Aihe

Olisikohan kuskille työtä Turussa

Anonyymi

Ehkä joku voisi vastata totuudenmukaisesti. Olen muuttamassa Turkuun helmikuussa ja työtä pitäisi löytyä.

19

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla itse asiassa olisi työtä tarjolla. Ennen kuin annan tarkempia yhteystietojani niin haluaisin tietää muutaman asian:

      1. Onko sinulla aikaisempaa kokemusta taksilla ajosta? Kokemus ei ole välttämätöntä mutta siitä on luonnollisesti hyötyä.
      2. Montako munkkia syöt päivässä?
      3. Kumpi olet mieluummin, veturi vai juna? Tämä kysymys liittyy meidän viikottaisiin saunailtoihin.

      • Anonyymi

        Hupsista, tarkoitin junalla tietenkin vaunua. Heh! Odotan jo niin innokkaasti huomista saunailtaa, että "typotan" ;)


    • Anonyymi

      Keikkaa löytys aina ku olla turuus, kannattaa suditella enempi.

    • Anonyymi

      Työtä varmaan löytyy, palkkaa vähemmän. Suosittelen jotakin muuta, lumihommia tai varastotöitä.

      • Anonyymi

        Vaikka kassat ovatkin pienempiä kuin aiemmin, niin saahan sitä 300€ kassallakin jotakin. Provikkahan on nykyään kaikilla hereillä olevilla lafkoilla pääkaupunkiseudulla 50 %. Täytyyhän se Turussa olla samaa luokkaa. Eli 300 kassasta jää 136,36 euroa bruttopalkkaa. Siinä se pyörii 11€/h. Sen alle ei tietenkään ketään tee työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kassat ovatkin pienempiä kuin aiemmin, niin saahan sitä 300€ kassallakin jotakin. Provikkahan on nykyään kaikilla hereillä olevilla lafkoilla pääkaupunkiseudulla 50 %. Täytyyhän se Turussa olla samaa luokkaa. Eli 300 kassasta jää 136,36 euroa bruttopalkkaa. Siinä se pyörii 11€/h. Sen alle ei tietenkään ketään tee työtä.

        Pistäpäs suhari korkki jo kiinni ja opettele kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kassat ovatkin pienempiä kuin aiemmin, niin saahan sitä 300€ kassallakin jotakin. Provikkahan on nykyään kaikilla hereillä olevilla lafkoilla pääkaupunkiseudulla 50 %. Täytyyhän se Turussa olla samaa luokkaa. Eli 300 kassasta jää 136,36 euroa bruttopalkkaa. Siinä se pyörii 11€/h. Sen alle ei tietenkään ketään tee työtä.

        Pienet alle 45 prosentit provikat ovat säännöstelyajan palkkoja. Pieni kassa on aina työnantajan vika. Jos kassa pienenee, niin silloin työnantajalle jää vähemmän. Ei työntekijä vastaa yrityksen tuloksesta milloinkaan.
        Mikäli työnantaja ei ole osannut markkinoida ja toteuttaa sellaista palvelua, jolla olisi riittävä kysyntä, niin se ei kuulu mitenkään työntekijälle. Työntekijän tehtävä on ajaa sovitut vuorot. Jos työnantaja on tyhmä ja osaamaton se ei tietenkään voi alentaa työntekijän palkkaa, joka on tehnyt sovitun työvuoron. Maksukyvytön yhtiö ei tietenkään hae työntekijöitä ja hakeutuu konkurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet alle 45 prosentit provikat ovat säännöstelyajan palkkoja. Pieni kassa on aina työnantajan vika. Jos kassa pienenee, niin silloin työnantajalle jää vähemmän. Ei työntekijä vastaa yrityksen tuloksesta milloinkaan.
        Mikäli työnantaja ei ole osannut markkinoida ja toteuttaa sellaista palvelua, jolla olisi riittävä kysyntä, niin se ei kuulu mitenkään työntekijälle. Työntekijän tehtävä on ajaa sovitut vuorot. Jos työnantaja on tyhmä ja osaamaton se ei tietenkään voi alentaa työntekijän palkkaa, joka on tehnyt sovitun työvuoron. Maksukyvytön yhtiö ei tietenkään hae työntekijöitä ja hakeutuu konkurssiin.

        Hienoa! Juuri tällaisia wanhan bolševikin sydäntä lämmittäviä näkemyksiä palstalla tarvitaan. Vielä on vanha, kunnon punikkihenki voimissaan!

        Toverit! Velvollisuudet todellakin kuuluvat riistoporvareille, oikeudet taksityöläisille.

        Eteenpäin Taisto Sinisalon ja O. V. Kuusisen viitoittamalla tiellä. Nouskaamme, toverit, äitiemme ja isiemme baarikaapeilta barrikadeille! Voitto on meidän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Juuri tällaisia wanhan bolševikin sydäntä lämmittäviä näkemyksiä palstalla tarvitaan. Vielä on vanha, kunnon punikkihenki voimissaan!

        Toverit! Velvollisuudet todellakin kuuluvat riistoporvareille, oikeudet taksityöläisille.

        Eteenpäin Taisto Sinisalon ja O. V. Kuusisen viitoittamalla tiellä. Nouskaamme, toverit, äitiemme ja isiemme baarikaapeilta barrikadeille! Voitto on meidän!

        Jos kuljettajan velvollisuus olisi tehdä asiakashankinta ja vastata yrityksen tuloksesta, niin työnantaja on silloin pelkkä haitta ja kulu, joka kannattaa poistaa. Turha pitää työnantajaa leikkivää pummia loisimassa muiden siivellä, jos hän ei hoida tehtäviään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuljettajan velvollisuus olisi tehdä asiakashankinta ja vastata yrityksen tuloksesta, niin työnantaja on silloin pelkkä haitta ja kulu, joka kannattaa poistaa. Turha pitää työnantajaa leikkivää pummia loisimassa muiden siivellä, jos hän ei hoida tehtäviään.

        Siispä kuljettaja ryhtyy omaksi isännäkseen eli hankkii auton ja asiakkaat sekä vastaa yrityksen tuloksesta. Koska se häneltä sujuu paremmin, kuin pummiyrittäjältä, hän luonnollisesti maksaa itselleen kunnon palkkaa. Ehdotukseni on 5000 €/kk. Noin aluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siispä kuljettaja ryhtyy omaksi isännäkseen eli hankkii auton ja asiakkaat sekä vastaa yrityksen tuloksesta. Koska se häneltä sujuu paremmin, kuin pummiyrittäjältä, hän luonnollisesti maksaa itselleen kunnon palkkaa. Ehdotukseni on 5000 €/kk. Noin aluksi.

        Monessa pikkupuljussa kuski tekee kaikki mainitsemasi asia. Auto maksetaan ajojen tuotoilla ja kuski vastaa tuloksesta. Mitä isännällä tekee, jos isäntä ei kykene mihinkään. Turha kulu kaikille. Kyvyttömät jää ilman. Kykyä pitää olla!


    • Anonyymi

      Aika paljon täällä tuntuu kirjoittavan isännät jotka ovat "päässeet valmiiseen pöytään". Eli ovat saaneet luvat ennen vapautusta ja eivät ole tehneet mitään sen eteen, että hankkisivat asiakkaita. Välityskeskus kasvoi sääntelyn suojissa ja taksiliitto lobbasi kilpailun rajoittamisen puolesta. Nyt leikitään kovanluokan yrittäjää kun ollaan isossa keskuksessa sisällä.

      Menkää ihan huviksenne katselemaan vaikka Taksi Helsingin tai Lähitaksin yrittäjien liikevaihtoja ja miten niille kävi vapautuksen jälkeen. Siitä saatte hyvän kuvan kuinka kovia yrittäjiä olette kun toimialalle tulee kilpailua. Jos olette niin kovia yrittäjiä kun annatte ymmärtää niin miksi ihmeessä ette laajenna liiketoimintaa ja kerää suurempia tuloja? Taksialalta erottuu kyllä ne menestyvät yrittäjät ja niitä ei pääkaupunkiseudulla ole montaa kappaletta. Ne ei odota että datalta tulee keikka vaan heillä on omia keikkoja haalittuna niin paljon, että ei tarvitse tolpilla odotella. Sitten on nämä jotka istuvat tolpilla ja odottavat sitä datalta tulevaa keikka ja valittavat kun korona-aikana data on hiljainen ja silti pitää maksaa keskusmaksuja. Menestyvät yrittäjät osaavat adaptoitua muuttuvaan tilanteeseen.

      Ennen vapautusta asiakkailla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun tilata teidän keskuksista kyyti, mutta nykyään tarjolla on useita vaihtoehtoja. Ja nyt kun ihmiset valitsevat toisen palveluntuottajan niin te valitatte täällä, että ne asiakkaat ovat pummeja ja köyhiä. Ne pummit ja köyhät joutui ennen käyttämään teidän palveluita mutta jostain syystä valitsevat nykyään kilpailevan palveluntuottajan. Samalla te kuvittelette että teidän palvelu on ensiluokkaista verrattuna kilpailijoihin. Tässä asiassa asiakkaat eivät ole teidän kanssa samaa mieltä.

      • Anonyymi

        Liikennepalvelulain uudistuksen myötä saimme 1.7.2018 jälkeen alalle ainakin suuremmissa kaupungeissa runsaasti uusia yrittäjiä, joilla oli hallussa keinot alentaa innovatiivisesti kustannuksia toisin kuin menneen ajan ”kartellitaksit”:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennepalvelulain uudistuksen myötä saimme 1.7.2018 jälkeen alalle ainakin suuremmissa kaupungeissa runsaasti uusia yrittäjiä, joilla oli hallussa keinot alentaa innovatiivisesti kustannuksia toisin kuin menneen ajan ”kartellitaksit”:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.

        Tuollainen kuittien kanssa leikkiminen on täysin turhaa ja säälittävää leikkiä. Voin kirjoitella kuitteja kaikille kaikista tuloista ja jättää silti kaikki verot maksamatta. Ei kuitti ole tae veronmaksusta. Verojen maksu on vapaaehtoista. Kun rahat on tilillä, niin maksan verot tai en maksa. Se päätetään joka kuukausi erikseen. Sama asia ilmoituksien kanssa. Voin tienata 100 000 ja ilmoittaa tonnin tulot. Se on oma valinta mitä siihen ilmoitukseen laittaa. Laittaa vaikka nollatulot. Tietenkin voi olla tekemättä koko ilmoitusta.
        Verot maksetaan, jos ne ovat kohtuulliset. Jos vaihtoehto on maksetaanko verot vai ostetaanko perheelle ruokaa, niin valinta on selvä. Veroja ei maksa silloin kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennepalvelulain uudistuksen myötä saimme 1.7.2018 jälkeen alalle ainakin suuremmissa kaupungeissa runsaasti uusia yrittäjiä, joilla oli hallussa keinot alentaa innovatiivisesti kustannuksia toisin kuin menneen ajan ”kartellitaksit”:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.

        Semelistä voi vetää sulakkeen pois jos haluaa ajella pimeenä.


    • Anonyymi

      Taksinkuljettajalla on osa yrittäjän vastuuta omista tuloistaan. Se pitää tietää, kun ryhtyy alalle. Jos ei halua ottaa vastuuta tuloistaan, niin kuljettajan hommissa on vaihtoehtoja yllin kyllin, jossa tulee kiinteä palkka ylityö ja vuorotyökorvauksineen.
      T. Ex-kuljettaja

      • Anonyymi

        Jos työntekijällä on vastuu firman tuloista, niin silloin hän on yrittäjä, eikä työntekijä, joten työnhaussa kannattaisi käyttää oikeita nimiä. Turha leikkiä työnantajaa, jos ei ole työtä annettavana. Ei sellainen mikään työpaikka ole, jossa sanotaan, että mene tolpalle katsomaan tuleeko joku kyytiin. Voit saada lantin, jos kiskot jonkun kadulta autoon. Sekö on työnantajan taidokasta toimintaa. Sellaiselle pellelle nauravat kaikki, eikä sitä tarvitse kukaan. Ne firmat tulevat menemään konkkaan kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työntekijällä on vastuu firman tuloista, niin silloin hän on yrittäjä, eikä työntekijä, joten työnhaussa kannattaisi käyttää oikeita nimiä. Turha leikkiä työnantajaa, jos ei ole työtä annettavana. Ei sellainen mikään työpaikka ole, jossa sanotaan, että mene tolpalle katsomaan tuleeko joku kyytiin. Voit saada lantin, jos kiskot jonkun kadulta autoon. Sekö on työnantajan taidokasta toimintaa. Sellaiselle pellelle nauravat kaikki, eikä sitä tarvitse kukaan. Ne firmat tulevat menemään konkkaan kaikki.

        Ei vanha taksiyrittäjä ole koskaan ollut yrittäjä. Hän on aina ollut välityskeskuksien käskyjen mukaan ajava duunari, joka ajaa omalla toiminimellä. Sen vuoksi heillä ei ole mitään mahdollisuuksia toimia yrittäjänä tai työnantajana. He ovat duunareita ja ajattelevat duunarin tavoin.


    • Anonyymi

      Löytyy työtä. Palkat ovat alkaen 1500€/kk osaaikaisella eli 8 vuoroa kuukaudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      423
      4968
    2. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

      "Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      103
      1870