En anna koskaan

Anonyymi

Anteeksi enkä unohda.

26

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinun on ongelmasi ja voit pitää sen.

    • Anonyymi

      Ei noin voi sanoa. Tuo on vale entä jos sairastut dementiaan ja unohdat. Sano vaikka yritän olla unohtamatta.

      • Anonyymi

        Se vasta kamalaa olisi jos jatkuvasti paha mieli, mutta ei edes muistaisi miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vasta kamalaa olisi jos jatkuvasti paha mieli, mutta ei edes muistaisi miksi.

        Niin, senkin takia anteeksianto kannattaa, ettei jää mitään taakkaa itselle kaivertamaan.


    • Anonyymi

      Meneehän se aika noinkin. Mitähän tuosta saa? Muuta kuin katkeranmielen

    • Anonyymi

      Kaikilla ei ole sitä jaloa kykyä, joten älä murehdi siitä.

    • Anonyymi

      Älä vaan ikinä anna. Se mikä on vihaa, se voi olla vahvempaa feminismiä jatkossa.

      • Anonyymi

        Kirjoititko Hesarin mielipide palstalle, siinä oli tuo ajatus, että miksi on vähäisesti feminististä vihaa patriarkiaalista tms valtaa vasten.

        Että sellaisia ilmentymisiä olisi suotavaa nähdä enemmänkin. Tiedä häntä, ensin ihmisten tulisi nähdä, onko ongelmaa mikä on ongelma, rakenteellinen vaiko konkreettisesti esillä oleva jne

        Mutta mitäpä nämä täällä sellaisia ymmärtämään, "pikkutyttöjen" leikkien kesken.


    • Anonyymi

      tuollainen ei ole enää mielipide, vaikenet siis iäksi, näin todistit......
      rauhallisesti, turvallisesti
      https://www.youtube.com/watch?v=j-fWDrZSiZs

      terveisin, jos olisin miljonääri, niin ostaisin bränikän bottuwankkurin ja kuopisin sen tuohon keskelle peltoa, ja kräjäyttäisin sen juuri oikealla hetkellä....
      turvallisesti, ilman pienintäkään varoituslupia......

      • Anonyymi

        Ding dong.


    • Anonyymi

      Tulet huomaamaan että aika auttaa. Minä olen ollut tunteeton viimeisen noin kahden vuoden ajan. Olo on tuntunut suorastaan uupuneelta jo jonkin aikaa. Perusturvallisuudentunteen puuttuminen on vienyt voimia ja kaikki se jatkuva "hälinä" ympärillä on vienyt loputkin voimat. Sisin ei ole pystynyt koskaan hyväksymään sitä tapaa millä kaikki "hoidettiin". Siksi minun mielipiteeni kysyminen olisi ollut vältämätöntä alun alkaen, niin olisi vältytty monelta suorastaan kauhua aiheuttavalta vuodelta.

      • Anonyymi

        Stressioireet olleet ihan kamalat ja elämänilo lähes kokonaan poissa. On saanut pelätä, että selviänkö hengissä noiden vuosien koettelemuksista. Näin monta vuotta sitten unen, joka ennusti tulevaisuutta. Seisoin keskellä ihmisten ympäröidessä minut. Heillä oli päällä vaatteet joissa oli huput ja huput peittivät päät ja kasvot, niin etten tunnistanut ketään heistä. Kaikki se on toteutunut monen vuoden ajan, koska suurin osa "mukana olleista" on ollut minulle täysin tuntemattomia. Muistan unesta sen kuinka ahdistunut siinä olin. Antaisin monta viime vuotta elämästäni pois, jos se olisi mahdollista. Niin järkyttävä kokemus ne ovat olleet! Mikään muu kokemus elämässäni ei ole ollut lähelläkään sitä mitä noiden vuosien aikana koin. Alusta asti se tapa millä kaikki aloitettiin ja jatkettiin, tuhosi kaiken sen mitä sillä haluttiin saavuttaa. Tämä olisi hyvä kertoa niille, jotka olivat mukana autettavina. Auttamiselta se ei ole tuntunut koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stressioireet olleet ihan kamalat ja elämänilo lähes kokonaan poissa. On saanut pelätä, että selviänkö hengissä noiden vuosien koettelemuksista. Näin monta vuotta sitten unen, joka ennusti tulevaisuutta. Seisoin keskellä ihmisten ympäröidessä minut. Heillä oli päällä vaatteet joissa oli huput ja huput peittivät päät ja kasvot, niin etten tunnistanut ketään heistä. Kaikki se on toteutunut monen vuoden ajan, koska suurin osa "mukana olleista" on ollut minulle täysin tuntemattomia. Muistan unesta sen kuinka ahdistunut siinä olin. Antaisin monta viime vuotta elämästäni pois, jos se olisi mahdollista. Niin järkyttävä kokemus ne ovat olleet! Mikään muu kokemus elämässäni ei ole ollut lähelläkään sitä mitä noiden vuosien aikana koin. Alusta asti se tapa millä kaikki aloitettiin ja jatkettiin, tuhosi kaiken sen mitä sillä haluttiin saavuttaa. Tämä olisi hyvä kertoa niille, jotka olivat mukana autettavina. Auttamiselta se ei ole tuntunut koskaan.

        Lisäksi se ettei sitä hätää kaiken kammottavuudesta otettu vakavasti toistuvista pyynnöistä huolimatta vuosien ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi se ettei sitä hätää kaiken kammottavuudesta otettu vakavasti toistuvista pyynnöistä huolimatta vuosien ajan.

        Heidän, jotka kaiken aikoinaan aloittivat pitäisi mennä itseensä ja miettiä asioita. Ilman hiljaisuutta noista vuosista ei voi täysin selvitä. Ei enää yhtään kertomista.


    • Anonyymi

      Anteeksi voi antaa muttei unohtaa.

    • Anonyymi

      Pienestä kateudesta kasvaa kukkakimpuksi.

    • Anonyymi

      Sinun anteeksipyynnöt ketään kiinnosta.

    • Anonyymi

      Asioistasi, senkus tunnet negatiivisia tunteita koko lopun ikääsi ja vellot siinä paskassa. Ei sitä kukaan muu tunne, kuin sinä itse.

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä. En minäkään anteeksi anna, enkä varsinkaan unohda.

    • Anonyymi

      Tähän sopisi seuraava Raamatun kohta:

      Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
      Matteus 6:14

    • Anonyymi

      Minäkin voisin ajatella niin etten voi antaa anteeksi sitä, että minulta vietiin monta iloista ja tasapainoista vuotta pois. Mutta siitä ei olisi mitään hyötyä. Toivon todella ettei enää tarvitse kuulla eikä nähdä mitään sellaista "toimintaa" mikä on aiheuttanut pahaa oloa. Sitä ei vaan enää yhtään jaksa, sisin murenee yhä siitä.

      • Anonyymi

        Samoin ajattelen ja tiedän vielä yhden hemmon joka koki saman seulan.


    • Anonyymi

      Kannattaa ensin opetella olemaan armollinen itselleen, sen jälkeen toisten virheetkin on helpompi antaa anteeksi. Voi päästää irti siitä mikä rasittaa paitsi mieltä myös kehoa. Kahlitseva viha lukittaa menneeseen.

    • Anonyymi

      Hyvä. Pilaat oman elämäsi. Sitä toivoinkin sinulle eniten.
      Itse unohdan nyt. Heippa ja muista lääkitys.

    • Anonyymi

      Se mitä minulle tehtiin on anteeksiantamatonta. Aika auttaa parantumaan, elämän virta jossain vaiheessa kaappaa mukaansa, halusi tai ei. Tulee hyviä ihmisiä, luottamus palaa juuri kun sitä vähiten odottaa. Mutta anteeksi en tule antamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe