Mun poikaystävä käyttää rainbowin paakkuuntuvaa kissahiekkaa, betonipohjaista.
Meillä haisee vaan eteinen (jossa hiekkalaatikko on) koko ajan kissanpissalle.
Hän puhdistaa joka päivä kakat pois ja koko hiekan vaihtaa kerran kuussa. Pitäiskö useammin?
Mun vanhemmat taas käyttää niitä puupellettejä(?) jotka murenee kun kissa pissaa. Ne ei haise yhtään.
Suositelkaa hyvää kissanhiekkaa mikä sitoisi hajut mahdollisimman hyvin?
G: Mitä kissanhiekkaa käytät ja perustelut?
32
5911
Vastaukset
- koirakko
Hajuton ja siistein, ja kevyt kantaa kotiin.
- pikkuinen Tyttökisu
jota isi aina laittaa minulle vatiin!se on sen merkkistä kuin: 'KISU-PISU'. saan tehdä vatiin monta 'pissiä' ja kakkia,eikä koskaan haise pahalle.Sit isi ottaa kovat kokkareet vaan pois,ja taas on minulla puhdasta hiekkaa!! jep! kysyin 'isiltä' missä sitä tehdään? isi kertoi että se on joku 'Favoit-Tuote' jossain Kauttualla. En ole KOSKAAN käynyt niiin kaukana,siksi en osaa neovoa miten sen löytäisi? Mutta jos oikein kyselee Marketeista tai eläinkaupoista kai sitä sit löytyy? Minä olen tosi-onnellinen isi:n puolesta,kun hänen ei tartte kuin kerran viikossa putsata minun 'pottaa'! p.s. Voisi löytyä netistä,tai puh.luettelosta!?? hei,hei vaan.
- on käytetty
TopiCattia, edullinen (alle 4 egee 5 kg) ja hyvä!
Koko hiekan vaihdan 1½-2 vkon välein, kuukausi tuntuu kyllä pitkältä.
Hiekan vaihdon välillä putsaan kököt ja laitan lisää puhdasta hiekkaa, ts. käytän 5 kg kahdessa viikossa, en tiedä, onko liikaa, mutta pissaa ja kakkaa tuntuu tulevan kuiteskin niin paljon, etten viitti harvemmin koko hiekkaa vaihtaa.
Onko sulla kissan WC? Avolaatikko kyllä haisee herkästi, WC filttereineen pitää hyvin hajut sisällään, vaikka WC olisikin luukuton.
Muitakin merkkejä olen vuosien varrella kokeillut, mutt edellä mainittu TopiCat, jota saa ruokakaupoista on meillä ykkönen (ei kylläkään paakkuunnu). - Sari
on käytetty kirjoitti:
TopiCattia, edullinen (alle 4 egee 5 kg) ja hyvä!
Koko hiekan vaihdan 1½-2 vkon välein, kuukausi tuntuu kyllä pitkältä.
Hiekan vaihdon välillä putsaan kököt ja laitan lisää puhdasta hiekkaa, ts. käytän 5 kg kahdessa viikossa, en tiedä, onko liikaa, mutta pissaa ja kakkaa tuntuu tulevan kuiteskin niin paljon, etten viitti harvemmin koko hiekkaa vaihtaa.
Onko sulla kissan WC? Avolaatikko kyllä haisee herkästi, WC filttereineen pitää hyvin hajut sisällään, vaikka WC olisikin luukuton.
Muitakin merkkejä olen vuosien varrella kokeillut, mutt edellä mainittu TopiCat, jota saa ruokakaupoista on meillä ykkönen (ei kylläkään paakkuunnu).Kissan WC on filttereineen ja luukkuineen päivineen ja hyi kun haisee jo tänne olohuoneeseen asti kissanpissa nyt.
Johtuu kyllä varmaan siitä että hiekka on vaihdettu täysin puhtaaseen 3 vkoa sitten.
Huomenna ollaan menossa kissanhiekka´/helmi/puupelletti ostoksille.
Kehukaas nyt vielä omaa suosikkimerkkiänne... ostetaan kenties samaa huomenna.
- fennojunkkari
Suosittelen eläinkaupan hiekkoja. Merkkejä en nyt muista, itse olen kokeillut muutamaa, joita saa 20 kg:n säkeissä ja hinta oli suunnilleen 17 euroa. Marketin hiekat ovat kyllä puolet halvempia, mutta myös puolet huonompia. Eräs marketin hiekka, jota olen kokeillut, haisi puhtaanakin pahalle ja pölysi todella paljon. Eläinkaupan hiekat eivät pölyä, sitovat hajun tehokkaasti, ja paakut ovat tiiviimpiä ja helposti kerättäviä.
Jos käytät hiekkaa, joka ei paakkuunnu tiiviisti, pitää vaihtaa useammin kuin kerran kuussa. Mitä parempaa hiekka on, sitä pitempään sitä voi käyttää.
Puupellettien kanssahan on kätevä sellainen kissanvessa, jossa on ritiläpohja, jolloin pissaiset purut putoavat pois.
Eläinkaupoissa on saatavilla myös kissanvessan raikastinta. Se on sellaista hienoa hiekkaa, jota sirotellaan jonkin verran kissanhiekan sekaan, ja se poistaa hajut yllättävän hyvin. Se tosin maksaa...- Sari
Aijaa en tiennytkään, et puupellettien käyttäjille on omanlainen "hiekka"laatikko. Kuulostaa tosi kätevältä.
Sain poikaystävän suostuteltua ostamaan edellisen pussin niitä puupellettejä ja se putsasi sitä sillä lapiolla missä on aukkoja (tarkoitettu paakkuuntuvan betonin puhdistukseen) ja sillä meinas hermot mennä kun se puumuru puhdistaessa valui niistä lapion aukoista. Heh, mulla oli hauskaa, mutta meinas mullakin hermot mennä kun yritin selittää, että se kuuluu puhdistaa umpinaisella lapiolla ettei ne puumurut karise pois lapiosta! =D Seuraavan pussin olikin sit taas yksin ostanut hänen mielestä niin kätevää rainbowin paakkuuntuvaa betonihiekkaa joka HAISEE! =(
Harmi tosiaan kun ehdittiin ostaa jo tollainen umpinainen WC kísulle sillä olisin kyllä ollut ehdottomasti sen ritiläWC:n kannalla. Kuten totesin, että vanhemmilla puupelletit ei haise yhtään.
Mut onneks hän itsekin huomas nyt kuin toi hiekka haisee, joten nyt tosiaan jotain laadukkaampaa hiekkaa meille kiitos! =) - vielä
Sari kirjoitti:
Aijaa en tiennytkään, et puupellettien käyttäjille on omanlainen "hiekka"laatikko. Kuulostaa tosi kätevältä.
Sain poikaystävän suostuteltua ostamaan edellisen pussin niitä puupellettejä ja se putsasi sitä sillä lapiolla missä on aukkoja (tarkoitettu paakkuuntuvan betonin puhdistukseen) ja sillä meinas hermot mennä kun se puumuru puhdistaessa valui niistä lapion aukoista. Heh, mulla oli hauskaa, mutta meinas mullakin hermot mennä kun yritin selittää, että se kuuluu puhdistaa umpinaisella lapiolla ettei ne puumurut karise pois lapiosta! =D Seuraavan pussin olikin sit taas yksin ostanut hänen mielestä niin kätevää rainbowin paakkuuntuvaa betonihiekkaa joka HAISEE! =(
Harmi tosiaan kun ehdittiin ostaa jo tollainen umpinainen WC kísulle sillä olisin kyllä ollut ehdottomasti sen ritiläWC:n kannalla. Kuten totesin, että vanhemmilla puupelletit ei haise yhtään.
Mut onneks hän itsekin huomas nyt kuin toi hiekka haisee, joten nyt tosiaan jotain laadukkaampaa hiekkaa meille kiitos! =)Ökoplussan puuhiekka ei tarvitse ritilävessaa. Se paakkuuntuu ja pitää hajut. Ainoa ehkä huonompi puoli on, että se on melko kevyttä ja kulkeutuu helposti. Mut jos on koppivessa tai korkealaitainen laatikko ja vielä nappimatto alla, ei ole tätäkään ongelmaa.
- kroisosta odotellessa ;)
Sari kirjoitti:
Mut onneks hän itsekin huomas nyt kuin toi hiekka haisee, joten nyt tosiaan jotain laadukkaampaa hiekkaa meille kiitos! =)moi..
paljonko teillä menee esim kuussa kahden kisun hiekkoihin/pelletteihin?
Kumpi kalliimpaa pelletit vai hiekat?
Jos on sellainen "avonainen" pellettivessa, pöllyttääkö kissat peittäessään ympärilleen?
Kiitos valistuksesta! :)
- cummitus
käytetään kissanhiekkana rainbowta. Hyvin on toiminu. Ei haise vaikka kolme kissaa potalla käykin :) 8,5kg:n säkki kestää meillä n. viikon. Hiekat siivotaan aina kun on sotkuiset eli päivittäin parikin kertaa ja vaihdetaan pari kertaa viikossa (monta kissaa joten sotkeentuu huomattavasti nopeemmin kuin yhellä). Vadit pestään parin viikon välein.
- käytetään
Ever Cleania. 10 kg maksaa noin 17 euroo, mutta on todella riittoisaa. Ei haise, ja en vaihda sitä kokonaan kuin silloin tällöin. Jätökset kerään kerran päivässä pois. Maksaa hintansa takaisin hetkessä!
- Kisu
Koska vasta odottelen kissanpentuni luovutusiän täyttymistä, niin en tiedä vielä vastausta...
Onko Ever Clean helmiä, paakkuuntuvaa tai paakkuuntumatonta hiekkaa vai mitä? Kuinka usein se pitää vaihtaa? Muistelisin lukeneeni juttuja, joissa sitä on kovasti kehuttu, joten olisin kiinnostunut siitä.
Entä muut eläinkauppojen kissanhiekat. Onko jokin merkki, jota voisitte suositella, paljonko maksaa ja millaista se on.
Kiitos paljon, jos joku jaksaa vastata. - Aito-Helmi
Kisu kirjoitti:
Koska vasta odottelen kissanpentuni luovutusiän täyttymistä, niin en tiedä vielä vastausta...
Onko Ever Clean helmiä, paakkuuntuvaa tai paakkuuntumatonta hiekkaa vai mitä? Kuinka usein se pitää vaihtaa? Muistelisin lukeneeni juttuja, joissa sitä on kovasti kehuttu, joten olisin kiinnostunut siitä.
Entä muut eläinkauppojen kissanhiekat. Onko jokin merkki, jota voisitte suositella, paljonko maksaa ja millaista se on.
Kiitos paljon, jos joku jaksaa vastata.erittäin hienoa, paakkuntuvaa hiekkaa. Mulla on kolme kissaa ja EC /Fresh Guard toimii loistavasti. Itse pesen hiekkalaatikot noin kerran kuussa, eli siis otan hiekat pois ja pesen itse laatikot. Joka aamu ennen töihin lähtöä putsataan pissa- ja kakkapaakut pois. Ainoa EC:n huono puoli on se, että lattialla olevat hiekkajämät muuttuvat kastuessaan (laatikot vessassa) melkein saveksi.
Suosittelen itse varauksettomasti Ever Cleania. - lottaviiru
Kisu kirjoitti:
Kiitos paljon, jos joku jaksaa vastata.Meidän katit käyttää puupellettejä, silloin kun eivät viitsi pyytää ulos ja kyläreissuilla. Ei haise.
- Emma
Kisu kirjoitti:
Kiitos paljon, jos joku jaksaa vastata.LindoCat Compact on mielestäni hyvää hiekkaa. On myös mikrohiekkaa, niin kuin Everclean.
Tekee hyvän hajoamattoman paakun, eikä mielestäni juurikaan haise. Hinta/laatu tosi hyvin kohdallaan. 10kg pussi maksaa jotain kympin tietämillä, vähän paikasta riippuen.
Sitä olen käyttänyt pitkään ja erehdyin tuossa kokeilemaan muun merkkistä hiekka ja paluu lindoon takaisin oli erittäin rivakka. Tämä toinen merkki kun muuttuu kissanpissasta täysin sementiksi laatikon pohjaan. Enään en kokeile kun olen hyvän ja toimivan merkin löytänyt.
- puuhiekka
paakkuuntuu, ei haise ja on edullista käytössä.
jokapäivä putsaan pisut ja kakat ja kerran kuussa koitan muistaa vaihtaa. Kaksi astiaa käytössä 3:lla sisäkissalla ja neljällä ulkoilevalla. (toinen eteisessä ja toinen makuuhuoneessa!!) - kissa
Nuo minusta parhaita!
- sisu
Käytetään mustista ja mirristä hankittua
super scoop hiekkaa joka on vähän hajustettua.
Puhdistan laatikon n.3kertaa päivässä,ja lisään hiekkaa aina tarvittaessa.En ole vaihtanut koko hiekkaa nyt kuukauteen eikä se haise vieläkään,mutta meillä ei olekkaan kuin yksi puolivuotias pentu.
- Helmi 1
kisu pissaa rainbown kristallinkirkkaille.. En tiedä, tykkääkö itse. Ravistelee tassuja lähtiessään. Ei ole valittanut. Ei sottaa. Minä tykkään kun ei paakkuunnu eikä haise. Tai haisoo jos piästää likaseks.
- kova pissahiekka kulutus
Evercleanin activbloc on kaikista parhain.
Ei haise pissi eikä kakka. ollaan kokeiltu joskus sparin hiekkaa mut se ei peitä hajuja.
Tulee muuten myös halvemmaksi ku ei tarvi niin usein uusia vaihtaa, ottaa vaan vanhat köntsät pois.
Ja sit se on antiseptistä, ei bakteerit jyllää! - Kissan helmet
Kissan helmet (eri valmistajia, saa myös soramuodossa) on ainoa kokeilemani hiekka joka on täysin hajuton. Pissa imeytyy helmiin ja haju "lukittuu" sisään. Ja ei haittaa vaikka kakka jäisi hiekan päälle, helmet imee niistäkin hajun. Lisäksi käytössä edullinen kun vaihtoväli on niin pitkä.
Itse en enää muuta käytä, koska vähän haiseva ei ole sama kuin hajuton, ja tää on tosiaan 100% hajuton hiekka! :)- Anna
Käytätkö jotain tiettyä helmimerkkiä vai oletko kokenut kaikki hyviksi? Meille on tulossa kauan toivottu Ragdoll nyt kesällä, joten puolipitkäkarvaiselle sopivia hiekkoja olisi nyt hakusassa. Helmet kiinnostavat, mutta niistä on kuullut niin monenmoista kommenttia. Toiset sanovat hajun pysyvän poissa loistavasti, jotkut haukkuvat maan rakoon. Samoin tuo Ökoplus mikälie kiinnostaisi kovasti. Pellettejä en monesta syystä viitsi edes ajatella. Ajatuksissani koen ne käytännössä hankaliksi.
- wade
Meillä käytetään puupellettejä, niitä Pellexin, ne toiset hajoaa liian helposti ja leviää joka paikkaan. Meillä on kolme kissaa ja kaksi vessaa, kummatkin katollisia ja toisessa erikseen vielä luukku. Ei haise, paitsi jos joku kolmesta on juuri käynyt vääntämässä sorat tms...
Putsataan kerran viikossa kummatkin lootat, ja kakkalootasta noukitaan kakit kun muistetaan (ei siis välttämättä edes joka päivä, eikä nämä ole siitä mitään sanoneet). Enemmän ne on tarkempia siitä pissalootastaan, se ei saa mennä liian likaiseksi tai... viikko siis MAX!
Puupölystä en ole huolissani, koska kissat ei sinne heti sen siivouksen jälkeen mene, ja tätä on ollut meillä jo monta vuotta (4?). Eikä mitään oireita ole tullut ja kaikki kissat on ihan terveitä ja reippaita.
Lisäksi mielestäni se on ihan hintansa arvoista tavaraa, n. 6€ säkki josta riittää n. 2-3 puhdistuskertaan.- wade
Että meillä käytettiin aluksi myös tuota tavallista savihiekkaa, mutta aika nopeasti aloimme etsiä vaihtoaehtoa. Tuli tutuksi myös eläinkaupan helmet ja hiekat, mutta ikävä kyllä niistä mikään ei ainakaan meille sopinut, helmet sinkoili ovellisestakin vessasta ja kun sellaisen päälle astuu saa muutaman kirosanan sanoa... Marketista löytyi sitten nämä pelletit.
- Räksy
wade kirjoitti:
Että meillä käytettiin aluksi myös tuota tavallista savihiekkaa, mutta aika nopeasti aloimme etsiä vaihtoaehtoa. Tuli tutuksi myös eläinkaupan helmet ja hiekat, mutta ikävä kyllä niistä mikään ei ainakaan meille sopinut, helmet sinkoili ovellisestakin vessasta ja kun sellaisen päälle astuu saa muutaman kirosanan sanoa... Marketista löytyi sitten nämä pelletit.
No heips. Käypä lukemassa viestiketju otsikolla 'pelleteistä ja hiekoista' nimimerkillä Räksy ja uusin viesti sinne oli kirjoitettu 05,04,05. Se on aika tehokasta tietoa ja paljon mielipiteitä sekä edullinen vaihtoehto!!!
- uusi kissanomistajaksi aiko...
moi!
Tulossa kaksi tyttökisua.. pentuja..
Pitääkö niille olla erikseen pisu- ja kakkilaatikko?
Käyttävätkö samoja laatikoita molemmat?
Monta mun pitäisi varata..?
t. Kysymysmerkkinä minä oon.. - wade
uusi kissanomistajaksi aiko... kirjoitti:
moi!
Tulossa kaksi tyttökisua.. pentuja..
Pitääkö niille olla erikseen pisu- ja kakkilaatikko?
Käyttävätkö samoja laatikoita molemmat?
Monta mun pitäisi varata..?
t. Kysymysmerkkinä minä oon..Ei niitä pakko ole kahta olla, mutta meillä eivät ainakaan tehneet mielellään samaan vessaan pissoja ja kakkoja. Yhdessä vaiheessa meillä oli kolme vessaa, eli nämä katolliset ja sitten avolaatikko, kun pienimmäinen ei uskaltanut sellaisessa mökissä käydä. Mutta suosittelen että vessoja olisi kaksi, huomaat sen että käyvät toisessa mieluusti toisella hädällä ja toisessa toisella (... menipä kieli solmuun).
Räksy kirjoitti:
No heips. Käypä lukemassa viestiketju otsikolla 'pelleteistä ja hiekoista' nimimerkillä Räksy ja uusin viesti sinne oli kirjoitettu 05,04,05. Se on aika tehokasta tietoa ja paljon mielipiteitä sekä edullinen vaihtoehto!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=627&posting=22000000007436494
Terveisin, MM & kissat.- uusi kisuemäntä
wade kirjoitti:
Ei niitä pakko ole kahta olla, mutta meillä eivät ainakaan tehneet mielellään samaan vessaan pissoja ja kakkoja. Yhdessä vaiheessa meillä oli kolme vessaa, eli nämä katolliset ja sitten avolaatikko, kun pienimmäinen ei uskaltanut sellaisessa mökissä käydä. Mutta suosittelen että vessoja olisi kaksi, huomaat sen että käyvät toisessa mieluusti toisella hädällä ja toisessa toisella (... menipä kieli solmuun).
onpa kissat järjestelmällisiä! tosi fiksua! siistiä! :)
- Räksy
Man-of-Mystery kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=627&posting=22000000007436494
Terveisin, MM & kissat.Aivan, juuri tämä keskustelu. Kiitos avusta!!
- kissallinen
Meillä käytetään lidlin kissanhiekkaa. Vaikka onkin tosi halpaa, ei haise. Tosin miinuksena se, että kulkeutuu käpälissä...
- Mirri
Meillä käytetään eläinkaupasta ostettua kristallin kirkasta kissanhiekkaa, (en valitettavasti muista merkkiä) joka ei varsinaisesti ole hiekkaa vaan kirkkaita ja sinisiä rakeita. Kissoja on kaksi ja laitan aina kaksi pussia yhteen laatikkoon(Käyvät samalla laatikolla), ja laatikko on suhteellisen iso. Helpompaa mielestäni ei ole, ei haise yhtään ja vain kakat nostan wc pyttyyn. Hiekka kestää meillä sellaiset 3 viikkoa, jonka jälkeen tyjennän laatikon kokonaan, pesen huolella ja laitan uudet hiekat=) Vieras ei edes tietäisi, että talossa on kissoja=)!! Hiekka maksaa n.6-7 euroa/ pussi.. kuluja ei mielestäni tule sen enempää kuin toisista hiekkasäkeistä, joita joutuisi ostamaankin tiuhempaa tahtia! Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan=)!!!
- meri
käytän rainbowin paakkuuntuvaa hiekkaa.hyvää ja halpaa.kyllä hiekka pitäisi vaihtaa kerran viikossa.poistan kakka- ja pissapaakut joka päivä ja koko hiekan kerran viikossa.minulla on 2kissaa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693