Liikennesäännöt.

Anonyymi

Jatkuvasti on mediassa tai ainakin aamulehdessä tunnelin ajonopeudesta näkemyksiä erilaisiin turvallisuushakuisin vaikuttein kuten koko 30 km/h nopeusrajoitus kaupunkialueilla jota on jo hankalaa noudattaa ,, siis todellakin on tarkkailtava nopeusmittaria ja sekös ainakin on pois siltä tarkkavaisuutta lisäävästä ajosuoritteesta että jalankulkijan oikeus astua suojatielle ilman mitään mahdollista ennakointia jo hidastaa liikennevirtaa enemmän ja silti puhutaan turvallisemman ja selkeän liikennepaikan melkoisen alhaisesta nopeudesta syyllistäen ja vain tuomiten.

Vaikka läntisellä kehätiellä ajaessa esim, lakalaivanliitymä tai vaan myllypuronliittymässä etuajo-oikeutetulla tiellä joutuu ja pitää väistää vasemmalle kaistalle kehätielle pyrkiviä 60-75 km/h ajavia siis kolmion takaa tuleva saa ajaa eteen ,,, siitä jos piippaat torvea tai vilkutat valoilla saat keskisormitervehdyksen ...

Minusta tuo on paljon vaarallisempaa paljon kuin se että joku ajaa tasaisissa , turvallisissa olosuhteissa vaikka kahdeksaa kymppiä sehän ei ole keneltäkään pois mutta kehätiellä että voi ajaa oikeaa kaistaasi eteenpäin vaan on annettava tilaa niille töppääjille joille kiihdytyskaista on kiusauskaista.

4

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo vasemmalle väistäminen on kyllä ongelma, kun siellä vasemmalla yleensä on jo ennestään autoja. Liikennesäännöthän eivät itse asiassa tällaista edes salli, vaan rampilta tuleva on AINA väistämisvelvollinen.

      • Anonyymi

        Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......

        Siellä Tampereen kehätiellä on muuten se vasemmanpuolimmainen kaista paljon kuluneempi ja urautuneempi kuin se ulommainen kaista, eli ne maanteiden kuninkaat ratsastaa jatkuvasti siellä vasemmalla kaistalla, kunnes liittymän kohdalla sujahtaa toisten autojen välistä ulos rampille.


    • Anonyymi

      30 km/h tunnissa kaikkialla olisi yhtenäisyyden vuoksi paras ratkaisu. Ei tarvitsi kokoajan pumpata kaasua ja liikenne sujuisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe