Taivalkosken urheiluharrastukset ihmetyttää

Anonyymi

Onko muut Taivalkoskella asuvat/asuneet pistäneet merkille että, kylällä rakennetaan ja tuetaan sellaisia urheiluharrastuksia, joita kunnan väki jälkikasvuineen tykkää harrastaa?

On hiihtolatuja, kumparemäkeä, kesällä veteen laskumäkeä ja nyt oikeen koirahiihtolatukin jo on oikeen "kokeilussa".

Olisi mukava tietää paljonko euroja nämäkin kaikki ovat maksaneet (työajat, suunnittelijat, materiaalit, alihankkijat ja muut kulut) ja tietää näiden käyttöastetta tarkemmin. Vai onko nämä tehty yksittäisille henkilöille?

Onko veronmaksajien tehtävänä tukea yksittäisten ihmisten harrastusmahdollisuuksia tai sitä, että joku sattuu tykkäämään lemmikeistä?

Näyttäisi tähän jälkimmäiseen löytyvän oikeen "jälki" tuolta julkisista yrityksien rekistereistä/päättäjätiedoista.

PS. ja kovasti luulen, että jos joku muu tavan kyläläinen haluaisi edistää juuri sitä omaa harrastustaan, tuskin kunnanmäellä tikkukaan liikahtaisi asian eteen.

Enpä ole muissa kunnissa tällaiseen vielä törmännyt ja paljon on tullut nähtyä.
"Tuhansia tarinoita" sitä se on..

9

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysynpä että miksi ihmeessä ei näin tehtäisi. Tottakai tuettava niitä harrastusmuotoja mille on kysyntää. Hulluahan tänne ois investoida sellaiseen toimintaan mitä kukaan kuntalainen ei harrasta tai tykkää tehdä.

      • Anonyymi

        Aloitusta en ihan ymmärtänyt mutta onkohan tässä kyse siitä että näitä tehdään elinkeinoelämälle?

        Silloin kyllä yrittäjät saisi itse maksaa laskunsa jos tavoittelevat vetovoimaa saada asiakkaita? Eikai se kunnan tehtävä voi olla?


    • Anonyymi

      Mitä on kunnanväki. Minun mielestä kunnanväkeä on kaikki kuntalaiset. En harrasta koiravaljakoita, mutta on hienoa , että nämäkin otetaan huomioon. Kuinkahan paljon aloiittaja menettää rahaa tai kohdaltasi palvelut huononee tämän takia. Tällaiset uudistukset ovat erittäin tervetulleita, koska eivät todellakaan maksa paljoa. Satsataam vain lisää kaikkeen talviliikuntaan vaan lisää.

      • Anonyymi

        Hmm hyvähän se on että urheiluun ja liikuntaan satsataan,

        Toivottavaa on, että nuo vaan tuotetaan tasavertaisesti kaikille kuntalaisille eikä pienelle joukolle?


    • Anonyymi

      Ala säkin harrastamaan, niin ei tarvitse käyttää aikaa rutisemiseen.

    • Anonyymi

      Taas se katteuven peikko nostaa päätään. Oisit jutun aloittaja vaan rohkiasti laittanu yrityksen nimen mitä kajehit.

      • Anonyymi

        Tai sitte tuetaan kaikkia yrityksiä ja yhdistyksiä tasapuolisesti, mikäli siihen ei ole rahkeita niin sitte ei tueta ketään. Yksinkertaista.

        Luulen kovasti että, jos tavan muukalainen menisi sinne lakki kädessä apuja pyytelemään niin ovea näytettäisiin.. :D


    • Anonyymi

      Ainakin hiihtoladut on tietääksen kovassakin käytössä talvisin, siitä vaa välineet esille varastosta ja hyödyntämään verorahoin tuotettua virkistysmuotoa

    • Anonyymi

      ei kai siinä koirahiihtolavussa mittää erikoista, sammaa latua tavan hiihtäjätki tahkoaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe