Uskotteko, että jokaisella asialla on tarkoituksensa?

Anonyymi

Jokaisella ihmisellä, johon elämäsi polun varrella törmäät
Vääriin ihmisiin törmäämisellä koulutustarkoitus, sinusta tulee vahvempi ja voimakkaampi ja opit virheistäsi

Ja sitten ne ihanat ihmiset, jotka mystisesti saavat sydämesi ja ajatuksesi pomppimaan ja tuovat valon päivään pelkällä läsnäolollaan

Aamukahviterveiset täältä ja hyvää huomenta :)

-nainen 25 vee

52

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko. Uskon siihen että ihminen itse valinnoillaan määrittää keihin
      Törmää ja mitä kokee. Jos menee yöllä puistoon ryyppään todennäköisesti kaveeraan alkaa väärien tyyppien kanssa. Ja lopputulokset on aika ennalta-arvattavat. Looginen jatkumo vain valintojen seuraamuksille.

      Se taas oppiiko niistä on persoonasta riippuvaista sekä tahdon asia. Jotkut ei opi kun ei halua oppia vaan syyttää aina muita kaikesta ulkoistaen itsensä kokonaan ulkopuoliseksi oman elämänsä tapahtumista. He usein kertaa ja kertaa ja kertaa elämässään samat virheet oppimatta ikinä mitään edellisistä. Vanhana ovat vain katkeria ja vihaisia syyttelevät muita elämästään, muttei viisastuneita.

      Toiset taas osaavat tutkiskella itseään ja omaa toimintaa ja huomata siinä paikkailtavaa. Muuttaa tietoisesti käytöstään jotta muuttaa sitä elämänsä
      Kohtaloa. Toiset on motivoituneempia oppimaan kuin toiset

      • Anonyymi

        Ihmisen elämässä on paljon asioita, joita ei voi itse valita ja joihin ei ole itsellä mitään valtaa. Jos lähdetään ihan alusta, niin ihminen ei ole valinnut sitä, mihin perheeseen syntyy. Ihminen ei ole valinnut myöskään omia geenejään, joiden mukana tulee tietynlaisia ominaisuuksia ja taipumuksia. Ihminen ei valitse sitäkään, missä asuu lapsuutensa, mitä koulua käy lapsena tai omia luokkakavereitaan. Näistä asioista tulee ihmisen elämän pohja, jolle kaikki rakentuu, eikä ihminen itse ole valinnut näistä yhtäkään. Jos jatketaan, niin ihminen ei voi valita sitä, miten toiset ihmiset toimivat. Koska toisten ihmisten toiminta on heidän itsensä valittavissa. Ihminen ei valitse sitäkään, jos läheinen sairastuu vakavasti ja kuolee. Ihminen ei valitse tragedioita, joita joutuu kohtaamaan elämänsä aikana. Hyvä esimerkki tästä on koronavirus. Yksikään ihminen ei ole valinnut koronavirusta, mutta silti se on sekoittanut yhteiskuntien toiminnan maailmanlaajuisesti, ja vaikuttaa jatkuvasti kaikkien meidän elämään. Vastuullisuus on hyvä asia, mutta siinäkin täytyy muistaa kohtuus, niin ettei se mene kaikkivoipaisuuden kuvittelemiseksi tai liialliseksi syyllisyydeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen elämässä on paljon asioita, joita ei voi itse valita ja joihin ei ole itsellä mitään valtaa. Jos lähdetään ihan alusta, niin ihminen ei ole valinnut sitä, mihin perheeseen syntyy. Ihminen ei ole valinnut myöskään omia geenejään, joiden mukana tulee tietynlaisia ominaisuuksia ja taipumuksia. Ihminen ei valitse sitäkään, missä asuu lapsuutensa, mitä koulua käy lapsena tai omia luokkakavereitaan. Näistä asioista tulee ihmisen elämän pohja, jolle kaikki rakentuu, eikä ihminen itse ole valinnut näistä yhtäkään. Jos jatketaan, niin ihminen ei voi valita sitä, miten toiset ihmiset toimivat. Koska toisten ihmisten toiminta on heidän itsensä valittavissa. Ihminen ei valitse sitäkään, jos läheinen sairastuu vakavasti ja kuolee. Ihminen ei valitse tragedioita, joita joutuu kohtaamaan elämänsä aikana. Hyvä esimerkki tästä on koronavirus. Yksikään ihminen ei ole valinnut koronavirusta, mutta silti se on sekoittanut yhteiskuntien toiminnan maailmanlaajuisesti, ja vaikuttaa jatkuvasti kaikkien meidän elämään. Vastuullisuus on hyvä asia, mutta siinäkin täytyy muistaa kohtuus, niin ettei se mene kaikkivoipaisuuden kuvittelemiseksi tai liialliseksi syyllisyydeksi.

        Hyvää pohdintaa. Olen samaa mieltä kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen elämässä on paljon asioita, joita ei voi itse valita ja joihin ei ole itsellä mitään valtaa. Jos lähdetään ihan alusta, niin ihminen ei ole valinnut sitä, mihin perheeseen syntyy. Ihminen ei ole valinnut myöskään omia geenejään, joiden mukana tulee tietynlaisia ominaisuuksia ja taipumuksia. Ihminen ei valitse sitäkään, missä asuu lapsuutensa, mitä koulua käy lapsena tai omia luokkakavereitaan. Näistä asioista tulee ihmisen elämän pohja, jolle kaikki rakentuu, eikä ihminen itse ole valinnut näistä yhtäkään. Jos jatketaan, niin ihminen ei voi valita sitä, miten toiset ihmiset toimivat. Koska toisten ihmisten toiminta on heidän itsensä valittavissa. Ihminen ei valitse sitäkään, jos läheinen sairastuu vakavasti ja kuolee. Ihminen ei valitse tragedioita, joita joutuu kohtaamaan elämänsä aikana. Hyvä esimerkki tästä on koronavirus. Yksikään ihminen ei ole valinnut koronavirusta, mutta silti se on sekoittanut yhteiskuntien toiminnan maailmanlaajuisesti, ja vaikuttaa jatkuvasti kaikkien meidän elämään. Vastuullisuus on hyvä asia, mutta siinäkin täytyy muistaa kohtuus, niin ettei se mene kaikkivoipaisuuden kuvittelemiseksi tai liialliseksi syyllisyydeksi.

        Minusta höpötät turhaa itsesääliä.

        Koronaa ei voi valita mutta siitä voi oppia.
        Koululaisia ja lapsia ei voi pitää pumpulissa sillä sitten heille tulis jotain muita mielenterv.häiriöitä.

        Itse olen ollut 1998-2010 vakavasti masentuntunu teini ja nuoriaikuinen. Itsemurhaa yritin 6-7 kertaa, koulukiusattu, isä alkoholisti, äiti väkivaltainen, huostaanotettu.

        Mutta en mä valita ja itsesäälis surkuttele. Elämän alku ei määrittele kohtaloa jos et anna sen määritellä.

        Tiedän monta tarinaa joissa huostaanotettuja kavereitani on antanu lapsuuden määritellä tulevan. Ei ammattikoulutusta. Hyvin nuorena eri isille tai äideille tehtyjä lapsia, rikoskierrettä ja huumeongelmaa.

        He antoi menneen määrittää kohtalonsa. Tiedän myös sellaisia jotka ei ole antaneet vaan toimivat nyt ensihoitajina ja sairaanhoitajina, tms. Ja mrnestyvät. Itse olen myös lukenut ammatin ja työelämässä

        Hoitoala houkutteli myös itseäni rankan taustani takia kunnes tajusin et murheellisen alkuelämän rinnalle en haluu murheellista loppuelämää samoissa tilanteissa painivien kans. Se on liikaa shaissee yhteen elämään

        Pointti on asenne. Joku jää surkutteleen itseään ja joku taas nousee ylös ja tekee tulevasta parempaa kuin menneestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta höpötät turhaa itsesääliä.

        Koronaa ei voi valita mutta siitä voi oppia.
        Koululaisia ja lapsia ei voi pitää pumpulissa sillä sitten heille tulis jotain muita mielenterv.häiriöitä.

        Itse olen ollut 1998-2010 vakavasti masentuntunu teini ja nuoriaikuinen. Itsemurhaa yritin 6-7 kertaa, koulukiusattu, isä alkoholisti, äiti väkivaltainen, huostaanotettu.

        Mutta en mä valita ja itsesäälis surkuttele. Elämän alku ei määrittele kohtaloa jos et anna sen määritellä.

        Tiedän monta tarinaa joissa huostaanotettuja kavereitani on antanu lapsuuden määritellä tulevan. Ei ammattikoulutusta. Hyvin nuorena eri isille tai äideille tehtyjä lapsia, rikoskierrettä ja huumeongelmaa.

        He antoi menneen määrittää kohtalonsa. Tiedän myös sellaisia jotka ei ole antaneet vaan toimivat nyt ensihoitajina ja sairaanhoitajina, tms. Ja mrnestyvät. Itse olen myös lukenut ammatin ja työelämässä

        Hoitoala houkutteli myös itseäni rankan taustani takia kunnes tajusin et murheellisen alkuelämän rinnalle en haluu murheellista loppuelämää samoissa tilanteissa painivien kans. Se on liikaa shaissee yhteen elämään

        Pointti on asenne. Joku jää surkutteleen itseään ja joku taas nousee ylös ja tekee tulevasta parempaa kuin menneestä

        Ei minun kirjoitus ollut itsesääliä tai höpötystä, se oli vain totuuksia. Sinäkin myönnät sen, ettet ole itse valinnut omia kasvuolosuhteitasi. Se missä ympäristössä kasvaa vaikuttaa ihmiseen ihan väkisin, ja tämä on tieteellisesti todistettu asia, ei mitään höpötystä tai itsesääliä. Jos kasvuympäristö ei vaikuttaisi ihmiseen millään tavalla, niin sittenhän olisi aivan sama miten lapsia kohdellaan. Ja kaikki tietää, että lasten kaltoinkohtelu on väärin. Jos on kasvanut huonossa ympäristössä, niin minun mielestä siitä saa ja pitääkin puhua. Ongelmista puhuminen jollekin ei ole huonoa asennetta, valittamista tai itsesääliä. Ongelmista puhuminen on fiksua, ja se saattaa auttaa siinä, että ongelmiin löytää ratkaisuja. Minun mielestä kovia kokeneisiin ihmisiin kuuluu suhtautua empatialla ja lämmöllä, ei syyllistäen tai haukkuen heidän asennettaan huonoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun kirjoitus ollut itsesääliä tai höpötystä, se oli vain totuuksia. Sinäkin myönnät sen, ettet ole itse valinnut omia kasvuolosuhteitasi. Se missä ympäristössä kasvaa vaikuttaa ihmiseen ihan väkisin, ja tämä on tieteellisesti todistettu asia, ei mitään höpötystä tai itsesääliä. Jos kasvuympäristö ei vaikuttaisi ihmiseen millään tavalla, niin sittenhän olisi aivan sama miten lapsia kohdellaan. Ja kaikki tietää, että lasten kaltoinkohtelu on väärin. Jos on kasvanut huonossa ympäristössä, niin minun mielestä siitä saa ja pitääkin puhua. Ongelmista puhuminen jollekin ei ole huonoa asennetta, valittamista tai itsesääliä. Ongelmista puhuminen on fiksua, ja se saattaa auttaa siinä, että ongelmiin löytää ratkaisuja. Minun mielestä kovia kokeneisiin ihmisiin kuuluu suhtautua empatialla ja lämmöllä, ei syyllistäen tai haukkuen heidän asennettaan huonoksi.

        Tottakai on mutten tiedä olisiko musta tullut pinnallinen empatiakyvytön pissis joka ei ymmärrä kuin menestyjiä palvoo jos oisin eläny helpon elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen elämässä on paljon asioita, joita ei voi itse valita ja joihin ei ole itsellä mitään valtaa. Jos lähdetään ihan alusta, niin ihminen ei ole valinnut sitä, mihin perheeseen syntyy. Ihminen ei ole valinnut myöskään omia geenejään, joiden mukana tulee tietynlaisia ominaisuuksia ja taipumuksia. Ihminen ei valitse sitäkään, missä asuu lapsuutensa, mitä koulua käy lapsena tai omia luokkakavereitaan. Näistä asioista tulee ihmisen elämän pohja, jolle kaikki rakentuu, eikä ihminen itse ole valinnut näistä yhtäkään. Jos jatketaan, niin ihminen ei voi valita sitä, miten toiset ihmiset toimivat. Koska toisten ihmisten toiminta on heidän itsensä valittavissa. Ihminen ei valitse sitäkään, jos läheinen sairastuu vakavasti ja kuolee. Ihminen ei valitse tragedioita, joita joutuu kohtaamaan elämänsä aikana. Hyvä esimerkki tästä on koronavirus. Yksikään ihminen ei ole valinnut koronavirusta, mutta silti se on sekoittanut yhteiskuntien toiminnan maailmanlaajuisesti, ja vaikuttaa jatkuvasti kaikkien meidän elämään. Vastuullisuus on hyvä asia, mutta siinäkin täytyy muistaa kohtuus, niin ettei se mene kaikkivoipaisuuden kuvittelemiseksi tai liialliseksi syyllisyydeksi.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Tai vielä pahempaa. Rankka elämä opetti avarakatseisuutta sekä sinnikkyyttä. Olisin ehkä herkästi lannistuva luovuttaja. Lisäksi palvoisin vaan rahaa ja olisin katkera muille omaisuudesta sekä ulkonäöstä.

        Kun kokenu vähän enemmän kun pitäs on pinnallisuus karissu ja vaihtunu syvällisyyteen


    • Anonyymi

      Jos ei ole Jumalaa ohjaamassa asioita, niin siinä tapauksessa en usko mihinkään tarkoitukseen. Kaikki on sattumaa.

      • Anonyymi

        Itse ajattelen niin, että Jumala sallii asioita ihmiselle. Vaikka pahuus, vääryys ja epäoikeudenmukaisuus ei ole koskaan Jumalan kädestä, Hän voi silti sallia ihmisille niitä. En tiedä, mikä tarkoitus sillä on. Täällä vallitsee vapaatahto ja ihminen valitsee usein itse, miten toimii. Tietysti ihmisen toiminnan taustalla voi olla kaikenlaista, mikä voi selittää hänen toimintaansa mutta väärää toimintaa ei silti koskaan kukaan voi oikeuttaa millään.


    • Anonyymi

      Mikähän on tämän turhan vedätysaloituksen tarkoitus ?

      • Anonyymi

        No sanotaan nyt sitten niin, että ei yhtään sen kummempi kuin muillakaan tämän palstan aloituksilla. Jos haluan keskustella asiasta, menen muropakettiin. ap


      • Anonyymi

        7.16 hyvä kysymys.


    • Anonyymi

      Onko usko koetuksella 👍

      • Anonyymi

        Ei kun mietiskelen vaan täällä .... . Kaikenlaista normaalielämästä poikkeavaa sattunut viime aikoina ja pitkästä aikaa tunne, että on hengissä oikeasti ja pystyy vielä tuntemaan asioita
        ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun mietiskelen vaan täällä .... . Kaikenlaista normaalielämästä poikkeavaa sattunut viime aikoina ja pitkästä aikaa tunne, että on hengissä oikeasti ja pystyy vielä tuntemaan asioita
        ap.

        Huumeet kannattaa lopettaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeet kannattaa lopettaa

        Niin minunkin mielestäni. Lisää resursseja huumepoliisille ja myyjille kunnon rangaistukset
        ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minunkin mielestäni. Lisää resursseja huumepoliisille ja myyjille kunnon rangaistukset
        ap.

        Haet elämyksiä ja suuria tunteita kokeakses elämäs elämisen arvoiseksi. Seksiä, päihteitä, irtisuhteita, nopeasti vaihtuvia ihastuksia, matkoja, rikoksia.

        Vain elämykset saa sinut tunteen että elät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haet elämyksiä ja suuria tunteita kokeakses elämäs elämisen arvoiseksi. Seksiä, päihteitä, irtisuhteita, nopeasti vaihtuvia ihastuksia, matkoja, rikoksia.

        Vain elämykset saa sinut tunteen että elät!

        Et voisi olla enempää väärässä :)
        Elän selibaatissa ja minulla ei ole rikosrekisteriä
        ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voisi olla enempää väärässä :)
        Elän selibaatissa ja minulla ei ole rikosrekisteriä
        ap.

        Suuret tunteet jos saa elämän maistuun elämältä sulla on tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushöiriö tai antisosiaalinen persoonallisuushäiriö

        Arki saa sinut tylsistyyn ja masentuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voisi olla enempää väärässä :)
        Elän selibaatissa ja minulla ei ole rikosrekisteriä
        ap.

        Tarvitset tunnepiikkejä joita tarjoaa ihastuminen, jännitys rikoksia tehdessä, seksi sekä päihteeet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret tunteet jos saa elämän maistuun elämältä sulla on tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushöiriö tai antisosiaalinen persoonallisuushäiriö

        Arki saa sinut tylsistyyn ja masentuun.

        Tiedätkö, jos on vuosikausia tapahtunut kaikenlaisia täysin itsestä riippumattomia ikäviä juttuja ja kun sitten jotain pientä valonpilkahdustakin näkyy jossain edes hetken, en anna kaltaistesi ankeuttajien lannistaa hyvää mieltäni :) ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, jos on vuosikausia tapahtunut kaikenlaisia täysin itsestä riippumattomia ikäviä juttuja ja kun sitten jotain pientä valonpilkahdustakin näkyy jossain edes hetken, en anna kaltaistesi ankeuttajien lannistaa hyvää mieltäni :) ap.

        Kyllä sut tunnistetaan. Sulla on huumeongelma. Ite oot valintas tehny. Kohtalo ei elämääs ankeuttanu vaan sinä itse valinnoilla mitä elämässäs tehny

        Syy ei psyykelääkkeiden ei psykiatrien, eikä edes oppilaitosten vaan sinun itsesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sut tunnistetaan. Sulla on huumeongelma. Ite oot valintas tehny. Kohtalo ei elämääs ankeuttanu vaan sinä itse valinnoilla mitä elämässäs tehny

        Syy ei psyykelääkkeiden ei psykiatrien, eikä edes oppilaitosten vaan sinun itsesi

        Siltä osin olet oikeassa, että olen tutustunut liiankin läheltä huumeongelmaisen arkeen . Tunnistit kuitenkin "hieman" pieleen. Jollei aihe, josta kirjoitat, olisi niin vakava, tämä saattaisi jopa naurattaa.
        ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sut tunnistetaan. Sulla on huumeongelma. Ite oot valintas tehny. Kohtalo ei elämääs ankeuttanu vaan sinä itse valinnoilla mitä elämässäs tehny

        Syy ei psyykelääkkeiden ei psykiatrien, eikä edes oppilaitosten vaan sinun itsesi

        Tämä on outo palsta kun porukat kommentoi mitä sattuu kenelle sattuu. Tavallaan terapeuttinen kuitenkin.
        Nyt töihin, kivaa päivää!

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on outo palsta kun porukat kommentoi mitä sattuu kenelle sattuu. Tavallaan terapeuttinen kuitenkin.
        Nyt töihin, kivaa päivää!

        ap

        Onkos ikkunoidulla vangilla kovinkin ankeutettu olo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sut tunnistetaan. Sulla on huumeongelma. Ite oot valintas tehny. Kohtalo ei elämääs ankeuttanu vaan sinä itse valinnoilla mitä elämässäs tehny

        Syy ei psyykelääkkeiden ei psykiatrien, eikä edes oppilaitosten vaan sinun itsesi

        Veteletkö sinä täällä johtopäätöksiä siitä, kuka täällä kirjoittelee oppilaitoksesi nimissä? Onko käynyt mielessä, että pilaat koko työyhteisösi maineen? Siis SINÄ levittämällä perättömiä väitteitä näillä varsin epäonnistuneilla metsästysretkilläsi. T3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veteletkö sinä täällä johtopäätöksiä siitä, kuka täällä kirjoittelee oppilaitoksesi nimissä? Onko käynyt mielessä, että pilaat koko työyhteisösi maineen? Siis SINÄ levittämällä perättömiä väitteitä näillä varsin epäonnistuneilla metsästysretkilläsi. T3

        Millainen infantiili on tietävinään toisten päihdehistorian, tavan kirjoittaa tai varsinkaan toisen agendan, johon ei ole muuta näkökulmaa kuin saada kaikki näyttämään mahdollisimman dystooppiselta... varsinainen dosentti... huh huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sut tunnistetaan. Sulla on huumeongelma. Ite oot valintas tehny. Kohtalo ei elämääs ankeuttanu vaan sinä itse valinnoilla mitä elämässäs tehny

        Syy ei psyykelääkkeiden ei psykiatrien, eikä edes oppilaitosten vaan sinun itsesi

        Järkyttävää manipulointia ja ohjailua ihan kylmänviileästi ja pokalla mututuntumalla. Itse kukin voi joutua vastaamaan väitteistään yksilötasolla tai kollektiivisesti. Lakeja kannattaa lukea.


    • Anonyymi

      Jos on niin, universumi kouluttaa minusta yksineläjää. Aina on saanut pettyä. 🙄

    • Anonyymi

      Tuurilla ne laivat seilaa. No ihmiset ainaki ja opiskellulla. Josza kaikki ei ole yhtä päteviä. Ja sitten rikkaat vanhemmat tai perintö.

    • Anonyymi

      Kyllä, uskon juuri näin. Kiitos ajatuksistasi.

      • Anonyymi

        Kun ottaa ekat tötsyt 15 v nulikkana ja alkaa hinkkaan nistejä, huomaa jossain vaihees et elämä on kuralla. Ei siinä kohtalolla ole mitään tekemistä

        Ite se on valinnut seksiä hakee nistiltä ja alottaa huumeiden käytön ja mennä siihen maailmaan rikoksiin, harhoihin ja väkivaltaan yhä syvemmälle

        Valinnu on myös et katkolle ei halua, huumeet ja seksi on rakkaus sekä renttu ukot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ottaa ekat tötsyt 15 v nulikkana ja alkaa hinkkaan nistejä, huomaa jossain vaihees et elämä on kuralla. Ei siinä kohtalolla ole mitään tekemistä

        Ite se on valinnut seksiä hakee nistiltä ja alottaa huumeiden käytön ja mennä siihen maailmaan rikoksiin, harhoihin ja väkivaltaan yhä syvemmälle

        Valinnu on myös et katkolle ei halua, huumeet ja seksi on rakkaus sekä renttu ukot

        Ootko sä mulle väärä vai oikee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko sä mulle väärä vai oikee ?

        Mä oon se fiksu joka ei huumeita käyttään koskaan alkanu vaan kävi koulut ja meni töihin.

        Fiksut ei elätä itseään tekemällä lapsia nisteille, ruokkimalla itsensä ja lapsensa elareilla ja toimeentulotuella ja savutellen tötsyjä pitkin päivää henkosia kakroilleenkin ja kakroiden kavereille tarjoillen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko sä mulle väärä vai oikee ?

        Ja pikkurikoksia näpistyksiä ja muuta duunaille merkkikuteita päälleen halutessaan


    • Anonyymi

      Herkät näppäimet on sormin kosketeltavissa, huolimatta menneen ja tulevaisuuden peloista. Alfrednorqwist on hyvää kahvia

      • Anonyymi

        Niin on
        ap.


    • Anonyymi

      Ihan totta kirjoitat ja ihana kun et pahastu noista hassuista väli kommenteista, kaikenlaista ihmiskirjoa tänne mahtuukin ;)
      Minä ainakin uskon että Taivaan Isä, jos Häneen uskoo, varjelee ja johdattelee.. vaikeuksienkin kautta. Ja kyllä elämällä ja sen antamilla ihmisillä jokin tarkoitus on. Eikä kannata välittää sellaisista jotka muuta väittävät.. ehkä heidän sisinpänsä on kuin tyhjä ja kylmä talo vailla valoa.
      Itselläni on ollut semi vaikeaa elämässä ja vääränlaisia ihmisiä kohdannut paljonkin mutta silti kärsimysten keskellä kyyneleet silmissä olen kiittänyt. Kiittänyt että olen selvinnyt ja oppinut ja ymmärtänyt mitä en ainakaan elämältä halua. Matka jatkuu yhä edelleen kohti kirkkautta.. eikä tässä elämässä täydelliseksi tulekkaan.
      Rakkautta päivääsi✨💛✨
      T. Nainen 32v.

      • Anonyymi

        Aapee vastaa jo
        Itselleen jotta saa kiitokset 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aapee vastaa jo
        Itselleen jotta saa kiitokset 🤣🤣🤣🤣

        Eräs huolestuttava piirre joka on huomattavissa palstaa lukiessa. Ihmiset eivät yritäkään myötäelää tai antaa asioiden ja aloitusten olla. He vääntävät asiat joksikin mitä ei ole. Onko se pakko?

        Osa todellakin ankeuttaa kanssaihmisten arjen vääristelemällä aloittajien ja kaikkien muidenkin lukijoiden päivän. (Täysin sivusta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs huolestuttava piirre joka on huomattavissa palstaa lukiessa. Ihmiset eivät yritäkään myötäelää tai antaa asioiden ja aloitusten olla. He vääntävät asiat joksikin mitä ei ole. Onko se pakko?

        Osa todellakin ankeuttaa kanssaihmisten arjen vääristelemällä aloittajien ja kaikkien muidenkin lukijoiden päivän. (Täysin sivusta)

        Kyllä. Purkavat pahaa oloaan oudolla tavalla. Olen itse vuosien netissäroikkumisen ansiosta näille aika immuuni.
        Avauksen tarkoitus oli vaan ihan ystävällisesti toivottaa hyvää huomenta kaikille yleisesti ja eräälle tietylle miehelle aivan erityisesti.
        Semmoiselle, joka saa minut tuntemaan olevani taas 25 vee. Mitä siis en tosiaankaan oikeasti ole, minkä varmaan vähänkään tarkkaavaisempi lukija nopsaan huomaa :D

        Peace & Love
        ap.


    • Anonyymi

      En usko.

      Tarkoitus on ihmisen keksimä käsite, josta universumi ei piittaa tuon taivaallista.

      • Anonyymi

        On jotain muutakin, kuin vaan ihmisten havaitsema universumi.


    • Anonyymi

      Universumi kuulee kaiken. Elämässä on monenlaisia sattumuksia.

      Jumala on olemassa, vaikka sinä et Häneen uskoisikaan tai epäilisit, siitä huolimatta Hän vain on. Tämä on lohdullista.

    • Anonyymi

      Voi olla mutta ei minusta vahvempaa ole tullut ehkä he itse niin ajattelivat.

    • Anonyymi

      Tietysti kaikella on tarkoituksensa

    • Anonyymi

      Jokaisella asialla on todella tarkoitus. Opettaa, menetkö oikeaan vai väärään suuntaan. Jos vain kuuntelee itseään.

      Vaikka valinnoillaan voi luoda suuntaa tietoisesti, tuo elämä eteen asioita, joita emme voi välttää. Ne kohdatessaan oppii itsestään uutta. Pidinkö vai en. Haluanko tätä lisää vai välttelenkö tätä. Elämä kantaa, kun astuu vaan kyytiin. Hieman voimme ohjailla ja väistellä, mutta emme paljon.

    • Anonyymi

      Mun mielestä nuorena joutuu välillä tilanteisiin, joissa pitää itse valita, lähteekö millaisen ystäväporukan mukaan ja siten saa myös ne seuraukset siitä valinnasta.

      Pitää vaihtaa suuntaa, jos on valinnut väärin.

    • Anonyymi

      Kyllä. Joskus elämässä tapahtuu sellaista jonka takia joudut kehittymään ja poistumaan mukavuusalueelta kerta toisensa jälkeen. Ei paskaa ilman hyvääkin. Mä esimerkiksi olen sitä mieltä, että olen joutunut kehittämään itseäni älyllisesti niin paljon etten edes villeimmissä kuvitelmissa osannut unelmoida pitäväni itseäni koskaan näin älykkäänä. Älykäs lähtökohtaan nähden, muihin en vertaile. Patalaiskana pelkäävänä paskana potentiaali olisi mennyt kokonaan hukkaan ilman haasteita. Uskon nykyään itseeni ihan eri tavalla kuin ennen, ja kun muutamat palaset osuvat paikalleen sekä ympäristö on oikea niin uskon, että oikealla asenteella löydän erilaisia mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja menestyä elämässä omilla ominaisuuksillani.

    • Anonyymi

      Ehkä kaikella kokemallani paskalla on jokin tarkoitus, kun vaan tietäis mikä. Masennus on pahentunut ja itsetunto lopullisesti romahtanut parin viime vuoden aikana tapahtuneiden juttujen takia. Taas pitäis aloittaa nollapisteestä, löytää joku suunta mihin tämänhetkisestä umpikujasta suunnistaisi vaihtoehtojen ollessa nollaluokkaa. Tiedän olevani muita huonompi, rumempi, vastenmielisempi ja tämä kuva itsestäni vahvistui entisestään parin viime vuoden ajalta. Eli jee, näillä fiiliksillä pitäis jatkaa elämässä eteenpäin. Pitää vaan nostaa ja vahvistaa suojamuureja ympäriltäni ett olisin vahvempi, kovempi, kylmempi kuin ikinä ennen. Pitäis oppia antamaan samalla mitalla takas, miks mun pitäis varoa loukkaamasta muita, kun kukaan ei ole muakaan varonut loukkaamasta😡😡. Ehkä olin entisessä, aiemmassa elämässä tosi paska ihminen ja siks on tässä elämässä tullut kaikkea paskaa kohdille, mitään hyvää ei ole kyllä sattunut. Ehkä sitten seuraavassa elämässä mullakin on kaikki paremmin, kelpaan muille ja hyviä asioita ja ihmisiä tulee munkin elämään. Sitä odotellessa. Sitähän sanotaan ett mikä ei tapa niin vahvistaa.

    • Anonyymi

      Jokainen hetki on merkityksellinen. Vasta sitten tämän alkaa tajuamaan ihan todella kun alkaa nähdä maailman Jeesuksen/Jumalan silmin. On melkein kuin istuisin Jumalan valtaistuimen juurella ajattomuudessa kuulemassa Hänen suunnitelmiaan. Hän puhuu ja maailmassa tapahtuu. Synti ei koskaan ole Jumalan tahdosta. Ihmisen "vapaatahto" on synti. Se on orjuutta synnille. Ihminen kulkee himon, vihan ja ahneuden mukana jos ei kulje Jeesuksen kanssa. Huolimatta siitä kuinka paljon ihminen tekee syntiä, maailmassa tapahtuu silti Jumalan tahto. Uskovan kuuluu vastustaa perkelettä. Kun himo pyrkii sydämeen se tulee ajaa pois, sanoa sille:"Poistu Jeesuksen nimessä". Toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe