Erikseen asuvat parit, miten toimitte toistenne kotona?

Anonyymi

Onko palstalla erikseen asuvia pareja, jos niin miten toimitte toistenne kodeissa? Oletteko kuin kotonanne, tavaroitanne, vaatteita ja muuta on kummankin asunnossa ja teette kotitöitä molempien luona? Vai oletteko enemmän vieraana toisen kodissa? Onko teillä avaimet vai pitääkö aina toisen olla paikalla yhtä aikaa?

8

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asuttiin erikseen yli kaksi vuotta, ihan hyvin toimi lyhyehkön välimatkan kanssa. Onhan siinä alussa vähän vieraisilla oloa, mutta ei se onnistu pidemmän päälle. Aika pian oltiin molempien kämpillä kuin kotonaan, varmaan jo parin kolmen kuukauden päästä ja siinä vaiheessa kai ne avaimetkin vaihdettiin, en muista tarkkaan. Älytön ajatus ettei kumppanin kotiin olisi avaimia, ajattelepa käytännöllisyyden kannalta jos toinen tulee ensin kotiin, ei kai pihassakaan voi seisoa odottamassa.

    • Anonyymi

      Miten sen nyt näkee, tilannesidonnaista paljolti. Joskus on ripeästikin siirrytty tuttavalliseen oleiluun, joskus taas siihen ei löydy tietä millään.

      Taannoin kävin niinkin, että yli puolen vuoden tuntemisen jälkeen istuttiin edelleen jäykästi olkkarin sohvalla. Mikään ex-temporemainen liikehdintä ei tuntunut luontevalta. Villatakin jättäminen eteiseen oli yhtä kaukainen ajatus kuin kaupunkimatka Lontooseen tällä hetkellä. Ehkä se ei ollutkaan treffailua, vaikka siinä luulossa olin.

      Muunlaisiakin kokemuksia on, kerrankin jossain aivan toisaalla herkesin tuttavalliseksi jo muutaman viikon tuntemisen jälkeen. Sitä tosin edelsi tiivis lähes jokailtainen yhdessäolo eräässä julkisessa anniskelupaikassa ja maratonkeskustelut.

      Tutustuminen vaatii aikaa, yhdessäoloaikaa, ei kuukausien kulumista.

      Taisi mennä asian vierestä, mutta olkoon.

      • Anonyymi

        Tuli tarve tilittää masentavista tapailukokemuksista, ei siis todella aina olla samoilla linjoilla.. menee kyllä tääkin asian vierestä ja saa poistaa jos aloittajaa haittaa.

        Ite tapailin kerran yhtä naista yli puoli vuotta ja ikinä se ei mennyt romanttiseen suuntaan, vaikka minkä olisi tehnyt niin oltiin jäykästi. Silti ei olisi halunnut lopettaa tapaamistakaan, no se kuivui itestään kokoon, ei siihen saatu tunteita mukaan. Toinen outo oli kerran yksi nainen, joka ehdotti heti seksiä vaikka luulin että ollaan romanttisilla treffeillä, no se jäi siihen kanssa. En mä tiedä, monelta puuttuu aika kokonaan tilanteen taju tai halutaan eri juttuja. Paras lopettaa melko heti, jos ei synkkaa yhteen ja mee itestään eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tarve tilittää masentavista tapailukokemuksista, ei siis todella aina olla samoilla linjoilla.. menee kyllä tääkin asian vierestä ja saa poistaa jos aloittajaa haittaa.

        Ite tapailin kerran yhtä naista yli puoli vuotta ja ikinä se ei mennyt romanttiseen suuntaan, vaikka minkä olisi tehnyt niin oltiin jäykästi. Silti ei olisi halunnut lopettaa tapaamistakaan, no se kuivui itestään kokoon, ei siihen saatu tunteita mukaan. Toinen outo oli kerran yksi nainen, joka ehdotti heti seksiä vaikka luulin että ollaan romanttisilla treffeillä, no se jäi siihen kanssa. En mä tiedä, monelta puuttuu aika kokonaan tilanteen taju tai halutaan eri juttuja. Paras lopettaa melko heti, jos ei synkkaa yhteen ja mee itestään eteenpäin.

        Kannattaa ainakin tutustua hyvin ennen kuin lähtee treffeille, niin välttää seksin perässä juoksijat ja muuten sopimattomat. Täysin turhaa vaivata itseään tapaamiseen, jos se menee todennäköisesti pilalle. Tietysti voi käydä niinkin, että tutustuu etukäteen ja silti treffit menee pilalle, mutta todennäköisyys on ainakin pienempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ainakin tutustua hyvin ennen kuin lähtee treffeille, niin välttää seksin perässä juoksijat ja muuten sopimattomat. Täysin turhaa vaivata itseään tapaamiseen, jos se menee todennäköisesti pilalle. Tietysti voi käydä niinkin, että tutustuu etukäteen ja silti treffit menee pilalle, mutta todennäköisyys on ainakin pienempi.

        Ite oon joskus lähtenyt ihan tuntemattoman kanssa treffeille ja aina on saanut katua.. No ei tutunkaan kanssa aina synkkaa tai mennään jotenkin eri tahtiin ja koko juttu kuivuu kokoon tai jollekin tulee huono fiilis. Paras lopettaa koko treffailu aika helposti, ei ne jutut pitkittämisestä parane mihinkään suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon joskus lähtenyt ihan tuntemattoman kanssa treffeille ja aina on saanut katua.. No ei tutunkaan kanssa aina synkkaa tai mennään jotenkin eri tahtiin ja koko juttu kuivuu kokoon tai jollekin tulee huono fiilis. Paras lopettaa koko treffailu aika helposti, ei ne jutut pitkittämisestä parane mihinkään suuntaan.

        Itse ajattelen ettei treffailua kannata aloittaakaan, ellei tavoitella samoja asioita. Tavoitteet on hyvä selvittää ennen kuin lähtee treffeille. Etenemistahdissa voi ja täytyykin mielestäni joustaa, koska on aika epätavallista että tunnetaso kehittyy kahden ihmisen mielessä täysin samaan tahtiin. Itse voisin tapailla aika kauankin, vaikka tilanne olisi vasta neutraali, jos ei mitään vastenmielistä tulisi eteen ja keskusteluyhteys syvenisi. Ajattelisin että suhde on vasta kehittymässä ja katsotaan ajan kanssa tuleeko siitä mitään.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään yhteistä toimintapolitiikkaa. Toisen kotona molemmat ovat kuin kotonaan ja toisen kotona asunnon haltija tekee kaiken ja toinen on vieraana. Joo on hullua ja vinksallaan, liittyy toisen yliampuvaan reviiritietoisuuteen. Avaimia ei ole vaihdettu ja alkaa näyttää siltä ettei ikinä vaihdetakaan.

    • Anonyymi

      Kokemusta liikaakin erikseen asumisesta ja turhasta hengaamisesta. Onneksi sain lopetettua suhteen vihdoin viimein. Uskokaa muut suosiolla ettei suhteella ole tulevaisuutta, jos ei säällisessä ajassa saada yhteistä elämää muodostettua. Älkää sompailko ja odotelko vuosikausia välitilassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe