Aihe

Bensarosvo ainakin minulla.

Anonyymi

Omistan Kia Rio:n 1,4 automaatti. Auto on vm. 2013 ajettu n.35 -40 000 km. Olen pöyristynyt bensankulutukseen, mikä vaan kasvaa ja kasvaa.
Ajan vain lyhyitä matkoja, lämmitetyllä autolla. Yritän pitää tankin aikalailla täynnä että ei muodostuisi kuuraa tankkiin, joten joudun tankkaamaan aika useinein (ts. liian usein).
Meni vuosia ennenkuin kiinnitin kulutukseen huomiota. Viimeisin tankkaus ajettu 23,8 km bensaa meni 10,93 l. Se tekee 45,92l / 100 km. Voitteko kuvitella. Kohta se syttyy tuleen kun hölvää noin paljon bensaa.
Käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kysytty huollossa voiko kulutus olla noin iso?? Sanottiin että kyllähän se syö kun on automaatti ja lyhyt ajomatka. Ei voinut myöntää että on uskomaton kulutus. (Myyvät itse merkkiä)
Älä ikinä usko kauppiaitten kulutuslukemia.
Äläkä ikinä osta Kiiaa.
Minun ei enää kannata vaihtaa uteen näillä kilometreillä. Mutta arvatkaa kyrsiikö tankilla ?????????

12

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton moottorin esilämmittäminen autaa tuohon kummasti. Samoin sen raskaan kaasujalan keventäminen....

      • Anonyymi

        Kyllä. En koskaan käynnistä lämmittämättä. Ja kaasujalka on kevyt. Ei automaatti tarvitse kaasua minkään vertaa. Joten siinäkään ei ole vikaa.
        Joku piti aloitusta huuhaana, mutta minun kohdalla se on totisinta totta.


    • Anonyymi

      Jos ajaa vain muutaman kilometrin matkoja kerrallaan, niin auto ei käy koskaan lämpimänä, eli tilassa jossa kukutus on normaalia.
      No vitsihän tuo aloitus on, mutta toisaalta on niitä hölmöjä autoilijoitakin.

    • Anonyymi

      Korealaisten autojen ongelma ainoastaan. Minä sentään, joka painan kaasu pohjassa hangosta ivaloon, ja takaisin päivittäin, ja viikonloput myös, on kulutus upeassa Audissani VAIN 5,5L dieseliä/100km.

      Audi King.

      • Anonyymi

        Diesel-auto on eri asia.


      • Anonyymi

        Audi/DKW kingissä menee jo öljyä 5,5 litraa /1000km.


    • Anonyymi

      Ei sinne tankkiin muodostu kuuraa merkittävästi, kuin jos tankki on lähes tyhjä.

      Missään nimessä ei kannata losottaa sitä tankkia ylitäyteenkään, bensa voi mennä sitten polttoainehöyryjen keräysjärjestelmään, kastella hiilikanisterin, ja sitten sulla palaa moottorihäiriön valo kun olet kyllästänyt päästöjenvähennyslaitteiston hiilikanisterin bensalla.

      Ettei vaan jo nyt olisi bensaa jossain väärässä paikassa tuosta hurjasta kulutuksesta päätellen, jollet sitten ole mitannut väärin...

    • Anonyymi

      Noilla ajoilla bensa vanhenee tankkiin, ei mitään järkeä omistaa autoa. Halvempaa on ajella taksilla ja aina on lämmin kyyti.

    • Anonyymi

      Höpö höpö...ruohonleikkuri ei kuluta noin paljon vaikka ajaisit metrin kerrallaan. Sun pitää kantaa sitä pullolla kotiin. Itsellä paljon isompi auto ja kone myös automaatti ja menee kuitenkin 8-9,5l/100. Sit on tietty se vaihtoehto että et osaa laskea!

    • Anonyymi

      Mainitsit että käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kunnossa olevassa autossa ei bensa haise, liekö autossasi jonkinmoinen polttoainevuoto joka ilmenee esim. vasta käynnistyksessä, kun järjestelmä on paineistettuna?

      • Anonyymi

        Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
        Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
        Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla)

        Kylmäkäynnistyksessä ei toimi katalysaattori ennenkuin se lämpenee + rikastettu seos.

        Siinä yhdistelmä ja syy, miksi bensa haisee kylmän moottorin pakokaasussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      332
      21794
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      337
      6171
    3. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      362
      4143