Haluanko liian paljon?

Anonyymi

Hei. Aloin miettimään, että mikä on muilla suomalaispareilla, joilla jo perhettä, määrä seksiä joka tyydyttää tarpeet?
Olemme olleet naimisissa alle vuoden ja rakastamme puolisoni kanssa tosiamme aidosti. Olemme tunteneet toisemme vasta alle 2 vuotta, eli olemme edenneet nopeasti, mutta molemmat tiesivät mitä haluavat.

Meillä on suhteessa perusasiat kunnossa, sekä meillä on seksiä suhteessa. Miehelläni on pitkähköt työmatkat, jotka syö aikaa jokaiselta arkipäivältä ja minä olen iltaisin usein, kuten hänkin, valmis nukkumaan, kun esikoinen saadaan nukahtamaan. Usein nukahdamme lasta nukuttaessa. Kuitenkin kaikki muu on hyvin, keskustelemme seksistä ja meillä on yhteisiä fantasioita. Molemmat koemme, ettei meillä ole ollut aiemmin näin tyydyttävää seksiä aiemmissa suhteissa. Mieltäni painaa se, että haluaisin seksiä niin usein ja miestäni häiritsee usein esim väsymys, lapsen hereillä olo tai meidän lemmikkien mekastus. Viime vkl yritimme aamuseksiä, mutta esikoinen ei antanut rauhaa ja tänä aamuna kun vinkkasin asiasta, sain vastaukseksi, että sitten kun se on mahdollista. Rakastan itse spontaania seksiä, joka ei ole ”kalenteriin kirjoitettu”, mutta pitääkö tässä nyt itseni joustaa ja alkaa sopimaan aikaa seksille, vaikka väsyttäisi? Koen, että ahdistun ja jopa masennun, jos meillä ei ole seksiä kuin kerran viikossa. Voisin itse harrastaa seksiä vaikka joka päivä, mutta vähintään kahdesti viikossa.

Teen itse kotona töitä ja olen pyytänyt, jos mieheni voisi tehdä etänä yhden päivän viikossa, jolloin voisimme rauhassa lapsen ollessa päiväkodissa sekstailla. Hän vetoaa, ettei pysty keskittymään töihin kotona, jonka vuoksi se ei käy. Keväällä kun korona alkoi hän teki kotona enemmän töitä ja suhteemme voi seksin osalta paremmin kuin koskaan.

Tiedän, että meidän ”ongelmamme” on pieni ja yleinen. En kaipaa nyt mollaamista, vaan rakentavaa keskustelua, miten muut parit ovat tämän tyylistä tilannetta ratkoneet?
Mieheni on myös sanonut, että haluaisi seksiä vaikka päivittäin, jos olisi aikaa siihen, eli hänen haluttomuudestaan tässä ei nyt ole kyse.

Vanhempamme asuvat kaukana, heistä ei ole hoitoapua. Eikä yksityiseen hoitoon meillä ole varaa, että esim kerran vkossa olisi lapsi jossain. Lapsemme on neljä, eli ei vielä käy harrastuksissakaan, varsinkaan ei nyt kun on koronaa.

Onko täällä muita saman ongelman kanssa painivia?

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kunnon trullauksen huomaa viimeistään siitä että kirjoitat itsesi pussiin eikä asiat täsmää yksiin.. Ootte tunteneet vasta kaksi vuotta kuitenkin lapsenne on jo neljän vanha.. Äly hoi älä jätä ei mekään täällä nyt ihan noin urpojakaan olla.

• Anonyymi

Tämä on minun lapseni, joka minulla oli ennen kuin tutustuimme. Mutta puhun tästä meidän lapsena koska kasvatamme hänet yhdessä, asumme yhdessä. Hän on lapselle isä.
        Että näin meillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on minun lapseni, joka minulla oli ennen kuin tutustuimme. Mutta puhun tästä meidän lapsena koska kasvatamme hänet yhdessä, asumme yhdessä. Hän on lapselle isä.
        Että näin meillä.

Minäkään en meinannut jaksaa vastata viestiin kun oli tuollaisia epäloogisuuksia. Ehkä olisi kannattanut selventää ne heti aluksi.

Aika kummallista käytöstä mieheltäsi, jos muka haluaisi itsekin joka päivä. Kai nyt yhden etäpäivän viikossa voi pitää ja panna vaikka lounastauolla. En ymmärrä miksei voisi keskittyä töihin jos lapsikin on päiväkodissa. Itse teen etätöitä joka päivä ja paremmin kotona voi keskittyä kuin toimistolla.

Minäkin haluaisin joka päivä, mutta vaimo ei ole kovin halukas. Ollaan sovittu, että kerran viikossa harrastetaan seksiä. Itsekin tulen huonotuuliseksi ja masentuneeksi jos tulee pidempi tauko. Joudun runkkaamaan välillä, mutta ei se tuo samaa tyydytystä kuin seksi oman vaimon kanssa.

En nyt osaa neuvoa muuta kuin että puhukaa miehesi kanssa. Kerro noista tuntemuksistasi avoimesti ja rakentavasti ilman syyllistämistä, niin ehkä asiat menee parempaan suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkään en meinannut jaksaa vastata viestiin kun oli tuollaisia epäloogisuuksia. Ehkä olisi kannattanut selventää ne heti aluksi.

Aika kummallista käytöstä mieheltäsi, jos muka haluaisi itsekin joka päivä. Kai nyt yhden etäpäivän viikossa voi pitää ja panna vaikka lounastauolla. En ymmärrä miksei voisi keskittyä töihin jos lapsikin on päiväkodissa. Itse teen etätöitä joka päivä ja paremmin kotona voi keskittyä kuin toimistolla.

Minäkin haluaisin joka päivä, mutta vaimo ei ole kovin halukas. Ollaan sovittu, että kerran viikossa harrastetaan seksiä. Itsekin tulen huonotuuliseksi ja masentuneeksi jos tulee pidempi tauko. Joudun runkkaamaan välillä, mutta ei se tuo samaa tyydytystä kuin seksi oman vaimon kanssa.

En nyt osaa neuvoa muuta kuin että puhukaa miehesi kanssa. Kerro noista tuntemuksistasi avoimesti ja rakentavasti ilman syyllistämistä, niin ehkä asiat menee parempaan suuntaan.

Kiitos vastauksesta.
        Itselleni tilanteemme on niin tuttu, että en tullut edes ajatelleeksi, että olen epäuskottavan epälooginen. Pahoittelut siitä. Nykyään kun on uusperheitä sun muita järjestelyitä niin hirveästi. :)

Puhuimme eilen kyllä ja onneksi puhummekin paljon. Hän kyllä huomaa heti, jos minua joku ahdistaa. Onneksi hän myös kysyy asiasta.

Sovimme, että yritämme iltaisin enemmän, vaikka väsyttäisi.

Hänen työnsä vaatii äärimmäistä keskittymistä ja on aika haastavaa. Olen itse ihmisenä myös samanlainen, että saan enemmän aikaiseksi työpaikalla, kun kotona. Varsinkin jos konttorissa on rauha työskennellä. Hän myös tarvitsee välillä mielipiteitä muilta, jotta pääsee jatkamaan. Helpompaa toimistolla hänellä, sen ymmärrän.

Kai se sitten vain on tämä aika elämässä, kun on hässäkkää niin paljon. Useinhan pareilla juuri kummit tai isovanhemmat tai muut tutut auttavat, mutta meille se ei ikävä kyllä ole mahdollista.

Olen lukenut seksuaalisuudesta jonkun verran ja tiedostan hyvin, että toisille pienempi määrä riittää. Meillä vain tiedän molempien haluavan enemmän, mutta tuntuu ettei mahdollisuuksia tule helposti. Onneksi myös lähellä olo tuo hyvää oloa, vaikka ei itse aktiin päivittäin pääsisikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.
        Itselleni tilanteemme on niin tuttu, että en tullut edes ajatelleeksi, että olen epäuskottavan epälooginen. Pahoittelut siitä. Nykyään kun on uusperheitä sun muita järjestelyitä niin hirveästi. :)

Puhuimme eilen kyllä ja onneksi puhummekin paljon. Hän kyllä huomaa heti, jos minua joku ahdistaa. Onneksi hän myös kysyy asiasta.

Sovimme, että yritämme iltaisin enemmän, vaikka väsyttäisi.

Hänen työnsä vaatii äärimmäistä keskittymistä ja on aika haastavaa. Olen itse ihmisenä myös samanlainen, että saan enemmän aikaiseksi työpaikalla, kun kotona. Varsinkin jos konttorissa on rauha työskennellä. Hän myös tarvitsee välillä mielipiteitä muilta, jotta pääsee jatkamaan. Helpompaa toimistolla hänellä, sen ymmärrän.

Kai se sitten vain on tämä aika elämässä, kun on hässäkkää niin paljon. Useinhan pareilla juuri kummit tai isovanhemmat tai muut tutut auttavat, mutta meille se ei ikävä kyllä ole mahdollista.

Olen lukenut seksuaalisuudesta jonkun verran ja tiedostan hyvin, että toisille pienempi määrä riittää. Meillä vain tiedän molempien haluavan enemmän, mutta tuntuu ettei mahdollisuuksia tule helposti. Onneksi myös lähellä olo tuo hyvää oloa, vaikka ei itse aktiin päivittäin pääsisikään.

Meilläkään ei ole tukijoukkoja lähellä, lapset 2v ja 4v, todella vilkkaita tapauksia. Kyllä silti lasten nukataessa yhteistä aikaa on 1-2 tuntia. Miten voi yksi 4v lapsi viedä voimat täysin? Kyllä meillä peitto heiluisi vaikka joka ilta jos halut vain kohtaisivat.

Jotain hämärää miehessäsi on jos ei seksi kelpaa useammin.

• Talouskielellä ilmaistuna seksi on niukkuushyödyke. Sekä miesten että naisten nettivalitukset perustuvat siihen, että sen kuuluisi olla aina saatavilla. Se on yhtä epärealistista kuin usko, että määrätön rikkaus olisi luonnollista tai ihmisoikeus.

• Anonyymi

Hmm... itse en kyllä ihan noin ajattele, että toisen pitäisi olla muna pystyssä aina kotona valmiina, jos sitä tarkoitit. Seksiä läheisempää on toki henkinen yhteys, joka meillä onneksi on kunnossa.

Seksi itsessään on kyllä luonnollista ja ihmisoikeus, jos sitä molemmat haluaa. Meillä haluaa, mutta aikaa ei meinaa olla eikä tilaisuuksia.

En täysin ymmärrä mihin katkeran kuuloinen kommenttisi viittaa, mutta jos sinulla on jotain neuvoa meille ruuhkavuosissa eläville, niin on varmaan muitakin jotka haluavat neuvon kuulla alkuperäiseen kysymykseeni.

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm... itse en kyllä ihan noin ajattele, että toisen pitäisi olla muna pystyssä aina kotona valmiina, jos sitä tarkoitit. Seksiä läheisempää on toki henkinen yhteys, joka meillä onneksi on kunnossa.

Seksi itsessään on kyllä luonnollista ja ihmisoikeus, jos sitä molemmat haluaa. Meillä haluaa, mutta aikaa ei meinaa olla eikä tilaisuuksia.

En täysin ymmärrä mihin katkeran kuuloinen kommenttisi viittaa, mutta jos sinulla on jotain neuvoa meille ruuhkavuosissa eläville, niin on varmaan muitakin jotka haluavat neuvon kuulla alkuperäiseen kysymykseeni.

Olet ymmärtänyt juuri päinvastoin kuin tarkoitin.

• Anonyymi

Meillä tuota aikaa kutsuttiin ruuhkavuosiksi ja tiedostamme molemmat ettei se kestä ikuisesti. Puhuminen ja fantasointi kantoi meidät tuon ajan yli ja nyt on seksi elämämme aivan uusissa ulottuvuuksiissa. Tsemppiä teille ja kyllä se seksin aikakin sieltä vielä tulee👍🏼

• Anonyymi

Olen tällaisen vaiheen kokenut ja ei se helppoa ole. Tämä pomppasi minulle erityisesti: "Rakastan itse spontaania seksiä, joka ei ole ”kalenteriin kirjoitettu”, mutta pitääkö tässä nyt itseni joustaa ja alkaa sopimaan aikaa seksille, vaikka väsyttäisi? "
      Lämpimästi suosittelen sopeutumaan tilanteeseen, että spontaanin seksin mahdollisuus, jos on huono nyt, niin se tulee vain huononemaan tulevaisuudessa. 4-vuotias on vielä helppo verrattuna kaiket yöt kukkuviin teineihin tai nuoriin aikuisiin.
      Eli kannattaa alkaa miettiä etukäteen tilaisuuksia, joissa teillä on hetken rauha olla kahdestaan. Lasten harrastusten ajat, molemmilla etätöissä pikku tauko, päiväkahvihetki, kun lapsi saadaan keskittymään johonkin häntä kiinnostavaan. Muistan esimerkiksi hyvin tarkkaan ensimmäisen lapsen kanssa, että yksi jakso muumeja on 23 min. Nykyään aina välillä buukkaamme kalenteriin "valmistautuminen palaveriin" 1 h, to klo 12.30-13.30.
      Tuo väsymysasia on yksi vaarallisimmista vihollisista, sitä kannattaa välttää parhaan kykynsä mukaan, jotta sitten sovittuna päivänä on oikeassa vireessä. Vaikka niin, että sovitaan, että tänään mennöön ajoissa nukkumaan, että huomenna jaksetaan. Ja seuraavana aamuna nukutaan vartti pidempään, jotta ei väsytä yölliset harrastukset niin pahasti.

• Anonyymi

Same problem here.. my agenda dont meet my wife's. We have 2 kids so its difficult to have time for ourselves. Couple of weeks ago i started giving my wife massages.. put music on, oil and usually i lead to sex. You can try that maybe? (Anteeks, mun suomi kirjoittaminen on huono pakko kirjoittaa englanniksi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1483
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      951
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      774
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      707
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      689
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      672
    Aihe