Sitä vaan, että jos ihminen ei yleensäkään syö aamupalaa, niin miksi helkkarissa ennen rasitus EKG:tä pitää syödä kunnon aamupala? Tulee varmaan oksennus kesken testin.
Ja sitten tuokin, että pitää olla muka tupakoimatta vähintään 4 tuntia ennen koetta. Millä tavalla tuo sitten kertoo todellisen tilanteen, jos henkilö normaalisti polttaa? Ei mahdu kyllä mun järkeen.
Rasitus EKG valmistautuminen
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Etkö siis oikeasti pysty olemaan 4 tuntia tupakoimatta ennen rasituskoetta?
Tupakointi vaikuttaa sydämen toimintaan. Kun näin on asia, ei voida tietää, mikä sinulla on tupakoinnin aiheuttamaa, mikä sairauden aiheuttamaa. Mitään hoitoa ei määrätä, jotta voisit jatkaa tupakointia, vaan hoito on tupakoinnin lopettaminen. Jos vielä lopettamisen jälkeen on sydänvaivoja, aletaan katsoa, missä vika ja mikä on tarvittava hoito.
Aamiaisen kanssa teet kuten haluat, syöt tai olet syömättä.- Anonyymi
Kyllä pystyn, ei se ole siitä kiinni. Ihmettelin vaan sitä, että tuohan ei sitten kerro todellista vallitsevaa tilannetta, vaan sen tupakoimattoman tilanteen.
- Anonyymi
Sinuna lopettaisin tupakoinnin heti kokonaan, sydämenkin vuoksi! Sinua ei oikein voida auttaa, jos tupakoit.
Sitäpaitsi tupakointi on nykyään stigma, se leimaa ihmisen ikävällä tavalla.
Mutta omapahan on elämäsi ja vaivasi! Itse valitset.- Anonyymi
Missä maailmassa sinä oikein elät, jos teillä pidetään tupakoitsijoita jotenkin huonompina ihmisinä? Mitä se muka ihmisestä kertoo? Että jos ei pysty lopettamaan, niin on heikkoluonteinen tai jotenkin viallinen? Osoita mulle yksikin täydellinen ihminen, jossa ei ole mitään vikoja. Toisilla voi olla vaikka minkälaisia sairaita paheita ja tapoja, jotka loukkaa ja vahingoittaa muita. Tupakoitsija vahingoittaa vain itseään (jos on vähänkään järkevä ja vastuullinen, eikä altista tupakoimattomia savulle). Ja jos joku on alkanut "vain" polttamaan kaiken elämässään tapahtuneen jälkeen, ja toinen olisi samassa tilanteessa täysin työkyvytön narkkari, rikollinen tai riistänyt oman henkensä, niin ehkä sekin kertoo jotain "luonteenlujuudesta". Sitäkin on monenlaista.
Lopettaminen on kyllä ollut mielessä jo pitkään, vaan ei se ole niin helppoa, kun se auttaa ainakin itseäni huomattavasti keskittymään ja ajattelemaan. Enkä tykkää itsestäni ollenkaan tupakoimattomana. Eikä välttämättä tykkää kukaan muukaan. Nuorenakin koulunkäynti alkoi vasta sitten onnistumaan, kun aloin tupakoimaan, sitä ennen siitä ei tullut mitään, kun ei jaksanut keskittyä. Eli on siitä ollut ihan oikeaa apuakin tässä elämässä. Ja meillä on työmaallakin enemmän sellaisia patalaiskoja tupakoimattomia, jotka ei välitä mistään p*sk**kaan, kuin meitä tupakoitsijoita. Itse menen usein tupakalle miettimään ongelmanratkaisua ja esimerkiksi kehitysideoita. Monesti se parin minuutin oma aivoriihi on tuottanut enemmän tulosta kuin viisaiden päiden yhteen hakkaaminen.
Kaikki haitat on siis tiedossa ja lopettaminen tottakai terveyden ja rahankin takia mielessä, mutta onkohan se sitten paljonkaan parempi vaihtoehto, jos joutuu turvautumaan johonkin pillereihin, ettei vaimo ja lapset lähde litomaan? Oon kyllä nähnyt senkin, että mitä ne pillerit ihmisille tekee.
Ja ettehän te ihan oikeasti toisille aikuisille pidä tupakasta tällaista "paasausta" oikeassa elämässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä maailmassa sinä oikein elät, jos teillä pidetään tupakoitsijoita jotenkin huonompina ihmisinä? Mitä se muka ihmisestä kertoo? Että jos ei pysty lopettamaan, niin on heikkoluonteinen tai jotenkin viallinen? Osoita mulle yksikin täydellinen ihminen, jossa ei ole mitään vikoja. Toisilla voi olla vaikka minkälaisia sairaita paheita ja tapoja, jotka loukkaa ja vahingoittaa muita. Tupakoitsija vahingoittaa vain itseään (jos on vähänkään järkevä ja vastuullinen, eikä altista tupakoimattomia savulle). Ja jos joku on alkanut "vain" polttamaan kaiken elämässään tapahtuneen jälkeen, ja toinen olisi samassa tilanteessa täysin työkyvytön narkkari, rikollinen tai riistänyt oman henkensä, niin ehkä sekin kertoo jotain "luonteenlujuudesta". Sitäkin on monenlaista.
Lopettaminen on kyllä ollut mielessä jo pitkään, vaan ei se ole niin helppoa, kun se auttaa ainakin itseäni huomattavasti keskittymään ja ajattelemaan. Enkä tykkää itsestäni ollenkaan tupakoimattomana. Eikä välttämättä tykkää kukaan muukaan. Nuorenakin koulunkäynti alkoi vasta sitten onnistumaan, kun aloin tupakoimaan, sitä ennen siitä ei tullut mitään, kun ei jaksanut keskittyä. Eli on siitä ollut ihan oikeaa apuakin tässä elämässä. Ja meillä on työmaallakin enemmän sellaisia patalaiskoja tupakoimattomia, jotka ei välitä mistään p*sk**kaan, kuin meitä tupakoitsijoita. Itse menen usein tupakalle miettimään ongelmanratkaisua ja esimerkiksi kehitysideoita. Monesti se parin minuutin oma aivoriihi on tuottanut enemmän tulosta kuin viisaiden päiden yhteen hakkaaminen.
Kaikki haitat on siis tiedossa ja lopettaminen tottakai terveyden ja rahankin takia mielessä, mutta onkohan se sitten paljonkaan parempi vaihtoehto, jos joutuu turvautumaan johonkin pillereihin, ettei vaimo ja lapset lähde litomaan? Oon kyllä nähnyt senkin, että mitä ne pillerit ihmisille tekee.
Ja ettehän te ihan oikeasti toisille aikuisille pidä tupakasta tällaista "paasausta" oikeassa elämässä?Kovinpa heittäydyit marttyyriksi ja puolustuslinjalle. En ole tuo edellä kirjoittanut henkilö, mutta olen samaa mieltä että tupakoijaa todellakin katsotaan huonompana ihmisenä ja heikkoluonteisena ellei pysty lopettamaan tupakointia. Itse ainakin katson kummastellen vanhoja naisia jotka tupakoivat, vaikka ymmärränkin että heidän nuoruudessaan joskus 60 luvulla tupakointi koettiin hienoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovinpa heittäydyit marttyyriksi ja puolustuslinjalle. En ole tuo edellä kirjoittanut henkilö, mutta olen samaa mieltä että tupakoijaa todellakin katsotaan huonompana ihmisenä ja heikkoluonteisena ellei pysty lopettamaan tupakointia. Itse ainakin katson kummastellen vanhoja naisia jotka tupakoivat, vaikka ymmärränkin että heidän nuoruudessaan joskus 60 luvulla tupakointi koettiin hienoksi.
Ehkä vähän heittäydyin, mutta nuo oli kuitenkin kaikki täyttä totta. Jos joku katsoo mua heikompana tai huonompana ihmisenä tupakoinnin takia, niin ei voi muuta tähän enää lisätä, kuin että omapahan on häviönsä. Mua empaattisempaa ja luotettavampaa kaveria ei taida kovin hevillä löytyä. Ja meilläkin on ollut töissä tässä vuosien saatossa muutama nuori tyttö, jotka ovat olleet koulukiusattuja, niin kyllä katson ihan selkeänä voittona sen, että ovat siitä kaikesta paskasta selvinneet pelkällä tupakoinnilla, ja ovat nyt nuorina aikuisina kertakaikkiaan aivan ihania ihmisiä ja työkavereita. Kannattaa aina ensin tutustua ihmisiin ennenkuin "tuomitsee" tuollaisen täysin mitättömän ja sinuun liittymättömän asian takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ettehän te ihan oikeasti toisille aikuisille pidä tupakasta tällaista "paasausta" oikeassa elämässä?Tuota, tuota... Minulta loppui tupakointi sydäninfarktiin ja ohitusleikkaukseen. Kerralla. Elämä koheni kunnolla monella tavalla. Keskittymiskykykin parani aivan uudelle tasolle. Joskus harvoin, kun vielä jossain saa haistaa tupakansavua, tulee nostalginen olo. Mutta sytyttää ei tee mieli!
Odota sinäkin sydäninfarktia, se helpottaa tupakoinnin lopettamista todella paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä vähän heittäydyin, mutta nuo oli kuitenkin kaikki täyttä totta. Jos joku katsoo mua heikompana tai huonompana ihmisenä tupakoinnin takia, niin ei voi muuta tähän enää lisätä, kuin että omapahan on häviönsä. Mua empaattisempaa ja luotettavampaa kaveria ei taida kovin hevillä löytyä. Ja meilläkin on ollut töissä tässä vuosien saatossa muutama nuori tyttö, jotka ovat olleet koulukiusattuja, niin kyllä katson ihan selkeänä voittona sen, että ovat siitä kaikesta paskasta selvinneet pelkällä tupakoinnilla, ja ovat nyt nuorina aikuisina kertakaikkiaan aivan ihania ihmisiä ja työkavereita. Kannattaa aina ensin tutustua ihmisiin ennenkuin "tuomitsee" tuollaisen täysin mitättömän ja sinuun liittymättömän asian takia.
Tulee mieleen sellainen vanha sanonta, että missä tupakoidaan, siellä uskaltaa rauhassa olla.
Mutta, kallis on tuon rauhan hinta! Menetettyä terveyttä ei korvaa mikään. Se ei edes todellakaan ole vain oma asia, vaan kuuluu monin tavoin myös muille ja yhteiskunnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee mieleen sellainen vanha sanonta, että missä tupakoidaan, siellä uskaltaa rauhassa olla.
Mutta, kallis on tuon rauhan hinta! Menetettyä terveyttä ei korvaa mikään. Se ei edes todellakaan ole vain oma asia, vaan kuuluu monin tavoin myös muille ja yhteiskunnalle.Vai että tulee oikein yhteiskunnalle kalliiksi. Kenenköhän numeroita olet oikein katsellut, sillä kyllä tupakoisijat ovat valtion suuri tukija, ja heidän verorahoillaan pidetään yllä syöpähoidot myös niille, jotka ei tupakoi. Tuo on ihan täyttä propagandaa, että valtio ja muut veronmaksajat ovat muka maksumiehinä. Jos näin olisi, niin eiköhän tuo askin hinta olis jo aika päiviä sitten nostettu sille tasolle, että asia korjaantuu, tai lopetettu koko paskan myynti?
Mutta muussa olet kyllä oikeassa. Menetettyä terveyttä ei useimmiten saa enää takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, tuota... Minulta loppui tupakointi sydäninfarktiin ja ohitusleikkaukseen. Kerralla. Elämä koheni kunnolla monella tavalla. Keskittymiskykykin parani aivan uudelle tasolle. Joskus harvoin, kun vielä jossain saa haistaa tupakansavua, tulee nostalginen olo. Mutta sytyttää ei tee mieli!
Odota sinäkin sydäninfarktia, se helpottaa tupakoinnin lopettamista todella paljon.Toivottavasti ei tarvitse ihan sinne asti odottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että tulee oikein yhteiskunnalle kalliiksi. Kenenköhän numeroita olet oikein katsellut, sillä kyllä tupakoisijat ovat valtion suuri tukija, ja heidän verorahoillaan pidetään yllä syöpähoidot myös niille, jotka ei tupakoi. Tuo on ihan täyttä propagandaa, että valtio ja muut veronmaksajat ovat muka maksumiehinä. Jos näin olisi, niin eiköhän tuo askin hinta olis jo aika päiviä sitten nostettu sille tasolle, että asia korjaantuu, tai lopetettu koko paskan myynti?
Mutta muussa olet kyllä oikeassa. Menetettyä terveyttä ei useimmiten saa enää takaisin.En ihan sanonut, että tupakointi tulee yhteiskunnalle kalliiksi, vaikka tupakointi onkin myös yhteiskunnallinen haitta. Sanoin, että kallis on rauhan hinta ( jos sen saa vain tupakoimalla). Ei nyt puhuta rahasta, vaan terveydestä. Melkein jokaisen tupakoitsijan terveys kärsii vuosia jatkuvasta polttamisesta, vaikka ei keuhkosyöpään kuolisikaan. Myös verisuonisto kärsii. Keuhkoahtaumatauti on myös tuskallinen ja vie lopulta hengen. En kaikkea tiedäkään.
Toinen puoli haittoja on sitten muiden ilman myrkyttäminen. Hajuhaitat, ennenaikainen vanheneminen, epäsiisteys jne. tuskin kuulostavat houkuttelevilta, vaikka olisit kuinka mukava ihminen muuten. Jos se hyvä tyyppi on hyvä tyyppi vain tupakan voimalla, olisi syytä vakavasti hakea apua tupakoinnin lopettamiseen.
Tämän sanon ihan päin naamaa tarvittaessa kenelle vain, aikuisten kesken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tupakoinnilla selviää koulukiusaamisesta? Oma lapseni on ollut koulukiusattu, mutta se ei johtanut tupakointiin, vaan selvisi lujalla itseluottamuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101