Rahattomuus vaivaa ostajia

Anonyymi

Joulukuussa tuhlattiin jouluun ja uutenavuotena loputkin rahat raketteihin taivaalle? Ainakin Tampereella köyhyys näkyy, kun kaupoissa ei ole asiakkaita ja eläkeläiset ei osta, kuin kahvipaketin ja maitopurkin. Vaatteita ne ei tarvitse, kun monilla on ne samat vaatteet 20 vuotta eli teryleenit roikkuu navan alla, sama toppatakki/nahkatakki,lippalakki ja läskipohjakengät. Samoin naisilla, ikuinen jumbotakki/tuulipuku, selkäreppu ja tietysti älykännykkä koko ajan kädessä. Siinä ne rikkaat osakkeenomistajat. 30-50v on taas auto-asunto-vene-kesämökki-huonekalut-kulutusluottoa niin paljon, että niitä maksellessa se nuoruus meneekin velkojen maksuun lopun ikää. Kesälomallekkin lähdetään luotolla, ruoka ostetaan luotolla, niin ei ihme, että naama on väärinpäin naisillakin. Ei 50e, eikä 100e kellään taskussa, kun yritin tonnin tavaraa myydä netissä satasella, niin lähti miettiin,eikä ole ostajaa näkynyt? Kun tulee maaliskuu ja kansa villiintyy auringon ilmestyessä, niin sitten kyllä ostettaisiin, mutta hinta nousee auringon mukana eli köyhä maksaa aina enemmän, kun joulun velkoja joutuu maksamaan kuukausia, eikä ole rahaa silloin, kun joku myy halvalla. Sitten kävellään isoisän roikkuvissa välihousuissa pipo päässä ja lenkkarit jalassa koko talven, kun ei ole rahaa.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mullakin huutonetissä joitain tavaroita myynnissä, eikä useimpia tuotteita ole edes katsottu yhtään kertaa. Kauppa on tyrehtynyt aivan täysin. Ennen sentään jotain meni kaupaksikin.

• Anonyymi

Suomen valtio, kunnat ja ahneet yritykset ovat puhaltaneet Suomalaisten rahat niin tehokkaasti, että ei ole enää ostovoimasta mitään jäljellä :/
      Miksi Suomalaisella ei saa olla rahaa, miksi tässä maassa pitää kaiken olla kohtuuttoman kallista, miksi tässä maassa pitää olla palkkojen pieniä, ei voi ymmärtää, että tähän maahan on väen väkisin haluttu tällainen kuolemanyhtälö saada aikaan!!!

• Anonyymi

Minulla ainakin on rahaa tarpeeksi! Tutkin juuri eilen pieniruutuisten ja kevyiden läppäreiden speksejä ja muita ominaisuuksia netistä. Lähden käymään Verkkokauppa.comissa ja ostan Lenovon ihka uuden 1 100 euron 13-tuumaisen valkoisen reissukoneeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ainakin on rahaa tarpeeksi! Tutkin juuri eilen pieniruutuisten ja kevyiden läppäreiden speksejä ja muita ominaisuuksia netistä. Lähden käymään Verkkokauppa.comissa ja ostan Lenovon ihka uuden 1 100 euron 13-tuumaisen valkoisen reissukoneeksi.

Sinä oletkin varmasti yksi niistä jotka puhaltaa toisten rahat itselleen...

• Anonyymi

Ei mene uudet puhelimet,eikä konsolit,torissa yms..

• Anonyymi

Lienee kohta laitettava ebaylle myyntiin jos haluaa tavaran kaupaksi. Ulkomaiden kansalaisilla lienee ihan rahaakin, suomalaisilla sitä ei enää ole, tosin ei sitä paljoa koskaan ollutkaan.

• Anonyymi

Rahaa tai ei, kaikki ei halua ostaa vanhaa romua uuden hinnalla.
        Ebay-myynnissä pitää ottaa huomioon melkein 20% myyntikulut. Toki ostajia huomattavasti enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ebay-myynnissä pitää ottaa huomioon melkein 20% myyntikulut. Toki ostajia huomattavasti enemmän.

Olen kokeillut eri hintojakin eikä mitään vaikutusta. Ei Suomessa kannata yrityksiäkään perustaa kun ei kansalaisilla ole ostovoimaa yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Rahaa tai ei, kaikki ei halua ostaa vanhaa romua uuden hinnalla."

Nimenomaan näin! Uutisissa on kerrottu, että elektroniikkaa ja kodinkoneita myydään erittäin hyvin. Siis UUTTA tavaraa myydään hyvin, ei käytettyjä romuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Rahaa tai ei, kaikki ei halua ostaa vanhaa romua uuden hinnalla."

Nimenomaan näin! Uutisissa on kerrottu, että elektroniikkaa ja kodinkoneita myydään erittäin hyvin. Siis UUTTA tavaraa myydään hyvin, ei käytettyjä romuja.

uudet on made in china romua, vain vanhemmat laitteet ovat kunnolla tehtyjä.

• Anonyymi

Linjahan on valittu että useimmat työt on huonopalkkaisia ja asuminen ja uudehkot tavarat kalliita ja ruokakin kalliimpaa kuin muissa maissa.Minulka meni pienestä eläökkeestä,sairauseläkkeestä n 700 eu terveydenhoito maksua viime vuonna esim erilaisia polimaksuja ja hampaan paikkaukseenkin yli 100 eu kului yleisellä, että eihän ne terveydenhoidon maksutkaan pieni tulokselle edes ole ilmaisia..En ymmärrä miksi pieni tuloistenkin pitää maksaa terveydenhoidosta vaikka poliitikot vouhkaa ja vinkuu että terveydenhoito on tai olisi ilmaista. Miten 700 eu on niinkuin ilmaista?.Olen kuullut että Espanjassa ja ehkäpä Saksassakin on tai olisi ilmaista terveydenhoito; ei ole yleisellä esim polimaksuja??.Vai katsotaanko siellä että tietyn tulotason alittavien ei tarvitse esim.polimaksuja maksaa joka todennäköistä..En tiedä mikä onituinen tulonsiirtoautomaatti Suomesta on tullut että maaseudun viljelijöille ja hyvin pärjääville yrityksille ja jöttituloisille osakkeen omistajille kaikki muiden ihmisten verotulot valuvat tileilleen...muut saavat syödä kynsinauhojaan viimeisinä päivinä kuukaudesta esim pienituloset sairauseläkeläiset ennekuin kiduttavan pieni raha tulee tilille että pääsee niitä isoja laskuja makselemaan..ei se ole kun kidutuselämää enää..

• Anonyymi

Jos haluat ilmaisen terveydenhoidon, sinun täytyy etsiä jostakin sille maksaja. Minä en vastusta ajatusta kunhan minun ei tarvitse maksaa terveydenhoitoasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2528
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1811
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      127
      1541
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      51
      1521
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1327
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      162
      1317
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1285
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1208
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1148
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      66
      1105
    Aihe