Kuka on mielestäsi keskustapalstan paras kirjoittaja?

Rekisteröityneenä näet samalla oman keskusteluhistoriasi joten olisi myös hauskaa nähdä sinun tuotoksesi S24:n sivuille.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi24

Itse aloitin keskustelupalstoilla keskustelemisen jo S24 edeltävän sirkus.com:n sivuilla. "Suomi24:n toiminta alkoi vuonna 1998 Telian lanseeratessa sirkus.com-portaalin".
Ensimmäisen kerran rekisteröin nimimerkkini tänne tapaninpäivänä 2004: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1393157/arska-on-nyt-aito-arska--

Tämä tapahtui historiasivuilla jossa paljon kirjoittelin siihen aikaan. Mutta myös politiikka kiinnosti ja parhaat politiikan keskustelut siihen aikaan olivat keskustasivuilla. Näinä vuosina tutustuin myös muutamiin täällä vieläkin kirjoittaviin kirjoittajiin.

Erilaisia mielipiteitä muillekin sivuille kirjoitin. Aasian tsunamikatastrofin jälkeen kirjoitin: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1412698/sina-ministeri-

Feminismisivuille: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1437832/nuoren-aidin-hento-katonen#comment-6875687

Maailmanmenoa sivulle: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1481958/edward-kennedy-vertasi--

Juutalaisuus-sivulle: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1583504/kirje-harhaoppiselle-piispalle#comment-7696338

Tässä on ensimmäinen keskustapalstalle kirjoittamani kirjoitus huhtikuussa 2005:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1654455/suurmiehia#comment-8076564

Mutta toki muillekin palstoille tuli kirjoiteltua: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1709525/maailman-hyvinvointi#comment-8374906

Tässä hauska keskustelu keskustapalstalla elokuussa 2005 jossa mm. MPP, Kapi ja allekirjoittanut liikutamme sanan säilää:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1971718/vanhanen-ja-#comment-9829747

Mutta sitten lopetin keskustelupalstoille osallistumisen kahdeksaksi vuodeksi sen vuoksi, että ryhdyin useiden eri ei-poliittisten palstojen valvojaksi jolloin koin ettei valvojan tule keskusteluihin osallistua.

Mutta koitti aika jolloin ryhdyin keskustapalstan luotsiksi. Tässä vaiheessa S24 edellytti valvojiltaan, luotseilta, myös keskusteluihin osallistumista ja aiheeseen liittyvää keskustelun avaamista. Tässä esittäydyn palstan valvojana yli 6 vuotta sitten:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12785940/olen-aloittanut-palstan-valvojana-tanaan

Tuo kolmen vuoden pesti luotsiksi nimitettynä oli pääosin hauskaa vaikkei valvonta ollut erilaista kuin muillakaan palstoilla muilta kuin siltä osin, että luotsin tuli ottaa osaa keskusteluihin. Näinä vuosina ryhtyivät myös sitten palstaa aktiivisesti häiritsemään pyrkivät tekemään sitä mitä parhaiten osasivat. Trollaamaan. Tällöin päätin, etten vastaa rekisteröimättömälle kirjoittajalle tai kirjoittajille jotka sanovat kirjoittavansa trollausmielessä ja myös tekevät niin.

Koitti aika jolloin S24:n keskustelupalstat muuttuivat niin, että näkyvä valvoja muuttui näkymättömäksi. Tämäkin koettiin kunnes erinäisistä terveysasioista johtuen lopetin kokonaan kaikkien palstojen valvonnan ja nykyään jo pari vuotta olen ollut S24:n loppukäyttäjä.

Yli kaksikymmenvuotiseen kokemukseeni, niin keskustelijana kuin valvojana, täällä viitaten olen törmännyt näillä turuilla tuhansiin keskustelijoihin. Siksi kysynkin palstaa seuraavilta kuka mielestänne kirjoittaa tai on kirjoittanut keskustapalstalla parhaiten?

Mielestäni parhaat ovat numeroituna seuraavasti:

1. Pystyyn_kuollut
2. Mielipidepankki
3. OivaHärkönen
4. CITY.-Keskusta
5. Kapi

Ohessa lyhyet perustelut.

Pystyyn_kuollut on ykkösenä koska aina kirjoittaa asiallisesti asiaa. Samalla hänellä on paljon tietämystä kaikesta. Kirjoitusasu on aina helppolukuista ja selkeää ja kaiken kruunaa hauska, vaikkei välttämättä hauskaksi tarkoitettu ironia.

MPP kirjoittaa selkeää ja sujuvaa tekstiä ja jo aikoinaan historiasivuilla minuun teki vaikutuksen hänen tapansa olla provosoitumatta yhtään mistään häneen kohdistuneesta epäasiallisuudesta. Tätä samaa ajattelin jo aikoinaan tänne kirjoittamaan aloittaessani ja oli mukavaa tutustua samoin ajattelevaan.

OivaHärkönen oli ja teki vaikutuksen aatteen miehenä. Hän oli lahjomaton yhden aatteen mies joka näki punaista jos keskustaa arvosteltiin ihan miltä suunnalta tahansa ja tottavie noina vuosina arvostelua riitti. Kaiken kruunasi hyvä ulosanti.

CITY.-Keskusta. No voi hyvänen aika miten on vaikeaa perustella miksi cittari oli niin hyvä. Hän teki epäasiallisesta kielenkäytöstä hyveen ja toimittajana osasi sanaa vääntää ja oli kaiken lisäksi hauska. Tässä linkki jossa ketjussa on on parikin tämän parhaat-listani kirjoittajaa. https://keskustelu.suomi24.fi/t/5421844/ihmetyttaa

Kapi. Korhonen. X-faitteri joka ei millään muotoa ole täällä pitänyt kynttiläänsä vakan alla vaikka ehkä olisi joskus pitänyt pitää. On listani ainoa jonka henkilöllisyys tiedetään koska on omalla kasvoillaan täällä. Omaa vahvat mielipiteet ja on kirjoittanut tänne niitä. Paljon. Melkein jätin pois tältä listaltani koska ei osaa toteuttaa M. Koiviston ohjetta olla provosoitumatta vaikka provosoidaan. Kaikki tietävät mitä tarkoitan.

Kertokaahan oma käsityksenne.

69

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noista kirjoittaja-arvioista monessa kohtaa samaa mieltä.

      Jos oli Oiva Härkönen yhden aatteen mies, niin vielä ahtaammin sellainen on Mielipidepankki, joka katselee maailmaa 70-luvun tyylisten punalasien läpi. Harvoin, jos koskaan, enää 2020 luvulla näkee niin ahdasta vanhoillisvasemmistolaisuutta. Välillä hän sortuu jopa vihapuheeseen verrattavaan kommentointiin sokeiden pisteidensä kyseessä ollen, ja niitä pisteitä piisaa.

      Arskan itsensä sijoittaisin MPP:n edelle, jos ei muistella sitä luotsi aikaasi, jota varmasti itsekin häpeät, niin umpisurkeaa toimintaa se oli. Mutta kirjoittajana kuitenkin pärjäilet.

      • Tämä kommentti ärsyttää minua, koska se on minusta täysin virheellinen. Ainakin se edellyttäisi joitakin perusteluja. Ymmärtäisin vielä, jos arvio kapeakatseisuudesta olisi sellainen, että katson asioita markkinatalouslasien läpi. Olen vuosien varrella arvostellut eritoten maatalous- ja aluepolitiikkaa ja perusteeni on voimakkaan taloudelliset. Sen sijaan olen aina kirjoittanut, että ymmärrän hyvin maaseudulla elämisen elämäntapavalintana. Koska perusteeni on vahvasti taloudelliset, ne ovat ihan samoja, joita talousliberalistit ovat asiassa esittäneet. Siksi en ymmärrä, miksi katsoisin asiaa nimeomaan punalasien läpi.

        Kannatan kyllä hyvinvointivaltion olemassaolon tukemista, tasa-arvoa, oikeusvaltiota, jotka ovat vasemmiston kannattamia asioita, mutta jotka nauttivat varsin laajaa hyväksyntää vasemmiston ulkopuolella.

        Olisi ihan mielenkiintoista nähdä edes muutama esimerkki siitä, mikä kertoo vanhoillisvasemmistolaisuudesta. En edes miellä itseäni miksikään vasemmistolaiseksi. Kirjoitin täällä tänään Alpo Rusista ja itse asiassa näen Rusissa samankaltaisuutta omaa poliittista näkemystäni kohtaan. Rusi on ollut kolmen puolueen jäsen, minä en yhdenkään. Rusi valittaa sitä, ettei löydä mistään puolueesta kunnon poliittista kotia. Minulla on sama ongelma. Paljon enemmän kuin vasemmistolaiseksi näen itseni arvoliberaaliksi kuten mm. Rusikin. Talouspolitiikan suhteen huomaan näkemysteni ajan myötä muuttuneen vasemmistolaisuudesta kohden liberalismi. Olen suhtautunut esim. globalisaation myönteisesti, koska se on Suomellekin suuri mahdollisuus eikä uhka. Aiemmin olin jossain määrin kriittisempi tässä kohdin, mutta erittäin kaukana 1970-luvun vasemmistolaisuudesta.

        Lopuksi sanon, etten arvosta tippaakaan kirjoittajia, jotka kirjoituksissaan keskittyvät muiden kirjoittajien persoonaan tai kuviteltuihin taikka tarkoituksellisen valheellisena esittämiin mielikuviin. Sen vuoksi et valitettavasti sijoitu minun rankingissabi sadan parhaan joukkoon.

        Itse pidän asiallisista ja asiaa kirjoittavista keskustelijoista. Pystis ja arska ovat tässä kohdin ok. Valitettavasti en muista enää sen Kokoomusta kaiketi kannattavan kirjoittajan nimimerkkiä, joka muistaakseni matkaili asuntoautolla tai -vaunulla. Hän mm. kirjoitti ennen minua, ettei ole järkevää viljellä sitä mistä saa parhaimmat tuet vaan pitäisi viljellä sitä mistä saa parhaan markkinahinnan.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Tämä kommentti ärsyttää minua, koska se on minusta täysin virheellinen. Ainakin se edellyttäisi joitakin perusteluja. Ymmärtäisin vielä, jos arvio kapeakatseisuudesta olisi sellainen, että katson asioita markkinatalouslasien läpi. Olen vuosien varrella arvostellut eritoten maatalous- ja aluepolitiikkaa ja perusteeni on voimakkaan taloudelliset. Sen sijaan olen aina kirjoittanut, että ymmärrän hyvin maaseudulla elämisen elämäntapavalintana. Koska perusteeni on vahvasti taloudelliset, ne ovat ihan samoja, joita talousliberalistit ovat asiassa esittäneet. Siksi en ymmärrä, miksi katsoisin asiaa nimeomaan punalasien läpi.

        Kannatan kyllä hyvinvointivaltion olemassaolon tukemista, tasa-arvoa, oikeusvaltiota, jotka ovat vasemmiston kannattamia asioita, mutta jotka nauttivat varsin laajaa hyväksyntää vasemmiston ulkopuolella.

        Olisi ihan mielenkiintoista nähdä edes muutama esimerkki siitä, mikä kertoo vanhoillisvasemmistolaisuudesta. En edes miellä itseäni miksikään vasemmistolaiseksi. Kirjoitin täällä tänään Alpo Rusista ja itse asiassa näen Rusissa samankaltaisuutta omaa poliittista näkemystäni kohtaan. Rusi on ollut kolmen puolueen jäsen, minä en yhdenkään. Rusi valittaa sitä, ettei löydä mistään puolueesta kunnon poliittista kotia. Minulla on sama ongelma. Paljon enemmän kuin vasemmistolaiseksi näen itseni arvoliberaaliksi kuten mm. Rusikin. Talouspolitiikan suhteen huomaan näkemysteni ajan myötä muuttuneen vasemmistolaisuudesta kohden liberalismi. Olen suhtautunut esim. globalisaation myönteisesti, koska se on Suomellekin suuri mahdollisuus eikä uhka. Aiemmin olin jossain määrin kriittisempi tässä kohdin, mutta erittäin kaukana 1970-luvun vasemmistolaisuudesta.

        Lopuksi sanon, etten arvosta tippaakaan kirjoittajia, jotka kirjoituksissaan keskittyvät muiden kirjoittajien persoonaan tai kuviteltuihin taikka tarkoituksellisen valheellisena esittämiin mielikuviin. Sen vuoksi et valitettavasti sijoitu minun rankingissabi sadan parhaan joukkoon.

        Itse pidän asiallisista ja asiaa kirjoittavista keskustelijoista. Pystis ja arska ovat tässä kohdin ok. Valitettavasti en muista enää sen Kokoomusta kaiketi kannattavan kirjoittajan nimimerkkiä, joka muistaakseni matkaili asuntoautolla tai -vaunulla. Hän mm. kirjoitti ennen minua, ettei ole järkevää viljellä sitä mistä saa parhaimmat tuet vaan pitäisi viljellä sitä mistä saa parhaan markkinahinnan.

        Mielenkiintosta miten te vasemmistolaiset koetatte kiistää vasemmistolaisuutenne. Koetteko sen häpeälliseksi vai mikä siinä hiertää?

        Vasemmistolaisuus sellaisena miksi se muuttui puoli vuosisataa sitten on juuri sitä vanhoilliusvasemmistolaisuutta, jossa hoetaan hyvinvointivaltiota, tasa-arvoa ja oikeusvaltiota, mutta jossa todellisuudessa toimitaan kaikkea tuota vastaan.

        Vanhoillisvasemmiston mukaan kaikki palvelut pitäisi tuottaa julkisen sektorin toimesta ja julkisen sektorin työntekijöiden asema huolettaa enemmän kuin palvelujen käyttäjien. Valinnanvapaus on kirosana, tuotannon julkinen omistus on pääasia. Tärkeintä on se miten ja kuka palvelut tuottaa, ei se millaista palvelua kansalaiset saavat, tai kuinka kalliksi se tulee. Tätä sinäkin toitotat, vaikka kuinka markkinaliberalismistasi puhut.

        Vasemmistolaista hyvinvointivaltiota rakennetaan velalla, joka aikaa myöten tuhoaa koko hyvinvointimme. Maksajia ei riitä kunhan korot taas nousevat. Tasa-arvo on alistettu lähinnä äärifeminismille, sekä poliittiselle korrektiudelle, jossa jotkut (seksuaalivähemmistöt, maahanmuuttajat yms) ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Oikeusvaltiokin on demla-oikeusvaltio, jossa esim. ihmisoikeuskäsitys on alisteinen vasemmistolaiselle tulkinnalle (Martin Schein ja toverinsa).

        Aitovasemmistolaisuus on työväestön asioiden edistämistä, ei kaikenmaailmaan hömppää joka tuli vasemmistolaisuuteen mukaan 1960 ja -70 luvuilla, ja joka nyt on siis jo vanhoillisuutta. Samalla vasemmisto on lakannut ajamasta köyhän asiaa ja taantunut pelkäksi edunvalvontaliikkeeksi. Se katsoo tehtäväkseen puolustaa yhteiskuntaan pesiytyneitä erioikeuksia kuten ay-liikkeen verovarojen kuppaus (Kojamo), kolmikanta poliittisessa päätöksenteossa, Postin, Yleisradion ja Veikkauksen monopolit, ansiosidonnaiset ja ammattiyhdistyksen jäsenyyteen perustuvat sosiaalietuudet jne. Näitä olet sinäkin puolustanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintosta miten te vasemmistolaiset koetatte kiistää vasemmistolaisuutenne. Koetteko sen häpeälliseksi vai mikä siinä hiertää?

        Vasemmistolaisuus sellaisena miksi se muuttui puoli vuosisataa sitten on juuri sitä vanhoilliusvasemmistolaisuutta, jossa hoetaan hyvinvointivaltiota, tasa-arvoa ja oikeusvaltiota, mutta jossa todellisuudessa toimitaan kaikkea tuota vastaan.

        Vanhoillisvasemmiston mukaan kaikki palvelut pitäisi tuottaa julkisen sektorin toimesta ja julkisen sektorin työntekijöiden asema huolettaa enemmän kuin palvelujen käyttäjien. Valinnanvapaus on kirosana, tuotannon julkinen omistus on pääasia. Tärkeintä on se miten ja kuka palvelut tuottaa, ei se millaista palvelua kansalaiset saavat, tai kuinka kalliksi se tulee. Tätä sinäkin toitotat, vaikka kuinka markkinaliberalismistasi puhut.

        Vasemmistolaista hyvinvointivaltiota rakennetaan velalla, joka aikaa myöten tuhoaa koko hyvinvointimme. Maksajia ei riitä kunhan korot taas nousevat. Tasa-arvo on alistettu lähinnä äärifeminismille, sekä poliittiselle korrektiudelle, jossa jotkut (seksuaalivähemmistöt, maahanmuuttajat yms) ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Oikeusvaltiokin on demla-oikeusvaltio, jossa esim. ihmisoikeuskäsitys on alisteinen vasemmistolaiselle tulkinnalle (Martin Schein ja toverinsa).

        Aitovasemmistolaisuus on työväestön asioiden edistämistä, ei kaikenmaailmaan hömppää joka tuli vasemmistolaisuuteen mukaan 1960 ja -70 luvuilla, ja joka nyt on siis jo vanhoillisuutta. Samalla vasemmisto on lakannut ajamasta köyhän asiaa ja taantunut pelkäksi edunvalvontaliikkeeksi. Se katsoo tehtäväkseen puolustaa yhteiskuntaan pesiytyneitä erioikeuksia kuten ay-liikkeen verovarojen kuppaus (Kojamo), kolmikanta poliittisessa päätöksenteossa, Postin, Yleisradion ja Veikkauksen monopolit, ansiosidonnaiset ja ammattiyhdistyksen jäsenyyteen perustuvat sosiaalietuudet jne. Näitä olet sinäkin puolustanut.

        En osaa sanoa, onko jollekulle vasemmistolaisuus häpeällistä vai ei. Minulle asia on tietysti helppo, koska olen poliittisesti sitoutumaton. En ole havainnut, että vasemmistolaiset poliitikot olisivat kieltäneet vasemmistolaisuutensa, mutta en ole seurannut tietenkään kaikkia.

        Minulle hyvinvointivaltio, tasa-arvo ja oikeusvaltio eivät ole mitään hokemia, vaan tavoitteita, joita pidän tärkeinä demokraattisissa valtioissa. Kaikkein demokraattisimmat valtiot ja niiden edustajat korostavat jatkuvasti näitä samoja tavoitteita.

        Julkisten palvelujen tuottamisessa minulla ei ole ollut täällä keskustelussa mitenkään vahvoja mielipiteitä. Voisi ehkä sanoa, että edustan tässä jonkinlaista keskustalaista linjaa. Varsinkaan hyvinvointipalvelujen osalta on nähty, että yksityistäminen on tuonut muassaan vakavia ongelmia. Tarkoitan tässä erityisesti vanhuspalveluja, missä palvelujen laatu ei ole näyttänyt ainakaan yksityistämisellä parantuneen. Varsinkin juuri kepulaiset ovat kritisoineet sitä, että yksityistäminen ja markkinaehtoinen liiketoiminta julkisissa palveluissa on tarkoittanut syrjäseuduilla sitä, että palvelut ovat kokonaan kadonneet. Itselläni nämä huolet eivät ole olleet likimainkaan näin vahvoja kuin keskustalaisilla tässä kohdin. Mielestäni on kyllä siis syytä suhtautua kriittisesti julkisten palvelujen systemaattiseen yksityistämiseen juuri sen vuoksi, että on synnyttäny ongelmia. Mutta mitenkään kategorisesti en vaadi enkä ole vaatinut yksityistämisen kieltämistä. Sitävastoin liiketoiminnoissa, jotka eivät koske esim. terveydenhoitoa, opetusta ja sosiaalipalveluja, kannatan hyvillä mielin markkinaehtoista mallia eikä yhteiskunnan tule edes sotkeentua niihin. Tässä suhteessa Suomessa on paljon minua vasemmistolaisimpia kuten kepulaiset, jotka harjoittavat maatalous- ja aluepoliittista sosialismiaan.

        Tässä jokin aika sitten oli jossain mediassa selvitystä siitä, minkä värisen hallituksen aikana Suomi on velkaantunut eniten ja minkä vähiten. Taisi olla sellainen tulos, että vähiten silloin, kun demarit ovat olleet hallituksessa. Tämä tukee käsitystäni siitä, että velkaantuminen ei ole riippunut Suomessa hallituksen koostumuksesta vaan enemmän ulkopuolisista tekijöistä kuten finanssilamasta ja nyt koronasta.

        Seksuaalivähemmistöt eivät Suomessa ole suinkaan tasa-arvoisempia kuin toiset. Itse asiassa Suomessa esim. homoseksuaalisuus oli aiemmin rikos ja välillä jonkinlainen sairaus. Kun näistä vääristymistä ja diskriminoinneista päästiin kohtuullisesti eroon, niin ei siinä suinkaan homoseksuaalisesti suuntautuneita asetettu mitenkään parempaan asemaan kuin muita. Missä suhteessa heidän asemansa olisi parempi kuin muilla? Oikeusvaltio ei ole mikään demla-oikeusvaltio. Tämä on sinun ja joidenkin muiden vainoharhaisten omintakeinen luulo. Yksikään vakavasti otettava oikeustieteen ja käytännön oikeuselämän parissa tavalla tai toisella työskentelevä ei ole pitkiin aikoihin asettanut oikeusvaltion toimintaa kyseenalaiseksi tai muuksi kuin oikeusvaltioksi. Ihan riippumatta siitä, kuuluuko Demlaan vai ei. Demlaan on kuulunut kaiken sorttisia juristeja kuten mm. Kepun aiempi puheenjohtaja Anneli Jäätteenmäki. Tottakai aina on myös ongelmia. Itse pidän oikeuden saatavuutta joissain tapauksissa eli yksityisoikeudellisissa asioissa ongelma sen takia, että oikeudenkäyntikulut ovat usein erittäin suuri ja riski siitä, että joutuu jutun hävitessään maksamaan ne, on suuri eli siihen on 50 %:n todennäköisyys, ellei vakuutus tms. korvaa.

        Väität minun puolustaneen viimeisessä kappaleessa esittämäsiä asioita. Se ei pidä paikkaansa. Esim. ansiosidonnaista työttömyysturvaa voi minun puolestani maksaa kaikille, jotka täyttävät ehdot eli osallistuvat tasapäisesti siitä syntyviin kustannuksiin. Monopoleja en puolustanut edes sivulauseessa. Kolmikantaa ymmärrän sellaisissa asioissa, joissa työelämän osapuolilla on velvoitteita kuten kustannuksiin osallistuminen. Niitä kuullaan siis silloin omassa asiassaan ja jossa ne ovat asiantuntijoita.

        Et tainnut saada minusta kovin vanha- tai uusvasemmistolaista mielikuvitusvalheillasi. Neuvoisin kiinnittämään huomiota kirjoitusteni sisältöön kehittelemiesi mielikuvien sijaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintosta miten te vasemmistolaiset koetatte kiistää vasemmistolaisuutenne. Koetteko sen häpeälliseksi vai mikä siinä hiertää?

        Vasemmistolaisuus sellaisena miksi se muuttui puoli vuosisataa sitten on juuri sitä vanhoilliusvasemmistolaisuutta, jossa hoetaan hyvinvointivaltiota, tasa-arvoa ja oikeusvaltiota, mutta jossa todellisuudessa toimitaan kaikkea tuota vastaan.

        Vanhoillisvasemmiston mukaan kaikki palvelut pitäisi tuottaa julkisen sektorin toimesta ja julkisen sektorin työntekijöiden asema huolettaa enemmän kuin palvelujen käyttäjien. Valinnanvapaus on kirosana, tuotannon julkinen omistus on pääasia. Tärkeintä on se miten ja kuka palvelut tuottaa, ei se millaista palvelua kansalaiset saavat, tai kuinka kalliksi se tulee. Tätä sinäkin toitotat, vaikka kuinka markkinaliberalismistasi puhut.

        Vasemmistolaista hyvinvointivaltiota rakennetaan velalla, joka aikaa myöten tuhoaa koko hyvinvointimme. Maksajia ei riitä kunhan korot taas nousevat. Tasa-arvo on alistettu lähinnä äärifeminismille, sekä poliittiselle korrektiudelle, jossa jotkut (seksuaalivähemmistöt, maahanmuuttajat yms) ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Oikeusvaltiokin on demla-oikeusvaltio, jossa esim. ihmisoikeuskäsitys on alisteinen vasemmistolaiselle tulkinnalle (Martin Schein ja toverinsa).

        Aitovasemmistolaisuus on työväestön asioiden edistämistä, ei kaikenmaailmaan hömppää joka tuli vasemmistolaisuuteen mukaan 1960 ja -70 luvuilla, ja joka nyt on siis jo vanhoillisuutta. Samalla vasemmisto on lakannut ajamasta köyhän asiaa ja taantunut pelkäksi edunvalvontaliikkeeksi. Se katsoo tehtäväkseen puolustaa yhteiskuntaan pesiytyneitä erioikeuksia kuten ay-liikkeen verovarojen kuppaus (Kojamo), kolmikanta poliittisessa päätöksenteossa, Postin, Yleisradion ja Veikkauksen monopolit, ansiosidonnaiset ja ammattiyhdistyksen jäsenyyteen perustuvat sosiaalietuudet jne. Näitä olet sinäkin puolustanut.

        Hyvä oikein hyvä kommentti. Voidaan sanoa että tässäkin suhteessa SDP meni pilalle Leskisen kääntymyksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Kapi on ylivoimaisesti paras ja sitten Mielipidepankki.
      Huonoin on karvoituksista ja Kapi-avaaja.

    • Anonyymi

      Muistan joskus kauan sitten kun luin sittarin kirjoituksia joissa kuvaili jonkun päätyvän vermossa pää edellä hevosen persiiseen ja muistan nauraneeni ääneen.

    • Anonyymi

      Et täyttänyt kesksutan kriiterejä valvoja, eli joudut itse itseäsi kehuaan kuten demareilla on tapana.
      Sinulla hyvin kapea käsitys politiikasta, joka tulee vain punalasit silmillä.
      kapi tasoa.

      • Anonyymi

        "täyttänyt kesksutan kriiterejä"


        Alin kriteeri on kirjoittaa puolueen nimi OIKEIN.

        Keskusta on sinulle selvästikin liian vaikea, joten kirjoita vaan kepu tai kusta!


    • Anonyymi

      Kehtaat kuitenkin tuoda esiin tuon luotsi aikasi, vaikka se meni pahasti metsään. Heikompitasoista luotsia ei ole nähty.

      Miten meni noin niinkuin omasta mielestäsi?

      • Anonyymi

        **Miten meni noin niinkuin omasta mielestäsi?**
        "Tällöin päätin, etten vastaa rekisteröimättömälle kirjoittajalle tai kirjoittajille jotka sanovat kirjoittavansa trollausmielessä ja myös tekevät niin"

        Onko jokin lukutaitoon liittyvä hukassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        **Miten meni noin niinkuin omasta mielestäsi?**
        "Tällöin päätin, etten vastaa rekisteröimättömälle kirjoittajalle tai kirjoittajille jotka sanovat kirjoittavansa trollausmielessä ja myös tekevät niin"

        Onko jokin lukutaitoon liittyvä hukassa?

        Et kait sinäkään silti voi kieltää, että Arska tämän palstan luotsina oli kaikkien aikojen heikoin kaikki palstatkin huomioiden.


    • Anonyymi

      Hauska lukea linkkejä. Ei tainnut olla 15 vuotta sitten näitä "osseja"?

      • Anonyymi

        Kapilla on aina ollut "ossinsa", siis henkilö johon kohdistaa törkyilynsä. City-Keskusta vedätti Kapia oikein kunnolla, ja Kapi menetti malttinsa, alkoi tuo kapimainen henkilöön menevä törkyily, sitten on ollut Sonnimiestä, Controlmania, Majuria, Ossia ja niin edelleen.


      • Itse asiassa kyllä taisi olla. Palstalla oli vannoutunut kepukannattaja, jonka tunnisti saman kaavan mukaan toistuvista kirjoitusvirheistään, joista tunnetuin oli "kekusta on parsa".

        Keris oli puolestaan suorasanainen kirjoittaja, jolla hänelläkin vihan kohteena oli Kapi. Keris tiedettin myös oikealta nimeltään, sillä hän oli Helsingissä Kepun kuntavaaliehdokkaanikin. Menestys oli tosin aika vaatimaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapilla on aina ollut "ossinsa", siis henkilö johon kohdistaa törkyilynsä. City-Keskusta vedätti Kapia oikein kunnolla, ja Kapi menetti malttinsa, alkoi tuo kapimainen henkilöön menevä törkyily, sitten on ollut Sonnimiestä, Controlmania, Majuria, Ossia ja niin edelleen.

        Ossi on asiallinen, avoin, luotettavan tuntuinen ja oli parhaita kouluttajia mitä tiedän.
        Kapi kai vain esikunnan paperitiikeri, siis ei oikea sotilas.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Itse asiassa kyllä taisi olla. Palstalla oli vannoutunut kepukannattaja, jonka tunnisti saman kaavan mukaan toistuvista kirjoitusvirheistään, joista tunnetuin oli "kekusta on parsa".

        Keris oli puolestaan suorasanainen kirjoittaja, jolla hänelläkin vihan kohteena oli Kapi. Keris tiedettin myös oikealta nimeltään, sillä hän oli Helsingissä Kepun kuntavaaliehdokkaanikin. Menestys oli tosin aika vaatimaton.

        Onhan näitä "keskusta on paras" trollaajia ollut. Ja hyvin ovat onnistuneet, ainakin Kapin kanssa, ja muutaman muunkin... kuten tiedät.

        Keriksen kaltaisia kunnon stadilaisen katujätkän tyylin omaavia kaipaisi nykyisinkin.

        Kaikki eivät Keriksen kielikuvia ymmärtäneet, eivätkä osanneet niihin vastata. Menivät jopa itkemään Kepun puoluetoimistolle kun Keris vei 100 - 0 näitä kirjoittajia, mutta värikästä ja suorasukaista oli keskustelu.


    • Hauskoja kommentteja. Kiitos niistä. Tässä ketjussa teen sen poikkeuksen, että vastaan kaikkien kysymyksiin. Olkaa hyvä!

      • Anonyymi

        Onko tietoa kuka täällä törkyilee, huutaa lestaa, uhkailee Sipilää jne. Annatko ainakin vihjeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tietoa kuka täällä törkyilee, huutaa lestaa, uhkailee Sipilää jne. Annatko ainakin vihjeen?

        Taitaa melko varmasti olla Kapi-rotta.

        SOTILAS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tietoa kuka täällä törkyilee, huutaa lestaa, uhkailee Sipilää jne. Annatko ainakin vihjeen?

        Paavp Väyrynen. Väyrynen vihaa Sipilää yli kaiken, ei vastannut edes Väyrysen sähköpostiin!


    • Anonyymi

      Otetaan nuo nimet jotka mainitsit

      Pystyyn_kuollut, joo, kirjoittaa asiallisesti asiaa ja tietämystä löytyy. Huumori hyvää. Välillä tosin jää jankkaamaan.

      MPP kirjoittaa toki selkeää ja sujuvaa tekstiä, mutta tietopuoli on hakusessa. Useammin kuin tietoon, hän nojaa näkemuksensä vahvoihin (ja vanhoihin) mielikuviinsa. Osuvampi nimimerkki olisikin Mielikuvapankki. Omilla vahvuusalueillaan, ne muutama joista tietoa on, pystyy ihan hyviin kommentteihin.

      Oiva Härkönen oli tosiaan aatteen mies. Niin, ja hyvä ulosanti, aivan, insinöörismies kun oli, se ehkä oli myös sen ehdottomuuden yksi tausta. Tietoakin oli, koulutus näkyi mm. Kapin kanssa väitellessään.

      CITY.-Keskusta. Ehdoton taituri mitä tuli ärsyttämiseen sanoilla. Osasi käyttää kielikuvia ja luoda uusia termejä. Ehdoton väriläikkä.

      Kapi. Korhonen. Niin, mitä tuosta nyt sanoisi. On omilla kasvoillaan vahvistanut sen mielikuvan, joka jokaiselle asevelvollisuuden suorittaneelle on muodostunut armeijan ali- tai toimiupseereista; hieman yksinkertaisia, itseään tärkeinä pitäviä, räyhäämiseen taipuvaisia jne. Sinänsä rohkea teko, vaikka ei tainnut olla tarkoitus vahvistaa juuri tuota kuvaa.

      • Anonyymi

        Et omia ehdokkaita tuo? Miksi et? Voitaisiin vertailla


      • Joitain kommentteja tuohon:

        "tietopuoli on hakusessa, nojaa mielikuviinsa". Olen aina ollut valmis keskustelemaan nimenomaan tietopuoleen liittyvistä asioista. Usein vain perusteet tietopuoleni haastamisessa ovat tuota luokkaa kuin tämä arviointisikin. Eli väite, jossa perustelut loistavat poissaolollaan. Minun on mahdoton sanoa, onko opponointini perusteltua vai ei, kun sitä ei juuri koskaan perustella muulla kuin sanomalla, että minun väittämäni perustuvat vanhoihin mielikuviin.

        Oiva Härkönen oli jäärä. Kepulaisuus oli hänelle uskonto. Tässä suhteessa hän oli vanhan liiton miehiä. Samantapaisia kannattajia oli muista puolueista lähinnä vain kommunisteilla.

        City-Keskusta. En pidä Keristä minkään sortin taiturina. Hän harjoitti henkilöön kohdistuvaa vihakirjoittelua ja vihjaili hyvin vastenmielisellä tavalla kirjoittajasta, jota inhosi eli Kapia. Hyvin vastenmielinen kirjoittaja, missä en nähnyt enkä näe mitään positiivista, en edes huvittavaa.

        Kapi Korhonen. On aina pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Kirjoittaa paljon aiheen ulkopuolelta ja provosoituu häneen kohdistuneista usein epäasiallisista hyökkäyksistä. Luulen, että perussyynä on Kapin vahva Kekkos-kriittisyys, mikä on ollut osalle kepulaisista kirjoittajista pyhäinhäväistys. City-Keskusta oli se, joka aloitti tällaisen törkykirjoittelun.

        Pystis. Asiallinen ja ok. On monissa asioissa eri mieltä kuin minä, mutta siinähän ei ole mitään pahaa. Tällaisia kirjoittajia soisi olevan paljon enemmän.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Joitain kommentteja tuohon:

        "tietopuoli on hakusessa, nojaa mielikuviinsa". Olen aina ollut valmis keskustelemaan nimenomaan tietopuoleen liittyvistä asioista. Usein vain perusteet tietopuoleni haastamisessa ovat tuota luokkaa kuin tämä arviointisikin. Eli väite, jossa perustelut loistavat poissaolollaan. Minun on mahdoton sanoa, onko opponointini perusteltua vai ei, kun sitä ei juuri koskaan perustella muulla kuin sanomalla, että minun väittämäni perustuvat vanhoihin mielikuviin.

        Oiva Härkönen oli jäärä. Kepulaisuus oli hänelle uskonto. Tässä suhteessa hän oli vanhan liiton miehiä. Samantapaisia kannattajia oli muista puolueista lähinnä vain kommunisteilla.

        City-Keskusta. En pidä Keristä minkään sortin taiturina. Hän harjoitti henkilöön kohdistuvaa vihakirjoittelua ja vihjaili hyvin vastenmielisellä tavalla kirjoittajasta, jota inhosi eli Kapia. Hyvin vastenmielinen kirjoittaja, missä en nähnyt enkä näe mitään positiivista, en edes huvittavaa.

        Kapi Korhonen. On aina pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Kirjoittaa paljon aiheen ulkopuolelta ja provosoituu häneen kohdistuneista usein epäasiallisista hyökkäyksistä. Luulen, että perussyynä on Kapin vahva Kekkos-kriittisyys, mikä on ollut osalle kepulaisista kirjoittajista pyhäinhäväistys. City-Keskusta oli se, joka aloitti tällaisen törkykirjoittelun.

        Pystis. Asiallinen ja ok. On monissa asioissa eri mieltä kuin minä, mutta siinähän ei ole mitään pahaa. Tällaisia kirjoittajia soisi olevan paljon enemmän.

        Oiva Härkönen ei ollut jäärä siinä mielessä, että olisi ollut kritiikitön kepulainen. Muistaakseni hän arvosteli täällä kovastikin Vanhasen hallitusta, ainakin sitä kakkosta. Ei hän kuitenkaan mikään väyrysläinenkään ollut, eikä puhunut mistään "ismeistä" tai sisäisistä jakolinjoista, vaan insinöörinä rakasti keskustelua käytännön asioista, kuten teollisuudesta, rakentamisesta ja kaupankäynnistä. Se oli jäänyt tälle vuosituhannelle tultua pienen näpertämisen jalkoihin ja sai Härkösen harmistumaan.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Oiva Härkönen ei ollut jäärä siinä mielessä, että olisi ollut kritiikitön kepulainen. Muistaakseni hän arvosteli täällä kovastikin Vanhasen hallitusta, ainakin sitä kakkosta. Ei hän kuitenkaan mikään väyrysläinenkään ollut, eikä puhunut mistään "ismeistä" tai sisäisistä jakolinjoista, vaan insinöörinä rakasti keskustelua käytännön asioista, kuten teollisuudesta, rakentamisesta ja kaupankäynnistä. Se oli jäänyt tälle vuosituhannelle tultua pienen näpertämisen jalkoihin ja sai Härkösen harmistumaan.

        Oiva oli jäärä vain Kepu-vihaajien mielestä, Oiva kun piti päänsä ja perusteli kantansa, mikä kovasti harmitti opponenttejaan. Insinöörinä oli ehkä turhankin taipumaton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oiva oli jäärä vain Kepu-vihaajien mielestä, Oiva kun piti päänsä ja perusteli kantansa, mikä kovasti harmitti opponenttejaan. Insinöörinä oli ehkä turhankin taipumaton.

        Niin jäärähän Oiva valitettavasti oli. Kaikki kepulaisuus oli Oivalle aina lähtökohtaisesti oikein. Samoin Kekkonen oli rikkeetön samaan tapaan kuin Juhani Suomelle.

        Oivan kunniaksi täytyy sanoa, että hän keskittyi asiaa eikä muiden kirjoittajien arvostelemiseen. Siinä kohdin Oiva on ollut ylivoimaisesti mukavin ja asiallisin kepulaiseksi tunnistettavaksi ollut keskustelija. Jos hän olisi kyennyt puolueestaan riippumattomaan avarakatseisampaan keskusteluun, hän olisi noussut minunkin rankingissani korkeammalle.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Niin jäärähän Oiva valitettavasti oli. Kaikki kepulaisuus oli Oivalle aina lähtökohtaisesti oikein. Samoin Kekkonen oli rikkeetön samaan tapaan kuin Juhani Suomelle.

        Oivan kunniaksi täytyy sanoa, että hän keskittyi asiaa eikä muiden kirjoittajien arvostelemiseen. Siinä kohdin Oiva on ollut ylivoimaisesti mukavin ja asiallisin kepulaiseksi tunnistettavaksi ollut keskustelija. Jos hän olisi kyennyt puolueestaan riippumattomaan avarakatseisampaan keskusteluun, hän olisi noussut minunkin rankingissani korkeammalle.

        Oiva oli punamultamies, jäärän mielikuva syntyi, kun hän oli kovasti lipposlaisuutta vastaan, siis demaripaatin pahaa kallistumaa oikealle. Oiva lanseerasi tälle osuvan termin, koklip, Kokoomuksen ja Lipposen yhteistyön mukaan. Oiva oivalsi tuon politiikan petollisuuden tavallista ihmistä kohtaan. Toki Oivalla oli mukana halveksuntaa Lipposen äärimmäistä kepuvihaa kohtaan.

        Kekkosesta Oiva kirjoitteli lähinnä oikaistakseen palstalla esiintyneiden kekkoskriitikoiden suurimpia älyttömyyksiä. Täällähän esiintyi joukko, jolle tärkeintä oli esittää Kekkonen huonossa valossa, lähinnä muutaman kirjan pohjalta luoduin mielikuvin. Oiva kuvasi Kekkosen pitäneen maamme "käsivarrenmitan päässä neukuista", mikä sekin on varsin osuva ilmaisu.


    • Anonyymi

      """Kertokaahan oma käsityksenne"""

      Vain täydellinen typerys ryhtyy keskustelu- ( päästö-) palstan valvojaksi ja sensuurin harjoittajaksi. Nyt kun sinut on näin tyypitetty, ei muilla mielipiteilläsi ole juurikaan merkitystä! Olet häpeäksi lähinnä itsellesi!

      O sancta simplicitas!

      P.S. Ette saaneet tuota räkälähdettä bannattua, joka kuvittelee jonkun uskovan sen olleen peräti majuri etc. Sehän on vain multinikki ja joka on syntymässään jo saaliiseen jäänyt henkisesti ja lähinnä pelkkä Kapin "munankarvaspecialisti"

    • Anonyymi

      """Kertokaahan oma käsityksenne"""

      Vain täydellinen typerys ryhtyy keskustelu- ( päästö-) palstan valvojaksi ja sensuurin harjoittajaksi. Nyt kun sinut on näin tyypitetty, ei muilla mielipiteilläsi ole juurikaan merkitystä!

      O sancta simplicitas!

      P.S. Ette saaneet tuota räkälähdettä bannattua, joka kuvittelee jonkun uskovan sen olleen peräti majuri etc. Sehän on vain multinikki ja joka on syntymässään jo saaliiseen jäänyt henkisesti ja lähinnä pelkkä Kapin "munankarvaspecialisti"

    • Anonyymi

      Kyllä se on SOTILAS, mies joka ei pelkää poikarakkautta.

      • Anonyymi

        Mitä vttua Kapi-rotta sönkötät? Lopeta huuhaa-au ajoissa!


    • Jasså. Sinäkin olet OikeistoSosDemin lailla laittanut tänne kirjoittavat paremmuusjärjestykseen. Viidennen sijan olen näköjään saanut Sinulta kuten edellä mainitultakin. Siihen tyydyn ja menneitä muistaen myönnän minusta esittämäsi näkemyksesi paljolti todenmukaisiksi. Tosin en enää aikoihin ole noihin tarkoittamiisi juuri ollenkaan reagoinut, mutta muuten olen kai hieman hiipunut entisestä tasostani - kuten Mielipidepankki sillä OikeistoSosDemin kyseisellä listauksella totesi.

      Kaksi ensimmäisiksi listaamaasi olisivat minunkin arvioinnissani kärjessä, tasavertaisina, ja siihen kolmantena laittaisin vielä Sinut.

      Myös Oiva Härkösen sijoittamisen noin korkealle hyväksyn siksi, että kyllä hän palstan nykykepulaisiin verrattuna oli hyvä monessakin mielessä. CITY-Keskustan sinulta saamaa arvostusta ihmettelen, kun hänestä oltiin tätä mieltä - huom!, myös kepulaiselta ja entisten palstaystäviensä taholta:
      - - -
      ”Arvon Kerimäki. Nyt on niin, että Sinä vaikutat tällä hetkellä epäasiallisimmalta keskustelijalta.
      Henkilökohtaiset herjat ja haukut eivät kuulu tälle palstalle”

      Keskustan puoluevirkailija Olli Riikonen
      - - -
      ”Olemme pahoillamme Seppo Hietasen loukkaavasta kirjoittelusta ja pyydämme sitä anteeksi. Olemme kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä edellytämme ehdokkaaltamme”
      Keskustan Helsingin toimiston virkailija Sinikka Varila minulle.
      - - -
      "Hän oli syntynyt tyhmänä ja oli merkittävästi kehittänyt tuota luonnonvaraansa" (S:Butler)
      Puoluetoveri Timo Ristimäki
      - - -
      "kerimäki on turha"
      Puoluetoveri Oiva Härkönen
      - - -
      "Saitin viheliäinen paskavankkuri. Ehkä hänen kommari-stallari -juttunsa eivät olekaan mautonta leikinlaskua. Toinen vaihtoehto on silkka typeryys.”
      Entinen ystävä Aslak (Environment)
      - - -
      ”Sinua, Seppo, pidetään täysin naurettavana pellenä ilman että tippaakaan edistät sitä, mitä haluat edistää”
      Jaba_43
      - - -
      Ystävän neuvo - tämän kerran vielä
      Lopettaisit munaamasta itseäsi noilla avauksillasi.
      Jaba_43
      - - -
      Keris on mainio Kepu-mainos. Senkään takia häntä ei saisi poistaa. Yhä useampi osaa varoa Kepua. Siksi keriksen jutut pitäisi julkaista Sontasiionissa, Ilkassa yms. Kepu-myönteisissä lehdissä. Keriksen kohdalla on kyse siitä, että Kepun kannatus on niin vinoutunutta. Kaupunkien marginaalipuolueessa pääsevät esille kahjojen ohella myös täyskahjot. Tämä on yhteinen ilmiö puolueille, joiden kannatuspohja ei ole yleensä tai maantieteellisesti riittävä.
      Mielipidepankki
      - - -
      Outolintu? Tänään tuleekin Alfred Hitchcockin Linnut osuvasti. Aiheutanko sitten yhtä kovaa jännitystä vai..... Noh leikki leikkinä mutta syynä on ollut poistoihin/siirtoihin yksinkertaisesti ylläpidon laatimat säännöt.

      Keskustapalstan valvoja Sagittarius Seppo Hietaselle viestien poistojen syistä.

      • Anonyymi

        Edelleenkin City-Keskusta, eli Keris kuten hänet täällä tunnettiin, aiheuttaa sinulle merkittävän trauman. Olet jopa talletellut hänestä esitettyä, mikä tuon traumasi todistaa.

        Olihan Seppo sinua kovempi luu mitä kirjoittamiseen tulee, antoi palaa kunnon karkealla stadilaisella tyylillä, josta provosointiakaan ei puuttunut. Tuohon Sepon kovaan tekstiin et kyennyt vastaamaan, vaan jouduit tyytymään itkupotkuraivareihin, joista tuo Keskustan puoluetoimistolle esittämäsi itkuvirsi on yksi osoitus. Itkupotkukohtauksissasi ei tietenkään järki pysynyt mukana, ja loppu on palstahistoriaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin City-Keskusta, eli Keris kuten hänet täällä tunnettiin, aiheuttaa sinulle merkittävän trauman. Olet jopa talletellut hänestä esitettyä, mikä tuon traumasi todistaa.

        Olihan Seppo sinua kovempi luu mitä kirjoittamiseen tulee, antoi palaa kunnon karkealla stadilaisella tyylillä, josta provosointiakaan ei puuttunut. Tuohon Sepon kovaan tekstiin et kyennyt vastaamaan, vaan jouduit tyytymään itkupotkuraivareihin, joista tuo Keskustan puoluetoimistolle esittämäsi itkuvirsi on yksi osoitus. Itkupotkukohtauksissasi ei tietenkään järki pysynyt mukana, ja loppu on palstahistoriaa.

        Keriksen tyyli ei ollut mitään kunnon karkeaa stadilaista tyyliä vaan puhdasta toisen kirjoittajan herjaamista.

        Kuten Kapin esiintuomista kirjoituksista näkee, hyvinkin monet pitivät hänen henkilöä herjaavia kirjoituksiaan vastenmielisinä ja suorastaan rikollisina.


      • Kiitos Kapi. Tällä kertaa siitä, että toit tuossa esille nimimerkin, jonka olin unohtanut. En itse kirjoittajaa vaan hänen nikkinsä.

        Eli tässä tulee minun ykköskirjoittani tällä palstalla. Se on Jaba_43. Hän oli oikeistolainen mutta kaiketi puolueisiin sitoutumaton. Niitä harvoja, jotka kykenivät asiapitoiseen kirjoitteluun. Minusta Jaba oli esim. Pystista tietotasoltaan laajempialainen, minkä vuoksi nostan hänet ykköseksi. Olin monessa asiassa Jaban kanssa samaa mieltä ja joissain eri mieltä. Hänen kanssaan oli ilo keskustella täällä ja sitä olen kaivannut. Kunnioitimme toinen toistemme näkemyksiä. Asiat riitelivät, eivät miehet. Ja Kapikin osallistui silloin virkeämmin ja oli hyvä lisä siihen keskusteluun. Valitettavasti Kapilla meni silloin suuri osa ajasta tähän Keris-kamppailuun. Se oli Kerikseltä silloin niin härskiä vihjailua, että vieläkin iljettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin City-Keskusta, eli Keris kuten hänet täällä tunnettiin, aiheuttaa sinulle merkittävän trauman. Olet jopa talletellut hänestä esitettyä, mikä tuon traumasi todistaa.

        Olihan Seppo sinua kovempi luu mitä kirjoittamiseen tulee, antoi palaa kunnon karkealla stadilaisella tyylillä, josta provosointiakaan ei puuttunut. Tuohon Sepon kovaan tekstiin et kyennyt vastaamaan, vaan jouduit tyytymään itkupotkuraivareihin, joista tuo Keskustan puoluetoimistolle esittämäsi itkuvirsi on yksi osoitus. Itkupotkukohtauksissasi ei tietenkään järki pysynyt mukana, ja loppu on palstahistoriaa.

        Sontalinko oli osuva nimitys. Poistuiko puskista ruikkivaksi majuriksi etc. ?


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Keriksen tyyli ei ollut mitään kunnon karkeaa stadilaista tyyliä vaan puhdasta toisen kirjoittajan herjaamista.

        Kuten Kapin esiintuomista kirjoituksista näkee, hyvinkin monet pitivät hänen henkilöä herjaavia kirjoituksiaan vastenmielisinä ja suorastaan rikollisina.

        Keriksen tyyli oli nimenomaan stadilaisen karkean katupojan tyyli. Kaikki siitä eivät pitäneet, mutta ainakin se oli värikästä. Keris toki provosoi kovaa, mutta ei hänen vastapelurinsa olleet yhtään sen puhtoisempia. Yhtälailla heidän kirjoituksiaan voi pitää suorastaan rikollisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin City-Keskusta, eli Keris kuten hänet täällä tunnettiin, aiheuttaa sinulle merkittävän trauman. Olet jopa talletellut hänestä esitettyä, mikä tuon traumasi todistaa.

        Olihan Seppo sinua kovempi luu mitä kirjoittamiseen tulee, antoi palaa kunnon karkealla stadilaisella tyylillä, josta provosointiakaan ei puuttunut. Tuohon Sepon kovaan tekstiin et kyennyt vastaamaan, vaan jouduit tyytymään itkupotkuraivareihin, joista tuo Keskustan puoluetoimistolle esittämäsi itkuvirsi on yksi osoitus. Itkupotkukohtauksissasi ei tietenkään järki pysynyt mukana, ja loppu on palstahistoriaa.

        Heikkohermoinen luhistujakanditaatti Kapi on . Ei siitä pääse mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin City-Keskusta, eli Keris kuten hänet täällä tunnettiin, aiheuttaa sinulle merkittävän trauman. Olet jopa talletellut hänestä esitettyä, mikä tuon traumasi todistaa.

        Olihan Seppo sinua kovempi luu mitä kirjoittamiseen tulee, antoi palaa kunnon karkealla stadilaisella tyylillä, josta provosointiakaan ei puuttunut. Tuohon Sepon kovaan tekstiin et kyennyt vastaamaan, vaan jouduit tyytymään itkupotkuraivareihin, joista tuo Keskustan puoluetoimistolle esittämäsi itkuvirsi on yksi osoitus. Itkupotkukohtauksissasi ei tietenkään järki pysynyt mukana, ja loppu on palstahistoriaa.

        Heikkohermoinen luhistujakanditaatti Kapi oli jo väessä.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Kiitos Kapi. Tällä kertaa siitä, että toit tuossa esille nimimerkin, jonka olin unohtanut. En itse kirjoittajaa vaan hänen nikkinsä.

        Eli tässä tulee minun ykköskirjoittani tällä palstalla. Se on Jaba_43. Hän oli oikeistolainen mutta kaiketi puolueisiin sitoutumaton. Niitä harvoja, jotka kykenivät asiapitoiseen kirjoitteluun. Minusta Jaba oli esim. Pystista tietotasoltaan laajempialainen, minkä vuoksi nostan hänet ykköseksi. Olin monessa asiassa Jaban kanssa samaa mieltä ja joissain eri mieltä. Hänen kanssaan oli ilo keskustella täällä ja sitä olen kaivannut. Kunnioitimme toinen toistemme näkemyksiä. Asiat riitelivät, eivät miehet. Ja Kapikin osallistui silloin virkeämmin ja oli hyvä lisä siihen keskusteluun. Valitettavasti Kapilla meni silloin suuri osa ajasta tähän Keris-kamppailuun. Se oli Kerikseltä silloin niin härskiä vihjailua, että vieläkin iljettää.

        Joo, samaa mieltä Jaba_43:sta. Etkö tullut tietämään hänen henkilöllisyyttään? Kun minun henkilöllisyyteni oli tullut täällä esille, hän otti yhteyttä minuun. Jaba asui Pakilassa ja kun minä asun Paloheinässä, sopimuksesta tapasimmekin kerran "välimaastossamme", Pakilantien ja Pirjontien kulmassa olleessa pienessä ravintolassa, jota ei ole enää aikoihin ollut olemassa.

        Olimme olleet samalla RUK:n kurssilla, Jaba 1943 syntyneenä varusmiesikäluokassaan; minähän 1935 syntyneenä suoritin RUK:n vasta ”kapiaisena”, ylikersanttina. Jaba palveli RUK:n 1.K:ssa, päärakennuksen alakerrassa, minä 2.K:ssa, rakennuksen 2.kerroksessa, emmekä tulleet toisiamme lähemmin tuntemaan, mutta hän kyllä me toisemme vielä muistimme.

        Yrityselämässä hän työnsä teki, varsin menestyksellisestikin. Oli kai jo niissä hommissa tullut tuntemaan myös ”Keriksen”, joka myös oli ollut yrittäjä, joskaan ei kovin hyvällä menestyksellä.

        Eipä ole Jaba ainakaan entisellä nimimerkillään kirjoitellut ainakaan kymmeneen vuoteen. Olisikohan aika jo jättänyt hänestäkin, kun en löydä netistä sitä facebook-profiilia, jota hän silloin käytti.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Keriksen tyyli ei ollut mitään kunnon karkeaa stadilaista tyyliä vaan puhdasta toisen kirjoittajan herjaamista.

        Kuten Kapin esiintuomista kirjoituksista näkee, hyvinkin monet pitivät hänen henkilöä herjaavia kirjoituksiaan vastenmielisinä ja suorastaan rikollisina.

        Kannattaa muistaa mistä kaikki sai alkunsa. Kapin herjatessa keskustaa Seppo pisti kovan kovaa vastaan, ja oli lopulta se kovempi.

        Kapille henkilö oli tärkeämpää - ja on edelleen - kuin asia, ja kun Seppo esiintyi Seppona (Korhonen esiintyi tuolloin vielä nimimerkillä) niin alkoi se henkilöön mennyt loanheitto joka yltyi yltymistään puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa mistä kaikki sai alkunsa. Kapin herjatessa keskustaa Seppo pisti kovan kovaa vastaan, ja oli lopulta se kovempi.

        Kapille henkilö oli tärkeämpää - ja on edelleen - kuin asia, ja kun Seppo esiintyi Seppona (Korhonen esiintyi tuolloin vielä nimimerkillä) niin alkoi se henkilöön mennyt loanheitto joka yltyi yltymistään puolin ja toisin.

        Noinhan se meni.

        Moninikkeilijäksi Timo Ristimäki Korhosen nimitti, tämä kun vaihtoi nikkiään alati ja kehui itseään milloin milläkin nikillään. Puolivahingossa sitten Kapi paljasti todellisen henkilöllisyytensä, ja sen, että oli valehdellut ummet lammet koulutuksestaan ja menestyksestään.


    • Olen rankkeeraukseni tänne tehnyt ja siihen avaaja ei mahdu mukaan.
      Perusteluna mm. liiallinen lainausten käyttö ja tasapaksu kirjoitustyyli
      Minä provosoin mutta teen sen omin sanoin.

      • Anonyymi

        "Minä provosoin mutta teen sen omin sanoin."

        Tuo on hyvä lähtökohta. Asia, minkä haluaa keskusteluun tuoda, pitää pystyä esittämään omin sanoin, ei kopioimalla, lainaamalla eikä linkittämällä.

        Osaamisen osoitus on myös asioiden laajakatseinen lähestyminen. Ei niin kuin monet täällä, että Kepu on paras, tai vastapuolella ääretön kepu-viha, jossa kaikki maan synnit laitetaan kepun piikkiin. No, nykyisin Persut pääsee jakamaan tuota syntilistaa monen kirjoittajan mielessä. Joillekin vihreätkin ovat se paholaisen ikarnaatio, mutta silloin yleensä perusteluiden kera.


      • Anonyymi

        Aloituksessa kuitenkin taidetaan hakea parasta keskustelijaa. Sinä et osaa keskustella. Sinun twiittisi ovat lyhyitä ja älyttömiä provoja useimmat. Ei niillä avuilla päästä keskustelijarankigin kärkeen kuin omassa mielessäsi. Arska tuolla aivan perustellusti kertoo oman mielipiteensä parhaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kuitenkin taidetaan hakea parasta keskustelijaa. Sinä et osaa keskustella. Sinun twiittisi ovat lyhyitä ja älyttömiä provoja useimmat. Ei niillä avuilla päästä keskustelijarankigin kärkeen kuin omassa mielessäsi. Arska tuolla aivan perustellusti kertoo oman mielipiteensä parhaista.

        Jokaisella on oma tapansa arvioida.

        Arskalle kelpaa heikompikin kirjoittaja kunhan on demari. Mielipidepankille ja Kapille taasen riittää se, kun muistaa kehua heitä ja heidän sivistyneisyyttään. OikeistoSosDem puolestaan arvostaa ytimeköstö esitystapaa.


    • Anonyymi

      Paljaspintaista ja karvaista miespainia pelkäämätön Tuntematon Potilas täysin poistettavine aloituksineen.

      • Anonyymi

        Sinulleko Soikea Potilas on vastenmielinen?

        Pitääkö olla vain pelkkä Penaali Arska?


      • Anonyymi

        Toi maissi oli kyllä pervoa viimosen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi maissi oli kyllä pervoa viimosen päälle.

        Olikos ihan ahteriin työnnettynä?


      • Anonyymi

        Tyypillistä kepulaisuutta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä kepulaisuutta ?

        Ei, tyypillistä kepulaisuutta on tunkea lähituotettuja perunoita peppuunsa, näin raha jää tukemaan kunnan taloutta. Maissi on eksoottinen hedelmä kepulaisille ja harva kepulainen on käynyt ulkomailla, paitsi Tallinnassa.


    • Anonyymi

      Palstan paras ja älykkäin kirjoittaja on nim.merk Oikea SOTILAS. Jämäkät avaukset ja aina asiasta. Keskustalainen sydämeltään, vaikka edustaa muita puolueita kunnallisvaaleissa.

      PohPrEvp

    • Anonyymi

      ##Mutta sitten lopetin keskustelupalstoille osallistumisen kahdeksaksi vuodeksi sen vuoksi, että ryhdyin useiden eri ei-poliittisten palstojen valvojaksi jolloin koin ettei valvojan tule keskusteluihin osallistua.

      Mutta koitti aika jolloin ryhdyin keskustapalstan luotsiksi. Tässä vaiheessa S24 edellytti valvojiltaan, luotseilta, myös keskusteluihin osallistumista ja aiheeseen liittyvää keskustelun avaamista. Tässä esittäydyn palstan valvojana yli 6 vuotta sitten:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/12785940/olen-aloittanut-palstan-valvojana-tanaan

      Tuo kolmen vuoden pesti luotsiksi nimitettynä oli pääosin hauskaa vaikkei valvonta ollut erilaista kuin muillakaan palstoilla muilta kuin siltä osin, että luotsin tuli ottaa osaa keskusteluihin.###

      Mikä himo saa jonkun tekemään tuollaista sensurointia? Vallanhimoko?

      Maksettiinko siitä jotain, vai ihanko kontrollointihimoasiko tyydyttääksesi ryhdyit sensuroijaksi?

      • Anonyymi

        Vastaan sivusta, ei Arska kuitenkaan vastaa.

        Pätemisen tarve, se ajoi Arskan Kepupalstan luotsiksi. Sai päteä, poistaa ei-mieleisensä kirjoitukset, päsmäröidä sosialistisen mallin palstalle saadakseen


      • No vastataanpa nyt kun tuolla ylempänä lupasin vastata kysymyksiin.
        Valvontaa eri palstoilla ryhdyin harrastamaan ensi alkuun puhtaassa harrastusmielessä. Sitten kun jotain tekee minun tavallani kunnollisesti niin yhtä-äkkiä tarjotaan työtä.

        Työ itsessään oli helppoa eikä mikään palstalta tullut "kohina" sitä haitannut millään tavalla.

        "Mikä himo saa jonkun tekemään tuollaista sensurointia? Vallanhimoko?"
        Ei tietenkään vallanhimo sillä eihän palstanvalvojalla ole valtaa. Jonkun kuitenkin pitää huolehtia järjestyksestä. Niin live-elämässä kuin S24:n keskustelupalstoilla. Minä olin hyvä valvoja. Tiedän se siitä koska sain pelkkää hyvää palautetta toiminnastani heiltä joiden arvio toiminnasta jotain minulle merkitsi. Toki sain myös palstojen käyttäjiltä paljon hyvän mielen tuovia viestejä sähköposteissa, varsinkin kun näkyvä palstojenvalvonta päättyi.

        Se myös poiki muita erilaisia tilaisuuksia elämässä koska he osasivat luottaa arviointikykyyni. Vahvuuteni oli myös, etten ikinä hermostunut mistään epäasiallisuudesta enkä itse käyttäytynyt epäasiallisesti. Mikäli annoin tänne palstalle jonkun perustelun poistoista oli se aina asiallinen vaikken kovin usein poistojani perustellutkaan koska ei kuulunut valvojan työnkuvaan perustella tekemistään.

        Usein sain myös tietää sen kuka oli joidenkin epäasiallisuuksien takana. Mutta palstan valvojahan on kuin katolinen pappi.


      • Anonyymi
        aito-arska kirjoitti:

        No vastataanpa nyt kun tuolla ylempänä lupasin vastata kysymyksiin.
        Valvontaa eri palstoilla ryhdyin harrastamaan ensi alkuun puhtaassa harrastusmielessä. Sitten kun jotain tekee minun tavallani kunnollisesti niin yhtä-äkkiä tarjotaan työtä.

        Työ itsessään oli helppoa eikä mikään palstalta tullut "kohina" sitä haitannut millään tavalla.

        "Mikä himo saa jonkun tekemään tuollaista sensurointia? Vallanhimoko?"
        Ei tietenkään vallanhimo sillä eihän palstanvalvojalla ole valtaa. Jonkun kuitenkin pitää huolehtia järjestyksestä. Niin live-elämässä kuin S24:n keskustelupalstoilla. Minä olin hyvä valvoja. Tiedän se siitä koska sain pelkkää hyvää palautetta toiminnastani heiltä joiden arvio toiminnasta jotain minulle merkitsi. Toki sain myös palstojen käyttäjiltä paljon hyvän mielen tuovia viestejä sähköposteissa, varsinkin kun näkyvä palstojenvalvonta päättyi.

        Se myös poiki muita erilaisia tilaisuuksia elämässä koska he osasivat luottaa arviointikykyyni. Vahvuuteni oli myös, etten ikinä hermostunut mistään epäasiallisuudesta enkä itse käyttäytynyt epäasiallisesti. Mikäli annoin tänne palstalle jonkun perustelun poistoista oli se aina asiallinen vaikken kovin usein poistojani perustellutkaan koska ei kuulunut valvojan työnkuvaan perustella tekemistään.

        Usein sain myös tietää sen kuka oli joidenkin epäasiallisuuksien takana. Mutta palstan valvojahan on kuin katolinen pappi.

        Kuule Arska. Saatoit olla jonkun mielestä hyvä luotsi, se ei tarkoita, että olisit laajemmin tarkasteltuna ollut hyvä luotsi.

        Olit äärimmäisen yksipuolinen, tasapuolisuudesta ei ollut hajuakaan. Ei se, että suosii vain omaa maailmankuvaa myötääviä kirjoituksia ole hyvyyttä, se on typeryyttä. Sinulle vasemmistolainen maailmankuva on niin syvällä sisimmässäsi, ettet sallinut minkään muun tyyppisiä kirjoituksia kirjoitettavan. Se oli säälittävää katsottavaa se touhusi luotsina


      • Anonyymi
        aito-arska kirjoitti:

        No vastataanpa nyt kun tuolla ylempänä lupasin vastata kysymyksiin.
        Valvontaa eri palstoilla ryhdyin harrastamaan ensi alkuun puhtaassa harrastusmielessä. Sitten kun jotain tekee minun tavallani kunnollisesti niin yhtä-äkkiä tarjotaan työtä.

        Työ itsessään oli helppoa eikä mikään palstalta tullut "kohina" sitä haitannut millään tavalla.

        "Mikä himo saa jonkun tekemään tuollaista sensurointia? Vallanhimoko?"
        Ei tietenkään vallanhimo sillä eihän palstanvalvojalla ole valtaa. Jonkun kuitenkin pitää huolehtia järjestyksestä. Niin live-elämässä kuin S24:n keskustelupalstoilla. Minä olin hyvä valvoja. Tiedän se siitä koska sain pelkkää hyvää palautetta toiminnastani heiltä joiden arvio toiminnasta jotain minulle merkitsi. Toki sain myös palstojen käyttäjiltä paljon hyvän mielen tuovia viestejä sähköposteissa, varsinkin kun näkyvä palstojenvalvonta päättyi.

        Se myös poiki muita erilaisia tilaisuuksia elämässä koska he osasivat luottaa arviointikykyyni. Vahvuuteni oli myös, etten ikinä hermostunut mistään epäasiallisuudesta enkä itse käyttäytynyt epäasiallisesti. Mikäli annoin tänne palstalle jonkun perustelun poistoista oli se aina asiallinen vaikken kovin usein poistojani perustellutkaan koska ei kuulunut valvojan työnkuvaan perustella tekemistään.

        Usein sain myös tietää sen kuka oli joidenkin epäasiallisuuksien takana. Mutta palstan valvojahan on kuin katolinen pappi.

        "Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä."

        Voihan pieru tätä sinun meininkiäsi 👀


      • Anonyymi

        "Sitäpaitsi arska oli hyvä luotsi. Täällä ei silloin heiluneet nämä ossit ja wannebemajurit kuten nyt."

        Aivan. Eikä täällä silloin heilunut kukaan muukaan jolla oli edes hiukan positiivinen asenne keskustaa kohtaan. Silloin täällä pysyi vai kirjoitukset joissa törkyiltiin keskustaa kohtaan tai levitettiin vasemmistolaista sanomaa. Se oli surkeaa aikaa, mutta luotsi oli hyvä - vasemmistolaisten näkökulmasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitäpaitsi arska oli hyvä luotsi. Täällä ei silloin heiluneet nämä ossit ja wannebemajurit kuten nyt."

        Aivan. Eikä täällä silloin heilunut kukaan muukaan jolla oli edes hiukan positiivinen asenne keskustaa kohtaan. Silloin täällä pysyi vai kirjoitukset joissa törkyiltiin keskustaa kohtaan tai levitettiin vasemmistolaista sanomaa. Se oli surkeaa aikaa, mutta luotsi oli hyvä - vasemmistolaisten näkökulmasta

        Kyllä täällä sai "heilua" ihan mielin määrin jos vain kirjoitti asiallisesti ja palstan aiheesta.
        Mutta jos ryhtyi herjaamaan toisia kirjoittajia tai kirjoittamaan syvänmeren kalastuksesta niin tietenkin sellaiset kirjoitukset poistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä sai "heilua" ihan mielin määrin jos vain kirjoitti asiallisesti ja palstan aiheesta.
        Mutta jos ryhtyi herjaamaan toisia kirjoittajia tai kirjoittamaan syvänmeren kalastuksesta niin tietenkin sellaiset kirjoitukset poistuvat.

        Ei täällä kukaan muu herjaa toisia kuin Kapi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä sai "heilua" ihan mielin määrin jos vain kirjoitti asiallisesti ja palstan aiheesta.
        Mutta jos ryhtyi herjaamaan toisia kirjoittajia tai kirjoittamaan syvänmeren kalastuksesta niin tietenkin sellaiset kirjoitukset poistuvat.

        Arska luotsina antoi toki kirjoittaa myös syvänmeren kalastuksesta jos tiesi kirjoittajam olleen vasemmistolaisittain ajatteleva. Keskustalaisittain ajattelevien ei sallittu kirjoittaa oikeastaan mistään. Se oli Arskan linja, varmasti hän tänään jo häpeää silloista toimintaansa, onhan hän sen verran fiksu mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arska luotsina antoi toki kirjoittaa myös syvänmeren kalastuksesta jos tiesi kirjoittajam olleen vasemmistolaisittain ajatteleva. Keskustalaisittain ajattelevien ei sallittu kirjoittaa oikeastaan mistään. Se oli Arskan linja, varmasti hän tänään jo häpeää silloista toimintaansa, onhan hän sen verran fiksu mies.

        Ilmeisesti arska ei lainkaan häpeä valvojana oloaan:
        "Vahvuuteni oli myös, etten ikinä hermostunut mistään epäasiallisuudesta enkä itse käyttäytynyt epäasiallisesti. Mikäli annoin tänne palstalle jonkun perustelun poistoista oli se aina asiallinen vaikken kovin usein poistojani perustellutkaan koska ei kuulunut valvojan työnkuvaan perustella tekemistään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arska luotsina antoi toki kirjoittaa myös syvänmeren kalastuksesta jos tiesi kirjoittajam olleen vasemmistolaisittain ajatteleva. Keskustalaisittain ajattelevien ei sallittu kirjoittaa oikeastaan mistään. Se oli Arskan linja, varmasti hän tänään jo häpeää silloista toimintaansa, onhan hän sen verran fiksu mies.

        Kapiko fiksu? HO HOO, HIO HOO! Älä hölmöjä haasta.


      • Anonyymi
        aito-arska kirjoitti:

        No vastataanpa nyt kun tuolla ylempänä lupasin vastata kysymyksiin.
        Valvontaa eri palstoilla ryhdyin harrastamaan ensi alkuun puhtaassa harrastusmielessä. Sitten kun jotain tekee minun tavallani kunnollisesti niin yhtä-äkkiä tarjotaan työtä.

        Työ itsessään oli helppoa eikä mikään palstalta tullut "kohina" sitä haitannut millään tavalla.

        "Mikä himo saa jonkun tekemään tuollaista sensurointia? Vallanhimoko?"
        Ei tietenkään vallanhimo sillä eihän palstanvalvojalla ole valtaa. Jonkun kuitenkin pitää huolehtia järjestyksestä. Niin live-elämässä kuin S24:n keskustelupalstoilla. Minä olin hyvä valvoja. Tiedän se siitä koska sain pelkkää hyvää palautetta toiminnastani heiltä joiden arvio toiminnasta jotain minulle merkitsi. Toki sain myös palstojen käyttäjiltä paljon hyvän mielen tuovia viestejä sähköposteissa, varsinkin kun näkyvä palstojenvalvonta päättyi.

        Se myös poiki muita erilaisia tilaisuuksia elämässä koska he osasivat luottaa arviointikykyyni. Vahvuuteni oli myös, etten ikinä hermostunut mistään epäasiallisuudesta enkä itse käyttäytynyt epäasiallisesti. Mikäli annoin tänne palstalle jonkun perustelun poistoista oli se aina asiallinen vaikken kovin usein poistojani perustellutkaan koska ei kuulunut valvojan työnkuvaan perustella tekemistään.

        Usein sain myös tietää sen kuka oli joidenkin epäasiallisuuksien takana. Mutta palstan valvojahan on kuin katolinen pappi.

        Teit hyvää työtä täällä ja palstan pahimmat törkeydet poistui vauhdilla ja palsta siisteytyi huomattavasti. Voisin kuvitella, että poistettavat tuli loppujen lopuksi parilta kirjoittajalta ja toinen niistä jatkaa edelleen "sotilas" nikeillään, mutta yhtä kiitettävästi hänen avuksensa aukeaa "Pahus. Sivua ei löydy" kuittauksella. Kiitoksia Arska hyvästä työtä. Kiitostahan tuosta hommasta harvoin saa ja näkyy vieläkin muutama nilittävän siitä, mutta on tainnut kalikka kalahtaa koiriin muutaman kerran kovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teit hyvää työtä täällä ja palstan pahimmat törkeydet poistui vauhdilla ja palsta siisteytyi huomattavasti. Voisin kuvitella, että poistettavat tuli loppujen lopuksi parilta kirjoittajalta ja toinen niistä jatkaa edelleen "sotilas" nikeillään, mutta yhtä kiitettävästi hänen avuksensa aukeaa "Pahus. Sivua ei löydy" kuittauksella. Kiitoksia Arska hyvästä työtä. Kiitostahan tuosta hommasta harvoin saa ja näkyy vieläkin muutama nilittävän siitä, mutta on tainnut kalikka kalahtaa koiriin muutaman kerran kovasti.

        Hyvää työtä jos katsoo punalasien läpi Arskan toimintaa, kuten sinä. Ei siinä mitään, saa sitä olla tuollainen vasemman laidan tallustaja, vapaa maa tämä on. Arska tosin ei pitänyt aikanaan luotsina vapaudesta tai tasapuolkisuudesta kiinni, mutta se on käsitelty, ja takuulla Arska fiksuna miehenä nyt jo häpeää toimintaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää työtä jos katsoo punalasien läpi Arskan toimintaa, kuten sinä. Ei siinä mitään, saa sitä olla tuollainen vasemman laidan tallustaja, vapaa maa tämä on. Arska tosin ei pitänyt aikanaan luotsina vapaudesta tai tasapuolkisuudesta kiinni, mutta se on käsitelty, ja takuulla Arska fiksuna miehenä nyt jo häpeää toimintaansa

        Tyhmä Arska on ja tyhmät eivät osaa hävetä.


    • Anonyymi

      Sotilas on paras. Ei mitään lässytystä.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe