Monet kysyvät, onko räppi musiikkia. Erityisesti sellainen räppi, jota ei ole autotunetettu, tai jossa ei välillä räpätä laulaen.
Koska kaikki eivät miellä räppiä musiikiksi, näin ollen ajatellaan, että sitä saa sitten kuunnella. Sittenkin, vaikka taustalla on hyvinkin rytmikäs tausta. Moni uskovainen kuuntelee myös Jazzia, koska rummuista huolimatta he eivät koe sitä rytmikkääksi.
Jazzihan on rytmikästä, mutta se rytmi on paljon monimutkaisempaa, mitä perus populaarimusiikin monotoninen jumputus.
Edelleenkin on perheitä, joissa räppi on ihan sopivaa, paitsi tietysti sellaiset räpit, joissa kiroillaan. Osa toki kuuntelee sellaistakin, joka kyllä ihmetyttää minua suuresti. Eräässäkin perheessä todettiin, että räppi on enemmänkin runonlausuntaa ja runojahan ei ole koskaan saarnattu synniksi. Sitten on niitä perheitä, joissa runoihinkin suhtaudutaan varauksella. Jos runonlausunta on liian rytmistä, tai sisältää liian vetoavia riimejä, ollaan vaarallisilla vesillä. Siksi runoudessa olisi hyvä välttää liiallisia riimejä tai jättää ne jopa kokonaan pois.
Joidenkin uskovaisten mielestä vain tietyn tyyliset runot ovat sopivia. Niitä ovat mm. kalevalaiseen runomittaan asetetut runot, tai sitten nykyrunot ilman riimejä. Kaikki muu riimirunoilu on vaarallista ja viemässä kohti maailmallista musiikkia.
Millainen suhde teillä oli räppiin? Entä runolausuntaan?
Suhde räppiin vaihtelee uskovaisissa kodeissa.
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651453Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110900- 58751
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47744- 57720
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39697Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71671Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41657Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650