Bensarosvo ainakin minulla.

Anonyymi

Omistan Kia Rio:n 1,4 automaatti. Auto on vm. 2013 ajettu n.35 -40 000 km. Olen pöyristynyt bensankulutukseen, mikä vaan kasvaa ja kasvaa.
Ajan vain lyhyitä matkoja, lämmitetyllä autolla. Yritän pitää tankin aikalailla täynnä että ei muodostuisi kuuraa tankkiin, joten joudun tankkaamaan aika useinein (ts. liian usein).
Meni vuosia ennenkuin kiinnitin kulutukseen huomiota. Viimeisin tankkaus ajettu 23,8 km bensaa meni 10,93 l. Se tekee 45,92l / 100 km. Voitteko kuvitella. Kohta se syttyy tuleen kun hölvää noin paljon bensaa.
Käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kysytty huollossa voiko kulutus olla noin iso?? Sanottiin että kyllähän se syö kun on automaatti ja lyhyt ajomatka. Ei voinut myöntää että on uskomaton kulutus. (Myyvät itse merkkiä)
Älä ikinä usko kauppiaitten kulutuslukemia.
Äläkä ikinä osta Kiiaa.
Minun ei enää kannata vaihtaa uteen näillä kilometreillä. Mutta arvatkaa kyrsiikö tankilla ?????????

12

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton moottorin esilämmittäminen autaa tuohon kummasti. Samoin sen raskaan kaasujalan keventäminen....

      • Anonyymi

        Kyllä. En koskaan käynnistä lämmittämättä. Ja kaasujalka on kevyt. Ei automaatti tarvitse kaasua minkään vertaa. Joten siinäkään ei ole vikaa.
        Joku piti aloitusta huuhaana, mutta minun kohdalla se on totisinta totta.


    • Anonyymi

      Jos ajaa vain muutaman kilometrin matkoja kerrallaan, niin auto ei käy koskaan lämpimänä, eli tilassa jossa kukutus on normaalia.
      No vitsihän tuo aloitus on, mutta toisaalta on niitä hölmöjä autoilijoitakin.

    • Anonyymi

      Korealaisten autojen ongelma ainoastaan. Minä sentään, joka painan kaasu pohjassa hangosta ivaloon, ja takaisin päivittäin, ja viikonloput myös, on kulutus upeassa Audissani VAIN 5,5L dieseliä/100km.

      Audi King.

      • Anonyymi

        Diesel-auto on eri asia.


      • Anonyymi

        Audi/DKW kingissä menee jo öljyä 5,5 litraa /1000km.


    • Anonyymi

      Ei sinne tankkiin muodostu kuuraa merkittävästi, kuin jos tankki on lähes tyhjä.

      Missään nimessä ei kannata losottaa sitä tankkia ylitäyteenkään, bensa voi mennä sitten polttoainehöyryjen keräysjärjestelmään, kastella hiilikanisterin, ja sitten sulla palaa moottorihäiriön valo kun olet kyllästänyt päästöjenvähennyslaitteiston hiilikanisterin bensalla.

      Ettei vaan jo nyt olisi bensaa jossain väärässä paikassa tuosta hurjasta kulutuksesta päätellen, jollet sitten ole mitannut väärin...

    • Anonyymi

      Noilla ajoilla bensa vanhenee tankkiin, ei mitään järkeä omistaa autoa. Halvempaa on ajella taksilla ja aina on lämmin kyyti.

    • Anonyymi

      Höpö höpö...ruohonleikkuri ei kuluta noin paljon vaikka ajaisit metrin kerrallaan. Sun pitää kantaa sitä pullolla kotiin. Itsellä paljon isompi auto ja kone myös automaatti ja menee kuitenkin 8-9,5l/100. Sit on tietty se vaihtoehto että et osaa laskea!

    • Anonyymi

      Mainitsit että käynnistäessä bensa haisee voimakkaasti. Kunnossa olevassa autossa ei bensa haise, liekö autossasi jonkinmoinen polttoainevuoto joka ilmenee esim. vasta käynnistyksessä, kun järjestelmä on paineistettuna?

      • Anonyymi

        Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
        Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihan kunnossa olevassakin autossa hiilivedyt haisevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun kone käy niin rikkaalla seoksella, että siinä tulee väkisinkin huonosti palanutta ja vähän palamatontakin tavaraa pakoputkesta. Siis hiilivetyjen haju, varsinainen palamattoman bensiinin haju vaatii vuodon.
        Mutta ei tuollaisiin kulutuslukemiin pääse terveellä autolla kuin kaasupohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia peräjälkeen tekemällä. Itsellä oli joitain vuosia sitten melko kireällä ja janoisalla V6 koneella oleva kulkupeli, silläkään en lyhyttä 4 km työmatkaa ja yhtä lyhyitä kauppareissuja ajaen saanut tankillisella yli 22l/100 km kulutusta aikaiseksi (ennätys 58 litraa 285 km, tammikuun pakkasilla)

        Kylmäkäynnistyksessä ei toimi katalysaattori ennenkuin se lämpenee rikastettu seos.

        Siinä yhdistelmä ja syy, miksi bensa haisee kylmän moottorin pakokaasussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe