Ely-keskus olisi valmis kokeilemaan nopeusrajoituksen nostoa Rantatunnelissa
Ely-keskus olisi valmis kokeilemaan nopeusrajoituksen nostoa Rantatunnelissa
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007698318.html
29
63
Vastaukset
- Anonyymi
Tampereen Rantatunnelin suuaukoille on asennettu nopeusvalvontakameratolppia, jotka otetaan käyttöön lähiaikoina.
- Anonyymi
Tunnelissa voi ajaa vaikka sataa.
- Anonyymi
Voi myös ajaa päin punaisia. Voi ja saa ovat kaksi eri asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi myös ajaa päin punaisia. Voi ja saa ovat kaksi eri asiaa.
Tunnelissa saa ajaa vaikka sataa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnelissa saa ajaa vaikka sataa.
Tämä on järkyttävää lasketaan nopeus päivällä 50km ja yöllä 70km
?
Taas on ajokortiton suunitellu tämänkin ?
Onneksi pääsen samaan suuntaan 100-110km betonitietä tämän takia en käytä rantatietä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on järkyttävää lasketaan nopeus päivällä 50km ja yöllä 70km
?
Taas on ajokortiton suunitellu tämänkin ?
Onneksi pääsen samaan suuntaan 100-110km betonitietä tämän takia en käytä rantatietä !Rantatietä ei ole ollut enää moneen vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rantatietä ei ole ollut enää moneen vuoteen.
Ja kiitos siitä kuuluu neljälle demariämmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kiitos siitä kuuluu neljälle demariämmälle.
Nopeuden laskeminen aiheuttaa lisää ruuhkia ja kuka sitä noudattaa ?
Nopeuden laskeminen aiheuttaa lisää valtavia saastemääriä liikenteessä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnelissa saa ajaa vaikka sataa.
Katto auki kastumatta, ihanaa on kehitys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rantatietä ei ole ollut enää moneen vuoteen.
Rantatie-niminen katu kulkee edelleen Paasikiventien rinnalla uusien kerrostalojen edessä.
- Anonyymi
Toivottavasti tämä kokeilu ei toteudu. Tulevat autoihin asennettavat 5g liitynnät voivat antaa aluekohtaista tietoa alennetuista nopeuksista, sekä kerätä dataa autoista. Yhtenä vaihtoehtona on väläytelty sitä, että nopeudet voidaan kerätä aluekohtaisesti poliisien laitteistolla, jolloin mahdolliset ylinopeudet saadaan helpommin maksettaviksi.
Myös ajokilometreihin sidottuja hiilipäästöjä voidaan paremmin verottaa, kun tiedetään paljonko on ajettu.
On paljon oikeudenmukaisempaa, että ihmiset saavat taloudellistakin porkkanaa silloin, kun he liikkuvat vastuullisesti ja aiheuttavat täten vähemmän päästöjä.
Nykyinen järjestelmä on sidottu vakioon, jolloin enemmän saastuttava auto maksaa enemmän. Voidaan kuitenkin kysyä, että tulisiko vastuullisuus myös näkyä verotuksessa? Ja kokonaispäästömäärä kaikilla ajokilometreillä merkitsisi?- Anonyymi
Olet hieman väärillä jäljillä. Autoilun hiilijalanjälki on pienin, jos autoliikenne kulkee sujuvasti 80...90 km/h nopeudella ilman pysähdyksiä ja hidastuksia. Tämä ei Tampereella tule koskaan toteutumaan, siitä pitää kaksinaamainen punavihreä "liikennesuunnitteluryhmä" huolen. Lisääntyvät saasteet ja päästöt eivät vaikuta mitään, jos jollakin keinolla voidaan hidastaa ja vaikeuttaa autolla liikkumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet hieman väärillä jäljillä. Autoilun hiilijalanjälki on pienin, jos autoliikenne kulkee sujuvasti 80...90 km/h nopeudella ilman pysähdyksiä ja hidastuksia. Tämä ei Tampereella tule koskaan toteutumaan, siitä pitää kaksinaamainen punavihreä "liikennesuunnitteluryhmä" huolen. Lisääntyvät saasteet ja päästöt eivät vaikuta mitään, jos jollakin keinolla voidaan hidastaa ja vaikeuttaa autolla liikkumista.
Kyllä, olet osittain oikeassa. Jos henkilöautoja käytettäisiin vain tarpeellisiin matkoihin ja niiden reitit suunnitellaan siten, että ne voidaan jättää kätevästi esim. parkkihalleihin ja paikoille, on tällöin selvää, että turhaa ajoa ei synny. Kaikki tämä on meidän jokaisen yhteinen etu.
Jos sen sijaan otetaan henkilöauto ja jokainen lähtee niillä seikkailemaan kaupunkiliikenteeseen, on päästöjen määrä paljon suurempi, kuin käytettäessä joukkoliikennettä, kevyttä liikennettä ja henkilöautoa vastuullisesti.
Joukkoliikennekadut ja pihakadut ovat osa sitä tulevaisuuden yhdistelmää, jossa ihmisten elinpiirin turvallista tilaa lisätään.
On erotettava erilaiset alueet, joista moottoritiellä ajo voidaan toteuttaa esittämälläsi 80km/h kattonopeudella. Ja muille teille tietenkin pienämmät nopeusrajoitukset. Sekä taajama-alueella on suosittava parkkeeraamista, kun käytetään henkilöautoa.
Jos jokaisessa henkilöautossa olisi pakoputkistosta pieni putki kabiiniin, joka määräajoin aukeaisi, olisi tällöin henkilöautoa käyttävällä itsellään helpompi käsittää mitä levittää toisille ja luontoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet hieman väärillä jäljillä. Autoilun hiilijalanjälki on pienin, jos autoliikenne kulkee sujuvasti 80...90 km/h nopeudella ilman pysähdyksiä ja hidastuksia. Tämä ei Tampereella tule koskaan toteutumaan, siitä pitää kaksinaamainen punavihreä "liikennesuunnitteluryhmä" huolen. Lisääntyvät saasteet ja päästöt eivät vaikuta mitään, jos jollakin keinolla voidaan hidastaa ja vaikeuttaa autolla liikkumista.
Ketkä siihen liikennesuunnittelutyöryhmään kuuluu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä siihen liikennesuunnittelutyöryhmään kuuluu?
Heikki Höpönassu, Irma Itu-Hippiäinen ja Tauno Parkkihalli-Grynderi.
- Anonyymi
Mansen oma CERN-tunneli, jossa voi jatkossa kiihdyttää hiukkasen.
- Anonyymi
Nyt tulevat kamerat antavat sakon, jos kiihdytät tunnelissa ylinopeuden puolelle !
Kamera mittaa aikaa ja kuvaa kaikki autot eli sakko tai kortti lähtee nopeasti poliisikammarilta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tulevat kamerat antavat sakon, jos kiihdytät tunnelissa ylinopeuden puolelle !
Kamera mittaa aikaa ja kuvaa kaikki autot eli sakko tai kortti lähtee nopeasti poliisikammarilta !Tämä on järkyttävää lasketaan nopeus päivällä 50km ja yöllä 70km
?
Taas on ajokortiton suunitellu tämänkin ?
Onneksi pääsen samaan suuntaan 100-110km betonitietä tämän takia en käytä rantatietä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on järkyttävää lasketaan nopeus päivällä 50km ja yöllä 70km
?
Taas on ajokortiton suunitellu tämänkin ?
Onneksi pääsen samaan suuntaan 100-110km betonitietä tämän takia en käytä rantatietä !uudet kamerat mittaa 150-300m ja myös aikaa , joten älä paina kaasua !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tulevat kamerat antavat sakon, jos kiihdytät tunnelissa ylinopeuden puolelle !
Kamera mittaa aikaa ja kuvaa kaikki autot eli sakko tai kortti lähtee nopeasti poliisikammarilta !Minä pysäytän auton ja polttelen tupakan ennen tunnelista pihalle ajamista. Silloin keskinopeus jää alle suurimman sallitun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pysäytän auton ja polttelen tupakan ennen tunnelista pihalle ajamista. Silloin keskinopeus jää alle suurimman sallitun.
Minä taas vetelen hanskaan tunnelin sopukoissa.
- Anonyymi
Vieläkö tunnelissa lätkyttelee kuhia?
- Anonyymi
Joko on kamerat tullu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko on kamerat tullu ?
On tullu jo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tullu jo
Missä kohtaa ovat ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa ovat ?
Pirkanmaa uutiset tv1 ,klo 18,00 jälkeen siinä näkyy uudet valvontakamerat !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirkanmaa uutiset tv1 ,klo 18,00 jälkeen siinä näkyy uudet valvontakamerat !
niinpäs oli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirkanmaa uutiset tv1 ,klo 18,00 jälkeen siinä näkyy uudet valvontakamerat !
Ne on tyhjät kuoret joihin odotellaan luodinkestäviä laseja ennenkuin uskalletaan tuoda varsinaisia kameroita sinne. Eikä sinne sittenkään joka tolpaan tule kameraa. Sitten vain kokeilemaan onko ne oikeasti luodinkestäviä...
- Anonyymi
Niin hyvä olisi se 70 km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei työ kelpaa suomalaisille?
Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia4244976Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta
"Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis1031887