VL uskovaisen tunnistaa.

Anonyymi

Tässä nyt olen pannut merkille että VL uskovaisen yleis tietämys on aivan surkea. Ovat pihalla kuin lumi ukot asiasta kuin asiasta.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No et sinä ainakaan osaa kirjoittaa oikein.

    • Ainakin Raamatun tuntemuksessa. On sääntö että vellu sanoo liki ensi lauseekseen "en tunne Raamattua" ja monesti toisessa tai kolmanessa lauseessa hän sanoo "Raamatussa sanotaan niin tahi näin".

      • Anonyymi

        Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten sanoo sananlasku.


    • Anonyymi

      Monet VL uskovat jotka eivät ole nähneet muuta kuin sen oman joukon ja tavat niin ovat kyllä ulkona monista asioista versus muu joukko.

      • Anonyymi

        Luulo ei ole tiedon väärti.


    • Anonyymi

      NYT kyllä kannattaa kuunnella puhujien kokouksen alustus SRK:n sivuilta, on youtube lähetys ollut klo 18.sta, 9.1. voi kuunnella alusta loppuun, siitä sitten tietää mihin me uskomme !!
      Täällähän ei kannata kenenkään "kiistellä" teidän viisaiden kanssa !!!

    • Anonyymi

      Miten joku voi olla noin "pihalla" (kuin lumiukko?), ettei osaa edes yhdyssanoja??

      "Lumiukot" ja "yleistietämys" pitää kirjoittaa yhteen. Lisäksi "vl" kirjoitetaan pienillä kirjaimilla ja "vl-uskovaisen" kirjoitetaan väliviivalla yhteen.

      Lisäksi pilkkuvirhe, jonka korjaan tähän:
      "Tässä nyt olen pannut merkille, että VL uskovaisen yleistietämys on aivan surkea."

      Niin kenellä onkaan puutetta yleistietämyksestä?

      Epäuskoiset tunnistaa huumeiden käytöstä ynnä muusta häpeällisestä.

      • Vellu kirjoitetaan isolla, eikö niin?


      • Jos joku on epäuskoinen niin se on Vellu, hän kun ei usko Jeesukseen, vaan ihmisen antamaan valheelliseen synninpäästöön.

        Kol. 1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,


      • vl-omavanhurskas, menikö oikein yhtyssana? :-)


      • Teitä suomenkielen ammattilaisia minä ihmettelenkin erityisesti kun nämä subjekti -objektijuttujen lainalaisuudet eivät häiritse teitä " uskomassa" asiassa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellu kirjoitetaan isolla, eikö niin?

        Isolla kirjoitetaan DEMONIPESÄ.


      • Anonyymi

        ”Epäuskoiset tunnistaa huumeiden käytöstä ynnä muusta häpeällisestä”

        Kyllä suurin osa tavallisista ihmisistä on ihan kunnollista joukkoa. Se on vain lestadiolaisten omaa opetusta pilkata muita. Silloin kun kuuluin vielä siihen joukkoon oman perheen mukana, en koskaan voinut sietää sitä toisten pilkkaamista. Nyt voisin itse kyllä yleistää, että enpä ole vielä kohdannut niin huonosti käyttäytyviä naapureita, kuin vanhoillislestadiolaiset. Meille ainakin sattunut todella törkeästi käyttäytyviä lestadiolaisnaapureita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isolla kirjoitetaan DEMONIPESÄ.

        Vaikka luulin nähneeni ja kokeneeni vl-hulluuden koko skaalan niin erehdyin. Noin suurta Raamatun totuuden herjausta olisin odottanut vain pahimmilta ateisteilta.

        Olet luultavasti se Karoliina saksin linge harhainen vihanaikatyttö.

        Olen surullinen puolestasi, en vihainen.


    • Anonyymi

      En sanoisi että ovat sen tyhmempiä mutta erittäin mustavalkoisia

    • Anonyymi

      Onko sillä väliä, näillä palstoilla, että on pilkut ja pisteet kohdillaan, kun vain muuten on "järissään" !? (= järki tallella )
      Yritettäisiinkö edes vähentää "nokittelua" täällä, se ei vie asioita eteenpäin ollenkaan !

      • Juuri näin, asia on tärkeintä, pilkun viilaajat tykätkööt mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Ovat ko velut aina oikiasa?Osaavatko ola aina oikeiaakirjuitustakin? Lukia raamatua?

      • Anonyymi

        Niinpä niin puhelimessa ei on jokin softa joka heittelee yhdyssanoista erillissanoiksi . Lisäksi jos joku kirjoittaa Paavolan murteella niin silloin siellä lukee että lukia raamattua. Pisteet ja pilkut on aivan turhia kun keskustellaan Jumalan valtakunnan keskeisistä asioista.


    • Anonyymi

      Haista vittu. Ei päde kaikissa asioissa. Ettehän tekään tiiä paljo vittuakaan meikäläisten lauluista. Ku lauloin "Taivaassa minulla on sinut", ni eiköhän joku uskoton heti sanonu, että itekkö laulun keksit. Vitun tietämättömät uskottomat! Kantsis käydä seuroissa, ni tietäis nää laulut itekin. Kristuksen kirkkolaki, Jeesuksen teot ja kultaisen kynttilänjalan vertauski ovat uskottomille täysin tuntemattomia käsitteitä. Sivistymättömiä ovat nuo uskottomat, ku eivät elämän tärkeimpiä juttuja tiedä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe