Aikeissa on ostaa tavaraa siten, että minun firma A (oy) ostaa Firmalta B jolla on varasto hollanissa ja tehdas esim. kiinassa. Firma B on maksanut ALV:n ja tullin eu:n rajalla kun tavara on siirtynyt kiinasta hollantiin. Firma B myy minulle tavarat ALV nolla % kuitilla. minulla ei siis ole mitään dokumenttia tavaran tuonnista eu:hun.
Miten osaltani menee ALV maksut, kun on ALV velvollinen . kun myyn suomessa, maksanko alvin koko myyntihinnasta vai vaan saamastani voitosta, kun firma B on maksanut eu-rajalla alvin. Vai joudunko maksamaan jokatapauksessa alvin ostohinnasta, vaikka en myisikään tuotetta. Katsotaanko tämä koko homma Firman B osalta tuonniksi Suomeen Kiinasta ja välivarasto vain hollannissa vai onko tää ns. yhteisökauppaa EU:n sisällä
En löydä verottajan sivuilta mitään eimerkkiä tähän tilanteeseen
ALV ongelma tuonnissa toisen eu-maan kautta
2
191
Vastaukset 2
- Anonyymi
Sinun A-firman osto Hollannissa olevalta B-firmalta on ns. yhteisöhankinta josta ei makseta arvonlisäveroa. Tuollainen osto käsitellään kirjanpidossa niin, että alv- ilmoituksella ko. oston laskennallinen alv käsitellään sekä myynnin maksettavana alv;na että ostojen vähennettävänä alv:nä - eli on -0 jos tavara tulee vähennyskelpoiseen käyttöön edelleen jalostettavaksi ja myytäväksi. Sitten kun tavaran myyt, käsitellään se aivan tavallisena verollisena myyntinä suomessa.
Verottajan sivulta löytyy kyllä ohjeet....
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48691/arvonlisäverotus-eu-tavarakaupassa/ - Anonyymi
Yksinkertaisesti ostat 10 € ja myyt 20 €
Maksat 20 € alvin suomeen = 3,87, eli tuote maksoi sulle 13,87
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän511001Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll16881Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501799- 46737
- 42664
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57518