Aihe

Uusi ajattelu ja uusi hinta huomiseksi

Anonyymi

Ehdotan, että kaikki tuplaavat hinnat huomiseksi. Itse liimasin juuri uudet hintatarrat ikkunoihin. Veloitan matkasta ja ajasta samaan aikaan. Hinnat kaksinkertaistui, eikä niitä kukaan ole ennenkään katsonut tai kysynyt. Eli se ei vaikuta mitään ajomääriin. Sillä saa auton ajoon toiseenkin vuoroon, kun on varaa maksaa kuskille. Lisäksi lopetan huomisesta alkaen kelakyytien vastaanottamisen. Ei sellaisilla taksoilla kannata ajaa.

9

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä vaan, ei tuota ole kielletty. Suurin osa yöllä on kännisiä eikä ne älyä kun otat tuplahinnan. Riskinä on vaan ne tyhjätaskut jotka ovat jättäneen lompsaan tavallisen hinnan ja alkavat räyhätä liian kovasta hinnasta.

      • Anonyymi

        Antaa poikien vain ajella vielä puoli vuotta alihintaisia, pohjaan kilpailutettuja yhteiskunnan ajoja. Kesän jälkeen mennään taas kuin vielä viime Helmikuussa, eli on taas kiva ajella päivisin, kunnon hinnoittelulla olevia business/turistikyytejä ja katsella kun nämä muut pojat ajelee alihintaan sitovia ajojaan ja autoon tulee kilometrejä huonolla juoksulla, auton kuluihin menee se pienikin kate. Taas on meillä "villeillä" ensi syksynä juoksu yli 2e/km. Pitäisi osata vähän laskea, onko 0,70e/km, 12 h työllä ja kassan ollessa 300e parempi kuin 300e, 2e/km ja 5 tunnin työllä.


      • Anonyymi

        Kirjoitin vähän epäselvästi. Uudet hinnat ovat voimassa joka päivä kaikille kaikkina aikoina. Hinnat ovat jääneet säännöstelyajan tasolle. Ei niillä hinnoilla saa sellaista palkkaa, joka kuuluu yrittäjälle. Kaikki kulut ovat nousseet ja autotkin ovat verollisia, jos uuden ostaa. Ja valtio vie kaikesta puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa poikien vain ajella vielä puoli vuotta alihintaisia, pohjaan kilpailutettuja yhteiskunnan ajoja. Kesän jälkeen mennään taas kuin vielä viime Helmikuussa, eli on taas kiva ajella päivisin, kunnon hinnoittelulla olevia business/turistikyytejä ja katsella kun nämä muut pojat ajelee alihintaan sitovia ajojaan ja autoon tulee kilometrejä huonolla juoksulla, auton kuluihin menee se pienikin kate. Taas on meillä "villeillä" ensi syksynä juoksu yli 2e/km. Pitäisi osata vähän laskea, onko 0,70e/km, 12 h työllä ja kassan ollessa 300e parempi kuin 300e, 2e/km ja 5 tunnin työllä.

        Paras vaihtoehto on vähän ajoja, kovalla hinnalla. Enää ei ole pakko päivystää tolpalla, kuten ennen. Ajaa rahakkaat ajot pois ja päivä on tehty. 13 tunnin vuorot ovat tyhmyyttä.


    • Anonyymi

      Samat ajatukset olleet. Irtisanon välityspalvelysopimuksen, joka määrää hinnat. Niille halpa on hyvä, autoilijalle se tarkoittaa orjatyötä toisten määräämillä taksoilla. Villinä jatketaan.

    • Anonyymi

      Joukkoliikenteen hinnat ovat säädelty, taksien ei. Siksi ihmetyttää miksi taksit hinnoittelevat lähes samoin keskenään, vaikka on vapaus hinnoitella haluamallaan tavalla ja valita asiakkaansa. Vapaalla sääntelemättömällä palvelualalla, johon taksitkin kuuluvat hinnoitellaan palvelun tason mukaan.

      Jos haluaa matkustaa huonolla autolla huonosti puhuvan ja ajavan kuskin kyydissä, niin sopiva hinta on kaksi euroa matkan kestosta ja pituudesta riippumatta. Hyvätasoiselle kuljetuspalvelulle voi maksaa 2€/km + 1€/min.

      • Anonyymi

        Niinhän Bernerkin luuli että kilpailu alentaisi hintoja. Ei mennyt läpi! Jokainen nostaa hintoja niin pitkälle että kyydit vähenee. Siitä otetaan sitten pikkuisen takaisin ja ajetaan tyytyväisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän Bernerkin luuli että kilpailu alentaisi hintoja. Ei mennyt läpi! Jokainen nostaa hintoja niin pitkälle että kyydit vähenee. Siitä otetaan sitten pikkuisen takaisin ja ajetaan tyytyväisenä.

        Pääkaupunkiseudulla luotettavien taksien hinnat ovat halvempia kuin hintataso ennen vapautusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudulla luotettavien taksien hinnat ovat halvempia kuin hintataso ennen vapautusta.

        Ketään ei kiinnosta pääkaupunkiseutu, joka on sosiaalipummien kivikylä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

      "Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      102
      4661