Omistan Kia Rio:n 1,4 automaatti. Auto on vm. 2013 ajettu n.35 -40 000 km. Olen pöyristynyt bensankulutukseen, mikä vaan kasvaa ja kasvaa.
Ajan vain lyhyitä matkoja, lämmitetyllä autolla. Yritän pitää tankin aikalailla täynnä että ei muodostuisi kuuraa tankkiin, joten joudun tankkaamaan aika useinein (ts. liian usein).
Meni vuosia ennenkuin kiinnitin kulutukseen huomiota. Viimeisin tankkaus ajettu 23,8 km bensaa meni 10,93 l. Se tekee 45,92l / 100 km. Voitteko kuvitella. Kohta se syttyy tuleen kun hölvää noin paljon bensaa.
Käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kysytty huollossa voiko kulutus olla noin iso?? Sanottiin että kyllähän se syö kun on automaatti ja lyhyt ajomatka. Ei voinut myöntää että on uskomaton kulutus. (Myyvät itse merkkiä)
Älä ikinä usko kauppiaitten kulutuslukemia.
Äläkä ikinä osta Kiiaa.
Minun ei enää kannata vaihtaa uteen näillä kilometreillä. Mutta arvatkaa kyrsiikö tankilla ?????????
Bensarosvo ainakin minulla.
12
660
Vastaukset
- Anonyymi
Auton moottorin esilämmittäminen autaa tuohon kummasti. Samoin sen raskaan kaasujalan keventäminen....
- Anonyymi
Kyllä. En koskaan käynnistä lämmittämättä. Ja kaasujalka on kevyt. Ei automaatti tarvitse kaasua minkään vertaa. Joten siinäkään ei ole vikaa.
Joku piti aloitusta huuhaana, mutta minun kohdalla se on totisinta totta.
- Anonyymi
Jos ajaa vain muutaman kilometrin matkoja kerrallaan, niin auto ei käy koskaan lämpimänä, eli tilassa jossa kukutus on normaalia.
No vitsihän tuo aloitus on, mutta toisaalta on niitä hölmöjä autoilijoitakin. - Anonyymi
Korealaisten autojen ongelma ainoastaan. Minä sentään, joka painan kaasu pohjassa hangosta ivaloon, ja takaisin päivittäin, ja viikonloput myös, on kulutus upeassa Audissani VAIN 5,5L dieseliä/100km.
Audi King.- Anonyymi
Diesel-auto on eri asia.
- Anonyymi
Audi/DKW kingissä menee jo öljyä 5,5 litraa /1000km.
- Anonyymi
Ei sinne tankkiin muodostu kuuraa merkittävästi, kuin jos tankki on lähes tyhjä.
Missään nimessä ei kannata losottaa sitä tankkia ylitäyteenkään, bensa voi mennä sitten polttoainehöyryjen keräysjärjestelmään, kastella hiilikanisterin, ja sitten sulla palaa moottorihäiriön valo kun olet kyllästänyt päästöjenvähennyslaitteiston hiilikanisterin bensalla.
Ettei vaan jo nyt olisi bensaa jossain väärässä paikassa tuosta hurjasta kulutuksesta päätellen, jollet sitten ole mitannut väärin... - Anonyymi
Noilla ajoilla bensa vanhenee tankkiin, ei mitään järkeä omistaa autoa. Halvempaa on ajella taksilla ja aina on lämmin kyyti.
- Anonyymi
Höpö höpö...ruohonleikkuri ei kuluta noin paljon vaikka ajaisit metrin kerrallaan. Sun pitää kantaa sitä pullolla kotiin. Itsellä paljon isompi auto ja kone myös automaatti ja menee kuitenkin 8-9,5l/100. Sit on tietty se vaihtoehto että et osaa laskea!
- Anonyymi
Mainitsit että käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kunnossa olevassa autossa ei bensa haise, liekö autossasi jonkinmoinen polttoainevuoto joka ilmenee esim. vasta käynnistyksessä, kun järjestelmä on paineistettuna?
- Anonyymi
Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla)Kylmäkäynnistyksessä ei toimi katalysaattori ennenkuin se lämpenee rikastettu seos.
Siinä yhdistelmä ja syy, miksi bensa haisee kylmän moottorin pakokaasussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463210Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091942Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171920Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si811781- 181522
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431418- 271344
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1251198UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121160