Guillan-Barre , Borreliosi , minun oireeni / kertomus

Anonyymi

Oireeni lyhyesti ensin.
MAKUAISTI muuttui ensimmäiseksi
PUUTUNEET KÄDET toinen oire
SELKÄKIPU
PUUTUNEET VARPAAT , JALKA, SÄÄRI
VATSAKIPUJA
HIENOMOTORIIKKA

Tässä tärkeimmät oireeni.
Tarina on totta vaikka tuntuu ettei näin voi kenelläkään käydä. Sairastan reumaa sekä kakostyypin diabetestä ennestään.
Reiteni sekä polveni kipeytyi ewnsin joka siis ihan normisettiä remaatikolle. hakeuduin sairaalaan ja tehdääkseni tarinasta lyhyemmän polvi puntoitiin jossa aina vaara saada infektio. Sekä sain kortisoni pistoksen polveeni. Juoksin siis 4pv alkaen lääkärissä joka ikinen päivä ihme oireiden takia josta osa oli vakavia allergisia oireita kuten huulten mieletön turpoaminen, isoja ihottumia. En tiedä liittyykö tämä ollenkaan GUILLAN-BARRE:EEN.Mutta jos jollakin on kerron siksi.
Kun tulin sairaalasta 7pv kävin mieheni kanssa Hesellä koska oli myöhään ja ostan mm. coca-colan, joka maistui niin pahalle että otin kaksi kulausta varmistaakseni tunsinko oikein. Corna kävi mielessäni vaikka juuri saanut 5pv negatiivisen tuloksen.
Polvi taas vetereä kortisonit ja kävelen jo ilman keppejä. Niin puutuu kädet ja koko käsivarsi. Epäilen selkäni olevan jumissa enkä mieti asiaa sen enempää. Kunnes seuraavana päivänä selkä särkee kovin ja kädet vielä enemmän puutuneet. Varmistan kaverilta joka on sairaanhoitaja voinko yhdistää kipulääkkeitä mitä kotikaapissani on.
Yksi oli 2mg lihasrelaksantti. Kivut ei hellitä ja keksin ottaa hierovan istuimen jonka sain monta sitten lahjaksi. Istin keskellä yötä ja yritän osua kipeimpiin kohtiin selässäni , tuolissa liikkuu palloja ylös alas jne.
Yritän nukkua mutta herään jäätävään kipuun selässä ja kiroan tyhmyyttäni, ja mietin hieroinko liian kauan selkääni.
kipu on kuin tuhatmiljoonaa matoa kuhisee polttavma selässä ja altoilee ylös alas taukoamatta. haen lisää panadolia. Mikää lääke ei auta. Huohotan kuin koira , yritän rentoutua mikä ei onnistu. En pysty olemaan mahallani en kyljelläni enkä ainakaan selälläni. Soitan ambulanssin koska miehenikin on jo herännyt monta kertaa ja on huolissaan. En pysty istumaan nojatuolissakaan. 112 kieltäytyy lähettämästä ambulanssin. Soitan toisen kerran ja sama juttu. Olin toivottomassa tilanteessa. En tiedä pyörryinkö tai sammuinko uupumuksesta, mutta olen poikittain sängyssä jalat maassa. Kaverin vinkistä keitän kaurapuuroa jospa sitten närästi. Tunnen vielä kipua ja varaan ajan koronatestiin terveyskeskuksessa . Pääsen sinne ja lääkäri kieltäytyy ottamasta testiä. Mitä hittoa, olihan se otettu 5pv mutta siitä on jo päiviä olen jopa vopinut saada sen ja se olisi näkynyt vasta seuraavana päivänä. Mutta ei. Haen apteekista särkylääkettä mitä en ole ehtinyt hakemaan. Äkkiä kotiin ja taas alkaa säryt iltaa kohden. Kärvisteln taas niin pitkään kuin pystyn ja pakko soittaa ambulanssi vaikken edes usko heidän sellaisen lähettävän. Otan vahvan särkylääkkeen. Abulanssi lähetetään ja kas kumma minulla ei ole kivun kipua. Jonka rehellisesti kerron, olin jopa yrittänyt perua ambulanssin. lan jo epäillä omaa päänuppia. Menee ehkä tunti tai kaksi tai jotain kivut alkaa taas. Tässä kohtaa toivon jo kuolevani ja nolona soitan ambulanssin. Joka tulee ja hakee minut. On jo 15 pv.
Sairaalassa juoksen vessaan oksentamaan tippateline matkassa. Näytän ilmeisesti liian reippaalta , eikä kukaan kysynyt mitä siellä veskissä teen. On vaan helpompa oksentaa lavuaariin kun saa tukea altaasta. Abulanssissa hoitaja oli huomannut että tuoksun ja keto arvoni olivat nousseet.
No hoitaja tulee ja käskee ikävällä tavalla kerätä kampeet koska minä lähden kotiin. Hop hop tyyliin. Kysin miksi hän on minulle vihainen. Enkä ole tiuskasi hoitaja.
laslmoin ettei kannata antaa palaa samalla mitalla, tajusin että on saatava hotoa johonkin mitä en tiedä, ainakin kipuun.
Onni oli myötä ja lääkäri tulee käymään vaikka on juuri kirjannut minut ulos.
- Kuinka akuan sinulle on ollut kasvohalvaus?
- Ilmeisesti tästä päivästä lähtien. Niin kuin olikin, mieheni huusi ambulanssi hoitajalle että suupielieni roikkuu myös.
UPS , yllättäen saan jäädä sairaalaan. Saan luojan kiitos jopa kipulääkkeen.
Otetaan selkäydin nestettä mikä ei ollut ollenkaan kivulias, paitsi hiukan tuntui kun ronkittiin jotta neste tippuisi nopeammin, tästä ei ollut epikrisiissä mainintaa.
Epäiltiin borrelioosia , mutta en itse ainakaan ole punkkia huomannut , enkä siis tiedä jos näin on päässyt käymään.
Minut asiiretään sisätutien valvontayksikköön jossa kai hoidetaan sitä keto asiaa.
Seuraavana päivänä siiretään sisätaudeille , ja minun selkäkipuni ei ole missään vaiheessa loppuneet mutta saan sentään kipulääkettä. Kivut olivat niin suuret että lääkärin määräämät annokset ei riittänyt ja jos joku tuijotti kelloa koska on oikeus antaa lääkettä se olin minä. Saaneet verrata itseäni eläimeen jolla tässä on suuremmat oikeudet kuin hoitajilla hoitaa ihmisiä. Kärsit kunnes lääkäri määrää enemmän tai vahvempaa lääkettä.
Käytettiin korvalääkärillä kasvohermojen takia. jatkuu.

3

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkuu. Tutkittiin tt kuvilla niska, alavatsa ym. Mitään ei löydy.
      Makaan öisin kippurassa, soitan tämän tästä kelloa kun sattuu. Anon tarpeeksi suuria lääkemääriä. Ja kas pimpelipom, olen täysin kivuton, Kävelen rollaattorilla ja tunnen itseni terfveeksi. Vihdoinkin ajattelen. HUH HUH.
      Kunnes tulee yö ja minun helvettini alkaa taas, eikä kukaan tunnu uskovan minua. Pelkäsin että pitävät minua pilleristinä lääkkeistä riippuvaisena joka on kaukana minusta joka ei ota lääkkeitä kun on ihan pakko.
      Makaan koko yön valvottuna polvillani sängyssä pää kyyryssä kun labrahoitaja tulee, näytän vaan toista kättä enkä liiku yhtään, olen niin niin loppu.

      • Anonyymi

        Tulee lääkäri joka näsäviisaana ilmoittaa ettei mikään tauti makaamalla ainakaan parane.
        Siis jumaleischön nousi niin kauhea kiukku että olisin halutessani nujertanut sen ääliön kuus nolla sekunnissa.
        Mutta olin laskemoiva. Pidä turpas kiinni niin ehkä joku kuuntelee sinua.
        Ilmoitin että tämän ikäinen ihminen ei makaa vapaahetoisesti täällä ja toivon että kuuntelet ja alat miettimään mikä minua vaivaa. Jalkani käteni ovat puutuneet ja pistelee, ja jäätävä selkäkipu joka poltaa. kaverinkin ihmettlee joka on ortopedisellä osastolla kiertääkö jaloissani edes veri.
        Jo muuttui tahti. Hän koitti pulssia jaloistani nyrpisti inhoten nokkaansa kolleegalleen ja meni pesemään kätensä. Olisi jättänyt ilmeensä myöhemmäski ja kannaatko ehkä vaihtaa jopa ammttia jos noin etoo. ISO KIROSANA , mutta pidin pääni kiinni.
        Sama heppu ilmestyi yllättäen keskusteltuaan kollegoidensa kanssa ja tiedusteli aloitanko borrelioosiin antibioottikuurin joka kestää 4viikkoa. ILMAN MUUTA vastaan jos tästä kivusta vaan pääsen eroon ja näin myös tapahtui. Ilmeisesti tulos kokeesta ei ollut ihan superselvä.
        Pääsen mysö haiman ultraan jonka hän keksi paniikissa, koska olin juuri ollut tt kuvissa jossa haima todettu terveeksi.
        Kivut jatkuu mutta saan tarpeeksi lääkettä jotta pärjään suht hyvin. Opin pikkuhiljaa ennakoimaan kipua enkä viivyttää joka on minulle luontaista. Seuraavana päivänä tulee nainen lääkärinä ja opiskelija mukanaan. Ilmoitan että nyt haluan että keskitytään vain ja ainoastaan jalkoihin ja haluan että suljetaan pois asioita yksi kerralla, kipuni jatkuu ja siihen on syy oltava.
        jalkani puutuu yhä vahvemmin, tuntuu kuin varpaani on nipussa päällekkän vaikka silmilläni näen ettei näin ole. Käteni ovat jääkylmän oloiset ja tuntuu kuin tippuvat kohta pois ranteen kohdalla. Pidän siis käteni vatsaa vasten peiton alla. sama tunne jaloissa.
        opin ottamaan peiton mukaan kun kävin kuvissa tai muissa tutkimuksissa.
        Olen jo niin uupunut etten edes muista mikä koe taas määrättiin ja muistan vaan että itse koin sen olevan taas turha koe. Olin epätoivoinen.
        Rumba alkoi sairaalssa 15pv ja nyt on 23 päivä. Käyn kokeessa ja sen jälkeen hämmästyn kun ilmoitertaan että tämän jälkeen on vielä hermorata tutkimus.,
        Näin heti että tämä nainen osaa hommansa. Alkoi sähköimpulssien antoa kasvoissa sekä jaloissa monesta eri kohtaa. naps naps, Minusta ei sattunut joka voi johtua siitä että olin niin puutunut. Kun nainen sanoo että jättää koneen auko JOS lä'äkäri halua tsekata tajuan että syy on löytynyt ja olen vaanonnellinen jokikisestä napsusta jonka saan. kestää ja kestää ja kestää ja seuraavan poitilaan aika on jo ylittynyt moneen kertaan. Lääkäri menee tekemään diagnoosin ja minut kuskataan osastolle, Tapaan saman lääkärin joka ilmoittaa että lähden kotiin koska pyhien aikana ei tehdä mitään, ja kysyin miten tutkimukset meni. vastaan että eka ihan jees , mutta toisessa on jotain häikkää. L'ä'äkäri hämmästyy ja sain käsityksen että juuri hermorata tutkimus oli vaan villi kortti.
        Mitä? kertoiko joku jotain sinulle? Ei kertonut mutta ei lääkäri tule jos tutkimus olisi ollut läpihuutojuttu. Lääkäri kerto odottavansa mikäli diagnoosi tulee . Minä lähdin pyörätuolissa taksilla kotia kohti.
        Kunnes puhelin soi ja sairaalasta käskettiin takaisin, Ups uukkari ja taas meni 25 euroa ajattelin minä.
        Ensiavun kautta neurologiselle osastolle. Jossa ystävällinen hoitaja ilmoittaa että sinulla on GUILLAN BARRE OIREYHTYMÄ. Anteeksi m itä toistin ainakin kolme kertaa. Ihan öönä, koska en ollut edes kuullut tällaisesta aikaisemmin.
        Samalla kuin huokaan koska tiesin että nyt voidaa aloittaa hoito. Ja niin aloitettiin jouluaattona ensimmäinen lääketiputus viitenä päivänä peräkkäin.
        Pettymys oli suuri kunnen itse huomaa mitään kehossani , kivut jatkuu, on vatsakipuja kaikista kipulääkkeistä ja huono olo. Pelkään kipujani.
        Onneksi tästäkin osastolta löytyi yksi hoitaja joka oli ylitse muiden. Joka puhui hilajisella äänellä, joka ymmärsi 100% että minulla on kipuja ja että pelkään niitä, joka rohkaisi että pitää pyytää lääkettä. Tätä helvettiä mitä olen kokenut ei voi ymmärtää ellei sitä ole kokenut. Eikä se ole vieläk'ään loppu, infoon pikkuhiljaa miten asiat edistyy. jalat ja kädet ovat heikkoja mutta kotona olen vahvistunut ja pystyn syömään. Kerran oli jopa nälkä koko päivän :) Laihduin 6 kiloa 15 päivän aikana.
        Saldo oli puntoitu polvi , todettu bakerin kystan revenneen reidessäni, todettin kuulovika ja synnynäinen vika korvassani, todettiin borrelioosi sekä guillan barre. Ei huonoa.
        jakuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee lääkäri joka näsäviisaana ilmoittaa ettei mikään tauti makaamalla ainakaan parane.
        Siis jumaleischön nousi niin kauhea kiukku että olisin halutessani nujertanut sen ääliön kuus nolla sekunnissa.
        Mutta olin laskemoiva. Pidä turpas kiinni niin ehkä joku kuuntelee sinua.
        Ilmoitin että tämän ikäinen ihminen ei makaa vapaahetoisesti täällä ja toivon että kuuntelet ja alat miettimään mikä minua vaivaa. Jalkani käteni ovat puutuneet ja pistelee, ja jäätävä selkäkipu joka poltaa. kaverinkin ihmettlee joka on ortopedisellä osastolla kiertääkö jaloissani edes veri.
        Jo muuttui tahti. Hän koitti pulssia jaloistani nyrpisti inhoten nokkaansa kolleegalleen ja meni pesemään kätensä. Olisi jättänyt ilmeensä myöhemmäski ja kannaatko ehkä vaihtaa jopa ammttia jos noin etoo. ISO KIROSANA , mutta pidin pääni kiinni.
        Sama heppu ilmestyi yllättäen keskusteltuaan kollegoidensa kanssa ja tiedusteli aloitanko borrelioosiin antibioottikuurin joka kestää 4viikkoa. ILMAN MUUTA vastaan jos tästä kivusta vaan pääsen eroon ja näin myös tapahtui. Ilmeisesti tulos kokeesta ei ollut ihan superselvä.
        Pääsen mysö haiman ultraan jonka hän keksi paniikissa, koska olin juuri ollut tt kuvissa jossa haima todettu terveeksi.
        Kivut jatkuu mutta saan tarpeeksi lääkettä jotta pärjään suht hyvin. Opin pikkuhiljaa ennakoimaan kipua enkä viivyttää joka on minulle luontaista. Seuraavana päivänä tulee nainen lääkärinä ja opiskelija mukanaan. Ilmoitan että nyt haluan että keskitytään vain ja ainoastaan jalkoihin ja haluan että suljetaan pois asioita yksi kerralla, kipuni jatkuu ja siihen on syy oltava.
        jalkani puutuu yhä vahvemmin, tuntuu kuin varpaani on nipussa päällekkän vaikka silmilläni näen ettei näin ole. Käteni ovat jääkylmän oloiset ja tuntuu kuin tippuvat kohta pois ranteen kohdalla. Pidän siis käteni vatsaa vasten peiton alla. sama tunne jaloissa.
        opin ottamaan peiton mukaan kun kävin kuvissa tai muissa tutkimuksissa.
        Olen jo niin uupunut etten edes muista mikä koe taas määrättiin ja muistan vaan että itse koin sen olevan taas turha koe. Olin epätoivoinen.
        Rumba alkoi sairaalssa 15pv ja nyt on 23 päivä. Käyn kokeessa ja sen jälkeen hämmästyn kun ilmoitertaan että tämän jälkeen on vielä hermorata tutkimus.,
        Näin heti että tämä nainen osaa hommansa. Alkoi sähköimpulssien antoa kasvoissa sekä jaloissa monesta eri kohtaa. naps naps, Minusta ei sattunut joka voi johtua siitä että olin niin puutunut. Kun nainen sanoo että jättää koneen auko JOS lä'äkäri halua tsekata tajuan että syy on löytynyt ja olen vaanonnellinen jokikisestä napsusta jonka saan. kestää ja kestää ja kestää ja seuraavan poitilaan aika on jo ylittynyt moneen kertaan. Lääkäri menee tekemään diagnoosin ja minut kuskataan osastolle, Tapaan saman lääkärin joka ilmoittaa että lähden kotiin koska pyhien aikana ei tehdä mitään, ja kysyin miten tutkimukset meni. vastaan että eka ihan jees , mutta toisessa on jotain häikkää. L'ä'äkäri hämmästyy ja sain käsityksen että juuri hermorata tutkimus oli vaan villi kortti.
        Mitä? kertoiko joku jotain sinulle? Ei kertonut mutta ei lääkäri tule jos tutkimus olisi ollut läpihuutojuttu. Lääkäri kerto odottavansa mikäli diagnoosi tulee . Minä lähdin pyörätuolissa taksilla kotia kohti.
        Kunnes puhelin soi ja sairaalasta käskettiin takaisin, Ups uukkari ja taas meni 25 euroa ajattelin minä.
        Ensiavun kautta neurologiselle osastolle. Jossa ystävällinen hoitaja ilmoittaa että sinulla on GUILLAN BARRE OIREYHTYMÄ. Anteeksi m itä toistin ainakin kolme kertaa. Ihan öönä, koska en ollut edes kuullut tällaisesta aikaisemmin.
        Samalla kuin huokaan koska tiesin että nyt voidaa aloittaa hoito. Ja niin aloitettiin jouluaattona ensimmäinen lääketiputus viitenä päivänä peräkkäin.
        Pettymys oli suuri kunnen itse huomaa mitään kehossani , kivut jatkuu, on vatsakipuja kaikista kipulääkkeistä ja huono olo. Pelkään kipujani.
        Onneksi tästäkin osastolta löytyi yksi hoitaja joka oli ylitse muiden. Joka puhui hilajisella äänellä, joka ymmärsi 100% että minulla on kipuja ja että pelkään niitä, joka rohkaisi että pitää pyytää lääkettä. Tätä helvettiä mitä olen kokenut ei voi ymmärtää ellei sitä ole kokenut. Eikä se ole vieläk'ään loppu, infoon pikkuhiljaa miten asiat edistyy. jalat ja kädet ovat heikkoja mutta kotona olen vahvistunut ja pystyn syömään. Kerran oli jopa nälkä koko päivän :) Laihduin 6 kiloa 15 päivän aikana.
        Saldo oli puntoitu polvi , todettu bakerin kystan revenneen reidessäni, todettin kuulovika ja synnynäinen vika korvassani, todettiin borrelioosi sekä guillan barre. Ei huonoa.
        jakuu

        Näin tällä kertaa. Ainii yksi oire oli kun vesi tuntui jääpuikoilta. Tunsin toki lämpimän veden. Lämmin suihku oli sairaalassa parasta luxusta mitä oli olemassa ja jatkuu suihkussa istuminen kotonakin. käteni ja jalakni edelleen puutuneet mutta inan verran helpottanut varapaissa joka on hyvä.
        On vaikeaa ymmärtää näin paljon hetkessä ja se olisi hoitavien tahojen ymmärrettävä.
        Pelkäsin kotiuttamista myös. Niin kipeä olin ettei aika todellakaan tullut pitkäksi koska olit niin väsynyt tai niin kipeä. elit ihan just siinä tilassa missä olit. Ne pienet hetket mitä olit paremmassa kunnossa soitin miehelleni , muuten puhelin oli äänettömällä.
        Jotain tiedotin kavereille yhteen ryhmään. Pääasiassa ääni viesteillä koska sormeni oli niin kylmät ettei puhelin reagoinnut koskatukseen, enkä osunut näppäimiin kunnolla.
        Tämä oli minun tarinani terkuin Millamariiah


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe