Paha koronatilanne Lauttarannassa

Anonyymi

Tästä tuskin ilman kuolleita selvitään, harmi että tauti pääsi ovesta sisään livahtamaan. Mutta sellaista tämä on, hoitajillakin oma elämä ja samanlainen mahdollisuus virus saada kuin muillakin, ja oireettomana helposti sen sitten laitokseen vie.
https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/8e070b25-633b-48c4-9dc4-58d1414e55d1

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai oliko henkilökunnan pikkujoulut ja siellä unohtu turvarajat?
      Nyt jokaisen pitäisi tajua kuinka vakavasta asiasta on kyse. Vauvasta vaariin! Maskit ja puhtaat kädet!!

      • Anonyymi

        Henkilökunnallakin on oikeus omaan elämään, ei noilla palkoilla kukaan missään eristyksessä ala elämään. Niin ja henkilökunnallakin perheenjäseniä. Oireettomana sitten tauti menee helposti sinne työpaikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökunnallakin on oikeus omaan elämään, ei noilla palkoilla kukaan missään eristyksessä ala elämään. Niin ja henkilökunnallakin perheenjäseniä. Oireettomana sitten tauti menee helposti sinne työpaikalle.

        Minullakin on oikeus terveyteen, turvallisuuteen ja elämään ja minullakin on perhe. En jalua tuota tautia itselleni tai perheelleni, enkä potilailleni tai ihmisten syytöksiä niskoilleni potilaideni kuolemasta. Joten jos sinua ei kiinnosta rajoituksia noudattaa, niin toivon todella, että vaihdat alaa ja annat paikkasi hoitajalle, jonka kanssa on turvallista työskennellä. Sinun kaltaisesi pilaavat meidän muiden muiden maineen, jotka teemme tätä työtä sydämellä välittäen potilaidemme hyvinvoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökunnallakin on oikeus omaan elämään, ei noilla palkoilla kukaan missään eristyksessä ala elämään. Niin ja henkilökunnallakin perheenjäseniä. Oireettomana sitten tauti menee helposti sinne työpaikalle.

        Ei niitä pikkujouluja ole vietetty nyt missään tuntemassani yrityksessä. Ainoat pikkujoulut joista viime jouluna olen kuullut oli hoitajien pikkujoulut. Kaikilla on oikeus yksityiselämään mutta samalla velvollisuus tehdä oma osansa ettei virus leviä. Se tarkoittaa ainakin meillä ettei mennä ravintolaan juopottelemaan eikä myöskään harrastuksiin haalimaan tartuntaa. Kaupassa käydään niin vähän kuin mahdollista ja aina maski päässä ja käsien desinfiointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on oikeus terveyteen, turvallisuuteen ja elämään ja minullakin on perhe. En jalua tuota tautia itselleni tai perheelleni, enkä potilailleni tai ihmisten syytöksiä niskoilleni potilaideni kuolemasta. Joten jos sinua ei kiinnosta rajoituksia noudattaa, niin toivon todella, että vaihdat alaa ja annat paikkasi hoitajalle, jonka kanssa on turvallista työskennellä. Sinun kaltaisesi pilaavat meidän muiden muiden maineen, jotka teemme tätä työtä sydämellä välittäen potilaidemme hyvinvoinnista.

        Pysy sitten kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä pikkujouluja ole vietetty nyt missään tuntemassani yrityksessä. Ainoat pikkujoulut joista viime jouluna olen kuullut oli hoitajien pikkujoulut. Kaikilla on oikeus yksityiselämään mutta samalla velvollisuus tehdä oma osansa ettei virus leviä. Se tarkoittaa ainakin meillä ettei mennä ravintolaan juopottelemaan eikä myöskään harrastuksiin haalimaan tartuntaa. Kaupassa käydään niin vähän kuin mahdollista ja aina maski päässä ja käsien desinfiointi.

        Eli mielestäsi kahden tonnin kuukausipalkalla työskentelevien hoitajien olisi pitänyt viimeinen vuosi elää neljän seinän sisällä kotonaan? Niin ja sama tietysti koskisi myös hoitajien lapsia ja muita perheenjäseniä, sen viruksen hoitajalle kun voi tuoda vaikka aviomies salilta tai lapsen koulusta. Täällä on ihan järjetöntä porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mielestäsi kahden tonnin kuukausipalkalla työskentelevien hoitajien olisi pitänyt viimeinen vuosi elää neljän seinän sisällä kotonaan? Niin ja sama tietysti koskisi myös hoitajien lapsia ja muita perheenjäseniä, sen viruksen hoitajalle kun voi tuoda vaikka aviomies salilta tai lapsen koulusta. Täällä on ihan järjetöntä porukkaa.

        Lähihoitajan puolisona minä en ainakaan tuohon suostu, vaan käyn ihan normaalisti omissa harrastuksissa, urheilutapahtumissa ja omissa töissäkin jossa joudun paljon ihmisten kanssa tekemisiin. Ja koulussa ne käy lapsetkin ja tapaa ystäviään kuten ennenkin, seinillehän nuo alkaisi hyppimään jos erityksissä joutuisi asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on oikeus terveyteen, turvallisuuteen ja elämään ja minullakin on perhe. En jalua tuota tautia itselleni tai perheelleni, enkä potilailleni tai ihmisten syytöksiä niskoilleni potilaideni kuolemasta. Joten jos sinua ei kiinnosta rajoituksia noudattaa, niin toivon todella, että vaihdat alaa ja annat paikkasi hoitajalle, jonka kanssa on turvallista työskennellä. Sinun kaltaisesi pilaavat meidän muiden muiden maineen, jotka teemme tätä työtä sydämellä välittäen potilaidemme hyvinvoinnista.

        Työaika on aikaa jolloin eletään työnantajan määräämällä tavalla, vapaa-aikana minä päätän itse mitä teen ja miten elän, toki lakien puitteissa. Jos ravintolassa syöminen on lain sallimaa niin minä käyn siellä syömässä, kun kerran kuntosalit saa olla auki niin minä käyn siellä treenaamassa ja jumpalla. Matkailuakaan ei ole kielletty joten kyllä me perheen kanssa ollaan lomilla nyt kotimaanmatkoilla käyty, ja tullaan edelleen käymään. Hiihtolomalla mennään taas laskettelemaan pohjoiseen.
        T:Sairaanhoitaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työaika on aikaa jolloin eletään työnantajan määräämällä tavalla, vapaa-aikana minä päätän itse mitä teen ja miten elän, toki lakien puitteissa. Jos ravintolassa syöminen on lain sallimaa niin minä käyn siellä syömässä, kun kerran kuntosalit saa olla auki niin minä käyn siellä treenaamassa ja jumpalla. Matkailuakaan ei ole kielletty joten kyllä me perheen kanssa ollaan lomilla nyt kotimaanmatkoilla käyty, ja tullaan edelleen käymään. Hiihtolomalla mennään taas laskettelemaan pohjoiseen.
        T:Sairaanhoitaja

        Jokaisella meillä on nyt vastuu, ja se pitää kaikkien ymmärtää. Se mitä kukin ansaitsee ei vaikuta asiaan. Niin eläkeläisillä kun palkkatyössä käyvillä on vastuu. Eihän oikeasti ole oikein mitään kiellettyä. Pelkästään suosituksia tai vahvoja suosituksia kun Suomen perustuslaki ei anna valtuuksia muuhun. Vastuu jää pitkälti jokaiselle itselleen ja jokaisen omaan ymmärrykseen.

        Turha kuitenkaan alkaa syytellä tartuntojen saajia. Mutta jos nyt jouluna ja vuodenvaihteessa täältä käyty esimerkiksi Levillä ja saanut tartunnan niin se ei ole kovin vastuullista ja järkevää toimintaa tähän aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mielestäsi kahden tonnin kuukausipalkalla työskentelevien hoitajien olisi pitänyt viimeinen vuosi elää neljän seinän sisällä kotonaan? Niin ja sama tietysti koskisi myös hoitajien lapsia ja muita perheenjäseniä, sen viruksen hoitajalle kun voi tuoda vaikka aviomies salilta tai lapsen koulusta. Täällä on ihan järjetöntä porukkaa.

        Aika pitkälti meillä on noin eletty suunnilleen kahden tonnin kuukausipalkalla. Eikä ole käynyt aviomies eikä vaimo salilla koska se on turha riski!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työaika on aikaa jolloin eletään työnantajan määräämällä tavalla, vapaa-aikana minä päätän itse mitä teen ja miten elän, toki lakien puitteissa. Jos ravintolassa syöminen on lain sallimaa niin minä käyn siellä syömässä, kun kerran kuntosalit saa olla auki niin minä käyn siellä treenaamassa ja jumpalla. Matkailuakaan ei ole kielletty joten kyllä me perheen kanssa ollaan lomilla nyt kotimaanmatkoilla käyty, ja tullaan edelleen käymään. Hiihtolomalla mennään taas laskettelemaan pohjoiseen.
        T:Sairaanhoitaja

        Eikä tarvi ihmetellä miksi Korona leviää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työaika on aikaa jolloin eletään työnantajan määräämällä tavalla, vapaa-aikana minä päätän itse mitä teen ja miten elän, toki lakien puitteissa. Jos ravintolassa syöminen on lain sallimaa niin minä käyn siellä syömässä, kun kerran kuntosalit saa olla auki niin minä käyn siellä treenaamassa ja jumpalla. Matkailuakaan ei ole kielletty joten kyllä me perheen kanssa ollaan lomilla nyt kotimaanmatkoilla käyty, ja tullaan edelleen käymään. Hiihtolomalla mennään taas laskettelemaan pohjoiseen.
        T:Sairaanhoitaja

        Olen aina ollut sitä mieltä, että ansaitsisitte palkan korotuksen. Nyt muutin mieleni. Ette te mitään ansaitse. Tämän mukaan tästä lähin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ollut sitä mieltä, että ansaitsisitte palkan korotuksen. Nyt muutin mieleni. Ette te mitään ansaitse. Tämän mukaan tästä lähin.

        Työskentelen yksityisellä materialistisella alalla työssä. Kontakteissa käytetään maskeja. Myös lapseni käyttävät koulussa. Firman pikkujoulut jätettiin pitämättä. Emme liiku vapaa-ajalla muualle kuin kauppaan. Emme matkustele. Emme käy ravintolassa. Työpaikalla jokainen mies ja nainen noudattaa näitä rajoituksia, koska joksinen ymmärtää, että meidän firma menee nurin, jos joku koronan sinne kantaa ja pulju menee sen takia kiinni. Ja leipämme on siitä kiinni. Sen sijaan liikumme perheen kesken ulkona ja luonnossa, pelaamme, harrastamme yksilölajeja, katsomme elokuvia ja teemme yhdessä ruokaa. Perheemme yhtenäisyys ei ole koskaan ollut parempi. Liikuntaa voi harrastaa muuallakin kuin kuntosalilla. Alkoholia nauttia kohtuudella saunan jälkeen, ei vetää baarissa. Perheen yhdessäolo, hiihtoretket eivät vaadi matkailua. Olen siis materialistisella alalla työssä. En voi käsittää miten noin vastuuttomat ihmiset ovat päätyneet hoitoalalle töihin. Arvostukseni on tässä viimeaikoina romahtanut, kun olen lukenut Fb:ssä hoitohenkilökunnan täysin vastuuttomia kirjoituksia. Fb-profiilissa komeilee: Työskentelee lähihoitajana tai Kymsotessa tai Opiskeli terveydenhuoltoalan oppilaitoksessa. Kävipä yksi kehumassa Huhtalan sivuillakin, että ei ota immuunipuutteisia potilaita hoitavana rokotetta. Tuollainen käyttäytyminen lienee mahdollista vain verovaroilla ylläpidetyillä aloilla. Ei arvostusta. Ei poliittista tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työskentelen yksityisellä materialistisella alalla työssä. Kontakteissa käytetään maskeja. Myös lapseni käyttävät koulussa. Firman pikkujoulut jätettiin pitämättä. Emme liiku vapaa-ajalla muualle kuin kauppaan. Emme matkustele. Emme käy ravintolassa. Työpaikalla jokainen mies ja nainen noudattaa näitä rajoituksia, koska joksinen ymmärtää, että meidän firma menee nurin, jos joku koronan sinne kantaa ja pulju menee sen takia kiinni. Ja leipämme on siitä kiinni. Sen sijaan liikumme perheen kesken ulkona ja luonnossa, pelaamme, harrastamme yksilölajeja, katsomme elokuvia ja teemme yhdessä ruokaa. Perheemme yhtenäisyys ei ole koskaan ollut parempi. Liikuntaa voi harrastaa muuallakin kuin kuntosalilla. Alkoholia nauttia kohtuudella saunan jälkeen, ei vetää baarissa. Perheen yhdessäolo, hiihtoretket eivät vaadi matkailua. Olen siis materialistisella alalla työssä. En voi käsittää miten noin vastuuttomat ihmiset ovat päätyneet hoitoalalle töihin. Arvostukseni on tässä viimeaikoina romahtanut, kun olen lukenut Fb:ssä hoitohenkilökunnan täysin vastuuttomia kirjoituksia. Fb-profiilissa komeilee: Työskentelee lähihoitajana tai Kymsotessa tai Opiskeli terveydenhuoltoalan oppilaitoksessa. Kävipä yksi kehumassa Huhtalan sivuillakin, että ei ota immuunipuutteisia potilaita hoitavana rokotetta. Tuollainen käyttäytyminen lienee mahdollista vain verovaroilla ylläpidetyillä aloilla. Ei arvostusta. Ei poliittista tukea.

        Siis vastaukseni ei ollut vastaus ketjuun, jonka alle kommettini meni, vaan noille vastuuttomille hoitajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on oikeus terveyteen, turvallisuuteen ja elämään ja minullakin on perhe. En jalua tuota tautia itselleni tai perheelleni, enkä potilailleni tai ihmisten syytöksiä niskoilleni potilaideni kuolemasta. Joten jos sinua ei kiinnosta rajoituksia noudattaa, niin toivon todella, että vaihdat alaa ja annat paikkasi hoitajalle, jonka kanssa on turvallista työskennellä. Sinun kaltaisesi pilaavat meidän muiden muiden maineen, jotka teemme tätä työtä sydämellä välittäen potilaidemme hyvinvoinnista.

        Täällä on ihan umpihullua porukkaa. Minä en ainakaan ala elämään mitään luostarielämää vuositolkulla jonkun flunssaviruksen takia. Kai nämä umpihullut sitten elää tätä ns. normaaliaikanakin? Vaarallinen se on vanhuksilla influenssa ja vatsatautikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on ihan umpihullua porukkaa. Minä en ainakaan ala elämään mitään luostarielämää vuositolkulla jonkun flunssaviruksen takia. Kai nämä umpihullut sitten elää tätä ns. normaaliaikanakin? Vaarallinen se on vanhuksilla influenssa ja vatsatautikin.

        Sinunlaistesi takia virus leviää ja joudutaan kohta taas laittamaan totaalisulku ja ihmiset kärsii, etenkin lapset. Yrityksiä menee konkurssiin. Valtionvelka kasvaa miljardeilla. Veroja nostetaan sen seurauksena. Sen jälkeen on turha itkeä pieniä palkkoja. Ei tule korotuksia.

        Jotkut hoitajat kuvittelevat, että tämä koskee vain heidän ammattialaansa ja perheitään. Kyllä meidänkin firmassa on otettu tiukat rajoitukset kehiin, enkä työskentele hoitoalalla. Myös kehotettu noudattamaan rajoituksia myös vapaa-ajalla. Onhan toi nyt sanomattakin selvää.

        Jos tossa on jotakin mitä ei ymmärrä, ei kyllä etiikka riitä työskentelemään hoitoalalla. Siellä vaimonikin työskentelee. Keskenään arvostelevat näitä, jotka eivät rajoituksia noudata. Jotkut ovat sanoneet suoraan päin naamaakin. Osa on pitänyt huolen, että tieto välittyy johdolle. Mielestäni on väärin, että toiset saattavat toiset vaaraan silkkaa itsekkyyttään.

        Jos julkisesti esiintyy sosiaalisessa mediassa terveydenhuoltoalan ammattilaisena, tulisi miettiä myös muuta käyttäytymistään julkisesti, koska edustaa myös vapaa-ajalla työnantajaansa. Vaikka vapaa-ajalla saa tehdä mitä lystää, ei ole oikein tietoisesti toimia työnantajan vahingoksi. En minäkään voi ammattini ulkopuolella tehdä sellaista, joka on työnantajalleni haitallista, vaikka en hoitoalalla työskentelekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on ihan umpihullua porukkaa. Minä en ainakaan ala elämään mitään luostarielämää vuositolkulla jonkun flunssaviruksen takia. Kai nämä umpihullut sitten elää tätä ns. normaaliaikanakin? Vaarallinen se on vanhuksilla influenssa ja vatsatautikin.

        Itse olet umpihullu! Jos tauti leviää Suomessa samaan tahtiin kuin vaikkapa Englannissa nyt laitetaan kaikki paikat oikeasti kiinni. Siis suljetaan kaikki muut kuin ruokakaupat ja apteekit. Tulee ulkonaliikkumiskielto. Nyt Suomessa ei ole kuin suosituksia joita itsekkäät minä minä minä ihmiset ei pysty noudattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet umpihullu! Jos tauti leviää Suomessa samaan tahtiin kuin vaikkapa Englannissa nyt laitetaan kaikki paikat oikeasti kiinni. Siis suljetaan kaikki muut kuin ruokakaupat ja apteekit. Tulee ulkonaliikkumiskielto. Nyt Suomessa ei ole kuin suosituksia joita itsekkäät minä minä minä ihmiset ei pysty noudattamaan.

        Miksi tälläisen flunssataudin takia suljetaan paikkoja? Aivan merkityksetön tauti ihmiskunnalle, muutama sellainen joka kuolisi lähiaikoina muutenkin on menehtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tälläisen flunssataudin takia suljetaan paikkoja? Aivan merkityksetön tauti ihmiskunnalle, muutama sellainen joka kuolisi lähiaikoina muutenkin on menehtynyt.

        Valitettavasti tuollainen suhtautuminen pandemiaan alkaa näkyä: Tarttuvuusluvut ovat laskussa kaikissa muissa Suomen maakunnissa, ainoastaan Kymenlaaksossa ja Pohjois-Pohjanmaalla nousussa.
        Sitä saa mitä pyytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tuollainen suhtautuminen pandemiaan alkaa näkyä: Tarttuvuusluvut ovat laskussa kaikissa muissa Suomen maakunnissa, ainoastaan Kymenlaaksossa ja Pohjois-Pohjanmaalla nousussa.
        Sitä saa mitä pyytää.

        Mitättömiä on luvut, sairaaloissa ei juuri ketään ja teho-osastot tyhjiä. Kuolleita ei ole edes sen vertaa mitä normaalisti influenssa veisi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka ymmärtä ja kuka ei.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007730793.html

        Suomessa kun asiat hoidettu niin ei mene kuin muualla.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007728803.html

        Onneksi Suomessa ei paljon tuota ihmiskunnan tyhmintä osaa.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007727919.html

        "Onneksi Suomessa ei paljon tuota ihmiskunnan tyhmintä osaa."

        Onneksi noin. Mutta tälläkin palstalla muutama, joiden samankaltaisen vuoksii muut kärsii. Nyt pitää laittaa rajat kiinni, ja tiukat Suomen sisäiset rajoitukset 1-2 kuukaudeksi, eikä sen jälkeenkään rajoja auki hekilöliikenteelle. Varmasti tehoaa kun Suomessa päättäjien ja viranomaisten toimien vuoksi Suomessa maailmalaajuisestikin tilanne hyvä nyt

        Tiedä sitten vaatiiko tuo kaikki perustuslain muutosta, jolloin menee vaikeaksi. Ilmeisesti ei perustuslain muutokseen riitä hallituspuolueet. Ja tuskin oppisitio (Persut ja Kokoomus) lähtee mukaan suomalaisten hyvinvoinnin ja elämän turvaamiseen. Ainakin noin voi päätellä kun lukee Kokoomuksen puheenjohtajan Petteri Orpon sanomisia.


    • Anonyymi

      Tuliko tartunnat rokotteesta vai muuten vaan?

      • Anonyymi

        No, eivät varmasti tulleet ainakaan rokotteesta. Rokotteet eivät laukaise tautia, jota vastaan niillä rokotetaan.


      • Anonyymi

        Tuskin vielä edes rokotettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe