Jatkuvasti on mediassa tai ainakin aamulehdessä tunnelin ajonopeudesta näkemyksiä erilaisiin turvallisuushakuisin vaikuttein kuten koko 30 km/h nopeusrajoitus kaupunkialueilla jota on jo hankalaa noudattaa ,, siis todellakin on tarkkailtava nopeusmittaria ja sekös ainakin on pois siltä tarkkavaisuutta lisäävästä ajosuoritteesta että jalankulkijan oikeus astua suojatielle ilman mitään mahdollista ennakointia jo hidastaa liikennevirtaa enemmän ja silti puhutaan turvallisemman ja selkeän liikennepaikan melkoisen alhaisesta nopeudesta syyllistäen ja vain tuomiten.
Vaikka läntisellä kehätiellä ajaessa esim, lakalaivanliitymä tai vaan myllypuronliittymässä etuajo-oikeutetulla tiellä joutuu ja pitää väistää vasemmalle kaistalle kehätielle pyrkiviä 60-75 km/h ajavia siis kolmion takaa tuleva saa ajaa eteen ,,, siitä jos piippaat torvea tai vilkutat valoilla saat keskisormitervehdyksen ...
Minusta tuo on paljon vaarallisempaa paljon kuin se että joku ajaa tasaisissa , turvallisissa olosuhteissa vaikka kahdeksaa kymppiä sehän ei ole keneltäkään pois mutta kehätiellä että voi ajaa oikeaa kaistaasi eteenpäin vaan on annettava tilaa niille töppääjille joille kiihdytyskaista on kiusauskaista.
Liikennesäännöt.
4
235
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo vasemmalle väistäminen on kyllä ongelma, kun siellä vasemmalla yleensä on jo ennestään autoja. Liikennesäännöthän eivät itse asiassa tällaista edes salli, vaan rampilta tuleva on AINA väistämisvelvollinen.
- Anonyymi
Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei Tampereen kehätiellä ,,,,hämeenhitaatkin päästetään kaistalle väistämällä,, kun (corollan/opelin/fordin/ chevyvanin/volvon siinä nyt pari automerkkiä lauantailta) kun nopeutta ei edes yritetä siihen ajoradalla etenevien vauhtiin vaan tiedetään että nehän väistä ja ajellaan vaan seitsemääkymppiä (kun muut ajaa sataa) ja me väistetään, jarrutetaan ja otetaan paikkaa vasemmalta......
Siellä Tampereen kehätiellä on muuten se vasemmanpuolimmainen kaista paljon kuluneempi ja urautuneempi kuin se ulommainen kaista, eli ne maanteiden kuninkaat ratsastaa jatkuvasti siellä vasemmalla kaistalla, kunnes liittymän kohdalla sujahtaa toisten autojen välistä ulos rampille.
- Anonyymi
30 km/h tunnissa kaikkialla olisi yhtenäisyyden vuoksi paras ratkaisu. Ei tarvitsi kokoajan pumpata kaasua ja liikenne sujuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701439
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3291042- 43885
- 39729
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html156720- 47671
- 52561
- 116558
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521