Tietotekniikan insinööri

Anonyymi

Minkälaista on tietotekniikan insinöörin koulutus? Sisältääkö se paljon koodaamista ja työllistyvätkö sellaiset lähinnä koodaushommiin?

6

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työpaikat on ulkoistettu kehitysmaihin. Jos jostain syystä onnistut saamaan työpaikan niin viimeistään 40 vuotiaana sinut potkitaan pihalle YT-neuvotteluiden lopputuloksena. Mitä ajattelit tehdä sitten? Ja ei, ei ole koodaamista. Jos et ole koodannut ala-asteelta lähtien, niin olet väärällä alalla.

• Anonyymi

Edelleen, potkut koskevat vain heitä, joiden palkat ovat karanneet käsistä osaamiseen nähden. 20-vuotias omaa satavarmuudella uudempaa osaamista kuin 40-vuotias, ja hänen palkkansa voi olla jopa puolet pienempi. Potkut johtuvat aina tästä. Jos palkka on 40-vuotiaalla osaamiseen nähden kohdallaan, ei potkuja tule. Mitä vanhempaa tekniikkaa käyttää, sen pienempi palkan tulee olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen, potkut koskevat vain heitä, joiden palkat ovat karanneet käsistä osaamiseen nähden. 20-vuotias omaa satavarmuudella uudempaa osaamista kuin 40-vuotias, ja hänen palkkansa voi olla jopa puolet pienempi. Potkut johtuvat aina tästä. Jos palkka on 40-vuotiaalla osaamiseen nähden kohdallaan, ei potkuja tule. Mitä vanhempaa tekniikkaa käyttää, sen pienempi palkan tulee olla.

Cobol-koodareiden palkkataso on uusimpien tietojen mukaan tipahtanut jo nollan alapuolelle. He siis joutuvat maksamaan työnteosta työnantajalleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli kyllä ahinta sontaa mitä olen vähään aikaan lukenut

• Anonyymi

Tietotekniikkahan on paljon muutakin kuin koodaamista: elektroniikkaa, digitaalitekniikkaa, sulautettuja järjestelmiä, tietoliikenneverkkoja jne. Koulutusta valitessa kannattaa varmistaa opintosuunnitelmasta, että muutakin on tarjolla ja että voi suuntautua halutessaan itseä kiinnostavalle osa-alueelle.

Eikö nykyisin ole enää opinto-ohjaajia, jotka selittävät tällaiset perusasiat?

• Anonyymi

Mikä on perusasia toiselle on toiselle persuasia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe