Fimea: 32 haittavaikutusilmoitusta tullut Pfeizer-rokotteesta 15.1 mennessä

Anonyymi

Mm. allergisia reaktioita, rokotusraajan särkyä, lihaskipua, suurentuneita
imusolmukkeita, nokkosrokkoa, väsymystä, voimattomuutta, päänsärkyä,
vilunväristyksiä. Fimean mukaan mitään yllättäviä haittavaikutuksia ei ole tullut.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on vasta alkua.
      Ne "yllätykset" saattaa tulla vasta kuukausiakin sen toisen piikin jälkeen. Aika sen näyttää.

      Ilmoittaako Fimea tilastot joka päivä?
      Ruotsissa ilmoitetaan kerran viikossa. Viime maanantaina 127 ilmoitusta ja nyt oli jo seitsemän vanhusta, jotka eivät tule toista piikkiä tarvitsemaankaan, kun ensimmäinen oli niin tehokas.
      Joitakin kasvohalvauksia myös mukana, mutta nekään eivät mitään yllättäviä ole, koska sitähän oli esiintynyt jo niissäkin pienemmissä testiryhmissä.

      Ehkä turhaa enää toista piikkiä antaa niillekään 13 vanhukselle, jotka jossain hoitokodissa saivat koronan kohta ensimmäisen piikin jälkeen.

      • Anonyymi

        Marinin ja kumppaneitten naamat taisivat venähtää jo ihan ilman rokotustakin.


      • Anonyymi

        Rokotteeseen tulee täysi teho vasta, kun tehosterokote on annettu, näin on kerrottu.

        127 on aika paljon haittavaikutusilmoituksia.
        Fimean ilmoitukset pitäisi kuulemma olla luettavissa minkälaisia oireita on tullut,
        mutta en löytänyt sellaista sivua Fimealta.

        Rokotettavat on ilmeisesti olleet terveitä ja joko terveydenhoitohenkilökuntaa
        tai iäkkäitä riskiryhmäläisiä, muita ei vielä ole rokotettu.

        Kiinnostaisi tietää tarkemmin, vaikka eipä se "luottoa" lisää.


      • Anonyymi

        Fimean tieto oli Iltalehdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fimean tieto oli Iltalehdessä.

        Ai sielläkö Fimea nykyisin tiedottelee?


    • Anonyymi

      Muistakin rokotteista voi saada noita samoja oireita.

      • Anonyymi

        Helpottaako se jotenkin ?


      • Sekin vielä.
        Esim. Modernan rokotteesta raportoivat jo testiryhmästä vakavanpiakin haittavaikutuksia.
        Ja miten sitten muut, joita tulee uusia ja uusia kaiken aikaa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpottaako se jotenkin ?

        En tiedä, kerro.


    • Anonyymi

      Norjassa on liitetty 23 hauraan vanhuksen kuolemaa rokotukseen.
      13 on tutkittu, tutkimuksen tulosta ei ole ole näkyvissä missään ainakaan vielä.

      • Olisi kiinnostavaa tietää tilastoja haittavaikutuksista muualtakin maailmalta, missä on jo rokotettu enemmän.
        Vaan eipä niitä taideta hevin kaikkia kertoa tai ainakaan myöntää rokotteen aiheuttamiksi.

        Ruotsissa oli rokotettu viime viikkoon mennessä jotain 80 000.
        Nythän se vauhti vähän hidastuu, kun tännekin toimitetaan ensi viikolla vain jotain 3/4 siitä määrästä, mitä oli luvattu alunperin viikoittain toimittaa.


    • Anonyymi

      Kohta tulee uusi rokote ja uudet oireet ? Mediassa vertailtiin ihmis-koekaniiniryhmien oireita taannoin. Rokotteethan testataan ensin eläimillä,
      sitten ihmisillä.

      • Anonyymi

        Rokotteet on testattu hiirillä.
        Kohta alkaa hillitön juustohysteria ja Valio nostaa Oltermannin kilohinnan pilviin.


    • Anonyymi

      Britanniassa ja Tanskassa on rokotettu enemmän, toivottavasti tietoa tulisi.
      Israelista tuskin tulee, vaikka se johtaa rokotustilastoja, kohta kai kaikki yhdeksän miljoona israelilaista on rokotettu.

      • Anonyymi

        Aiheen sivusta, kun satuin katsomaan juuri Jerusalemin uutisia (CNN):
        Israelissa on rokotettu 1,5 miljoonaa. Yhdeksänmiljoonaisesta kansasta on koronaan menehtynyt noin 3500 henkilöä. Rajoitukset ovat tiukentuneet, koska muunnosvirusta on myös Israelissa.

        Israelissa rokotetaan 5000-7000 henkilöä päivässä.
        Jotain ei stemmaa uutisten tiedoissa. Jos olisi rokotettu 5000 päivässä,
        rokotusten olisi pitänyt alkaa 300 päivää sitten, että nyt olisi rokotettu 1,5 miljoonaa,
        mutta ehkä luku on nykyinen rokotusvauhti, ehkäalussa olisi rokotettu monikertainen määrä.

        Israelissa oli rokotukset aloitettu jo ennen kuin EU oli saanut rokotteita.

        Haittavaikutuksista ei kerrottu eikä sitä mikä on rokote.

        Mikään rokote ei ole riskitön.


    • Anonyymi

      Yksityisyydensuoja on niin korkea,
      että tietenkään ei ilmoiteta kummassa rokotusryhmässä haittavaikutuksia
      on ollut enemmän, iäkkäissä vai terveemmissä työikäisissä.

      Järkikin sanoo, että todennäköisesti haittoja on enemmän iäkkäillä,
      mutta haluaisin itse tietää onko 50/50 vai onko iäkkäillä huomattavasti suuremmat riskit.

    • Anonyymi

      Piikittäkööt hiiriä , minulla on omat lääkkeet !

      Ukkonen

    • Anonyymi

      Mulla on tuollaisia oireita ilman rokotustakin.

      • Häh? Rokotusraajan särkyä ilman rokotustakin? Haamusärkyä siinä tapauksessa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Häh? Rokotusraajan särkyä ilman rokotustakin? Haamusärkyä siinä tapauksessa.

        On todella yleistä että rokotettuun raajaan - yleensä käsivarteen - tulee jälkeenpäin joitakin kiputuntemuksia. Ihan mistä rokotuksesta tahansa. Sitä en itse noteeraisi miksikään.

        Mutta en ole rokotusjonon alkupäässä. Ehkä tuokin asia selviää ajan kanssa.
        Mölytään sitten lisää kun on mukana kokemuksen syvä rintaääni.

        Ennusteeni: vaivaisia löytyy
        Älä Tellukka vaan ota rokotetta :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        On todella yleistä että rokotettuun raajaan - yleensä käsivarteen - tulee jälkeenpäin joitakin kiputuntemuksia. Ihan mistä rokotuksesta tahansa. Sitä en itse noteeraisi miksikään.

        Mutta en ole rokotusjonon alkupäässä. Ehkä tuokin asia selviää ajan kanssa.
        Mölytään sitten lisää kun on mukana kokemuksen syvä rintaääni.

        Ennusteeni: vaivaisia löytyy
        Älä Tellukka vaan ota rokotetta :D

        Lue kommentti, johon vastasin ennenkuin mölyät.

        Hän (vai sinä, kun sama nimimerkki?) kirjoitti hänellä olevan sellaisia oireita ilman rokotustakin.
        Siis rokotusraajan särkyä ilman rokotustakin?

        Minun asiani, otanko rokotteen vai en. Se ei kuulu yhtään kenellekään sivulliselle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Lue kommentti, johon vastasin ennenkuin mölyät.

        Hän (vai sinä, kun sama nimimerkki?) kirjoitti hänellä olevan sellaisia oireita ilman rokotustakin.
        Siis rokotusraajan särkyä ilman rokotustakin?

        Minun asiani, otanko rokotteen vai en. Se ei kuulu yhtään kenellekään sivulliselle.

        Meteliä kuitenkin pidät rokotuksista ja annat ymmärtää rokotuksen ottajien olevan pöhköjä.
        Voi raajaa särkeä vaikkei mitään rokotuksia annettaisi, ei se välttämättä ole haamusärkyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meteliä kuitenkin pidät rokotuksista ja annat ymmärtää rokotuksen ottajien olevan pöhköjä.
        Voi raajaa särkeä vaikkei mitään rokotuksia annettaisi, ei se välttämättä ole haamusärkyä.

        Oikeasti kait haamusäryksi sanotaan sellaista, kun esim, raajan amputoinnin jälkeen tuntee särkyä raajassa, jota ei ole.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Oikeasti kait haamusäryksi sanotaan sellaista, kun esim, raajan amputoinnin jälkeen tuntee särkyä raajassa, jota ei ole.

        Ihan totta ? Ei tiedettykään !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta ? Ei tiedettykään !

        Olipa fiksu vastaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meteliä kuitenkin pidät rokotuksista ja annat ymmärtää rokotuksen ottajien olevan pöhköjä.
        Voi raajaa särkeä vaikkei mitään rokotuksia annettaisi, ei se välttämättä ole haamusärkyä.

        Tottahan minä suvaitsevaisena annan ymmärtää jokaisen tavallaan.
        Jos nyt joku ymmärtää itsensä pöhköksi, niin en halua olla mitenkään esteenä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tottahan minä suvaitsevaisena annan ymmärtää jokaisen tavallaan.
        Jos nyt joku ymmärtää itsensä pöhköksi, niin en halua olla mitenkään esteenä.

        Mun mielestä pöhköjä on he jotka eivät ota koronarokotetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä pöhköjä on he jotka eivät ota koronarokotetta.

        Mielipiteitä voi olla monia ja kunnioitan mielipidettäsi.

        Omakohtaisesti en sanoisi ketään pöhköksi, ottivatpa sitten sen vapaaehtoisen rokotteen tai eivät.
        Mutta jos joku ymmärtää itse itsensä pöhköksi, niin sekin sopii minulle, annan ymmärtää.


    • Anonyymi

      pieniä haittoja itse tautiin verrattuna.

    • Anonyymi

      Tänään ilmoitettiin 12 lisää koronaan menehtynyttä.

    • Anonyymi

      Mulla olkapäät käsiä ja ristiselkää kolottaa jo ilman piikkiä , taijan mennä saunaan lämmitteleen :D Nastrovje !

      Gubbe 71

    • Anonyymi

      Ruotsissa on äskettäin rokotettuja hoivakotien asukkaita saanut
      koronatartunnan. Kerrottiinkinjo viime vuoden puolella, että täysi teho tulee vasta tehosterokotuksen jälkeen ja annettiinko ymmärtää, että tauti voi kuitenkin tulla lievempänä, jos on rokotettu kerran. Toivotaan niin.

    • Anonyymi

      Mun vaimolla pimeni silmä, kun oli rokotuksesta 4 päivää. Luki lehtee ja sitten sumeni, vain toinen silmä. En tiiä johtuuko rokotuksesta. Silmä palautui jo puoleen päiviin mennessä. iltaan mennessä kaikki hyvin.

      • Anonyymi

        Puolisollani sumeni yht'äkkiä päässä viikon päästä rokotuksesta. Hän lepäili pitkällään
        tunnin verran, ei taju mennyt, ei antanut millään soittaa ambulanssia. Olo oli vähän outo hänellä loppupäivän.
        Pelästyin koska olen lukenut aivovaltimotukkeumista ja että oireita voi tulla vielä kuuden viikon päästä rokotuksesta. Miten mahtaa käydä tehosterokotuksen kanssa, se mietityttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe