Tilanteeni on seuraava: minullla on työpaikka n. 100km päässä asuinpaikastani, täällä minulla on omistusasunto ja kirjani pidän siinä. Vuorotyön takia sain työpaikkakunnaltani hankittua edullisen soluhuoneen, jota käytän lähinnä hankalien työvuorojen (ilta-aamut ja yövuoroputket) välissä nukkumiseen. Muuten kuljen töihin kotipaikkakunnaltani, vaikka periaatteessa soluhuone sopisi vakituiseksikin asunnoksi. Työasuntovähennystä en sinkkuna saa, mutta miten verottaja mahtaa suhtautua matkakulujen ilmoittamiseen? Voinko ilmoittaa työmatkat kotipaikaltani töihin todellisen toteuman mukaan, vai "pitäisikö" minun verottajan mielestä asua vakituisesti työpaikkakuntani soluhuoneessa? Onko verottajalla ylipäänsä mahdollisuutta selvittää, että minulla on toinen asunto vuokrattuna työpaikkakunnaltani, kun en ole muuttoilmoitusta sinne tehnyt?
Kaksi asuntoa ja matkakulut
Anonyymi
1
150
Vastaukset
- Anonyymi
missä olet kirjoilla virallisesti asut siellä virallisesti sehän ei kuulu kellekkään missä nukut milloinki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512