Paavali pahanteossa

Anonyymi

Miten Paavali sai tuhottua alkuperäisen kristinuskon jota harjoittivat Jeesuksen opetuslapset ja Jeesuksen veli ?


Monet tutkijat ovat ihmetelleet, mitä tapahtui niille kristityille, jotka vaativat pakanakäännynnäisten ympärileikkauttamista. Itsestään selvänä vastauksena voidaan pitää Etiopian ortodoksikirkkoa ja koptilaista ortodoksikirkkoa, jotka harjoittavat edelleen ympärileikkausta. Ei-paavalilaisia kahdestatoista apostolista olivat Jaakob vanhurskas, Pietari ja Johannes. Näiden "nasaretilaisten" apostolien perintö eli jonkin aikaa Juudeassa ja ympäröivillä alueilla. Tutkijat ovat pyrkineet jäljittämään heidän perintöään myöhempien ryhmien, kuten ebioniittien ja elkasiittien parista. Nämä ryhmät hylkäsivät kristillisyyden sen paavalilaisessa muodossa. Ryhmät ovat olleet sitä mieltä, että päinvastoin kuin mitä Paavali antaa ymmärtää Galatalaiskirjeessä, juopa Paavalin ja muiden apostolien välillä olisi ollut syvä ja pysyvä.

Nykyään tutkijat ovat valmiita korjaamaan katolisen kirkon näkemystä omasta historiastaan näistä tutkimuksista käsin. Myös jotkut kristilliset suuntaukset ovat sitä mieltä, että lännen ja idän kirkot (katolinen ja ortodoksinen kirkko) luopuivat oikeasta Jeesuksen saarnaamasta opista. Apostolista aikaa seuranneiden apostolisten isien ja muiden kirkkoisien kirjoitusten joukossa onkin lähinnä kirjoituksia, jotka tukevat pakanallisuudesta kääntyneiden kristittyjen paavalilaista eli apostoli Paavalin mukaista näkemystä kristinuskosta. Sen sijaan Jerusalemin juutalaiskristittyjen, esimerkiksi Jeesuksen veljen Jaakobin, edustamat näkemykset ovat käytännössä katsoen hävinneet ensimmäisten kahden vuosisadan aikana. Paavalin kirjeiden kirjoittamisen aikaan heitä oli kuitenkin vielä pidetty "seurakunnan tukipylväinä".

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      <<Miten Paavali sai tuhottua alkuperäisen kristinuskon jota harjoittivat Jeesuksen opetuslapset ja Jeesuksen veli ?<<

      Eiköhän luonnollinen vastaus ole, että tappamalla kaikki, kuten Jeesuksenkin. Hehän olivat Jahven vastustajia, eikä Jahve sietänyt sellaista.

    • Anonyymi

      Nykyäänkin eletään kristittyjen parissa mien huvittaa, joten ei ne ihmiset tainneet muinoin olla kovin erilaisia.

      Saarnataan Paavalinkin kirjeistä neuvoja kuinka lukea "kirjoituksia" mutta ei niitä oikeasti koskaan lueta.
      Vähän kuin lukisi aina vaan kakkureseptiä mutta ei koskaan leivo sitä kakkua.

      Sanoohan Paavali loppukirjeissään kuinka "kaikki" ovat hänet hyljänneet. Ei nykyäänkään kukaan tykkää saarnaajista, jotka sanoo "totelkaa minun käskyjä".

    • Anonyymi

      Paavalin usko ja opetus oli oikea, se mitä Herra tarkoitti.

      • Anonyymi

        Niin, mutta Paavalin Raamattu oli VT eikä omat kirjeet kuten nykyuskoville on.


    • Anonyymi

      Nasaretilaiset apostolit Pietari ja Johannes Jeesuksen veli mukaan lukien olivat siis saatanallisen harhaopin levittäjiä .

      Paavali asian päätti

    • Anonyymi

      Kertoohan itse Paavalikin että oli "puolueita", kuka Paavalin puolta ja kuka Apolloksen puolta ja kuka Jeesuksen puolta.
      Tämä tarkoittaa että jo silloin nuo jotka myös kuulivat saarnoja kasvotusten pitivät "oppeja" jotenkin erilaisina.

      Käännetystä tekstistä on vaikea aina edes ymmärtää mitä siinä halutaan sanoa. Mutta jos jo läsnäolleet ihmiset havaitsi eroja niin niitä eroja sitten varmaan todennäköisesti oli !?

      Toki nykyäänkin voidaan yksikin jae ymmärtää erilailla riippuen lukijasta.

      Jos joku tästä huolestuu ja pelkää uskonsa todellisuutta niin kehoitan että se mikä kannattaa ottaa todesta on että VT on Raamattu eikä mikään pelkkä "vanhentunut liitto". Sitä kannattaa lukea koska se oli apostolien Raamattu ja siellä kerrotaan suoraan mitä mieltä Jumala on asioista ja kuinka Hän historiassa toimii. Sieltä saa myös Psalmeista paljon vertaistukea tähänkin päivään eikä ollenkaan vanhentunutta!

    • Oletko sinäkin noin tietämätön?

      Kristinusko ei alkanut Jeesuksen syntymästä, vaan hänen kuolemasta. Sillä hänellä oli vain pieni nasaretilaisten lahko, joka sekin hajosi, kun johtaja tapettiin.

      Kun hän taivaaseen noustuaan valitsi tappajien opettajan Saulin, murhaajan, josta ei tullut Jeesuksen opetuslasta, kun rakastui Saatanan erinomaisiin ilmestyksiin, ja sai uuden nimen Paavali.

      Näin hänestä tuli lähetyssaarnajien ja kaikkien maailman pappien esi-isä.

      "Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty. "

      Niistä opetuslapsista, jotka läksivät Paavalin perässä perustamaan näitä Saatanan synagogia. Kuten Pyhä Henki ilmoitti Johannekselle, joka ainoana opetuslapsena pysyi uskollisena Kristuksen todistajana:

      "Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!"

      Eli näitä:

      "Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen."

      Jeesus kielsi omiansa lähtemästä, ennen kuin vasta sitten kun saisivat Pyhän eli Totuuden Hengen.

      Saatanalle riitti, kun seurakunnan kaitsija oli yhden vaimon mies.

      Nykyisin myöskin:
      Yhden naisen mies.
      Yhden miehen mies.
      Yhden naisen nainen.

      Tällaista on tämä kristinusko.

    • Anonyymi

      Kristittyjen ensimmäinen sukupolvi oli kasvanut yhteydessä synagogajumalanpalvelukseen ja he jatkoivat sen rakenteiden käyttämistä omassa jumalanpalvelusmuodossaan ainakin vuoteen 70 asti. Myöhemmät sukupolvet ovat unohtaneet nämä juuret.

    • Anonyymi

      Näin ulkopuolisena joskus hymyilyttää kristillisten oppien synty esimerkiksi miten opit joita nyt 2000 luvulla pidetään pyhinä ja koskemattomina jumalan sanana on kuitenkin tuhansia vuosia sitten alkukantaisten ihmisten toimesta nyrkkitappeluiden tulosta .





      Apologeetat aloittivat kristinuskon teologisen puolustamisen pakanoiden ja ei-kristittyjen filosofien syytöksiä vastaan. Usein väittelyt käytiin kirjoitusten muodossa ja kiistakirjoittelu oppineiden kesken pakotti apologeetat muotoilemaan kristilliset opit eksaktiin muotoon. Silloin huomattiin, että apologeetoillakin oli ristiriitaisia käsityksiä kristillisestä opista. Myöhemmin oppia määriteltiin konsiileissa, joissa kristillisen opin sisältö määriteltiin. Oppia muotoiltaessa eivät aina sanat riittäneet, vaan joskus erilaisia oppikäsityksiä vaihdettiin nyrkeinkin ja keisarin sotilaat joutuivat keihäineen puuttumaan pelin kulkuun. Hävinneet osapuolet yleensä tuomittiin harhaoppisiksi.

    • Ihmismassojen hämäämiseen ja hallitsemiseen on aina tarvittu oikea emävale. Ei siis pientä narraamista, vaan niin räikeää potaskaa, että valtaosa ihmisistä ei osaa kuin nyökytellä suu ymmyrkäisenä.

      Profeetta Jeesus tuli opettamaan Israelin kansalle oikean tavan täyttää Jumalan laki, YHDEN JUMALAN laki. Jeesuksen aikalaisista fariseukset ja kirjanoppineet ja ylipapit eivät pitäneet Jeesuksen opista, koska ns. viralliseen uskonnon harjoittamiseen sisältyi em. tahoille kovin rakkaita, ja ehkäpä taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti mukavia, ihan täysiä ihmiskäskyjä. Kuintenkin vain Jumalan lain noudattaminen on tärkeää.

      Paavali halusi tuhota Profeetta Jeesuksen aloittaman liikkeen (siis todellisen kristinuskon) väkivalloin tässä kuitenkaan onnistumatta. Kun tuhoaminen ei onnistunut ulkoa päin sai Paavali joko ihan silkkaa omaa kammottavaa oveluuttaan tai itsensä pimeyden ruhtinaan riivauksessa ajatuksen tuhota liike sisältä päin. Näin tullaan emävalheeseen numero yksi; Paavalin kääntymykseen Jeesus liikkeen kannattajaksi. Todellisissa Jeesuksen seuraajissa tuon tuhoajan kääntymys herätti luonnollisesti epäluuloa huomattavasti enemmän kuin Raamatun pehmennettyyn kerrontaan on päätynyt. Jerusalemin apostolien, siis oikeiden Jeesuksen seuraajien, ja Paavalin välille ei koskaan tullut sellaista yhteisymmärrystä, kuin Raamattu antaa ymmärtää. Sopimus että oikeat apostolit julistavat evankeliumia juutalaisille ja Paavali pakanooille ei ollut sopimus, vaan kyse oli Paavalin karkoituksesta pakanoiden keskuuteen. Hellenistinä hän oli sieltä kotoisinkin ja saanut vaikutteet kehittelemälleen harhaopille.

      Tässä tullaan emävalheeseen numero kaksi. Paavalin harhaoppi. Paavalin ei tiedetä koskaan tavanneen Profeetta Kristusta. Toki hän on tiennyt mitä profeetta opetti, olihan hän kuullut Jeesuksen oikeita seuraajia. Paavali kyllä tiesi, että Jeesuksen opetus oli tosi, raitis ja täysin YHDEN JUMALAN lain mukainen ilman ihmiskäskylisäyksiä. Paavalin luoma harhaoppi ei perustu Jeesuksen opetuksiin edes piirun vertaa. Paavali kehitteli opin, jonka auktoriteettina on vainajahenki-Jeesus, siis kummitus. Vainajahenkikulttia perustaessaan Paavali rikkoi raskaasti omia rakkaita farisealaisia sääntöjään ja niiden pikkutarkkaa noudattamista vastaan. Tässä mielessä voi olettaa, että hän oli nimenomaan riivattu, ei pelkästään oman pahan mielensä asialla.

      Paavali tuhosi kaiken, siis ihan kaiken, mitä Jeesus opetti ja koska Jeesuksen opetus oli täysin linjassa Jumalan lain kanssa, samalla Paavali tuhosi täysin seuraajiensa mahdollisuuden saavuttaa paraatiisin.

      Paavalin oppi on haamu-uskonto. Sen auktoriteetti on muka ylösnoussut Jeesus, siis kummitus. Paavali kieltää lain, joka Jeesusken todellisen oetuksen mukaan nimenomaan on tie paratiisiin. Paavali luopui monooteismista, joka oli (ja on) ainoa oikea tapa ymmärtää Jumala, koska on vain YKSI JUMALA. Paavali ei sentään hänkään suoraan rohjennut kutsua kummitus-Jeesusta Jumalaksi, mutta kyllä hänen harhaisista sepustuksistaan selvästi on luettavissa, että tällaisesta ajattelusta oli kyse. Kun nyt käytännössä Paavalin ajattelussa jumalaia oli kaksi, oli "kristinuskosta" jo tullut huomattavasti myyvämpi pakanamaailmassa,, jonne Paavali karkotettiin harhaoppiaan horisemaan.

      Tosi oli Profeetan sana, että harvassa ovat paratiisiin pääsijät. Maailmanuskonnoksi oli päätyvä paavalilainen harhaoppi, haamukultti, kummitususkonto, vampyyrikultti. Kun Konstantinuksen vähintään yhtä tarkoitushakuisen "kääntymisen" jälkeen kuin Paavalilla oli "kristinuskosta " tuli Rooman imperiumin virallisesti ainoa uskonto, oli portti auki mietä mielipuolisemmalle Jumalan lain tuhoamiselle auki, ja kaikki totuuden sanominen ja jo epäilty ajatteleminenkin oli hengen uhalla kielletty.

      Kuten pakanauskonnoille on ominaista on "kristinuskokin" monijumalista. Paavali käytännössä jo loi isä-jumalan ja poika-jumalan. Ei itse asiassa mennyt kauankaan, kun maailman tuhoisimmalle epäjumalalle, kolminaisuudelle, kehitettiin komanneksi jumaluudeksi äiti-jumala, eli siis Maria. Varsinainen "pyhä-kolminaisuus" sii on isä-jumala, poika-jumala ja äiti(Maria)-jumala. Vasta myöhemmin, koska haluttiin häivyttää hiukan "kristinuskon" täydellistä eroa oikeasta Jumalan sanasta ja täydellistä pakanuuutta, luotiin viralliseksi kolminaisuuden kolmanneksi jumaluudeksi henki-jumaluus. Henki-jumala on siis kolminaisuus-epäjumalan virallinen kolmas persoona, mutta kuten vanhoissa kirkkokunnissa, katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa, on joka "jumalanpalveluksessa" kuultavissa (menkää katsomaan ja kuulemaan jos ette usko) suurin osa rukouksista osoitetaan nimenomaan äiti(Maria)-jumaluudelle.

      Paavalin huijaus on maailmanhistorian kauhein, onnistunein ja iankaikkisuusseurauksiltaan tuhoisin rikos. Jos se ei veisi miljardeja ja miljardeja seuraajiaan kadotukseen voisi sen nerokkuutta, röyhkeyttä ja täydellsitä menestystä jopa varovasti ihailla. Nyt vain surettaa.

      • Anonyymi

        <<Paavalin huijaus on maailmanhistorian kauhein, onnistunein ja iankaikkisuusseurauksiltaan tuhoisin rikos. Jos se ei veisi miljardeja ja miljardeja seuraajiaan kadotukseen voisi sen nerokkuutta, röyhkeyttä ja täydellsitä menestystä jopa varovasti ihailla. Nyt vain surettaa.<<

        Älä muuta sano! Se on kyllä älykkyydessään ja oveluudessan kaiken huippu, ja juuri tuo röyhkeys mikä siitä tulee esille on uskomatonta, mutta myös se, että itse Raamattu antaa kaikki vihjeet tuon huijauksen selvittämiseen. Kun tunteella manipuloidaan, niin saadaan pahakin muuttumaan pyhäksi.

        << Paavali käytännössä jo loi isä-jumalan ja poika-jumalan. <<

        Kolminaisuusoppi tarvittiin siihen, että tuli tuo verinen liitto Jeesuksen kuolemalla siten, että siellä taivaassa istuu nyt kaksi Jumalaa.

        Kuvitelma siitä, että olisi jokin isä-jumala ja poika-jumala ei pidä paikkaansa (Athanasioksen uskontunnustus sekä Augsburgin tunnustus), tuollainen jako on vain saman huijauksen jatkumoa ihmisten luuloissa ja kuvitelmissa, kun lopulta taivaassa istuvat vierekkäin kaksi Jumalaa, joista se tosi Jumala on vain noiman oikealla puolella. Opin mukaan kyseessä on voima, joka on Jahvella (historialliset taustat Baal-jumalaan eli saatanaan).

        En tiedä sitten 325 ajatellaanko jossakin toisen Jumalan olevan itse keisari Konstantinus Suuri, jota palvotaan, koska hän vaati tuon kolminaisuusopin uskontoon ja palvoi Auringonjumala Sol Invictusta koko elämänsä, ja oli viimeinen keisari, joka julistettiin kuolemansa jälkeen Jumalaksi. On myös kirkon ensimmäinen kristityksi sanoma keisari. Myös piispa Huovisen sanat, että Kristus on Auringonjumala Sol Invictukselle annettu uusi nimi.

        Ainakin tuo kuvaa Rooman vallanajan jatkoa kristinuskossa aina meidän päiviimme saakka, ja Euroopan Unionina, jonka rahakin on yksi yhteen Rooman vallanajan kanssa.


    • Anonyymi

      Paavali oli Jeesusken valitsema apostoli

      • Anonyymi

        Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta hän kyllä kertoi nähneensä hallusinaation tästä mutta jokainen voi päätellä mitä tällaiset"unet" sitten ovat en minä ainakaan sano nähneeni ihmistä oikeasti jos hallusinoin jotakin unen tapaista näkyä tästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta hän kyllä kertoi nähneensä hallusinaation tästä mutta jokainen voi päätellä mitä tällaiset"unet" sitten ovat en minä ainakaan sano nähneeni ihmistä oikeasti jos hallusinoin jotakin unen tapaista näkyä tästä.

        Paavali kohtasi YLÖSNOUSSEEN KRISTUKSEN!!! Kuinka hän siis ei olisi tavannut JEESUSTA!!!???!!!


      • Anonyymi

        Kyllä ja Jumalan mandaatilla, Apt. 9: 1- 26.

        Lainaus tuolta, jossa hän kohtasi elävän Jeesuksen;

        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

        Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut, puhuvat omiaan, sekä yrittävät kirjoittaa Raamattua uudelleen, omaan korvasyyhyynsä sopivaksi,
        älkää siis kuunnelko heitä, he ovat henkivaltojen vietävissä.

        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

        T.U.m


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja Jumalan mandaatilla, Apt. 9: 1- 26.

        Lainaus tuolta, jossa hän kohtasi elävän Jeesuksen;

        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

        Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut, puhuvat omiaan, sekä yrittävät kirjoittaa Raamattua uudelleen, omaan korvasyyhyynsä sopivaksi,
        älkää siis kuunnelko heitä, he ovat henkivaltojen vietävissä.

        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

        T.U.m

        AAMEN!!!

        AAMEN!!!

        AAMEN!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        AAMEN!!!

        AAMEN!!!

        AAMEN!!!

        Aamen vaan - kuule - se tarina on itse Paavalin kertomaa ja keksimää, joka sitten jonkun toisen kertomana vuonna 55 apostolien tekojen 19. luvussa kokee täyden konkurssin, kun opetuslapset eivät ole koskaan edes kuulleet termistä Pyhä henki. Ja jos on huijari, kuten edellä sanotaan, niin miksi ei kertoisi myös huijaustarinoita?! Ja jos ei kerro, ei ole edes huijari. No, Raamattu nyt itse paljastaa tämän(kin) huijauksen. Voi teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja Jumalan mandaatilla, Apt. 9: 1- 26.

        Lainaus tuolta, jossa hän kohtasi elävän Jeesuksen;

        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

        Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut, puhuvat omiaan, sekä yrittävät kirjoittaa Raamattua uudelleen, omaan korvasyyhyynsä sopivaksi,
        älkää siis kuunnelko heitä, he ovat henkivaltojen vietävissä.

        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

        T.U.m

        <<Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut,<<

        Sen vesittää Raamattu itse, jos et menisi pelkän ahneuteen perustuvan uskon varassa, vaan osaisit lukea ja nähdä totuuden, jolle nyt ummistat silmäsi, koska se ei ole sinulle enää hyöty. Jeesus joka puhuu tavallaan Matteuksen evankeliumin 7. luvussa paljastaa Paavalin täyden huijauksen, kun vertaat sitä Paavalin tärkeimpään opetuskirjeeseen kirje roomalaisille ja siellä lukuun 7.

        Ei edes ole tämän vaikeampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut,<<

        Sen vesittää Raamattu itse, jos et menisi pelkän ahneuteen perustuvan uskon varassa, vaan osaisit lukea ja nähdä totuuden, jolle nyt ummistat silmäsi, koska se ei ole sinulle enää hyöty. Jeesus joka puhuu tavallaan Matteuksen evankeliumin 7. luvussa paljastaa Paavalin täyden huijauksen, kun vertaat sitä Paavalin tärkeimpään opetuskirjeeseen kirje roomalaisille ja siellä lukuun 7.

        Ei edes ole tämän vaikeampaa.

        <<Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut,<<

        Eikö yhtään kiinnosta Jeesuksen sanat Johanneksen evankeliumista kun hän sanoo fariseuksista - joka Paavalikin oli - että nämä ovat isästä prkeleestä ja vain valehtelevat ja vaanivat hänen henkeään. Lopulta Paavali sai kiinni, kuten alkukristityt ja tappoi.

        Miten Paavali nousee mielestäsi nyt ylitse sen sanan Raamatusta, jonka Jeesus itse on antanut? Mikä saa sinut uskomaan Paavalia enemmän kuin Jeesusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Nämä jotka yrittävät vesittää apt. Paavalin tehtävää ja sitä, kuka hänet on kutsunut,<<

        Sen vesittää Raamattu itse, jos et menisi pelkän ahneuteen perustuvan uskon varassa, vaan osaisit lukea ja nähdä totuuden, jolle nyt ummistat silmäsi, koska se ei ole sinulle enää hyöty. Jeesus joka puhuu tavallaan Matteuksen evankeliumin 7. luvussa paljastaa Paavalin täyden huijauksen, kun vertaat sitä Paavalin tärkeimpään opetuskirjeeseen kirje roomalaisille ja siellä lukuun 7.

        Ei edes ole tämän vaikeampaa.

        Luepa Mat.7 ja Room.7 uudestaan ja pyydä Pyhää Hemkeä avaamaan ne sinulle, niinkuin Jeesus on niiden tarkoituksen sanellut. Nämähän selvästi täydentävät toisiaan ja siten rikastuttavat hartaan lukijan uskoa. Kun joskus opit näkemään metsän puilta, eli yksittäisten sanojen sijaan, koko luvun ja jakeitten merkityksen, tule sitten vasta neuvomaan Jeesusta ja muita uskovia.


    • Anonyymi

      Paavalin kirjeissä rakenetaan kirkkokuntaa. Kristus ei sellaista halunnut.
      En tiedä, että halusiko Paavali itse näin opettaa vai lisättiinkö ne vasta silloin, kun kirkot alkoivat koota Raamattua. Näin saatiin pohja miesvallalle ja naisten alistamiselle.

      Paavalin opit ovat todella oudot siinä mielessä, että hänen mielestä vain perheellinen, yhden vaimon mies saa johtaa seurakuntaa. Paavali ja Kristus olivat perheettömiä poikamiehiä eli Paavaliko tuhosi täten omat ja Kristuksen opit kerralla vai lisättiinkö sovinistiset käskyt myöhemmin muiden toimesta?

      • Anonyymi

        Täyttä valetta tuokin. Homot todella vihaavat Paavalia. Typerää ja tahallaan vääristettyä raamatuntulkintaa.


      • Anonyymi

        Jos olisit lukenut vähän pidemmälle, niin olisit huomannut,että nämä eivät olleet Jeesuksen määräyksiä, vaan Paavalin suosituksia. Jos kiusauksia ei olisi voinut vastustaa, niin parempi olisi naida, kuin palaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe