Liikennesäännöt.

Anonyymi

Jatkuvasti on mediassa tai ainakin aamulehdessä tunnelin ajonopeudesta näkemyksiä erilaisiin turvallisuushakuisin vaikuttein kuten koko 30 km/h nopeusrajoitus kaupunkialueilla jota on jo hankalaa noudattaa ,, siis todellakin on tarkkailtava nopeusmittaria ja sekös ainakin on pois siltä tarkkavaisuutta lisäävästä ajosuoritteesta että jalankulkijan oikeus astua suojatielle ilman mitään mahdollista ennakointia jo hidastaa liikennevirtaa enemmän ja silti puhutaan turvallisemman ja selkeän liikennepaikan melkoisen alhaisesta nopeudesta syyllistäen ja vain tuomiten.

Vaikka läntisellä kehätiellä ajaessa esim, lakalaivanliitymä tai vaan myllypuronliittymässä etuajo-oikeutetulla tiellä joutuu ja pitää väistää vasemmalle kaistalle kehätielle pyrkiviä 60-75 km/h ajavia siis kolmion takaa tuleva saa ajaa eteen ,,, siitä jos piippaat torvea tai vilkutat valoilla saat keskisormitervehdyksen ...

Minusta tuo on paljon vaarallisempaa paljon kuin se että joku ajaa tasaisissa , turvallisissa olosuhteissa vaikka kahdeksaa kymppiä sehän ei ole keneltäkään pois mutta kehätiellä että voi ajaa oikeaa kaistaasi eteenpäin vaan on annettava tilaa niille töppääjille joille kiihdytyskaista on kiusauskaista.

4

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo vasemmalle väistäminen on kyllä ongelma, kun siellä vasemmalla yleensä on jo ennestään autoja. Liikennesäännöthän eivät itse asiassa tällaista edes salli, vaan rampilta tuleva on AINA väistämisvelvollinen.

      • Anonyymi

        Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......

        Siellä Tampereen kehätiellä on muuten se vasemmanpuolimmainen kaista paljon kuluneempi ja urautuneempi kuin se ulommainen kaista, eli ne maanteiden kuninkaat ratsastaa jatkuvasti siellä vasemmalla kaistalla, kunnes liittymän kohdalla sujahtaa toisten autojen välistä ulos rampille.


    • Anonyymi

      30 km/h tunnissa kaikkialla olisi yhtenäisyyden vuoksi paras ratkaisu. Ei tarvitsi kokoajan pumpata kaasua ja liikenne sujuisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      329
      1042
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      720
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      47
      671
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe