Arvolisäveron maksaminen EU:n ulkopuolelta tilatessa

Heippa! Olen siis tilaamassa Iso-Britanniasta mutta sehän ei ole enää osa EU:ta. Tullin sivuilla sanotaan että ” yli 22 euron arvoiset lähetykset ja maksettava arvonlisävero, joka on yleensä 24 prosenttia” joten rupesin etsimään netistä sivua jolla kerrottaisiin tuosta ihmeellisestä verosta, mutta mitään selkeää ei löytynyt. Eli kysymykseni on:
Maksaako yritys jolta tilaan, arvolisäveron vai maksanko minä? Jos maksan, niin missä vaiheessa maksu suoritetaan?
2182
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Sinä maksat kun tavara tulee suomen tulliin - teet netissä tuontitavaran tullausilmoituksen ja msksat alvin ja muut maksut jonka jälkeen saat vasta tavaran haltuusi.

Äänestä

Jos hyvin käy, säästyt tullilta. Itse tilasin, tosin muutama päivä ennen vuodenvaihdetta, Englannista E14-kantaisia kärkipääpeilillä varustettuja hehkulamppuja. Lamput oli valmistettu Puolassa ja ne lähetettiin Hollannissa sijainneesta varastosta.

Toisin sanoen kaikki Englannista tilattava ei tule Englannista.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Heippa! Olen siis tilaamassa Iso-Britanniasta mutta sehän ei ole enää osa EU:ta. Tullin sivuilla sanotaan että ” yli 22 euron arvoiset lähetykset ja maksettava arvonlisävero, joka on yleensä 24 prosenttia” joten rupesin etsimään netistä sivua jolla kerrottaisiin tuosta ihmeellisestä verosta, mutta mitään selkeää ei löytynyt. Eli kysymykseni on:
Maksaako yritys jolta tilaan, arvolisäveron vai maksanko minä? Jos maksan, niin missä vaiheessa maksu suoritetaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu