuntuvan. Eikä mulla ole exän kuvia. Jos sun kaivatulla on exän kuvia esillä, niin joko ne on säilyneet ystävinä tai suhde ei oo päättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse oot niistä omistasi kirjoitellut. Miltäs luulet sen musta tuntuvan. Eikä mulla ole exän kuvia. Jos sun kaivatulla on exän kuvia esillä, niin joko ne on säilyneet ystävinä tai suhde ei oo päättynyt.

        Nii olet sitte valehdellut että olet vain mun kanssa suhteessa mutta jos olet ollut sun exän kanssa nii mä en ikinä ole uskollisesti sulle ikinä kerro rehellisesti että olet suhteessa jonku muun kanssa niin en enää haaveile meistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii olet sitte valehdellut että olet vain mun kanssa suhteessa mutta jos olet ollut sun exän kanssa nii mä en ikinä ole uskollisesti sulle ikinä kerro rehellisesti että olet suhteessa jonku muun kanssa niin en enää haaveile meistä

        Minä en ole suhteessa.


    • Anonyymi

      Minusta tuntuu huonolta, jos kumppani kertoo miten helli exäänsä silitellen tai miten hän kaatoi jonkun naisen voitettuaan tämän jossain pelissä. Jos meillä siis hyvin lyhyt historia, enkä ole itse saanut samanlaista huomiota milloinkaan häneltä. Tulee sellainen olo, että toinen ei enää nykyisyydessä pysty luomaan mitään uutta ja kivaa. Että siellä joskus takanapäin oli se elämä. Mielestäni en ole mustasukkainen, jos asia tympii itseäni. Pidän toista jotenkin todella moukkamaisena vaan ja se on se mikä ärsyttää. Itse en kiusaisi toista tuollaisilla jutuilla. Ne kuuluu puhua jollekin muulle. Minun pitää saada olla tänä päivänä nro 1 ja se pitää kunnolla osoittaa myös.

      • Anonyymi

        Kenestäpä ei tuntuisi, jos toinen exillä kehuskelisi ja itse jäisi ilman. Eikö voi sanoa nyt ollakaan tässä kahden. Haluaisin kokea sun hellyyden, jos sitä tunnet.


    • Anonyymi

      Jos pitää vähän taukoa suhteiden välillä, entinen ei ole niin häiritsevästi uuden suhteen henkisenä taustavaikuttajana läsnä. Suusta saattaa päästä sammakoita miten asiat edellisen kanssa sujuivat, jos muistot ihan vereksiä. Uudessa suhteessa sitten uudet jutut. Suhteet yleensä kasvattavat, kumppani ehkä eksien ansiosta parempi versio itsestään. Pieni kiitollisuudenvelkakin siis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe