Radio auki koko vuorokauden,

Parhaat ohjelmat tulevat yöllä?
Kanavalintaakin löytyy?

No tietenkin ymmärrän toisintoja.
Rekkakuskit he jotka kuljettavat meille ruokaa sinne K auppaan, emme tiedä,kuinka pitkän matkan se teuraseläin on kulkenut,kun se on päätynyt sinne lihatiskille.
Hevoset itkevät ainakin,he tietävät,että henki lähtee,kun makkaraksi joutuvat
Hyvää ruokahalua

22

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaada itsellesi vaan!

      • Ei ole liemiruokaa menossa.
        Kuinka monta kertaa olet ollut siantapossa mukana?
        Kuinka monta kertaa olet ollut sekoittamassa
        lemmikki eläimesi verta tappo tapahtumassa.?
        Siitä lähdetään,että saunaan jäi valot!


    • Nyt tulee Uudenkaupungin tehtaalta ohjelmaa.
      Valmet se oli aikoinaan,nyt en tiedä.
      Valmetilta tulee nyt suoraa infoa

      • Nyt hän joka informoi meitä on luovuus.
        Aivan mieletön asiaan perehtynyt henkilö.
        Kuunnelkaa hänen mielipiteensä


    • Anonyymi

      Kuntelen paljon radiota valikoiden yle areenan kautta itselleni sopivaan aikaan, kiitos yle.

      • Todella.
        Meillä on todella valikoiikioma vaihtaa kanavaa.
        Ja kiitos sinalle hereillä oleva


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Todella.
        Meillä on todella valikoiikioma vaihtaa kanavaa.
        Ja kiitos sinalle hereillä oleva

        Nämä on niitä aamupäivän hiljaisia vissiin, niitä yökyöpeleitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on niitä aamupäivän hiljaisia vissiin, niitä yökyöpeleitä.

        Minä teen aloituksia, en ole riippuvainen oli ilta tai aamupäivä.
        Jos kirjoitan aamusta tai aamu-yöstä en tiettävästi riko sääntöjä?
        Jos rikon sääntöjä niin ylläpito on oikea osoite.

        Yökyöpeli!
        Murresanastomme rikkauksia.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Minä teen aloituksia, en ole riippuvainen oli ilta tai aamupäivä.
        Jos kirjoitan aamusta tai aamu-yöstä en tiettävästi riko sääntöjä?
        Jos rikon sääntöjä niin ylläpito on oikea osoite.

        Yökyöpeli!
        Murresanastomme rikkauksia.

        Se nyt aina kehuu siantapoilla ja oletko sitä tai tätä? Mitä erinomaisia suorituksia ne nyt olisi, heh heh, joka päivä niitä tehdään ympäri maata!

        Ei sulla saunan valot ole jäänyt päälle siellä mökilläsi, taitaa olla niitä Valmettilaisten anekdootteja, mutta pimeä sauna kynttilävalossa vasta on
        tunnelmallinen!

        Pihlajakoskella ei ollut mummolassa sähköäkään 40-50 luvullam jolloin itse muista savusaunan Pihjajaveden rannalla, papan venevajan vieressää.

        Savusaunan tuoksu on jäänyt mieleeni lempeänä, samoin pehmeät löylyn usvat.

        Tuo kyöpeli sana näkyy olevan kummitus, haamu, saksastako lie,..meillä se vaan kuvaa yövalvojia, virkeitä ja hääriviä😃)) Vetelee tietysti nyt sikeitä kuin pieni porsas Ritukin, kissa kerällä jalkopäässä!


    • Nyt aletaankin sinisiru laskeskelemaan, kuinka usein me on oltu siantapossa ja verta laskettu kulhoon, jota täytyi vispata, että se ei hyydy. Siihen sitten ruisjauhoja ja suolaa. Kyllä se uunissa sitten paistettiin eri lisukkeilla, joita en muista. Lukuisten vasikoiden ja lampaiden teurastusta olen seurannut, kuten myös hirvien. Koirat hudattiin metsään, ...sentään.

      Itse en ole sikaa tappanut, enkä muitakaan isoja eläimiä, koska sen teki ammattilaiset, mutta 7 kanaa olen kassaralla listinyt, mutta kun se seitsemäs lähti lentoo päättömänä, niin siihen lopetin.D

      Valoa ei ollut minunkaan lapsuuskodissani sähkön muodossa, kunnes joskus 60- luvun lopulla. Karpiidi oli aluksi ja sitten tuli nämä Hazakit. Tosin oli isälläni joku viritys aggregaatilla, jolloin syttyi sähkövalot, mutta tuli ilmeisesti liian kalliiksi.

      Kukapa ei olisi meidänikäisistä maatalossa (saunassa) syntyneistä kokenut tuollaisia asioita ja vaikka omat lapseni ovat syntyneet Hesassa, niin hekin ovat tuon ainakin nähneet.

      Mumminsa opetti heidät jopa lypsämään ja etenkin se karjalanpiirakoiden teko olikin heillä teineinä bravuuri, kun täytyi saada rahaa, niin siitävain piirkan paistoon ja torille myymään.

      Eivät enää tee ja ilmeisesti ovat jo unohtaneet taidon. Kaupasta kelpaa piirakat, joissa riisit ovat raakoja ja kuori usein muistutta pullataikinaa.

      • Onhan ne olleet monet teuraskerrat, ja sisälsi nautaa, lammasta, sikaa, ja siipikarjaa,..Olihan se teuraspäivä melko työläs, samalla kun osallistumisen jälkeen oli muonitettava teurastaja ja oma väki.

        Tuo verilettujen alku oli Kristiina ihan oikein sinulla, kuullotettua sipulia, ja mausteita vielä, niin jo voissa paistettuna syntyi rapeita veriohukaisia.
        Tein palttuakin joskus, helpommalla pääsi uuniin pellillisen kun työnsi silavanokareita seassa.

        Lampaanreidet vietiin palvattavaksi Keravan rajoilla oli savustamo niihin aikoihin, tekivät myös medwurstiä sika naudasta.

        Karjalanpiirakat ei kuulunut osaamisiini, ei H:sassa rouva äitini itse valmistanut kuin ruuan ja pullaa kyllä leipoi, muut tillbehörit osti valmiina :D

        Joku kukkuu kyöpelinä ens'yönä taas, kun ei kuleta ketjuaan ei 😋
        Eipä silti, siitä on elakelaisella hyvä, kun voi tehdä just miten lystää nukkumisensa kanssa, niin teen muuten minäkin.

        Tuppaan vaan olemaan illan torkku ja aamuvirkku,..


      • sinisiru kirjoitti:

        Onhan ne olleet monet teuraskerrat, ja sisälsi nautaa, lammasta, sikaa, ja siipikarjaa,..Olihan se teuraspäivä melko työläs, samalla kun osallistumisen jälkeen oli muonitettava teurastaja ja oma väki.

        Tuo verilettujen alku oli Kristiina ihan oikein sinulla, kuullotettua sipulia, ja mausteita vielä, niin jo voissa paistettuna syntyi rapeita veriohukaisia.
        Tein palttuakin joskus, helpommalla pääsi uuniin pellillisen kun työnsi silavanokareita seassa.

        Lampaanreidet vietiin palvattavaksi Keravan rajoilla oli savustamo niihin aikoihin, tekivät myös medwurstiä sika naudasta.

        Karjalanpiirakat ei kuulunut osaamisiini, ei H:sassa rouva äitini itse valmistanut kuin ruuan ja pullaa kyllä leipoi, muut tillbehörit osti valmiina :D

        Joku kukkuu kyöpelinä ens'yönä taas, kun ei kuleta ketjuaan ei 😋
        Eipä silti, siitä on elakelaisella hyvä, kun voi tehdä just miten lystää nukkumisensa kanssa, niin teen muuten minäkin.

        Tuppaan vaan olemaan illan torkku ja aamuvirkku,..

        Minusta on tullut aamun virkku ja illan torkku, koska yleensä suljen tietsikkani näihin aikoihin ja paneudun kirjoihini.

        Sitten laitan radiosta päälle (noin klo 19)Puhe-radion, jota kuuntelen hiljaisella naapureita kunnioittaen, koska se saa unen tulemaan.

        Nyt olen jo oppinut seuraamaan(kuuntelemaan) jääkiekko otteluja, joita tulee iltaisin, mutta on myös mukava kuunella noita vanhojen toistoja jostain 60-80- luvulta, jotka ovat minulta unohduksissa.

        Minä ihannoin sinua sinisirkku , koska olet oppinut kaikkea, jopa sieltä "kantapään" kautta, mutta hyvin olet pärjännyt, tekemätä siitä niin suurta numeroa.

        Itse en paljon kirjoittele, koska minut on nimetty pahimmaksi stalkkajaksi, mutta olen huomannut, että on niitä toisiakin, joiden vuoksi jopa poistoja tulee.

        Tähän aloitukseen rohkenin kirjoitta vain sinisirkun viestin tiimoilta.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Minusta on tullut aamun virkku ja illan torkku, koska yleensä suljen tietsikkani näihin aikoihin ja paneudun kirjoihini.

        Sitten laitan radiosta päälle (noin klo 19)Puhe-radion, jota kuuntelen hiljaisella naapureita kunnioittaen, koska se saa unen tulemaan.

        Nyt olen jo oppinut seuraamaan(kuuntelemaan) jääkiekko otteluja, joita tulee iltaisin, mutta on myös mukava kuunella noita vanhojen toistoja jostain 60-80- luvulta, jotka ovat minulta unohduksissa.

        Minä ihannoin sinua sinisirkku , koska olet oppinut kaikkea, jopa sieltä "kantapään" kautta, mutta hyvin olet pärjännyt, tekemätä siitä niin suurta numeroa.

        Itse en paljon kirjoittele, koska minut on nimetty pahimmaksi stalkkajaksi, mutta olen huomannut, että on niitä toisiakin, joiden vuoksi jopa poistoja tulee.

        Tähän aloitukseen rohkenin kirjoitta vain sinisirkun viestin tiimoilta.

        Voi sun kanssas Kristiina,
        en yleensä kallista korvaani,
        ottamalla tosissaani mitään panetteluja!

        Tietäähän meistä jokainen itse parhaiten omatkin sanomisensa, saa minusta sanoa rehellisen mielipiteensä asioista, asettua poikkiteloin ollessaan eri mieltä tavoista, eihän kukaan suostu väärään suuntaan vietäväksi 😋))

        Laitetaanhan minunkin suuhuni sanoja

        *pohatan kanssa aviossa* jota

        en ikinä ole sanonut, enkä edes kokenut!

        Ihmisten muisti sekoilee, kuka lehdistä lukee ja tekee johtopäätöksiään, ei niistä kannata itseensä ottaa. 🐬

        Nyt illan uutisiin!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Voi sun kanssas Kristiina,
        en yleensä kallista korvaani,
        ottamalla tosissaani mitään panetteluja!

        Tietäähän meistä jokainen itse parhaiten omatkin sanomisensa, saa minusta sanoa rehellisen mielipiteensä asioista, asettua poikkiteloin ollessaan eri mieltä tavoista, eihän kukaan suostu väärään suuntaan vietäväksi 😋))

        Laitetaanhan minunkin suuhuni sanoja

        *pohatan kanssa aviossa* jota

        en ikinä ole sanonut, enkä edes kokenut!

        Ihmisten muisti sekoilee, kuka lehdistä lukee ja tekee johtopäätöksiään, ei niistä kannata itseensä ottaa. 🐬

        Nyt illan uutisiin!

        Pajusen palvaamo Keravan ja Hyrylän puolvälissä oli voimissaan vielä 20 v sitten, kun asustelin sielläpäin.
        Oli oikein myymälä siinä yhteydessä, hyvät olivat tuotteet.


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Voi sun kanssas Kristiina,
        en yleensä kallista korvaani,
        ottamalla tosissaani mitään panetteluja!

        Tietäähän meistä jokainen itse parhaiten omatkin sanomisensa, saa minusta sanoa rehellisen mielipiteensä asioista, asettua poikkiteloin ollessaan eri mieltä tavoista, eihän kukaan suostu väärään suuntaan vietäväksi 😋))

        Laitetaanhan minunkin suuhuni sanoja

        *pohatan kanssa aviossa* jota

        en ikinä ole sanonut, enkä edes kokenut!

        Ihmisten muisti sekoilee, kuka lehdistä lukee ja tekee johtopäätöksiään, ei niistä kannata itseensä ottaa. 🐬

        Nyt illan uutisiin!

        Sinä ss olet niitä avioliittojasi niin paljon tilittänyt, että muistatko itsekkään mitä olet kertonut? Noita elukoitten teurastuksia ja muita pikkutilan töitä ainakin selostanut ja toisaalta olet kertonut yhden miehesi olleen tehtailija. Ehkä se pohatta ajatus tulee sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pajusen palvaamo Keravan ja Hyrylän puolvälissä oli voimissaan vielä 20 v sitten, kun asustelin sielläpäin.
        Oli oikein myymälä siinä yhteydessä, hyvät olivat tuotteet.

        Järviradiosta tulee mukavaa, vanhaa suomalaista tanssimusiikkia; Virta, Metrotytöt, Theel, Brita Koivunen ja suklaasydän soi, ja sai.vanhat muistot.pintaa, kun oli nuori ja nätti, että oli vientiä, kyllä olis ollut ottajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ss olet niitä avioliittojasi niin paljon tilittänyt, että muistatko itsekkään mitä olet kertonut? Noita elukoitten teurastuksia ja muita pikkutilan töitä ainakin selostanut ja toisaalta olet kertonut yhden miehesi olleen tehtailija. Ehkä se pohatta ajatus tulee sieltä.

        Pitäähän se paikkansa. Firma oli liikevaihdoltaan kolmanneksi suurin muovialan yritys suomessa, mutta miten kuvittelet siitä pohattoja syntyvän?
        Voi ei, kun tuotantotilat rakennetaan ja laajennetaankin , ennen 90 lamaa, hyvä kun selviää ehjin nahoin 😁
        Samaan aikaan kasvatimme farmilla elukoita, yritteliäitä olimme kyllä, ja ruokahan oli enimmäkseen omasta takaa.

        Silloinen miehenihän menehtyi sairauteen, omnneksi lapset oli jo omissa kodeissaan silloin.

        Kerran vielä kerron menneeni avioon maanviljelijän kanssa, josta erisin 16 vuoden jälkeen.

        Viimeinen a.liittoni oli kuvataidearvostelijan ja verovirkailijan kanssa 14 v, taide kun ei yksinään elätä!

        Nyt on normaalin turvattua elämäni, mutta *pohatat* voitte heittää yli laidan ! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän se paikkansa. Firma oli liikevaihdoltaan kolmanneksi suurin muovialan yritys suomessa, mutta miten kuvittelet siitä pohattoja syntyvän?
        Voi ei, kun tuotantotilat rakennetaan ja laajennetaankin , ennen 90 lamaa, hyvä kun selviää ehjin nahoin 😁
        Samaan aikaan kasvatimme farmilla elukoita, yritteliäitä olimme kyllä, ja ruokahan oli enimmäkseen omasta takaa.

        Silloinen miehenihän menehtyi sairauteen, omnneksi lapset oli jo omissa kodeissaan silloin.

        Kerran vielä kerron menneeni avioon maanviljelijän kanssa, josta erisin 16 vuoden jälkeen.

        Viimeinen a.liittoni oli kuvataidearvostelijan ja verovirkailijan kanssa 14 v, taide kun ei yksinään elätä!

        Nyt on normaalin turvattua elämäni, mutta *pohatat* voitte heittää yli laidan ! 🤣

        Kenet heistä nostat korkeimmalle korokkeelle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenet heistä nostat korkeimmalle korokkeelle?

        Saitkos tietää ?


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Voi sun kanssas Kristiina,
        en yleensä kallista korvaani,
        ottamalla tosissaani mitään panetteluja!

        Tietäähän meistä jokainen itse parhaiten omatkin sanomisensa, saa minusta sanoa rehellisen mielipiteensä asioista, asettua poikkiteloin ollessaan eri mieltä tavoista, eihän kukaan suostu väärään suuntaan vietäväksi 😋))

        Laitetaanhan minunkin suuhuni sanoja

        *pohatan kanssa aviossa* jota

        en ikinä ole sanonut, enkä edes kokenut!

        Ihmisten muisti sekoilee, kuka lehdistä lukee ja tekee johtopäätöksiään, ei niistä kannata itseensä ottaa. 🐬

        Nyt illan uutisiin!

        Itse taisit kehua olleesi naimisissa pohatan, VVM:n virkamiehen ja taitelijan kanssa
        ja maatilan emäntänä. Etkö olekaan ollut ? Minulla ei ole kristallipalloa.
        En voisi tietää, jos et olisi kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän se paikkansa. Firma oli liikevaihdoltaan kolmanneksi suurin muovialan yritys suomessa, mutta miten kuvittelet siitä pohattoja syntyvän?
        Voi ei, kun tuotantotilat rakennetaan ja laajennetaankin , ennen 90 lamaa, hyvä kun selviää ehjin nahoin 😁
        Samaan aikaan kasvatimme farmilla elukoita, yritteliäitä olimme kyllä, ja ruokahan oli enimmäkseen omasta takaa.

        Silloinen miehenihän menehtyi sairauteen, omnneksi lapset oli jo omissa kodeissaan silloin.

        Kerran vielä kerron menneeni avioon maanviljelijän kanssa, josta erisin 16 vuoden jälkeen.

        Viimeinen a.liittoni oli kuvataidearvostelijan ja verovirkailijan kanssa 14 v, taide kun ei yksinään elätä!

        Nyt on normaalin turvattua elämäni, mutta *pohatat* voitte heittää yli laidan ! 🤣

        Tehtailija antaa kuvan pohatasta. Sen opimme jo lapsena, Musta Pekan korteissa oli tehtailija Pohatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehtailija antaa kuvan pohatasta. Sen opimme jo lapsena, Musta Pekan korteissa oli tehtailija Pohatta.

        Ei huono, sanoisi Uotisen Jorttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe