Työttömyys/köyhyys ja häpeä.

Anonyymi

Häpeätkö olla työtön tai köyhä?

Itse häpeän vaikka en sitä haluaisi myöntääkään, joskus ajattelen asiaa kun olen asioilla tai naapurit ainakin tietää kun auto on aina pihassa.

Valehteletko olevasi työssä?

Etenkin jos joku tuttu tai tuttava tai pahimmassa tapauksessa kyselee mitä teet niin joskus olen keksinyt jotain ettei tarvitse myöntää työttömyyttä kuten että olen ollut kesällä työssä tms mutta en enää joten valehtelen työttömyyden pituudesta, koska eniten hävettäisi sanoa olleensa työtön vuosia tai että koskaan en ole työtä tehnyt.

Valehteletko varallisuudestasi?

Kuten jos joku sukulainen tms kysyy mihin matkustatte lomalla tai tulee puhe jostain hankinnoista tms. hävettääkö sanoa että et pysty mitään ostamaan vai valehteletko että menette sinne tai tänne ja sitten keksit myöhemmin jonkun syyn miksi ette menneetkään. Itse olen joskus valehdellut ettei tarvitse myöntää köyhyyttä.

Ja kyllä tiedän sen että tuttavat ja sukulaiset tietävät olevani työtön ja köyhä mutta sen ääneen sanominen on eriasia ja hävettää liikaa etenkin jos kaukaisempia sukulaisia jotka eivät asiasta tiedä on paikalla.

134

2253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanon useille ihmisille ja vieraille ettei ole rahaa ja luottotiedot menneet, pääsee helpommallakin nopeammin ihmisistä ja kaupustelijoista eroon. Siis olen töissä ja mukavasti tulen toimeen.

      • Anonyymi

        Jos sanot vielä olevasi Persu, he juoksevat karkuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sanot vielä olevasi Persu, he juoksevat karkuun

        Tai demari niin karkuun lähtee, ettei vaan vie rahojasi


    • Anonyymi

      Häpeetkö olla lihava? Häpeetkö olla sairas? Häpeetkö olla sokea? Häpeetkö olla eläkkeellä? Häpeetkö olla ilman autoa? Häpeetkö olla ilaman harrastuksia????

      Niin kaikestahan voi tehdä häpeellistä jos on sellainen ihminen että ei suvaitse muita ihmisiä varsinkaan erilaisia.

      Häpeetkö olla sinä?????

      • Anonyymi

        Kyllä omassa suvussani saa ainakin hävetä silmät päästään jos on työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omassa suvussani saa ainakin hävetä silmät päästään jos on työtön.

        Meil ei hävetä työttömyyttä, mutta hävetään lihavuutta ja rumuutta. Onneksi meidän suvussa kaikki on kauniita ja komeita ja hoikkia ihmisiä. Liikalihavuus on järkyttävää, kun sellaisia ihmsiä näkee kaupungilla. Ei voi muuta kun ääneen ihmetellä miten ne kehtaa tulla ihimisten ilmoille!!! Järkyttävää. Rumiakin me hävetään heidän pulestaan, olisi kauheeta ja pelottavaa jos meidän suvussa olisi rumia ihmisiä. Onneksi ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meil ei hävetä työttömyyttä, mutta hävetään lihavuutta ja rumuutta. Onneksi meidän suvussa kaikki on kauniita ja komeita ja hoikkia ihmisiä. Liikalihavuus on järkyttävää, kun sellaisia ihmsiä näkee kaupungilla. Ei voi muuta kun ääneen ihmetellä miten ne kehtaa tulla ihimisten ilmoille!!! Järkyttävää. Rumiakin me hävetään heidän pulestaan, olisi kauheeta ja pelottavaa jos meidän suvussa olisi rumia ihmisiä. Onneksi ei.

        Köyhyys, rumuus ja työttömyys kulkevat käsikädessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meil ei hävetä työttömyyttä, mutta hävetään lihavuutta ja rumuutta. Onneksi meidän suvussa kaikki on kauniita ja komeita ja hoikkia ihmisiä. Liikalihavuus on järkyttävää, kun sellaisia ihmsiä näkee kaupungilla. Ei voi muuta kun ääneen ihmetellä miten ne kehtaa tulla ihimisten ilmoille!!! Järkyttävää. Rumiakin me hävetään heidän pulestaan, olisi kauheeta ja pelottavaa jos meidän suvussa olisi rumia ihmisiä. Onneksi ei.

        On teillä kyllä sitten todella vaikeaa jos asiat ovat noin heikosti, otan osaa.
        Ilahduttaa tietty lihavana ja taviksen näköisenä, että joku häpeää minunkin puolestani niin ei itse tarvitse.

        Ihmiset on omituisia, eikö se riitä miten itsellä menee, kun sekin jo häiritsee omaa elämää miten muilla menee...ei hyvää päivää......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhyys, rumuus ja työttömyys kulkevat käsikädessä.

        Niinkö? Meillä ei kuljeta käsikädessä lihavien ja rumien kanssa. Meille ei edes saa sellaiset tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teillä kyllä sitten todella vaikeaa jos asiat ovat noin heikosti, otan osaa.
        Ilahduttaa tietty lihavana ja taviksen näköisenä, että joku häpeää minunkin puolestani niin ei itse tarvitse.

        Ihmiset on omituisia, eikö se riitä miten itsellä menee, kun sekin jo häiritsee omaa elämää miten muilla menee...ei hyvää päivää......

        Ei se ole yhtään sen vaikeempaa kun hävetä työttömyyttä. Lihavuus vaan näkyy aina ja rumuus ja sille voi tehdä jotain kuten laihduttaa ja pitää huolta itsestään.
        Työtön ei voi mennä väkisin kenenkään firmaan töihin, ja tosaalta työttömyys on olo tila jota kaikki kadehtii. Se on parasta ihmisen elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meil ei hävetä työttömyyttä, mutta hävetään lihavuutta ja rumuutta. Onneksi meidän suvussa kaikki on kauniita ja komeita ja hoikkia ihmisiä. Liikalihavuus on järkyttävää, kun sellaisia ihmsiä näkee kaupungilla. Ei voi muuta kun ääneen ihmetellä miten ne kehtaa tulla ihimisten ilmoille!!! Järkyttävää. Rumiakin me hävetään heidän pulestaan, olisi kauheeta ja pelottavaa jos meidän suvussa olisi rumia ihmisiä. Onneksi ei.

        Kirjotuksesi perusteella teillä ollaan tyhmiä ,tolloja,ja itserakkaita toliskoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meil ei hävetä työttömyyttä, mutta hävetään lihavuutta ja rumuutta. Onneksi meidän suvussa kaikki on kauniita ja komeita ja hoikkia ihmisiä. Liikalihavuus on järkyttävää, kun sellaisia ihmsiä näkee kaupungilla. Ei voi muuta kun ääneen ihmetellä miten ne kehtaa tulla ihimisten ilmoille!!! Järkyttävää. Rumiakin me hävetään heidän pulestaan, olisi kauheeta ja pelottavaa jos meidän suvussa olisi rumia ihmisiä. Onneksi ei.

        Taidat olla itseäsi täynnä oleva. Ja vielä riipivän kaunis mutta älyllisesti heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Meillä ei kuljeta käsikädessä lihavien ja rumien kanssa. Meille ei edes saa sellaiset tulla.

        Mikä on oikeasti kaunis mieti


      • Anonyymi

        Köyhyys ei nyt sentään monesti ole oma vika. Vittuilijoita suojaavat esimerkiksi tullit, yritystuet, maataloustuet, porotalouden tuet ja lukuisa muu sosialismi jonka avulla siipeilystä köyhää syyttävät nämä patruunit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhyys, rumuus ja työttömyys kulkevat käsikädessä.

        Niin kuka nyt ottaa ruman ja lihavan työhön , vaikka olis hyväkin koulutus, jos toinen hakija on nätti/ komea hoikka, ja koulutus vajavainen, mutta se otetaan, ulkonäkö ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omassa suvussani saa ainakin hävetä silmät päästään jos on työtön.

        Kui? Onko pakko ol suvun kaa😀ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuka nyt ottaa ruman ja lihavan työhön , vaikka olis hyväkin koulutus, jos toinen hakija on nätti/ komea hoikka, ja koulutus vajavainen, mutta se otetaan, ulkonäkö ratkaisee.

        Kyllä ja ikärasismi on pahin sortaja ei edes hoideta sairasta jos on vanha sanotaan sitä on liikkeellä toiottavasti ko lääkäri saa saman kohtalon kuntulee vanhaksi


      • Anonyymi

        häpeän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meil ei hävetä työttömyyttä, mutta hävetään lihavuutta ja rumuutta. Onneksi meidän suvussa kaikki on kauniita ja komeita ja hoikkia ihmisiä. Liikalihavuus on järkyttävää, kun sellaisia ihmsiä näkee kaupungilla. Ei voi muuta kun ääneen ihmetellä miten ne kehtaa tulla ihimisten ilmoille!!! Järkyttävää. Rumiakin me hävetään heidän pulestaan, olisi kauheeta ja pelottavaa jos meidän suvussa olisi rumia ihmisiä. Onneksi ei.

        En ymmärrä miksi finninaamaiset rumilukset tulevat ihmisten ilmoille päiväsaikaan ja vieläpä ruokapaikkoihin, yrittäisivät edes peittää jotenkin kasvonsa.
        Mikseivät he hoida ihoaan ja finnejänsä vex?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Meillä ei kuljeta käsikädessä lihavien ja rumien kanssa. Meille ei edes saa sellaiset tulla.

        Eikä ohittaa edes meidän taloa liian läheltä, menkööt toiselle puolelle katua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        häpeän

        Häpeän Suomen vanhusten "hoitoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi finninaamaiset rumilukset tulevat ihmisten ilmoille päiväsaikaan ja vieläpä ruokapaikkoihin, yrittäisivät edes peittää jotenkin kasvonsa.
        Mikseivät he hoida ihoaan ja finnejänsä vex?!

        Ootpa ahdasmielinen....
        Syö kotonas tai älä katsele ympärilles ruokapaikoissa......


    • Anonyymi

      Jos olet noin riippuvainen toisten ihmisten mielipiteistä niin - Lähde joka aamu salkku käissä kotoas niinkun menisit töihin,ole päivä piilossa vaikka jossain roskapöntössä tai metsässä ja palaa illalla kotiin kuin olisit ollut töissä.Valita aina työkiireitä ja kovaa verotusta.heh-heh.

      • Anonyymi

        Ihan seinän takaa löytyy sellainen perhe, joka pitää yllä juuri tuon kaltaista kulissia.
        Aamulla lapset kouluun ja sen jälkeen lymytään verhojen takana koko päivä.
        Kun lapset tulee koulusta syödään jotain välipalaa mutta ei voi lähteä kauppaan ettei kukaan näe todellista tilannetta. Vasta neljän jälkeen lähdetään kovalla kiireellä kauppaa aivan kuin tultaisiin töistä.
        Kysyttäessä työhommista saa ulkopuolinen epämääräisen vastauksen :
        " Onhan tässä kaikenlaisia projekteja kehitteillä"
        Mutta vielä ei ole peittelyä viety niin pitkälle että tehtäisiin kuten viikkolehden mukaan erään perheen osalta, eli "etelänmatka toteutettiinkin piiloitumalla kellariin kahdeksi viikoksi"
        Siellä tosin ruskettuu vähän huonosti vaikka käyttääkin ikkunat peitettynä jonkinmoista aurinkolamppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan seinän takaa löytyy sellainen perhe, joka pitää yllä juuri tuon kaltaista kulissia.
        Aamulla lapset kouluun ja sen jälkeen lymytään verhojen takana koko päivä.
        Kun lapset tulee koulusta syödään jotain välipalaa mutta ei voi lähteä kauppaan ettei kukaan näe todellista tilannetta. Vasta neljän jälkeen lähdetään kovalla kiireellä kauppaa aivan kuin tultaisiin töistä.
        Kysyttäessä työhommista saa ulkopuolinen epämääräisen vastauksen :
        " Onhan tässä kaikenlaisia projekteja kehitteillä"
        Mutta vielä ei ole peittelyä viety niin pitkälle että tehtäisiin kuten viikkolehden mukaan erään perheen osalta, eli "etelänmatka toteutettiinkin piiloitumalla kellariin kahdeksi viikoksi"
        Siellä tosin ruskettuu vähän huonosti vaikka käyttääkin ikkunat peitettynä jonkinmoista aurinkolamppua.

        Nähtävästi tekevät etätöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan seinän takaa löytyy sellainen perhe, joka pitää yllä juuri tuon kaltaista kulissia.
        Aamulla lapset kouluun ja sen jälkeen lymytään verhojen takana koko päivä.
        Kun lapset tulee koulusta syödään jotain välipalaa mutta ei voi lähteä kauppaan ettei kukaan näe todellista tilannetta. Vasta neljän jälkeen lähdetään kovalla kiireellä kauppaa aivan kuin tultaisiin töistä.
        Kysyttäessä työhommista saa ulkopuolinen epämääräisen vastauksen :
        " Onhan tässä kaikenlaisia projekteja kehitteillä"
        Mutta vielä ei ole peittelyä viety niin pitkälle että tehtäisiin kuten viikkolehden mukaan erään perheen osalta, eli "etelänmatka toteutettiinkin piiloitumalla kellariin kahdeksi viikoksi"
        Siellä tosin ruskettuu vähän huonosti vaikka käyttääkin ikkunat peitettynä jonkinmoista aurinkolamppua.

        Ja sinä itsekin työtön,kun ehit heitä kytätä päivät,et muuten tietäisi noin tarkkaan. Hähhähää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä itsekin työtön,kun ehit heitä kytätä päivät,et muuten tietäisi noin tarkkaan. Hähhähää.

        Väärin arvasit, sillä olenkin eläkkeellä, tarkemmin ihan hyvällä eläkkeellä, kun on tullut jo oltua 40 vuotta työelämässä ennen eläkkeelle siirtymistä.


    • Anonyymi

      En ole koskaan hävennyt köyhyyttäni. Pikemminkin päin vastoin. Olen ylpeä siitä, että itse ponnistelin ylös niistä syövereistä.
      En ole hävennyt työttömyyttäni! Työkkäristä en saanut koskaan yhtään ehdotusta mihinkään. Hankin itse pätkät.
      3kk:n työnhakureisut Espanjassa aiheuttivat vaihtelevaa ilmeilyä mutta en hävennyt niitäkään vaikka en saanutkaan siellä töitä.

      Köyhyys on suhteellinen käsite. Minulta ei puutu mitään tarpeelliseksi kokemaani joten, pienestä eläkkeestäni huolimatta, en tunne itseäni köyhäksi vaikka täytänkin virallisen vaatimuksen.

      • Anonyymi

        Lisäys liittyen lapsiimme. Tuntien tilanteemme saimme vuosien ajan sukulaisilta ja tuttavilta lapsillemme harrastusvälineitä. Pulkasta 3-pyöräfillariin. Viimeeksi vielä ns. nuorisopyörä.Olivatkohan renkaat 22" vai 24"?
        Heti alkuun saimme käytetyt lastenvaunut. Maksoin pyytämättä 50mk. Kestivät kahden penskan työntelyt kun välillä heieman "huolsin" kiesejä.


      • Anonyymi

        Ei täälläkään kukaan fiisas häpee mitään, ainoat on noi kateelliset ihmiset jotka provosoi täällä, haluaa vaan paljon vastauksia että voi taas provosoida.


      • Anonyymi

        Tuossa olet oikeassa että köyhyyskin on suhteellista.
        Itsekin olen suht köyhä mutta elämä on kuitenkin rikasta, ja siihen olen tyytyväinen.
        Ystäviä, tuttavia ym. jokaiseen päivään kuuluvaa, en vaihtaisi rahalliseen rikkauteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täälläkään kukaan fiisas häpee mitään, ainoat on noi kateelliset ihmiset jotka provosoi täällä, haluaa vaan paljon vastauksia että voi taas provosoida.

        Pahimpia ovat kateelist ihmiset


    • Anonyymi

      En häpeäisi olla työtön, jos olisin oikeasti tehnyt kaikkeni saadakseni töitä.

      Ei olisi mitään syytä hävetä työttömyyttä, jos olisin käynyt kouluni ja saanut hyvät arvosanat, opiskellut ammatin joko amiksessa, amkissa tai korkeakoulussa, jonka jälkeen olisin hakenut työpaikkoja ja muuttanut työn perässä, jos siihen olisi ollut tarvetta.

      Ai niin, mähän olen tehnyt noin ja mulla on aina ollut töitä, hyvät edut, hyvä palkka ja mukava elämä! Eikä mun todellakaan tarvi hävetä mitään.

    • Anonyymi

      En häpeä ja meiön vuokratalossa muutkin on työttömiä😂

    • Anonyymi

      Miksi hävetä yhtään mitään, paitsi rikoksia ja toisista pahan puhumista.

      Häpeä on pahan tekmisen jälkiseuraus, ei olotilasta ja oikein tekemisestä tarvitse tuntea häpeää. Ei epäonnistumisista eikä saavuttamattomista asioista.

      Ite en häpeä mitään, en ainakaan työttömyyttä, se on musta ihanaa, kun saa olla kotona eikä tarvi mennä minnekkään jos ei halua. Vapaasta olostahan kaikki haaveilee, miksi siitä pitäisi tuntea häpeää?

      On taas nämä ns työttömät tyälliset keksineet yhden momentin siihen millä voi muita arvostella ja haukkua.

    • Anonyymi

      Ainoa häpeä on myötähäpeä, jota koen kun kuuntelee joidenkin ajatuksia siitä kuinka työttömyys on oma valinta ja asiassa ei muka ole mitään tekemistä sillä että työn kysyntää ei yleensäkään ole.

      Työn kysynnän ylläpito kuuluu etenkin maan hallitukselle, ja ay-liikkeen ja elinkeinoelämän päätöksillä työn kysyntä ajetaan aina alas, näin ihan historiankin todistamana.

      Euroopan Unionin synty on seuraus aiemmista vastaavista typeryyksistä, se pyrkii siihen että tätä typeryyttä ei toistettaisi, koska se johtaa lopulta kansanmurhiin.

      Päivänselvää on se, että typerän ihmisen kanssa ei asiasta kannata koskaan keskustella, heillä on aina oma etu tärkeämpi kuin se että koko maata suojeltaisiin. Työn kysyntä kuuluu koko kansalle se ei voi olla mikään eturyhmien etuoikeus.

      • Anonyymi

        Työttömyyskään ei kuulu myötähäpeän piiriin! Miksi sinä häpeät ihmisiä jotka ovat työttömiä? Minusta on erittäin omituista!

        Jokainen ihminen saa olla mitä itse haluaa, ei sinun tarvi hävetä ketään ollaksesi itse parempi. Sitähän sinä haet.

        Sulla on hyvin huono itsetunto, jos toisen olotila saa sinut häoeämään HÄNEN puolestaan????? En ymmärrä. Oletiko itse niin mallikansalainen että voit noin tehdä?

        Mikä on typerä ihminen sinun mittakaavassa? Oletko itse typerä? Meneekä sun aika vaan typerien ihmiseten ja häpeän saaranaamiseen ja haukkumiseen? Ei sekään kovin fiksua ole, päinvastoin tekee sinusta suuremmanidiootin.
        Elä omaa elämääl pääset paljon helpomalla kun et mieti toisten asioita joista et voi tietää.
        Korjaa tuo itsetuntosi ensin, jotta voit iloita itsestäsi ja jätä ne muiden ihmisten asiat mielestä, jos et pysty auttamaan heitä tai olla ystävä, niin älä ole sitte se pahakaan ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyyskään ei kuulu myötähäpeän piiriin! Miksi sinä häpeät ihmisiä jotka ovat työttömiä? Minusta on erittäin omituista!

        Jokainen ihminen saa olla mitä itse haluaa, ei sinun tarvi hävetä ketään ollaksesi itse parempi. Sitähän sinä haet.

        Sulla on hyvin huono itsetunto, jos toisen olotila saa sinut häoeämään HÄNEN puolestaan????? En ymmärrä. Oletiko itse niin mallikansalainen että voit noin tehdä?

        Mikä on typerä ihminen sinun mittakaavassa? Oletko itse typerä? Meneekä sun aika vaan typerien ihmiseten ja häpeän saaranaamiseen ja haukkumiseen? Ei sekään kovin fiksua ole, päinvastoin tekee sinusta suuremmanidiootin.
        Elä omaa elämääl pääset paljon helpomalla kun et mieti toisten asioita joista et voi tietää.
        Korjaa tuo itsetuntosi ensin, jotta voit iloita itsestäsi ja jätä ne muiden ihmisten asiat mielestä, jos et pysty auttamaan heitä tai olla ystävä, niin älä ole sitte se pahakaan ihminen.

        Myötähäpeän niitä hyväosaisia, jotka työttömiä syyttelevät siitä, että hyväosaiset itse tekevät päätöksiä joiden seurauksena ei ole palkkatyöpaikkoja - jonka seurauksena työttömyyskin kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myötähäpeän niitä hyväosaisia, jotka työttömiä syyttelevät siitä, että hyväosaiset itse tekevät päätöksiä joiden seurauksena ei ole palkkatyöpaikkoja - jonka seurauksena työttömyyskin kasvaa.

        Niin just olet oikeessa. Hävetä saa heitä jotka häpeävät vain sanoakseen niin.


    • Anonyymi

      En häpeä enkä valehtele. Joillekin hyvänpäiväntutuille en kyllä ala kertomaan vaan vastaan ympäripyöreästi mutta muille voin kyllä sanoa että kolme vuotta on mennyt työttömänä ja en osta tuota koska en halua laittaa rahaa siihen. En tosin tiedä olenko nyt niin köyhä kun kuitenkin olisi varaa vaikka vähän matkustella mutta ei halua siihen.

      Mielenterveyden on tosin vieneet kaikenlaiset pompotukset eikä suinkaan työttömyys.

    • Anonyymi

      Köyhyys on asia sinällään joka voi toisia hävettää toisia ei. Monet kuitenkin pärjää vähälläkin rahalla.

      Toinen tarina on sitten se, että pitääkö omia puoliaan tässä nykyisessä systeemissä, siinä ei ainakaan ole mitään häpeämistä että käyttää kaikkia niitä oikeuksiaan mitä mm. perustuslaki suo.

      Häpeämisen sijasta pikemminkin pitäisi olla ylpeä siitä että osa kansasta todella lukee lait kunnolla, eikä mene mukaan tähän hölmöilyyn jossa yritetään väkisin painostaa kansaa orjatyöhön ilman palkkaa. Vain heidän ansiosta voidaan pitää systeemi sellaisena että kansaa todella suojellaan, työmarkkinoilla valtaapitävien ryhmien sanaan ei ainakaan kannata luottaa yhtään mitenkään.

      Lakien lukeminen ja tulkinta ei suinkaan ole ihan helppo juttu, koska niistä on tehty ilmeisen tarkoituksellisesti sellaisia että aina löytyy kansalaisen vastainen tulkinta, lisäksi jotkin valitusasioita käsittelevät lautakunnatkin on miehitetty täysin väärillä henkilöryhmillä, mm. sosiaaliturva-asioiden muutoslautakunnan jäsenistö on isolta osaltaan elinkeinoelämätaustaista väkeä, ja ei ole vaikea arvata kuinka kaikki valitusasiatkin alkavat taipumaan silloin elinkeinoelämän mielihalujen mukaiseksi.

      Lainmukaisista oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni tiukasti, koska jos sekään ei enää onnistu, on Suomen demokratia silloin enää vain kaukainen muisto, silloin on siirrytty jo totalitarismiin jossa valtapaikoilla olevat ihmiset kohtelee muuta kansaa aivan kuten huvittaa.

    • Anonyymi

      Voisiko joku auttaa kun Moision sairaalassa Mikkelissä hoitajat toimivat epäasiallisesti ja valehtelevat ja puhuvat kuolemastani!

      Olen väärässä sairaalassa kun pitäisi olla Hämeenlinnassa ja hoito ei ole pitkäjänteistä hoitoa!

      • Anonyymi

        Mene nyt äkkiä hyvä ihminen pois sieltä. Jos ne puhuvat kuolemastasi niin mitä luulet hoidon olevan siinä vaiheessa? Niinpä. Tuskin välittävät mitään vaikka olisit kuinka huonossa kunnossa... Mene pois sieltä äkkiä ja tee valitus myöhemmin mutta nyt äkkiä pois.


    • Anonyymi

      Tarviiko ylipäätään kertoa olevansa rikas tai köyhä, mitä kukaan sillä tiedolla tekee?

      Työttömyys koskettaa tavalla tai toisella jokaista suomalaista; joko itse on ollut työttömänä työnhakijana tai sitten joku läheinen, näin uskallan väittää.

      Rikkaudella leuhkiminen tai köyhyydestä kertominen on minulle molemmat yhtä kiusallista. Minua eivät nimittäin toisten raha-asiat kiinnosta, hyvä kun omat just ja just kiinnostaa.

      Tällä hetkellä rahaa on suht vähän mutta palkkapäivä on puolessa välissä kuuta, joten sitten taas helpottaa.

      • Anonyymi

        Tarviiko kertoa....
        Ei tietenkään ole mikään pakko mutta joskus siitä voi olla hyötyä.

        Joitain kertoja olen ostaessani jotain tavaraa sanonut ääneen olevani köyhä eikä ole oikein varaa sijoittaa tähänkään, niin kuinka ollakkaan, on tarjottu alennusta.

        Eli joskus kannattaa myöntää köyhyytensä.


    • Anonyymi

      On aika hullua syyttää ihmisiä työttömyydestä, jos palkkatyöpaikkoja ei ole.

      Ihan yhtä hyvin voitaisiin syyttää ihmisiä siitä, että heillä ei ole vaikkapa hyvin tuottavaa yritystä. Jos kannattavalle yritystoiminnalle ei ole sijaa, tietenkin on päivänselvää että yritystäkään ei ole. Sama asia työllisyydessäkin, jos ei löydy hyvää työsopimusta, sitten ei ole työpaikkaakaan.

      Suomi se tarpoo tässä itse rakentamassaan suossa näköjään loputtomiin, olisi luullut että tilanteeseen olisi aloitettu korjaustoimet jo 2008 aikoihin, mutta toisinpa kävi.

      Jos päättäjiltä ei löydy älliä päästä, Suomi voi päätyä maana vielä sellaiseen joukkoon jossa verrokkina on lähinnä Itä-Eurooppalaiset korruptoituneet maat joissa ei ainakaan mitään järjellistä liiketoimintaa enää tehdä ja kansalla alkaa jo olemaan kiire lähteä maanpakoon.

      On hämmästyttävää, että elinkeinoelämän johdolla ihan systemaattisesti tuhottu Suomen tilaa kohti tällaista suuntaa.

    • Anonyymi

      Olen työtön mutten häpeä sitä.
      Jonkin aikaa vielä työsopimus on nimittäin taka taskussa. Ei tiedä mikä siitä poikiaa sen näkee sitten vaikka pidempi aikainen kaikki mahdollista.

    • Anonyymi

      En. Elämä on ihan kivaa. Työttömyys tuli koronan myötä eli ei omaa aikaansaannosta mutta ei kyllä ole mikään kiire takas töihin. Ihan kiva ottaa lunkisti ainaki vuoden tai pari.

    • Anonyymi

      Olen työtön, mutta en köyhä. Tosin työttömyyteni aiheutin itse ja karensseja on riittänyt.

    • Anonyymi

      En koskaan ole ollut rikas joskus on menny paremmin joskus huonommin, lapset oon saanu kunnialla maalimalle heillä on hyvät ammatit, ja pärjäävät. Vielä olis muutama vuosi eläke ikään, mut tuskin näillä jaloilla ja pumpulla enää töihi pääsee, en häpeä sitä että olen köyhä, ja hyvin mulla on muuten asiat, joka päivä olen syönyt...

    • Anonyymi

      Mä en oa mistään asiasta stressiä. Mie vaan meen miten lystään. Töitäen hamua kun näin on kivampi. Onneksi korona aikana ei niitä juuri tarjotakkaan, se on hyvä asia, loistava.
      Miks pitää jostain ottaa stressiä ja jotkut vielä toisten asioista?
      En mie ehtis surra mitään. Enkä jaksa varsinkaan muiden asioita.
      Hyvin on päässy eieemin kun hommia tarjottiin, niistä luistamaan kun leikkii tyhmää ja osaamatonta, niin ei kukaan ota, ja se on mun onni. On paikkoja mihin ei ikinä haluisi, ja kun otat palkan heti alkuun kyseeseen niin ei kukaan huoli. Yrittäjät kun haluu sut ilmaseksi töihin.

    • Anonyymi

      En häpeä. Sanon kaikille että olen työtön. Työkkäris ne haukku mut et olen työkyvytön joten jos joudun työhaastatteluun niin sanon että olen työkyvytön en voi tehdä töitä. Vittuilen myös kaikille että menkää töihin siitä.

    • Anonyymi

      Olen työtön mutta koska minulla on helvetisti pätäkkää en myöskään häpeä sitä. Varakkaan ei tarvitse tässä maassa hävetä mitään työttömyys valitettavasti on jonkin tason kardinaalisynti köyhälle.

    • Anonyymi

      Ei.

      Minulla (57-v.) ei ole eläissäni ollut ns. pysyvää työpaikkaa, vain määräaikaisia, eikä minkäänlaista työpaikkaa kahteenkymmeneen vuoteen, eikä hävetä yhtään tämä asia.

    • Anonyymi

      Ei hävetä, olin vuoden määräaikaisena työttömyyden jälkeen ja nyt osa-aika työssä..huomasin kuinka tulehtunut työilmapiiri oli ja aikaa kaikkeen ihanaan vapaalla jäi vähemmän. Ja se että päätät itse aikatauluistasi, mitä elämäsi muutenkaan kuuluu kellekään tai se, mitä teet? Sinun asiasi mitä teet vapaalla, ei työnantajan. Sain säästöön hyivn pienen vuokran takia ja mikäs tässä elellessä, säästöön jää yhä..haluan kyllä töihin ja töissä olen ahkera ja vastuullinen. Olen käynyt haastatteluissa ja ottanut hakuihin osaa jne. tilaisuuksiin. Mutta nyt olen vaan onnellinen, että pääsin tuosta myrkyllisestä työilmapiiristä pois, toivon hyvää työilmapiiriä..vaikka monessa organisaatiossa olleena, aina on niitä vanhoja valittavia harppuja tms.. Miksi häpeisit? Sinun elämäsi ja ei se ihmisarvoosi vaikuta, olet ihan yhtä tärkeä noinkin, liikaa meidän päihimme taotaan, että pitäisi olla jotain tai joku status, että olisit ihmisen arvoinen :). Monien elämäntilanne vaihtelee ja jotkut eivät kykene koskaan työhön pysyvän sairauden tai muun takia.

    • Anonyymi

      Olen ollut ikäni yrittäjänä en tiedä työttömyydestä mitään, rahat on joskus vähissä mutta työt ei koskaan, eikö olekkin kummallinen yhtälö !

      • Anonyymi

        Olen minäkin ollut koko ikäni yrittäjä,nimittäin kotiyrittäjä,töitä on piisannut
        vuodesta vuoteen,palkaa siitä vain ei ole saanut tarpeeksi.Kunnan työttömyys tulot ovat olleet pieniä.
        Terveys on jotenkin pysynyt siedettävällä tasolla,olen aina pyrkinyt olemaan oma varainen,
        siipiveikoja en ole koskaan suosinut.Kunta on saanut minusta valtiolta 1000 e/kk josta minulle on tullut,omista tuloista /menoista riippuen 300-600e/kk.Omavarainen ole aika pitkälle,niin kauan kuin terveyttä riitää.4 lasta olen kasvattanut aikuisikään,ovat valinneet toisenlaisen
        "yrittjäpolun" eli menneet yhteikunnan järjestämään ansaan.Maaseudun rauhassa pärjää kyllä vähilläkin tuloilla kun ei vaadi liikoja.Uskon vahvasti että Suomen herrat saavat kyllä,lapsieni kautta myös tulonsa nousemaan,niin kauan kuin Hallitus/Kunnat lainaeuroin
        eurottaa yrityksiä 2-4 kertaan.


    • Anonyymi

      Välillä hävettää todella paljon, kun on työtön. Toisaalta olen kouluttautunut ja tehnyt eri aloilla töitä, niin nyt edelleen välillä työtön. Minkäs mahtaa.

    • Anonyymi

      miksi pitäisi hävetä?

      • Anonyymi

        Niinpä, en kans tajuu! Jos ihmisiä hävettää niin miksi sitten tulla tänne siitä veisaamaan? Mitähän ne oikein häpee kun ei tiedä asioiden ydintä.


    • Anonyymi

      Se auto se auto. Joka on myös vaurauden mittari?

      • Anonyymi

        Mull 3 autoa ,mökki,ok-talo,sijoitusosake mut tulot alle köyhyysrajan,eli köyhä oon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mull 3 autoa ,mökki,ok-talo,sijoitusosake mut tulot alle köyhyysrajan,eli köyhä oon.

        Eihän siihen tuloja tarvitse jos on valmiiksi paljon pääomaa.
        Tosin en tiedä miten miellät köyhyyden.


    • Anonyymi

      Hävettää et joku on niin köyhä et joutuu käymään töissä.

      • Anonyymi

        Hävettäisi olla töissä paskaduunissa. Tehdä nyt sellaista duunia millä ei tule toimeen ja olo olisi täysin kuin 2 luokan kansalaisella ja faktana olisit hyväksikäytetty hyödyllinen idiootti.

        Poljet paikallaan parhaat vuotesi. Palkka ei koskaan vastaa työmäärää ja korotuksia ei tule koskaan (yleiskorotukset eivät ole palkankorotuksisia). Työstä on Suomessa tehty kannattamatonta toimintaa mitä yritykset eivät itsekkään tekisi omilla ehdoillaan... naurettavaa työelämän ja duunarin poljentaa jonka lopputulema on yritysten konkurssit kun kotimainen kysyntä sakkaa lopullisesti.


      • Anonyymi

        HEHHEEEEE... just näin.


      • Anonyymi

        Hyvä jos et itse joudu käymään töissä niin sun ei tarvii ainakaan itseäsi hävetä.......


    • Anonyymi

      Miksi olet noin katkera? Oliko sulla kurja lapsuus vai mikä mättää?

    • Anonyymi

      Olen joskus ollut työttömänä, en sitä salaillut. Päin vastoin retostelin että kiva olla kotona ja nauttia työttyömyyskorvausta. Joku jopa oli kateellinen työttömyydestäni. 🤔

      • Anonyymi

        Mullekin on oltu usein kateellisia työttömyydestäni kun olen saanut ansiosidonnaista päivärahaa enemmän ku joku palkkaa. tarjosin yksille itkijöille vielä kyläbaarissa oluet vaikka olivat molemmat töissä,et silleeen.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi hävetä? Olen yksi työtön noin 400 000 työttömän joukossa. En myöskään ole köyhä. Töitä vaan ei ole.

    • Anonyymi

      Olen ollut työtön 10 vuotta. Ei hävetä yhtään. Oon mä kyl pimeesti tehnyt joskus töitä eikä sekään hävetä ettei maksa veroja.
      Työttömänä on mukavaa mut eipä nelikymppistä työtöntä kukaan ota enää töihin enkä suostu ilmaiseksi 9 euron päivärahalla mihinkään työhön.

    • Anonyymi

      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja häpeän olla vailla työtä. En häpeä olla köyhä. Teen eläkkeen ohella pientä helppoa työtä tämän helpottaa häpeää ja saan myös pientä lisäansiota.

    • Anonyymi

      No nyky vihervassarikommari aikaan toi työttömyys on positiivinen asia ja voi herättää sinut ympäristö arvoihin päättömän kulutuksen ja kilpavarustelun suhteen.

      Että jotain hyvää aina löytyy ^^
      Kierrätyksestä vaatteet ja downshiftaa! ^^

    • Anonyymi

      Mitä häpeää siinä on on oma vapaus, omatalo ja vapaus mennä ja tulla. Ei tarvitse raataa tehköön he , jotka viitsivät.

      Olen oman elämäni herra ja teen juuri parhaaksi näen ja eläkekertymäni on jo saavutettu eli odotan vain sen saamista muutaman vuoden kuluessa.
      Työtä olen tehnyt ja opiskellut ihan riittävästi elämäni aikana, joten nyt on aika nauttia.

      Tuskin nuoret enää koskaan saa eläkkeitä aikanaan, ahneet vetävät kaiken ja muu kansa jää jos mitään jää. Näin se menee palkkoja alennetaan ja ihmisiä käytetään hyväksi nykyään työmaailmassa.

      Jotenkin säälittää enemmänkin nykyajan nuoret palkkoja poljetaan ja eläke kertymiä tulee vuodessa n10-20 euroa ja jos siitä laskee niin se on aivan mitätön kertymä vuodessa, joten siitä voi laskea.

      • Anonyymi

        Niin just, miksi pitäisi itseään hävetä? Mikä häpeän aihe olla työtön tai tehdä asioita toisin kuin nämä ylimieliset leveilijät? Eihn kukaan enää työtä rvosta, jos arvoistaisi ei pitäisi nostaa tukia palkan ohaessa tai käydä leipäonossa tai tehdä töitä 9 e päiväkorvauksella ja alipalkattuna!

        Mitä häpeemistä siinä on että arvostaa itseään ja tekemisiään? Ei se työssä olo ole yhtään sen kummempaa kuin kotona vapaana.

        Minä ainkin nautin työttömyydestä, kotona on paljon tekemistä. Mua ei ole kukaan haukkunut koskaan, ainoita on täällä nämä kasvottomat huutelijat.


    • Anonyymi

      Juoruilijoita HÄPEÄN ja itsensä ylentäjiä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kaikki ei ole sitä miltä näyttää. HÄPEÄN myös ilkeitä ja olen hoikka silti minulla on tukevia ystäviä ja eri näköisiä eikä me olla aina välttämättä kauniita kuitenkin Elämä on kaunis ja hyvä elää sille kellä on aikaa ja tilaa unelmille....

    • Anonyymi

      Mitäs jos menisit vapaaehtoistyöhön? Sitä arvostetaan. Mitäs jos menisit erilaisiin järjestöihin auttamaan? Maailma on täynnä töitä. Pitää vain ryhtyä töihin. Tulee hyvä mieli myös itselle. Elämä saa merkityksen. Et menetä veroeuroilla saamiasi tukia ja voit kokea hyvällä omallatunnolla ansainneesi ne. Vapaaehtoistyö CV:ssä voi edesauttaa palkkatyön saannissa. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Miksi kukaan häpeäisi työttömyyttä? Eikö se ole useimpien tavoite, että kerätään rahaa, jotta voidaan olla työttömänä eli tehdä mitä huvittaa?

      • Anonyymi

        Mikä siinä työssä on niin hienoa? Oman ainutkertaisen ajan myymistä ulkopuoliselle.


      • Anonyymi

        Täsmää ainakin meidän kohdallamme. Tekemisen vapaus pitää sisällään riippumattomuuden mistään tukiaisista.
        Aloitettu 25 vuotta sitten ajatellen väheneviä, terveitä vuosia.Viime syksynä ilmenivät ensimmäiset uhkaavat pilvet tarveyden taivaalla.
        Mielitekojen tyydyttäminen.
        Matkustelu.
        Yksityinen terveydenhuolto.
        Kaikkinainen valinnan vapaus.
        Noista olemme nauttineet ilman, että aikaisimpina vuosina olisimme pihistäneet mistään tarpeellisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä työssä on niin hienoa? Oman ainutkertaisen ajan myymistä ulkopuoliselle.

        Leipä ja lämmin ei ole ilmaista. Jonkun ne pitää töitä tekemällä hankkia. Työn teko on kaikkien työkykyisten velvollisuus.


    • Anonyymi

      Hävettäisi olla töissä minimipalkalla, joten voi ylpeänä sanoa olevansa työtön👍

      • Anonyymi

        Kaikki työnteko on kunnioitettavaa. Myös vapaaehtoistyö ja minimipalkkatyö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki työnteko on kunnioitettavaa. Myös vapaaehtoistyö ja minimipalkkatyö.

        No ei ole, sinut on vaan aivopesty niin. Jos työ olisi arvokasta siitä maksettaisiin palkka jolla elää, ettei tarvi mennä leipäjonoonja anomaan sossuavustuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki työnteko on kunnioitettavaa. Myös vapaaehtoistyö ja minimipalkkatyö.

        Hah haa kokkkareen hokema ja itse nostaa huippuliksaa ja syyllistää duunarit ja työttömät.

        No onneksi ovat ajat muuttuneet eikä propaganda pure enää keneenkään.

        Kyseinen hokema toimi taannoin kun oli töitä kaikille halukkaille tarjolla ja kohtuullisella palkalla. Nyt on pelkkää poljentaa ja alipalkkausta.

        Tämä johtaa suuressa mittakaavassa konkursseihin ja yhteiskunnan arvojen kovenemiseen, mikä on jo nähtävissä.

        Onnea vaan riistäjille. Sitä todella tulette tarvitsemaan jo korona aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole, sinut on vaan aivopesty niin. Jos työ olisi arvokasta siitä maksettaisiin palkka jolla elää, ettei tarvi mennä leipäjonoonja anomaan sossuavustuksia.

        Monille vapaaehtoistyö on kunnioitettavaa ja arvokasta.
        Mutta he osaavatkin ajatella arvokkaana muutakin kuin pelkästään rahaa.


    • Anonyymi

      En häpeä kumpaakaan, mutta muut eivät anna unohtaa.

    • Anonyymi

      En häpeä. Runkkaan ja tumputan kellon ympäri. Välillä käyn hakemassa kaljat. Rahojen loputtua sikailun tuloksena saa kätevästi safkaa Hurstilta.

    • Anonyymi

      Pelkkä työpakon ongelma ja sen kritisoiminen jäisi vain pelkäksi sanahelinäksi, ellei yhteiskuntiemme perustalla lepäävä velkaperusteinen raha ja täystyöllisyyden ihanne alkaisi käydä olemassaolomme kannalta niin äärimmäisen vaaralliseksi. Teknologian synnyttämä lisääntynyt vapaa-aika on ihmiskunnan siunaus. Ainoastaan täystyöllisyyteen pyrkivien instituutioiden käsissä se vääristyy yhteiskunnalliseksi ongelmaksi.

      Todellisuudessa työttömyys ei ole ongelma, sillä työttömyys ei ole synonyymi sanoille ”toimettomuus”, ”masentuneisuus” tai ”syrjäytyminen”. Se, että tylsistymme, alkoholisoidumme ja ahdistumme työttöminä, johtuu pääasiassa siitä, että juuri niin työttömien tässä yhteiskunnassa toivotaankin tekevän. Se kaikki on ohjelmoitu syvälle kulttuuriimme.

      Peilaamme itseämme jatkuvasti ympäristöömme sekä tietoisella että tiedostamattomalla tasolla ja arvotamme itseämme sen mukaan, mitä ympärillämme näemme. Jos työttömyys olisi nykykulttuurissamme arvostettua – kuten se vaikkapa antiikin aikoina oli – pitäisi se sisällään täysin erilaisen merkityssisällön. Antiikin aikoihin työttömyys merkitsi vapautta ja mahdollisuutta itsensä toteuttamiseen. Sen sijaan että masentuisimme ja tylsistyisimme työttöminä, voisimme aivan yhtä hyvin pyrkiä kaikin tavoin kohti laajempaa sivistystä, korkeampaa koulutusta ja suurempaa aktiivisuutta. Voisimme käyttää lisääntyneen vapaa-aikamme ruokkimalla aivojamme henkisyyden, matematiikan ja luonnontieteiden ravinnolla. Emme kuitenkaan tee niin, koska tällainen käytös ei ole sopivaa kulttuurissamme. Työttömien ihmisten ei sovi olla innostuneita elämästä. Masentumalla, ahdistumalla ja alkoholisoitumalla työtön täyttää yhteisönsä odotukset ja pitää siten omalta osaltaan sairasta järjestelmää pystyssä.

      Kulttuurisi ei ole ystäväsi. Se, että tunnet pakonomaista tarvetta miellyttää sairaan yhteiskunnan sairasta kulttuuria, tekee ainoastaan sinut itsesi sairaaksi. Irrottautumalla kulttuuristasi henkisesti lasket harteiltasi valtavan taakan.

      Omavireisesti ajattelevan ihmisen ei tarvitse täyttää kieroutuneen kulttuurinsa odotuksia. Omavireisesti ajattelevan ihmisen ei työttömäksi jäätyään tarvitse tarttua pulloon saati masentua. Sen sijaan hän voi käyttää kaiken lisääntyneen vapaa-aikansa itsensä toteuttamiseen ja itsestään huolehtimiseen.

      Työttömyys ei ole todellinen yhteiskunnallinen ongelma. Todellinen ongelmamme on niukkuuden ja täystyöllisyyden sekä pelon ja pakon varaan rakentunut yhteiskuntamme, joka kierouttaa kulttuurimme eikä voi sallia teknologian mahdollistaman vapaa-ajan, hyvinvoinnin ja yltäkylläisyyden leviävän kaikkien ihmisten hyödyksi.

      • Anonyymi

        Kieroutuneen kulttuurin ei pitäisi elättää omavireisesti ajattelevaa työtöntä!
        Omavireisesti ajatteleva työtön toteuttakoon itseään omakustanteisesti!


    • Anonyymi

      Hyvä ihminen nauti elämästä!!! Olet onnekas olet vapaa 24/7. Hullu raataa vuoden ja odottaa sitä hikistä kuukauden kesälomaa ja viikon talvilomaa. Tekee töitä olla työn orja. Laita kello herättää ja mieti kuinka ihana laittaa se kiinni ja jatkaa unia. Vai tosiaan mielummin kiireessä nouset ylös syöt suihku ja sitten kiireellä töihin ja olla siellä orjana 12 min kahvi tauon kanssaja 20min ruokataukoa.

      • Anonyymi

        Ja tätä samaa 50vuotta!!! Parhaat päivät menny. Kurttusena, sairaudet vanhuuden....Nauttia eläkepäivistä raihnaisena. Elät työlle et itsellesi. Muuta ajatusmaailmaasi. Olet oileesti rikas ja onnellisessa etuoikeutetussa asemassa. Jos joku tekee mielummin töitä kuin että saisi olla lomalla vaikka 5 vuotta niin hullu töitä tekee.


    • Anonyymi

      Erikoinen kirjoitus nuorelta.
      Mikä painaa mieltä kun tällaista on mielessä?

    • Anonyymi

      Häpeän lihavuuttani. Rahaa kyllä on mutta itsekuria ei.

    • Onpas siulla mietteet syvällisiä siellä kyllä mutta minkä takkia pitäsi hävetä näitä jutskia.? Sehä on itestä kiinni mite asiat ottaa eikä tarvi muita mielistellen esittää sitä mitä ei ole mut harvalla tähä rohkeus näkkyy rohkeus riittävän.. Siihen että uskaltaa olla sitä mitä on koko ajan ilman esityksiä ja muita kuvitelma juttuja..

      Nosta pääsi pensaasta ja naura paskasesti elämälle mieli kirkastuu sillon kummasti sielläkki :)

      • Anonyymi

        Niin, sanotaan että ajattele posittiivisen tunteen kautta.

        Kyllä siitä työnteostakin varmaan jotain positiivista läytyy kun oikeinmiettii, ei sekään varmaan aina surullista ja hankalaa ole.

        Voi ajatella että töissä saa juttuseuraa jos ei vapaalla ole.
        Työstä saa hieman enempi palkkaa kuin työttömänä jos haluaa rehkiä sen muutaman lisäeuron takia, vaikka korvauksilla elää samanlaista elämää.
        Ja jos tykkää puuhastella ja kotityöt ei innosta, niin ohjattu työ voi olla silloin kiva.

        Kun etsimällä etsii työstä kivoja asioita niin varmaan niitä löytyy, mutta monelle muulle ja mulle sielät ei lydy sellaisia asoita jonka vuoksi pitäisi tehdä tötä jos ei sa palkkaa.
        Palkka on se tärkein motiivi kun tehdään duunia, ja jos kotona olosta saa myös rahaa saman verran, niin en ne mitään syytä miski olla duunissa.


    • Anonyymi

      Elämä on ollut hyvää.. elämä on antanut ja ottanut.. välillä elämä on ollut raskasta..välillä helpompaa..paljon on tuttuja, rakkita, kamuja, ystäviä kuollu.. elämää..

    • Anonyymi

      Työttömänä on aikaa vaikka mihin. Tavata ystäviä sukuaan, olla lastenasten kanssa, hoitaa ihaa ja kotiad, harastuksia, kemmä metsään kävelylle, pyöräillä, käydä matkoilla suomessa, leipoa, nukkua, käsitöitä... ei ole mitään sellaista mitä ei ehtisi tekemään.
      Toisin kun työssä, kokemusta siitäkin on, ettei jaksa mitään ylimääräistä. Mulat jäi kaikki harrastukset, lapseni jäivät pieninä vählle huomiolle, ei jaksanu leipoa ei laittaa ruokaa, kaikki valmiina kaupasta. Ei muuta kun nukkuman ja aamulla sama uduelleen ja illalla nukkumaan.

      Nyt on kaikki toisin. Nyt saa lastenlapset nauttia kun omat lapset jäivät isommalta huomiolta. Harmillista, ja syy on työn. Tyä estää kaiken, jopa omien lasten yhdessä olon.
      Kadun että olen ollut täissä kun lapset oli pieniä.

      • Anonyymi

        Pitkästyin työttömänä olemiseen!
        Olin kotona työttömänä yhtäjaksoisesti 10 vuotta. Ukko oli töissä 5 pv/vko ja minä hurvittelin päivät. Ennen lasten tuloa olivat 3 ensimmäistä vuotta täynnä eri tyyppistä sosiaalista elämää.
        Luonnollisena jatkona olin kotona kahden, lyhyin väliajoin syntyneiden penskojen kanssa.
        Lopulta pitkästyin työttömyyteeni ja lasten ollessa peruskouluiässä menin10:n vuoden jälkeen kaupan kassalle iltatyöhön.
        Menin virkistymään. Työ oli vaihtelua. Tapasin ihmisiä, muitakin kuin työkavereita. Palkka oli todella pieni mutta sillä ei ollut merkitystä koska vaihtelu ja virkistyminen olivat tärkeimpiä.

        En ymmärrä miten kukaan aktiivi ikäinen voi nauttia loputtomasta joutilaisuudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkästyin työttömänä olemiseen!
        Olin kotona työttömänä yhtäjaksoisesti 10 vuotta. Ukko oli töissä 5 pv/vko ja minä hurvittelin päivät. Ennen lasten tuloa olivat 3 ensimmäistä vuotta täynnä eri tyyppistä sosiaalista elämää.
        Luonnollisena jatkona olin kotona kahden, lyhyin väliajoin syntyneiden penskojen kanssa.
        Lopulta pitkästyin työttömyyteeni ja lasten ollessa peruskouluiässä menin10:n vuoden jälkeen kaupan kassalle iltatyöhön.
        Menin virkistymään. Työ oli vaihtelua. Tapasin ihmisiä, muitakin kuin työkavereita. Palkka oli todella pieni mutta sillä ei ollut merkitystä koska vaihtelu ja virkistyminen olivat tärkeimpiä.

        En ymmärrä miten kukaan aktiivi ikäinen voi nauttia loputtomasta joutilaisuudesta!

        "En ymmärrä miten kukaan aktiivi ikäinen voi nauttia loputtomasta joutilaisuudesta! "
        Siis mitä tarkoiit?

        Miten erotat työn ja työn?? Etkä sinä tee kotona kotitöitä? Töissä tehdään työtyötä, miten ne eroo toisistaan työtä tehdään kummassakin.

        Miten joku voi mennä töihin joutilaaksi? Ihan samoin ne työläiset menee töihin joutilaaksi kuin sun mielestä kotona. Omituista vertaamista.

        Outoa että katkerat työläiset pitävät kahta työt sanaa erilaisena. Työ kuin työ.
        Miehet menee töihin joutilaaksi kun ei jaksa hoita lapsia ja kotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ymmärrä miten kukaan aktiivi ikäinen voi nauttia loputtomasta joutilaisuudesta! "
        Siis mitä tarkoiit?

        Miten erotat työn ja työn?? Etkä sinä tee kotona kotitöitä? Töissä tehdään työtyötä, miten ne eroo toisistaan työtä tehdään kummassakin.

        Miten joku voi mennä töihin joutilaaksi? Ihan samoin ne työläiset menee töihin joutilaaksi kuin sun mielestä kotona. Omituista vertaamista.

        Outoa että katkerat työläiset pitävät kahta työt sanaa erilaisena. Työ kuin työ.
        Miehet menee töihin joutilaaksi kun ei jaksa hoita lapsia ja kotia.

        Näkökulmasi on omituisen kapea!
        Lasteni tultua reilusti peruskouluikään ja heidän hoitaessaan omat jälkensä ja hieman muidenkin, en kokenut kotona olemista tarpeelliseksi enkä varsinkaan viihtyisäksi.
        Kaupan kassalla iltatyössä tapasin erilaisia ihmisiä ja meillä päin on tapana jopa jutella heidän kanssaa. Kun kassalta loppuin jono, oli aina jotain muuta puuhaa odottamassa. Eräs vakiotyö oli lehtipalautukset. Tarkastus, lajittelu, niputus.
        Ei ollut joutoaikaa ei päässyt pitkästymään.

        Lauantaisin palasin kotiin klo 15.15. Mieheni ja lapset olivat siivonneet talon ja kattaneet kahvipöydän valmiiksi.
        kokonaisuudessaan tämä oli minulle täyttä, tyydyttävää elämää vaihtoehtona pelkkien taloustöiden puuhastelun parissa kellumiseen.

        Lopetin osa-aikaisen kassatyön hieman yli 5-kymppisenä. Olimme suunnitelleet ha valmistelleet tämänkin elämänvaiheen. Tuohon nyt aikaa yli 20 vuotta ja tämän koronan tuomat esteet ovat saaneet aikaan tämän asteen turhautumisen, että lueskelen näitä palstoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkökulmasi on omituisen kapea!
        Lasteni tultua reilusti peruskouluikään ja heidän hoitaessaan omat jälkensä ja hieman muidenkin, en kokenut kotona olemista tarpeelliseksi enkä varsinkaan viihtyisäksi.
        Kaupan kassalla iltatyössä tapasin erilaisia ihmisiä ja meillä päin on tapana jopa jutella heidän kanssaa. Kun kassalta loppuin jono, oli aina jotain muuta puuhaa odottamassa. Eräs vakiotyö oli lehtipalautukset. Tarkastus, lajittelu, niputus.
        Ei ollut joutoaikaa ei päässyt pitkästymään.

        Lauantaisin palasin kotiin klo 15.15. Mieheni ja lapset olivat siivonneet talon ja kattaneet kahvipöydän valmiiksi.
        kokonaisuudessaan tämä oli minulle täyttä, tyydyttävää elämää vaihtoehtona pelkkien taloustöiden puuhastelun parissa kellumiseen.

        Lopetin osa-aikaisen kassatyön hieman yli 5-kymppisenä. Olimme suunnitelleet ha valmistelleet tämänkin elämänvaiheen. Tuohon nyt aikaa yli 20 vuotta ja tämän koronan tuomat esteet ovat saaneet aikaan tämän asteen turhautumisen, että lueskelen näitä palstoja.

        Nykypolville tiedoksi.
        Äitysloma oli 3kk. Palkaton työsuhde säilyi 3 vuotta jos halusi. Emme olisi saaneet lapsiamme kunnalliseen päivähoitoon joten minun jäämiseni kotiin ilman mitään kodinhoidon tukea tai muutakaan, oli järkevä ratkaisu.
        Missään vaiheessa en voinut ilmoittautua työkkäriin koska myyjistä oli jatkuva pula ja minulle olisi tyrkytetty työpaikkaa josta olisin kieltäytynyt joten työttömttsvuosilta en saanut työttömyyskorvaustakaan vaikka oli PAM:n jäsen.
        Tämä oli myös moralikysymys.
        En ollut myöskään riippana vaihtaessamme paikkakuntia mieheni työn vuoksi.

        Työttömyysaikana aktivoiduin kunnallispolitiikassa ja mennessäni viimein työhön,myös AY-politiikasta pääluottamushenkilön rooliin saakka. Yksillä liittopäivillä minulla oli alustus aiheesta työaika.
        Tasoina vuorokautinen, viikottainen, kuukauden tasolla, vuoden työaika ja myös keskustelua koko aktiivi-ikäisestä työajasta.
        Nyt, aina joskus, syntyy hieman keskustelua työaikapankin mahdollisuudesta liittyen tuohon viimeiseen teemaan mutta aika tai asenteet eivät ole vielä kypsiä.


    • Anonyymi

      Työttömyys ei ole hävettänyt koskaan senverran on paskatöitä painettu ja köyhyys on vain korvien välissä jos sellaista tuntee sillä on tässä elämässä muutakin kuin raha.

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi hävetä että olen työtön en minä itse tätä ole halunnut,tuli ns:halvempaa,ahkerampaa ja ammattitaitoisempaa työvoimaa länsi-balkanilta jos jonkun pitäisi hävetä niin suomenpäättäjien,hallituksen ja ministereiden,ensin tehdään yrityksien siirtyminen ulkomaille mahdollisimman helpoksi,sitten tuodaan halpatyövoimaa itä-Euroopasta tekemään loputkin työt,poistetaan eläkeputket heikennetään työttömyysturvaa mitä pitäisi tehdä muuttaa pois Suomesta vai perustaa ensin yritys ja siirtää se johonkin Euroopan halpamaahan ja jättää verot Suomeen maksamatta ?

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Asiasta eivät halua puhua liitot eikä senkoommin hallituskaan. Suomen tuho on ulkomainen halpatyövoima mikä tuhoaa yhteiskunnam sisältäpäin kuin syöpä.


    • Anonyymi

      Ennemmin häpeisin olla töissä ja nostaa kahvettelusta ja nukkumisesta vieraalta ihmiseltä palkkaa.

      • Anonyymi

        Älä tee niin. Kahvittele ja nuku kotonasi. Tee ahkerasti töitä kuten muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee niin. Kahvittele ja nuku kotonasi. Tee ahkerasti töitä kuten muutkin.

        Nii kahvittelekin ja nukun ktona, siksi en mene töihin. Kartan yl kaiken työntekoa muualla kuin kotonani. Se riittää. Ahkerasti puuhastelen kotonani, kyllä!


    • Köyhyyttä alkaa olla jo monissa ns yhteiskunta luokissa.
      Moni työtön vuokralla asuva saattaa olla paljon rikkaampi kuin miljoona veloissa pyörivä kulissien pyörittäjä.
      Voi sitä päivää kun etelä suomi valhekupla räjähtää.
      On täysin velalla ja kestämättömällä velalla koko etelä.
      Huh sentään.

    • Anonyymi

      Maalima olisi paljon parempi paikka kun jokainen saisi tehdä mitä haluaa. Herrat tekevät duunit ja kansalaiset mitä kukakin haluaa.

      Nii minä ainakin teen paraikaa, en mene töihin vaan ne menee jotka haluu ja minä nostan etuuksia.
      Tämä on meille sopiva ratkaisu, työ ei ole meitä varten. Helppo elämä on.

      • Anonyymi

        Onneksi ja luojan kiitos! Tuo vaikuttaa olevan yleistyvä ilmiö. Aina vaan useammat haluavat nauttia tuosta onnesta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinka demarit pääsee ikihäpeästä eroon, kun on lisäksi vapaa-ajattelijoita ymym.

    • Anonyymi

      Oman painonsa kun kantaa kauniisti niin se riittää. Suomi24 on julkipilkallinen yhteisö, jonka jäsenet varmasti maksavat häpeänsä.

    • Anonyymi

      Mahtaavat kaikki köyhät ja köyhät työttömät olla tosi häpeissään, todellakin , mutta häpeän voi peittää vihreäksi ryhtymällä.

      • Anonyymi

        Työlliset ne ikuiset häpeejät ja katkerat kärmyt! On se kyl rankkaa.... olla töissä mutta helpompaa työttömänä. Kokeile niin olet onnellinen.


    • Anonyymi

      Työttömyydellään pullistelevat ovat kaikkien aikojen neroja, käsittämättömän tyhmiä tai rikollisluonteisia parjaamiensa työllisten riistäjiä.
      Neroja? Ovat lukeneet Kalevalan ja uskovat keksineensä Sammon josta kaikki hyvä tulee ilman kenenkään vaivannäköä!

      • Anonyymi

        Miksi olet noin katkera työttömille? Eikö tölliset aina uikuta miten rankkaa on olla töisssä ja oottaa lomia ja viikonloppuja?????

        Mitä tyhmyyteen tulee, on ääliömäistä haukkua kaikkia tyhmiksi jotka elävät sellaista elämää kuin haluavat. Yhteiskunta tukee myös tosi hyvin ihmisiä joille työ ei ole jumala. Ihmisellä on muutakin elämää kuin palkaton ja orja työ.

        Sinä et osaa nauttia omasta elämäsä, vaan elät muiden säätelemää elämää sinulle, siksi oelt katkera kun et pysty vaikuttamaan omaan elämääsi yhtään. Orjailet ja näännyt kunnes sinusta ei ole mitään jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet noin katkera työttömille? Eikö tölliset aina uikuta miten rankkaa on olla töisssä ja oottaa lomia ja viikonloppuja?????

        Mitä tyhmyyteen tulee, on ääliömäistä haukkua kaikkia tyhmiksi jotka elävät sellaista elämää kuin haluavat. Yhteiskunta tukee myös tosi hyvin ihmisiä joille työ ei ole jumala. Ihmisellä on muutakin elämää kuin palkaton ja orja työ.

        Sinä et osaa nauttia omasta elämäsä, vaan elät muiden säätelemää elämää sinulle, siksi oelt katkera kun et pysty vaikuttamaan omaan elämääsi yhtään. Orjailet ja näännyt kunnes sinusta ei ole mitään jäljellä.

        Et vastannut kysymykseen ikuisen ja loputtoman hyvän tuottajasta ilman kenenkään ponnistelua!
        Sinun filosofiasi mukaan kaikkien pitäisi ryhtyä nauttimaan työttömän elämästä. Et voi olla niin sokea tai luonnevikainen, ettekö tajua tuon makdottomuutta!

        Minä nautin aikanani suuresta osasta töitäni joissa oli mahdollisuus toteuttaa itseään ja nauttia nähdessäni työni tulokset. Tärkeää, tarkoitussisältöistä elämää.

        Viimeiset 25 vuotta olen nauttinut omasta elämästäni toisella tavalla.
        Olen erittäin tyytyväinen, että etupäässä haastavilla ja tuloksiltaan tyydyttävillä palkkatöillä kokosin perusteet sinun ihannoimallesi elämälle mutta OMILLA, TÖISTÄ ANSAITSEMILLANI RAHOILLA!
        Olen 77v ikäinen, terve, hyväkuntoinen, tyydyttävässä parisuhteessa elävä, lastenlasten isoisä. Elämme vaimoni kanssa rentoa elämää toteuttaen kohtuullisia mielitekojamme josta kaksi, matkustelu ja Espanjan asunnolla majailu ovat koronan estämiä.
        En ymmärrä mitä eleämästäni puuttuisi! No. Ehkä nuorempi eukko mutta tämä nykyinen on tottunut oikkuihini ja tuntee minun "TURN ON" tapani ja paikkani.

        Siis ensin työ ja tulot. Sitten niiden järkevä käyttö ja lopulta vetäytyminen työelämästä omilla ehdoilla.
        Toistan vielä. Olen riippumaton muusta kuin rikoslain rajoituksista. En kaipaa avaruudessa käymistä. En Monte Carlon keskusta-asuntoa. En omaa saarta Karibialla. En mitään vastaavaa.


    • Anonyymi

      Systeemi haluaa sinun häpeävän "deplorables".
      Menkää vain ylpeästi paukuttamaan rumpua ja vaatimaan oikeuksia joukolla.

    • Anonyymi

      Hävetti olla palkattomissa töissä joskus yli 12 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole niitä tehnyt vaikka työkkäri yrittänyt ja antanut karensseja niin en todellakaan tee enää palkatonta työtä.

    • Anonyymi

      Uhohdab wijndousa.

    • Anonyymi

      persaukisuus on väliaikaista, köyhyys on ikuista. Se on mielentila.

    • Anonyymi

      Olen ideaalityötön ja en häpeä sitä lainkaan. Tulen toimeen varsin leveästi.

      Minulla on:
      Oma auto
      Uudehko tieskari
      Just uus luuri
      Sähköpotkulauta
      50" älytöllö
      200x120cm runkopatjasänky (ovh 899€, alesta 200€)

      Kaiken päälle tilaan suurimman osan safkasta foodorosta. Tälläistä on olla ideaalityötön. Saa herätäkin miten ja millon lystää.

      • Anonyymi

        Samalla olen myös ideaalisinkku.


    • Anonyymi

      häpeän

    • Anonyymi

      Ethän sinä köyhä ole, kun pystyt autoa pitämään.

    • Anonyymi

      Kansainvälisen vertailun mukaan, Euroopan PARHAIMMAT VALTIOT asumisen ja elämisen tasossa ovat:
      1. TANSKA
      2. PORTUGALI
      3. KREIKKA
      ...
      34. SUOMI, edellä niin Albaniat, Romaniat ja muut.
      Kyllä, SUOMEN VALTIO NATSI PROPAGANDAA kaikki mitä
      teille on ikinä kerrottu TÄSTÄ VALTIOSTA.
      SUOMI - SAIRAIDEN PSYKOPAATTIEN JOHTAMA.

    • Anonyymi

      Voitte muuten jakaa 1/10 nuo päkaupunkuiseudun asuntojen arvot.
      Ei niitä enää kukaan osta. Pankkikriisi Suomessa on TOTTA.
      Lisää piikkiä lapsille? Näin siis SUOMEN POLIISI, bisnestä se vaan on.

      SAIRAS SUOMI
      SAIRASTUTTAA MUUT
      VALTIO RAHASTAA
      OMALLA RIKOLLISUUDELLA

    • Anonyymi

      Siis Suomen valtiollinen poliisi on IHAN OIKEASTI MYRKYTTÄNYT tätä yhteiskuntaa jo useiden vuosikymmenten ajan. Perheet, lapset ym. täyttäneet huumeilla ja steroideilla salaa kaikki aivan kuin DDR:ssä.

    • Anonyymi

      Hävettää olla suomalainen.
      Maailman huonoin hallitus, eikä ihme teinit kun siellä mellastaa.

      Vanhukset on heitteillä mutta silti nostetaan bensan hintaa, elämisen kuluja ja kaikkea, mutta ie hoideta omia kansaa.

    • Anonyymi

      Suomi on listattu kansainvälisessä vertailussa Euroopan JUMBO sijalle elämän ja ihmisoikeuksien laadun mittarilla mitattuna. Läpeensä MÄTÄ valtio.

      Jopa Venäjä on parempi. Ihan oikeasti, nämä poliisit vaan huumaa lsd:llä ja ekstaasilla kaikki pihalle täällä. Ihmiset eivät ajattele, kun VALTIO vie ajattelukyvyn.
      17 vuotta yksikin naispoliisi yrittänyt murhata huumaamalla, ja huumasivat vielä lapsetkin ekstaasilla ... ihan normaalia SUOMESSA.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe