MIELENTERVEYSKUNTOUTUJAT ITSERAKKAITA. :)

Anonyymi

HEI, minun on pakko sanoa että minä olen ottanut lääkkeitä 20 vuotta ja olen ollut kohtelias, ystävällinen ja kiltti ihminen kaiken kaikkiaan.

ja olen tarjonnut "vertaistuelle", eli kavereilleni, noille hemmetin "kuntoutujille", miksi kukin nyt haluaa kutsuttavan heitä. niin, filmi-iltoja, pitsoja paikallisesta pitseriasta, ja tarjonnut esim. ihan limppaa,

ja mitä olen saanut niistä monista kerroista, jolloin he ovat vielä lisäksi pelanneet uusimmilla konsoleilla nykyaikaisempia pelejä silloin vuosia sitten, kuin pottuilua, myöhemmin ja puhdasta vihaa vain.

jos katseet voisivat tappaa, niin olisin jo tuhannesti kuollut. :(

ja tämä on vielä koomisinta ja tätä te ette usko millään tavalla, siis toinen vanhemmista kuskasi ihan hyvällä maasturilla "kuntoutujat" saaristoon minun kanssani "mökille" jossa uitiin koko päivä merivedessä, syötiin koko päivä mitä parhaimpia herkkuja, sienikastiketta, marjapiirakkaa, hyviä possunpihvejä, kaikkia herkkuja, mistä moni kuntoutuja joka syö kaurapuuroa joka päivä antaisi vaikka oikean kätensä!

ja lämmitin puusaunaa koko päivän hartaudella ja rakkaudella ja opetin vielä näitä samoja tyyppejä miten lämmitetään puusauna mahdollisimman tehokkaasti ja oikeaoppisesti, ei oppi ojaan kaada! hah!

sitten kukin heistä kuskattiin päivän päätyttyä vielä myöhään illalla omaan kotiinsa,

ja tämä toistui 2 kertaa sama päivä show. /=

ja mitä sain palkaksi, katkeruutta, uskomatonta vihanpitoa, välinpitämyyttä, ketään, siis, ei ketään näistä ihmisistä pidä minuun minkäänlaista yhteyttä, ja jos näen, niin todellakin, katseet voisivat tappaa minut.

sain 3-4 elinikäistä vihamiestä, siis he vihaavat minua niin pitkään kunnes vain kuolevat ja heille pystytetään hautakivet tänne paikkakunnalle. =/

olen jo kohtuullisessa kunnossa, mutta se ryöpytys, mitä olen saanut osakseni näiltä ihmisiltä on jotain täysin käsittämätöntä ja tajutonta.

jotain mitä normaali ihminen ei tulisi koskaan ymmärtämään ja käsittämään, että mikä hemmetti näitä ihmisiä vaivaa.

nämä asiat tapahtuivat Salossa ja nimeni, etunimeni on Timo

jotenkin vain välttelen koko kaupungissa näitä "kuntoutujia" näiden tapahtumien vuoksi, ja olen vain pettynyt täysin näihin ihmisiin.

ja kaikkiin muihinkin joita olen nähnyt elämäni aikana.

ei minulla muuta, olen vain pettynyt vain tämän SALON täysin lahjattomiin ja epäystävällisiin ihmisiin.

ja muutenkin kaikkiin mielenterveyspotilaisiin, mutta koko elämäni, ikävä kyllä näen näitä sirkuspellejä.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En nyt osaa sanoa, että onko MT-kuntoutjat sen itserakkaampia, tai kateellisempia kuin muut ihmiset, mutta se aika yleinen käsitys on että sinne kasaantuu enemmän sitä sosiaalisessa asemassa heikommin pärjäävää ihmistä.

      Mutta sananen vertais tueasta. Se on tainnut olla alan kuuminta hottia, nyt tässä jonkun vuoden. Siinä on paljon hyviä puolia enkä niitä nyt tässä sen enempää rupea käsittelemään, mutta sanotaan että jo niiden hyvien puolien takia vertais toimintaa kannattaa kehittää ja jatkaa.

      Mutta sitten se mutta. Se harhakuvitelma, että esimerkiksi skitsofreenikot voisivat itse hoitaa itsensä vertaisuuden voimalla, tai että joku vertais ohjaaja olisi ilmaista työvoimaa. on aika kuolleena syntynyt idea. Valitettavasti tällaisiakin mielikuvia olen joskus näistä projekteista saanut.

    • Anonyymi

      Ihmisten luokittelu mielen pulmien mukaan yleensäkin, ja eritoten nimittely medikaalisen lähtökohdan mukaan "mielenterveyskuntoutujiksi" tai "mielenterveyspotilaiksi", jne. on minusta perusteetonta ja halventavaa.

      Mutta asiaan. Ikävä kokemus, kun yritit ilahduttaa muita ihmisiä. Vaikea sanoa, mitä siellä on oikein tapahtunut; jotain vuorovaikutuksessa on ilmeisesti ollut, mikä on tuottanut odottamattomia reaktioita puolin ja toisin.

      Et oikeastaan kerro (eikä tietysti tarvitsekaan ellet halua) mitä siellä teidän välillänne tapahtui, muuten kuin käytännön tekojen tasolla. Tärkeämpää kuin sinänsä ihanat tarjoilut ja toiminta, on mitä puhuttiin, ja miten puhuttiin. Mikähän siellä oikein meni pieleen - loukkasiko joku jotakuta - sanottiinko pahasti tarkoittaen tai tarkoittamatta. Näistä ei saa aloituksen perusteella mitään käsitystä.

      Kummallista jos tuollaisen reissun perusteella tulee vielä "vihanpitoa" kutsuttujen taholta kuten kerrot. Tavanomaisen kiittämättömyyden vielä jotenkin tajuaisi, vaikka sekin on ala-arvoista. Aloituksesi jää kaikenkaikkiaan jotenkin mysteeriksi.

    • Anonyymi

      ei siinä ole mitään selitettävää, sanoin jo asiani.
      kaiken oleellisen ja kaiken tarvittavan kaikesta.

      sanotaan että jos tunnen 100 mielenterveyspotilasta, niin 10 niistä pitää minusta,

      jos tunnen 300 mielenterveyspotilasta, niin niistä 20-30 pitää minusta.

      tämä karu fakta kertoo kaiken oleellisen mielenterveyskuntoutujista,
      ja mielenterveyskuntoutuja on kehumasana toisesta ihmisestä, että hän on saavuttanut jotain konkreettista elämässään, hän on siis kuntoutunut elämässään paljon.

      mutta, jos tästä sanasta kuin mielenterveyskuntouja vedetään herne täysin nenään, niin se kertoo jo näissä kahdessa keskustelussa kaiken tarvittavan näistä ihmisistä.

    • Anonyymi

      Mulla itselläni on ollut mielenterveysongelmia mutta en ymmärrä näitä jotka tulee kaupungilla juttelee vaikka en tunne heitä.He tuntevat minut nimeltä koska olin samassa paikassa kuntouttavassa työtoiminnassa.Ikinä en jutellut tälle tytölle mutta hän katsoi että olen hänen kaverinsa koska olemme olleet samassa rakenuksessa.

    • Anonyymi

      Jokin provo? En ymmärrä koko jutun pointtia. Onkohan tämä nyt saman tyypin kirjoittama, jolla on "masentunut seurustelukumppani" ja joka jatkuvasti kirjoittelee, minkälaisia "masentuneet" ovat.

      Yleensä vikaa on molemmissa osapuolissa, jos päädytään riitaisuuksiin.

      • Anonyymi

        Hmm...kukakohan ylipäätään olis niin tykätty että hänestä pitäisi yli 10 sadasta ?


        "ppuyyghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...kukakohan ylipäätään olis niin tykätty että hänestä pitäisi yli 10 sadasta ?


        "ppuyyghhh"

        Jos 10 sadasta pitää, niin eiks se oo aika hyvä tilanne?

        "ppoiugggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos 10 sadasta pitää, niin eiks se oo aika hyvä tilanne?

        "ppoiugggh"

        Mä oon toisi tyytyväinen jos minusta pitää yksi sadasta palstalla,


        "ppuytgtgg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon toisi tyytyväinen jos minusta pitää yksi sadasta palstalla,


        "ppuytgtgg"

        jos minusta pitää seitsemän 700:sta kriisipuhelimessa, hyvä tulos


        "ppiuyyyy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos minusta pitää seitsemän 700:sta kriisipuhelimessa, hyvä tulos


        "ppiuyyyy"

        kyllä minäkin ihmettelin pitkään mistä kenkä puristaa, Mutta nyt en jaksa enää niin ihmetellä.


        "ppuyyhhh"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe