Tilanteeni on seuraava: minullla on työpaikka n. 100km päässä asuinpaikastani, täällä minulla on omistusasunto ja kirjani pidän siinä. Vuorotyön takia sain työpaikkakunnaltani hankittua edullisen soluhuoneen, jota käytän lähinnä hankalien työvuorojen (ilta-aamut ja yövuoroputket) välissä nukkumiseen. Muuten kuljen töihin kotipaikkakunnaltani, vaikka periaatteessa soluhuone sopisi vakituiseksikin asunnoksi. Työasuntovähennystä en sinkkuna saa, mutta miten verottaja mahtaa suhtautua matkakulujen ilmoittamiseen? Voinko ilmoittaa työmatkat kotipaikaltani töihin todellisen toteuman mukaan, vai "pitäisikö" minun verottajan mielestä asua vakituisesti työpaikkakuntani soluhuoneessa? Onko verottajalla ylipäänsä mahdollisuutta selvittää, että minulla on toinen asunto vuokrattuna työpaikkakunnaltani, kun en ole muuttoilmoitusta sinne tehnyt?
Kaksi asuntoa ja matkakulut
Anonyymi
1
137
Vastaukset
- Anonyymi
missä olet kirjoilla virallisesti asut siellä virallisesti sehän ei kuulu kellekkään missä nukut milloinki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082366
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809