Minkälaista on tietotekniikan insinöörin koulutus? Sisältääkö se paljon koodaamista ja työllistyvätkö sellaiset lähinnä koodaushommiin?
Tietotekniikan insinööri
6
349
Vastaukset
- Anonyymi
Työpaikat on ulkoistettu kehitysmaihin. Jos jostain syystä onnistut saamaan työpaikan niin viimeistään 40 vuotiaana sinut potkitaan pihalle YT-neuvotteluiden lopputuloksena. Mitä ajattelit tehdä sitten? Ja ei, ei ole koodaamista. Jos et ole koodannut ala-asteelta lähtien, niin olet väärällä alalla.
- Anonyymi
Edelleen, potkut koskevat vain heitä, joiden palkat ovat karanneet käsistä osaamiseen nähden. 20-vuotias omaa satavarmuudella uudempaa osaamista kuin 40-vuotias, ja hänen palkkansa voi olla jopa puolet pienempi. Potkut johtuvat aina tästä. Jos palkka on 40-vuotiaalla osaamiseen nähden kohdallaan, ei potkuja tule. Mitä vanhempaa tekniikkaa käyttää, sen pienempi palkan tulee olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, potkut koskevat vain heitä, joiden palkat ovat karanneet käsistä osaamiseen nähden. 20-vuotias omaa satavarmuudella uudempaa osaamista kuin 40-vuotias, ja hänen palkkansa voi olla jopa puolet pienempi. Potkut johtuvat aina tästä. Jos palkka on 40-vuotiaalla osaamiseen nähden kohdallaan, ei potkuja tule. Mitä vanhempaa tekniikkaa käyttää, sen pienempi palkan tulee olla.
Cobol-koodareiden palkkataso on uusimpien tietojen mukaan tipahtanut jo nollan alapuolelle. He siis joutuvat maksamaan työnteosta työnantajalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli kyllä ahinta sontaa mitä olen vähään aikaan lukenut
- Anonyymi
Tietotekniikkahan on paljon muutakin kuin koodaamista: elektroniikkaa, digitaalitekniikkaa, sulautettuja järjestelmiä, tietoliikenneverkkoja jne. Koulutusta valitessa kannattaa varmistaa opintosuunnitelmasta, että muutakin on tarjolla ja että voi suuntautua halutessaan itseä kiinnostavalle osa-alueelle.
Eikö nykyisin ole enää opinto-ohjaajia, jotka selittävät tällaiset perusasiat?- Anonyymi
Mikä on perusasia toiselle on toiselle persuasia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832