Käsitteet haltuun

Anonyymi

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usko on asia josta ei voi saada informaatiota , eli pakko uskoa.
      Päättely suppeasta tietomäärästä, johtaa uskon katoamiseen.

      • Anonyymi

        <<Usko on asia josta ei voi saada informaatiota , eli pakko uskoa.<<

        No ei todellakaan ole pakko uskoa, jos uskontokin - kuten Raamattu - on täynnä merkillisiä ristiriitoja, jotka koettelevat älyä ja järkeä ja ovat täysin epäloogisia juttuja.

        Esimerkiksi Raamattuun sovitettu väite siitä, että saatana paratiisissa houkutelisi Jumalan kanssa kimpassa viatonta ihmistä, jonka Jumalan sanotaan luoneen omaksi kuvakseen ja tämän jälkeen Jumala vielä huuhdahtaa, että nyt ihminen onkin tullut jumalien kaltaiseksi!

        Sitten tämä onkin syntiopin mukaan se suurin synti, joka on turmellut koko ihmiskunnan, niin että Paavalin opin mukaan ihminen onkin jo luonnostaa vihattava, joka ei ole armoa edes ansainnut.

        Tämähän on järjetön väite ja täysin epälooginenkin, kun lisätään oppiin vielä ihmiselle pelastus itse Jumalan verisellä kidutuskuolemalla ristiin, jonka pelastavaan voimaan pitää uskoa.

        No, ei todellakaan ole pakko uskoa, että Jumalan kuolema pelastaa ketään muuta kuin saatanan, jolle Jumala on pahin vastustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Usko on asia josta ei voi saada informaatiota , eli pakko uskoa.<<

        No ei todellakaan ole pakko uskoa, jos uskontokin - kuten Raamattu - on täynnä merkillisiä ristiriitoja, jotka koettelevat älyä ja järkeä ja ovat täysin epäloogisia juttuja.

        Esimerkiksi Raamattuun sovitettu väite siitä, että saatana paratiisissa houkutelisi Jumalan kanssa kimpassa viatonta ihmistä, jonka Jumalan sanotaan luoneen omaksi kuvakseen ja tämän jälkeen Jumala vielä huuhdahtaa, että nyt ihminen onkin tullut jumalien kaltaiseksi!

        Sitten tämä onkin syntiopin mukaan se suurin synti, joka on turmellut koko ihmiskunnan, niin että Paavalin opin mukaan ihminen onkin jo luonnostaa vihattava, joka ei ole armoa edes ansainnut.

        Tämähän on järjetön väite ja täysin epälooginenkin, kun lisätään oppiin vielä ihmiselle pelastus itse Jumalan verisellä kidutuskuolemalla ristiin, jonka pelastavaan voimaan pitää uskoa.

        No, ei todellakaan ole pakko uskoa, että Jumalan kuolema pelastaa ketään muuta kuin saatanan, jolle Jumala on pahin vastustaja.

        Ja jos Jumalan kuolemalla haetaan armoa, niin sitä armoahan silloin pyydetään saatanalta, johon sopiikin tämä Paavalin opetuskirjeens. kirje roomalaisille jae:

        Room. <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<


    • Anonyymi

      Aloitetaan nyt vaikka siitä, että määritellään termi Jumala - täällä koko ajan kinataan, että uskotaanko Jumalaan vai eikö uskota, mutta ei yhteisesti ole määritelty, että mikä se sellainen kuin Jumala edes on.

      • Anonyymi

        Ja sitten termi 'uskoa', että mihin se Jeesus oikein käski uskoa ja miten?

        Paavali tietysti käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, tämän kuolemaan Jumalana, joka pelastaa synneistä, mutta tämä ei ole Jeesuksen opetusta, koska hänen mielestään ja - evankeliumeidenkin mukaan -juutalaiset fariseukset vain kyttäsivät hänen väärää opetustaan saadakseen tappaa hänet.

        Ja sitten hänet tapettiin Jumalan pilkasta, Mooseksen lain vastustamisesta ja Jahven rituaaleista, ja uhrikultin vastustamisesta.

        Jeesuksen kuolemasta, jonka Paavali määräsi, hän teki kristuskultin - Jeesuksen Jumalana kuolemisena syntien puolesta, kun uskoo siihen.

        Tämä ei voi olla sama usko mihin Jeesus käskee uskomaan, koska hän vastusti Jahvea ja Paavali kristuskulttiopilla tekikin uuden liiton Jahven kanssa Jeesuksen verisellä uhrkuolemalla, jota Jahvea Jeesus vastusti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten termi 'uskoa', että mihin se Jeesus oikein käski uskoa ja miten?

        Paavali tietysti käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, tämän kuolemaan Jumalana, joka pelastaa synneistä, mutta tämä ei ole Jeesuksen opetusta, koska hänen mielestään ja - evankeliumeidenkin mukaan -juutalaiset fariseukset vain kyttäsivät hänen väärää opetustaan saadakseen tappaa hänet.

        Ja sitten hänet tapettiin Jumalan pilkasta, Mooseksen lain vastustamisesta ja Jahven rituaaleista, ja uhrikultin vastustamisesta.

        Jeesuksen kuolemasta, jonka Paavali määräsi, hän teki kristuskultin - Jeesuksen Jumalana kuolemisena syntien puolesta, kun uskoo siihen.

        Tämä ei voi olla sama usko mihin Jeesus käskee uskomaan, koska hän vastusti Jahvea ja Paavali kristuskulttiopilla tekikin uuden liiton Jahven kanssa Jeesuksen verisellä uhrkuolemalla, jota Jahvea Jeesus vastusti.

        Profeetta Jeesus opetti oikein täyttämään YHDEN JUMALAN lain. Ei muuta. Harhaopettaja Paavali perusti kummituskultin ja samalla tuhosi sen raitishenkisen opetuksen, josta olisi pitänyt tulla varsinainen kristinusko. Vainajahenkikultti ei ole kristinuskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten termi 'uskoa', että mihin se Jeesus oikein käski uskoa ja miten?

        Paavali tietysti käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, tämän kuolemaan Jumalana, joka pelastaa synneistä, mutta tämä ei ole Jeesuksen opetusta, koska hänen mielestään ja - evankeliumeidenkin mukaan -juutalaiset fariseukset vain kyttäsivät hänen väärää opetustaan saadakseen tappaa hänet.

        Ja sitten hänet tapettiin Jumalan pilkasta, Mooseksen lain vastustamisesta ja Jahven rituaaleista, ja uhrikultin vastustamisesta.

        Jeesuksen kuolemasta, jonka Paavali määräsi, hän teki kristuskultin - Jeesuksen Jumalana kuolemisena syntien puolesta, kun uskoo siihen.

        Tämä ei voi olla sama usko mihin Jeesus käskee uskomaan, koska hän vastusti Jahvea ja Paavali kristuskulttiopilla tekikin uuden liiton Jahven kanssa Jeesuksen verisellä uhrkuolemalla, jota Jahvea Jeesus vastusti.

        Tästä syystä uskonnosta tuleekin kummallista sillisalaattia uskomisen suhteen, kun paavalisaarnaajat ovatkin ripotelleet kristuskulttia ja Jumalan poika oppia jopa Jeesuksen suuhun evankeliumeihin, joka luo Jeesuksen puheisiin ja opetuksiin melkoisen ristiriidan. Sielä on ristille kuolemakohtaankin Jeesuksen suuhun pitänyt laittaa monta eri huudahdusta, että on syntynyt vakuuttelia myös kristuskultin oppiin. Tällainen menettely on kaukana totuudesta, jota voisi vakuutella jopa Jumalan sanaksi.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Profeetta Jeesus opetti oikein täyttämään YHDEN JUMALAN lain. Ei muuta. Harhaopettaja Paavali perusti kummituskultin ja samalla tuhosi sen raitishenkisen opetuksen, josta olisi pitänyt tulla varsinainen kristinusko. Vainajahenkikultti ei ole kristinuskoa.

        <<Profeetta Jeesus opetti oikein täyttämään YHDEN JUMALAN lain. <<

        Kun Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, oletko sitä mieltä, että tuo YKSI JUMALA, josta hän puhuu taivaallisena Isänä, on sitten tuo VT:n Jahve, - ainakin 4000 vuotta vanha tulivuoren Jumala, jonka äiti on Asera ja isä on viljanjumala Dagon ja historiallisilta taustoilaan on Baal (saatana), jonka kanssa Paavali teki uuden liiton Jeesuksen verisellä kuolemalla Jumalan uhrilahjana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Profeetta Jeesus opetti oikein täyttämään YHDEN JUMALAN lain. <<

        Kun Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, oletko sitä mieltä, että tuo YKSI JUMALA, josta hän puhuu taivaallisena Isänä, on sitten tuo VT:n Jahve, - ainakin 4000 vuotta vanha tulivuoren Jumala, jonka äiti on Asera ja isä on viljanjumala Dagon ja historiallisilta taustoilaan on Baal (saatana), jonka kanssa Paavali teki uuden liiton Jeesuksen verisellä kuolemalla Jumalan uhrilahjana?

        Ja jos joku epäilee, ettei Paavalin verisellä liitolla, syntiopilla ja Jeesuksen surmaamisella Jumalana, kristinusko perustuisi VT:n Jahve-jumalaan, niin tässä todiste luterilaisesta katekismuksesta, joten siitä ei tarvitse edes kinata.

        <<<https://katekismus.fi/isameidan/26.html

        "Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville."<<<


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Profeetta Jeesus opetti oikein täyttämään YHDEN JUMALAN lain. Ei muuta. Harhaopettaja Paavali perusti kummituskultin ja samalla tuhosi sen raitishenkisen opetuksen, josta olisi pitänyt tulla varsinainen kristinusko. Vainajahenkikultti ei ole kristinuskoa.

        << ja samalla tuhosi sen raitishenkisen opetuksen, josta olisi pitänyt tulla varsinainen kristinusko<<

        Tämä on totta - varhainen kristinuskon haara, jota Jeesus opetti, kuoli alkukristittyjen ja Jeesuksen kuoleman myötä, joita surmia johti Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << ja samalla tuhosi sen raitishenkisen opetuksen, josta olisi pitänyt tulla varsinainen kristinusko<<

        Tämä on totta - varhainen kristinuskon haara, jota Jeesus opetti, kuoli alkukristittyjen ja Jeesuksen kuoleman myötä, joita surmia johti Paavali.

        Bismilah, kysyin edellä, että mitä tarkoitat YHDEN JUMALAN lailla? Vastaisitko, kiitos, että keskustelu pysyy yllä, eikä aina tapeta ketjua, jos ryhdytään puhumaan itse asiaa.


      • Anonyymi

        Jumala on siitä mukava entiteetti että jokainen voi kuvitella sen millaiseksi itse haluaa. Hengellistä kirjallisuutta voi käyttää apuna mutta se ei ole mitenkään välttämätöntä. Monet ovat löytäneet sen ihan ominkin nokin.

        Itse miellän sen uskovaisten päässä asustelevaksi ilkeäksi ja pahantahtoiseksi henkiolennoksi. Mikä sen on siellä ollessa, tyhjässä kuupassa on tilaa mellastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on siitä mukava entiteetti että jokainen voi kuvitella sen millaiseksi itse haluaa. Hengellistä kirjallisuutta voi käyttää apuna mutta se ei ole mitenkään välttämätöntä. Monet ovat löytäneet sen ihan ominkin nokin.

        Itse miellän sen uskovaisten päässä asustelevaksi ilkeäksi ja pahantahtoiseksi henkiolennoksi. Mikä sen on siellä ollessa, tyhjässä kuupassa on tilaa mellastaa.

        Tällaiselta myös Raamatun valossa (ja Paavalin opissa) todella näyttää, että uskovaisten päihin on asutettu ilkeä ja pahantahtoinen Jumalaksi mielletty henkiolento, joka kohentelee hiilivalkeaa ja omaa avaimet helvettiin touhutessaan hiilihanko kädessään, koska uskovaisten mielestä tuuppailee sinne myös ei uskovaisia.

        Mutta miksi me antaisimme näiden 'tyhjien kuuppien mellastustilan' määritellä meille valmiiksi sen mikä ja kuka on Jumala? Ei heillä ole mitään yksinoikeutta Jumala-sanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bismilah, kysyin edellä, että mitä tarkoitat YHDEN JUMALAN lailla? Vastaisitko, kiitos, että keskustelu pysyy yllä, eikä aina tapeta ketjua, jos ryhdytään puhumaan itse asiaa.

        Mitä etnyt ymmärrä? oletko ollenkaan Raamattuun tutustunut?


        Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'"


    • Anonyymi

      Aivot.Hoi
      24.05.2017 14:10

      "uskonnollinen usko"

      Tuo oli minulta. Minä puolestani en ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa suomen kieliselle ymmärtää. Valitettavasti en voi välttyä vaikutelmalta, että tässä on nyt kyseessä väistely-yritys. Tarkoitan, ei olla ymmärtävinään jotakin sanaa tai sanontaa, ja kun sen määrittelee, toinen luikkii ajatuksineen piiloon jonkin toisen määritelmän taakse. Jos olen väärässä näine epäilyineni joita minulla aina on, koska olen kyyninen paskiainen, ihmettelen edelleen mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää.
      1
      Äänestä

      taskuttäynnäkiviäkö
      24.05.2017 15:03

      No nythän me Aivot.Hoi jo väittelemme. Kun et määrittele termiä, ei minulla ole mitään mahdollisuutta, paitsi ehkä osallistua tähän juupas-eipäs leikkiin. No mutta hei, minähän unohdin tässä nyt ihan kokonaan googlen...".Uskonnolliseen uskoon liittyy uskomuksia (engl. belief) ja jonkinlaista ”totena pitämistä”. Uskova esimerkiksi uskoo, että Jumala on olemassa ja että on elämää kuoleman jälkeen. Uskonasenteeseen liittyy usein kokonaisvaltainen todellisuuden tulkinta, jolloin kaikki asiat näyttäytyvät uskon näkökulmasta.

      Uskonnollinen usko (engl. faith) on kuitenkin moni-ilmeisempi ja laajempi asia kuin vain tiedollinen uskomusasenne. Siihen liittyy myös tunteita, käyttäytymistaipumuksia ja sitoutumista. Sitä voi pitää elämänmuotona, johon liittyy luottamusta, turvautumista ja toivon laittamista uskonnon keskeisiin asioihin. Uskova ihminen ei pelkästään usko, että Jumala on olemassa, hän uskoo Jumalaan, mikä tarkoittaa jonkinlaista heittäytymistä ihmistä suuremman voiman varaan."
      http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/ue/ue1/3_usko_ja_jarki/01_uskonnollinen_usko?C:D=1466061&m:selres=1466061
      Tuotako tarkoitat kun puhut uskonnollisesta uskosta?

      • Anonyymi

        Ja juuri tästä syystä onkin tärkeää määritellä, että mikä Jumala on, joka määrittelee jonkun ihmisen koko 'elämänmuodon', ettei ole kyse tilanteesta, jossa saatana vaikkapa käyttää Jumalan nimeä, ja sitten ihminen 'heittäytyy ihmistä suuremman voiman varaan'. En pysty kuvittelemaan tilannetta, että saatana ihan rehellisesti ilmaisisi, että tässä saatana, TERVE!, ja hokuttelee sinua uskomaan Jumalan kuoleman pelastavaan voimaan.

        <<Usko on asia josta ei voi saada informaatiota , eli pakko uskoa.<<

        Ja juuri tästä syystä, ei todellakaan pidä eikä ole pakko uskoa vain siksi, että joku niin käskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tästä syystä onkin tärkeää määritellä, että mikä Jumala on, joka määrittelee jonkun ihmisen koko 'elämänmuodon', ettei ole kyse tilanteesta, jossa saatana vaikkapa käyttää Jumalan nimeä, ja sitten ihminen 'heittäytyy ihmistä suuremman voiman varaan'. En pysty kuvittelemaan tilannetta, että saatana ihan rehellisesti ilmaisisi, että tässä saatana, TERVE!, ja hokuttelee sinua uskomaan Jumalan kuoleman pelastavaan voimaan.

        <<Usko on asia josta ei voi saada informaatiota , eli pakko uskoa.<<

        Ja juuri tästä syystä, ei todellakaan pidä eikä ole pakko uskoa vain siksi, että joku niin käskee.

        Tuollaiseen spekulaationn joudutaan, jos ei tunneta Raamattua. Usko on aina Jumalan teko, eikä ihmisen omaa ponnistusta. Se on yliluonnollinen tapahtuma:
        Joh 6
        "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Ihmisen oma yrittäminen on vain uskottelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiseen spekulaationn joudutaan, jos ei tunneta Raamattua. Usko on aina Jumalan teko, eikä ihmisen omaa ponnistusta. Se on yliluonnollinen tapahtuma:
        Joh 6
        "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Ihmisen oma yrittäminen on vain uskottelua.

        Tuollaiseen sepukulaatiion PÄÄDYTÄÄN, KUN TUNNETAAN RAAMATTU ja USKONNON TEKEMÄ OPPINORMISTO, jossa TOSI JUMALA ON UHRILAHJA VIHAISELLE JUMALALLE. Etkö ole lukenut?

        Tutkijoiden ja Jeesus-seminaarin mukaan Johanneksen evankeliumissa on tasan 0 Jeesuksen oikeaa ja aitoa puhetta. Tai muussa tapauksessa joudut uskomaan myös siiheen, että Jumala on ihminen, kuten Johanneksen evankeliumissa lukee. Evankeliumit eivät ole historiankirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiseen sepukulaatiion PÄÄDYTÄÄN, KUN TUNNETAAN RAAMATTU ja USKONNON TEKEMÄ OPPINORMISTO, jossa TOSI JUMALA ON UHRILAHJA VIHAISELLE JUMALALLE. Etkö ole lukenut?

        Tutkijoiden ja Jeesus-seminaarin mukaan Johanneksen evankeliumissa on tasan 0 Jeesuksen oikeaa ja aitoa puhetta. Tai muussa tapauksessa joudut uskomaan myös siiheen, että Jumala on ihminen, kuten Johanneksen evankeliumissa lukee. Evankeliumit eivät ole historiankirjoituksia.

        Katsopa näin - kirjoitat:

        <<"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"<<

        Johanneksen evankeliumin kahdeksannesta luvusta:

        <<''Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä, minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa näin - kirjoitat:

        <<"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"<<

        Johanneksen evankeliumin kahdeksannesta luvusta:

        <<''Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä, minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<<

        Kysynkin sinulta, joka kirjoitit tämän:

        <<Tuollaiseen spekulaationn joudutaan, jos ei tunneta Raamattua. <<

        Kumpiko meistä nyt oli se, joka tunsi Raamatun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa näin - kirjoitat:

        <<"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"<<

        Johanneksen evankeliumin kahdeksannesta luvusta:

        <<''Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä, minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<<

        Mutta jos tutkimme tätä lausetta - Raamatun evankeliumeiden kirjoittajien lisäystä Jeesuksen suuhun laitettuna - tarkemmin analysoiden, niin se onkin totta:

        Te siteeraatte Paavalin sanaa Jumalan sanana, hän myös itse sanoo Raamatussa näin:

        <<Room.2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN.<<

        <<Gal.1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka ENKELI TAIVAASTA julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.<<


        1.Kor. <<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

        <<2.Kor. 11:2 Sillä MINÄ kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        Tätä Paavalia te siteeraatte Jumalan sanana, joten Jeesuksen suuhun laitetut sanat, jotka koskevat Kristusta ja kristuskulttia, että hänet lähettänyt Isä on ihminen, on todella myös totta.

        Paavali on Jumala ja ihminen, joka on lähettänyt teille Kristuksen tekemällä Jeesuksesta kuolleena ja uhrattuna Jumalana kristuskultin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysynkin sinulta, joka kirjoitit tämän:

        <<Tuollaiseen spekulaationn joudutaan, jos ei tunneta Raamattua. <<

        Kumpiko meistä nyt oli se, joka tunsi Raamatun?

        Fariseuksey ylpeilivät aina sillä. että he tunsivat Raamatun, mutta Jeesuksen neuvot heille olivat, että he eivät eläneet Sanan mukaan, vaan "puhdistivat maljan vain ulkopuolelta, mutta sisältä he olivat täynnä saastaa."
        Siksi pelkkä Raamatun tunteminen ei riitä.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee. Ei liha mitään hyödytä."


      • Anonyymi

        Mikä on tuon vanhan keskustelun tarkoitus tässä yhteydessä? Tuon aivot.hoin olen kyllä muistavinani, asiallinen kirjoittaja.


    • Anonyymi

      Teosofit sanovat että usko on järjen uinailua eikä sen valvontaa.
      Hyvin viisaasti sanottu mutta sitähän teosofia on.

    • Anonyymi

      Kristityt ja uskovaiset, jos teidän Raamattunne on Jumalan sanaa, niin sitten meidän on uskottava Jeesusta, kun hän sanoo, että Jumala on ihminen.

      Joh.<< 8:17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<<

      Ja jos te ette allekirjoita nyt tätä itse Jeesuksen sanomaa todella Jumalan sanaksi, niin millä perusteella te perustatte uskonne Raamattuun ja valitsette sieltä mieleisenne Jumalan sanat mm. homojen vastustamiseen?

      • Anonyymi

        Kaiken lisäksi ne sanat joita te tähän toimintaan Raamatusta käytätte ovat Paavalin kirjeestä Roomalaisille, jossa hän kiittää Jumalaa siitä, että Jeesuksen Kristuksen kuolemalla (oppinormiston mukaan tosi Jumalana) saa palvella synninlakia, ettekä edes Jeesuksen sanomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken lisäksi ne sanat joita te tähän toimintaan Raamatusta käytätte ovat Paavalin kirjeestä Roomalaisille, jossa hän kiittää Jumalaa siitä, että Jeesuksen Kristuksen kuolemalla (oppinormiston mukaan tosi Jumalana) saa palvella synninlakia, ettekä edes Jeesuksen sanomalla.

        Mitä luulette - te jotka ette edes ole lukeneet Raamattua tietääksenne tätä, vaan kivitätte seksuaalivähemmistöjä kun Paavali käskee! - mahtaako tässä opissa olla jotakin vialla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulette - te jotka ette edes ole lukeneet Raamattua tietääksenne tätä, vaan kivitätte seksuaalivähemmistöjä kun Paavali käskee! - mahtaako tässä opissa olla jotakin vialla?

        Ja tätä on kutsuttu Jeesusta uhrna käyttäen kristinuskoksi liki 2000 vuotta, alistettu sillä ihmisiä, tehty valtavasti pahaa, poltettu ihmisiä noitina roviolla, tapettu tiedemiehiä giljotiineilla, on harrastettu massiivista hyväksikäyttöä ja puhutaan 'kristillisistä arvoista'.

        Elämme kohta vuotta 2021 - olisiko aika tehdä tälle jotakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tätä on kutsuttu Jeesusta uhrna käyttäen kristinuskoksi liki 2000 vuotta, alistettu sillä ihmisiä, tehty valtavasti pahaa, poltettu ihmisiä noitina roviolla, tapettu tiedemiehiä giljotiineilla, on harrastettu massiivista hyväksikäyttöä ja puhutaan 'kristillisistä arvoista'.

        Elämme kohta vuotta 2021 - olisiko aika tehdä tälle jotakin?

        Papit, teologit, kirjanoppineet, näinkö vähän teille on Jumala merkinnyt, että olette voineet - aivan varmasti Raamatun ja oppinormiston tietäen yhtä hyvin kuin minäkin - opettaa uskontoa ihmisille, jossa Jumalaa itseään käytetään uhrilahjana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit, teologit, kirjanoppineet, näinkö vähän teille on Jumala merkinnyt, että olette voineet - aivan varmasti Raamatun ja oppinormiston tietäen yhtä hyvin kuin minäkin - opettaa uskontoa ihmisille, jossa Jumalaa itseään käytetään uhrilahjana?

        Ja tähän liittyy vielä sellainekin seikka, jonka takuuvarmasti kaikki kirjanoppineet tietävät, että koskaa tai millään tavalla se mikä uhrataan, ei voi olla, eikä saa olla ihmiselle hyödyksi, tässä tapauksessa Tosi Jumala, se lakkaa olemasta, ja tästä syystä Luther sanookin Paavalin opin referaatissaan, ettei siellä ole armoa.


    • Sellainenkin käsite on kuin perususkomus. Tapio Puolimatka määrittelee sen sivustollaan tarkoittavan uskomusta, joka ei ole riippuvainen muista uskomuksista. Perususkomuksia voi sitten olla monenlaisia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe