Liikennesäännöt.

Anonyymi

Jatkuvasti on mediassa tai ainakin aamulehdessä tunnelin ajonopeudesta näkemyksiä erilaisiin turvallisuushakuisin vaikuttein kuten koko 30 km/h nopeusrajoitus kaupunkialueilla jota on jo hankalaa noudattaa ,, siis todellakin on tarkkailtava nopeusmittaria ja sekös ainakin on pois siltä tarkkavaisuutta lisäävästä ajosuoritteesta että jalankulkijan oikeus astua suojatielle ilman mitään mahdollista ennakointia jo hidastaa liikennevirtaa enemmän ja silti puhutaan turvallisemman ja selkeän liikennepaikan melkoisen alhaisesta nopeudesta syyllistäen ja vain tuomiten.

Vaikka läntisellä kehätiellä ajaessa esim, lakalaivanliitymä tai vaan myllypuronliittymässä etuajo-oikeutetulla tiellä joutuu ja pitää väistää vasemmalle kaistalle kehätielle pyrkiviä 60-75 km/h ajavia siis kolmion takaa tuleva saa ajaa eteen ,,, siitä jos piippaat torvea tai vilkutat valoilla saat keskisormitervehdyksen ...

Minusta tuo on paljon vaarallisempaa paljon kuin se että joku ajaa tasaisissa , turvallisissa olosuhteissa vaikka kahdeksaa kymppiä sehän ei ole keneltäkään pois mutta kehätiellä että voi ajaa oikeaa kaistaasi eteenpäin vaan on annettava tilaa niille töppääjille joille kiihdytyskaista on kiusauskaista.

4

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo vasemmalle väistäminen on kyllä ongelma, kun siellä vasemmalla yleensä on jo ennestään autoja. Liikennesäännöthän eivät itse asiassa tällaista edes salli, vaan rampilta tuleva on AINA väistämisvelvollinen.

      • Anonyymi

        Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......

        Siellä Tampereen kehätiellä on muuten se vasemmanpuolimmainen kaista paljon kuluneempi ja urautuneempi kuin se ulommainen kaista, eli ne maanteiden kuninkaat ratsastaa jatkuvasti siellä vasemmalla kaistalla, kunnes liittymän kohdalla sujahtaa toisten autojen välistä ulos rampille.


    • Anonyymi

      30 km/h tunnissa kaikkialla olisi yhtenäisyyden vuoksi paras ratkaisu. Ei tarvitsi kokoajan pumpata kaasua ja liikenne sujuisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe