Tietoisuus ja rehellisyys

Anonyymi

Opiskelu tiede ja asioiden järkevä rehellinen tutkiskelu vei uskoni Jumalaan .

Onko muita joille on käynyt samoin ?

17

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole. Usko ja tiede ovat eri raiteita elämässä. Tieteen kieltäminen ei kuulu uskontoon. Raamattu ei ole minkään tieteen alan oppikirja, se on hengellinen opas. Opetelkaa lukemaan viisaammin.

      • Anonyymi

        "Raamattu ei ole minkään tieteen alan oppikirja, se on hengellinen opas. "

        Raamattu on hyvin epämääräinen kirja se juuri sai minutkin etsimään selkeyttä muualta raamattu tuntuu nopeasti ja kiireellä tehdyltä jossa on siksi paljon virheitä joita jokainen vois itten tulkita miten tykkää .

        En olisi vielä vuosi sitten uskonut että kirjoitan tänne näin mutta kirjoitan kuitenkin.
        Kiitos (asiallisille) ateisteille selkeistä neuvoista ja krikiitistä uskontoani kohtaan olette saaneet minut ainakin tutustumaan lukuisiin linkkeihinne ja ymmärtämään uskon ja tietämisen eron.

        Tämä kiitos siis vain asiallisesti kirjoittaneille ei pilkkaajille ja räävittömille.


      • Anonyymi

        Toivoisin tämmöisiä kannanottoja teiltä uskovilta, mutta tieteen hyväksyviltä kirjoittelijoilta erityisesti silloin, kun uskontoverinne yrittävät julistaa täällä uskonnollisen puritanismin motivoimaa tiededenialismia tai pseudotiedettä, kuten esim. evoluutiodenialistista nuoren Maan kreationismia. Nimittäin joskus olisi hyvä, että he saisivat tietää, että tälläiset kiistat eivät ole vain "uskovien" ja ateistien välisiä vaan, että itse asiassa he saattavat uskovienkin keskuudessa olla vähemmistö. Mutta tietysti jos haluatte antaa heidän itse ruokkia omaa suurudenhulluutta, niin eipä se asia meille epäuskoville sinänsä kuulu. Näkemykset vaikuttavat kuitenkin valintoihin, ja sillä voi olla seurauksia, jotka koskevat kaikkia. Tämän takia toivoisin uskonnollisesti motivoituneen hulluuden näkyvämpää kritisointia myös uskovilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ei ole minkään tieteen alan oppikirja, se on hengellinen opas. "

        Raamattu on hyvin epämääräinen kirja se juuri sai minutkin etsimään selkeyttä muualta raamattu tuntuu nopeasti ja kiireellä tehdyltä jossa on siksi paljon virheitä joita jokainen vois itten tulkita miten tykkää .

        En olisi vielä vuosi sitten uskonut että kirjoitan tänne näin mutta kirjoitan kuitenkin.
        Kiitos (asiallisille) ateisteille selkeistä neuvoista ja krikiitistä uskontoani kohtaan olette saaneet minut ainakin tutustumaan lukuisiin linkkeihinne ja ymmärtämään uskon ja tietämisen eron.

        Tämä kiitos siis vain asiallisesti kirjoittaneille ei pilkkaajille ja räävittömille.

        Ole hyvä vaan!

        Terveisin eräs ateisti, joka on kritisoinut uskonnollisia näkemyksiä tieteellisten viitteiden perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ei ole minkään tieteen alan oppikirja, se on hengellinen opas. "

        Raamattu on hyvin epämääräinen kirja se juuri sai minutkin etsimään selkeyttä muualta raamattu tuntuu nopeasti ja kiireellä tehdyltä jossa on siksi paljon virheitä joita jokainen vois itten tulkita miten tykkää .

        En olisi vielä vuosi sitten uskonut että kirjoitan tänne näin mutta kirjoitan kuitenkin.
        Kiitos (asiallisille) ateisteille selkeistä neuvoista ja krikiitistä uskontoani kohtaan olette saaneet minut ainakin tutustumaan lukuisiin linkkeihinne ja ymmärtämään uskon ja tietämisen eron.

        Tämä kiitos siis vain asiallisesti kirjoittaneille ei pilkkaajille ja räävittömille.

        Keskiverto uskonharhoissaan piehtaroiva taikauskon vammauttama ei suostu lukemaan tai luettuaan ymmärtämään uskontokritiikkiä.

        Paremmin atavoittaa sairaan mielen tökkäämällä pikkurumasti suoraan käkättimeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivoisin tämmöisiä kannanottoja teiltä uskovilta, mutta tieteen hyväksyviltä kirjoittelijoilta erityisesti silloin, kun uskontoverinne yrittävät julistaa täällä uskonnollisen puritanismin motivoimaa tiededenialismia tai pseudotiedettä, kuten esim. evoluutiodenialistista nuoren Maan kreationismia. Nimittäin joskus olisi hyvä, että he saisivat tietää, että tälläiset kiistat eivät ole vain "uskovien" ja ateistien välisiä vaan, että itse asiassa he saattavat uskovienkin keskuudessa olla vähemmistö. Mutta tietysti jos haluatte antaa heidän itse ruokkia omaa suurudenhulluutta, niin eipä se asia meille epäuskoville sinänsä kuulu. Näkemykset vaikuttavat kuitenkin valintoihin, ja sillä voi olla seurauksia, jotka koskevat kaikkia. Tämän takia toivoisin uskonnollisesti motivoituneen hulluuden näkyvämpää kritisointia myös uskovilta.

        ”Nimittäin joskus olisi hyvä, että he saisivat tietää, että tälläiset kiistat eivät ole vain "uskovien" ja ateistien välisiä vaan, että itse asiassa he saattavat uskovienkin keskuudessa olla vähemmistö.”

        Kyllä heistä osa tietää sen, mutta koska heidän Raamatuntulkintansa on hyvin kirjaimellista ja jäykkää, he kokevat sen jopa uskoaan vastan hyökkäämisenä. Erityisesti juuri uskovat keskenään kiistelevät tästä.


    • Anonyymi

      Jumala onkin ihan ihmisen keksintö ja huuhaata. Henkimaailma on kuitenkin olemassa.

      • Anonyymi

        Minulta lähtee ainoastaan pyhää henkeä ja sekin riippuu ruokavaliosta.


      • Anonyymi

        Ei sinuakaan ole olemassa koska en näe sinua.


    • Anonyymi

      Totuutta ei tarvitse tulkita niin kuin raamattua

      Kiitos muuten itsellesi!

      • Totuutta sitä vasta tulkitaankin 😹 eniten Suomessa tulkittu asia varmaan on Suomen laki jopa perustuslaki.


    • Anonyymi

      Tietoisuus eli minä itse kuvittelee ettei voi kadota olemattomiin .
      Niin se vain käy ja minulla on kokemus eli varmenne siitä.
      Kuolemaan päättyy kaikki .

    • Tavallaan. Kun oli noin 13v. sain kuulla aivan toisenlaisesta mallista maailman synnystä. No, vuosia tutkiskelin sitä, ja päädyin elämänasenteeseen, jossa pyrin erottamaan todellisuuden ja tieteen tuomat loogiset päättelyt kaikesta mikä liittyi mihinkään yliluonnolliseen.
      Kuitenkin jollain tavalla usko kulki läpi elämäni, ja kun yli 45 v sain kuulla aivan toisenlaisesta tavasta lähestyä niin uskonnon opetuksia, Raamatun tulkintaa, aloin ajatella näistä asioista aivan toisin. Eli uskon Jumalaan, mutta en ole kreationisti, enkä tulkitse Raamattua sanatarkasti.
      Hengellisyys on kuitenkin aika tärkeä osa ihmisyyttä, eikä mielestäni sen täydellinen kieltäminen ole hyvä juttu.

      • Anonyymi

        Minkälaiseen jumalaan uskot? Sellaiseenko koka tuomitsee ja paiskaa koko Universumin kaikki syntiset helvettiin, jota pitää kunnioittaa rakastaa, pitää palvella , joka on tyhjästä luonut koko Universumin, joka on aina ollut eikä mistään lähtöisin, joka on persoona jonka kanssa voi keskustella, joka tuhosi ihmiskunnan tulvalla ja pari kaupunkia tulella ja tulikivellä, no vastaa edes muutamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaiseen jumalaan uskot? Sellaiseenko koka tuomitsee ja paiskaa koko Universumin kaikki syntiset helvettiin, jota pitää kunnioittaa rakastaa, pitää palvella , joka on tyhjästä luonut koko Universumin, joka on aina ollut eikä mistään lähtöisin, joka on persoona jonka kanssa voi keskustella, joka tuhosi ihmiskunnan tulvalla ja pari kaupunkia tulella ja tulikivellä, no vastaa edes muutamaan.

        Kysymyksesi oli kyllä sen kaltaisia, että ne enemmän taitavat kertoa sinun omista käsityksistäsi.
        En usko helvettiin vaan kadotukseen, eli kuten ateistit uskovat, he kuolemansa jälkeen katoavat ikuisiksi ajoiksi.
        Jumala on rakkaus, eli rakkaus on kaksisuuntaista, missä rakastetaan ja tullaan rakastetuiksi. Kun saa rakkautta, sitä kykenee myös antamaan edelleen – niin Jumalalle kuin lähimmäisille.
        Olen lähellä Luterilaisen kirkon käsitystä teologisesta evoluutiosta.
        Jumalasta me ihmiset joudumme luomaan aina jonkinlaisen kuvan (kuten sinäkin olet tehnyt), pitää vain muistaa, että se on aina hyvin rajallinen. Kyllä, Jumala on persoona, mutta ei ihmismielen mukainen.

        Sitten kysynkin, miksi sinä tulit moisia kysyneeksi?


    • Anonyymi

      Hengellisyys ei tarvitse uskontoa eikä dogmeja ei ulkoapäin ohjaamista eikä varsinkaan oman ihmisyyden tuomitsemista.

      Hengellisyys voi olla täydellistä kaikki rajat ylittävää ajattelemisen vapautta .

    • Anonyymi

      Siinäpä tuli kuusi entistä pahempana takaisin sitten. Kuin aiot loppujen kanssa pärjätä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe