Kysyntää olisi ja vähän kapuloita rattaisiin..
Kanattaisi perustaa taksi firma mistä voi tilata suomalaisen taksin
28
250
Vastaukset
- Anonyymi
Lienee kai laitonta ja sen varaan on paha bisnestä perustaa.
- Anonyymi
Mikä on laitonta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on laitonta?
Varmasti tulkittaisiin nykyään rasismiksi.
- Anonyymi
Kanattaisi opetella suomea. Hyvä että osasit sentään kirjoittaa suomalainen pienellä s:llä.
Mutta joo. Mikä on suomalaisuutesi tässä tapauksessa? Eiköhän kaikki autot ole tuotu ulkomailta, kotimaisia autoja on aika vähän.
Eiköhän kaikki Suomessa liikkuvat taksifirmat ovat suomalaisia, Suomen yhtörekisteriin merkittyjä (elleivät aja jollakin himmeällä virityksellä?)
Tosiaan, Uber tai Yango eivät kumpikaan omista eikä operoi yhden yhtäkään Suomessa toivimaa taksiautoa, ovat vain tilauskanavia siinä missä Lähitaksi, Taksi Helsinki, tai joku Juupajoen Ula-taksi.- Anonyymi
Lässyn lässyn.
- Anonyymi
Jos tarkoitat virallisia kieliä puhuvia, niin taksiliikennettä harjoittava yhtiö rikkoo lakia, mikäli kuljettaja ei puhu, kirjoita ja lue sujuvasti kieltä.
Liikennepalvelulain 151 § :n kohta 3 määrää, että kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus; (29.3.2019/371)
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O4L17P151
Toisin sanoen kuljettajan on puhuttava ja kirjoitettava sekä luettava riittävästi suomea ja ruotsia, koska kielilain mukaan Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030423#L1P1
Aloittajan kirjoituksesta saa käsityksen, että näin ei olisi. Se ei liene mahdollista, koska silloin poliisin tai trafin olisi peruutettava ko. yhtiöiden liikenneluvat, koska ne rikkoisivat tietoisesti liikennepalvelulakia, mikäli heidän palveluksessaan on henkilöitä joiden kielitaito ei ole riittävä suomen ja ruotsin kielen osalta.
Opetushallitus on luokitellut kielitasot. Käytäntönä on, että riittäväksi katsotaan taso B2
https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/169733_taitotasokuvaukset_cefr.pdf
Toivottavasti lain vastaista toimintaa ei ole.- Anonyymi
Juuri näin. Kielivaatimus ei ole muita vaatimuksia heikompi. Laki on laki. Jokainen heikosti kieltä taitavia työhön ottava yritys johtoineen ovat lain halveksijoita ja rikkojia. Täytyy muistaa, että lakia noudattamattomat rikkovat yleensä useita lakeja. Heille lait ovat arvottomia koko toiminnassa.
- Anonyymi
Kova luotto teillä ainakin on omaan paremmuuteen. Kyllä te varmaan persuja saisitte asiakkaiks, mutta suuri osa niistä on työttömiä alkoholisteja jotka syyttää ongelmistaan maahanmuuttajia.
- Anonyymi
Kyse on laista, eikä mielipiteistä. Aivan sama mitä mieltä kukin on. LAKI ON LAKI KAIKILLE.
- Anonyymi
Suvakkihan oikein kilahti :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvakkihan oikein kilahti :D
Suvakki haluaa, että suomen- ja ruotsinkieliset lapset vapisevat pelosta koulu- ja päivähoitokyydissä, kuljettajan selitellessä selkeällä afrikan murteella ohjeita turvalaitteista, turvavöistä ja turvallisuudesta.
Miksi, miksi suvakki haluaa lasten kärsivän ja pelkäävän jopa päiväkotimatkoilla. Miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvakki haluaa, että suomen- ja ruotsinkieliset lapset vapisevat pelosta koulu- ja päivähoitokyydissä, kuljettajan selitellessä selkeällä afrikan murteella ohjeita turvalaitteista, turvavöistä ja turvallisuudesta.
Miksi, miksi suvakki haluaa lasten kärsivän ja pelkäävän jopa päiväkotimatkoilla. Miksi?Ei suvakki sitä halua. Älä väitä täällä perättömiä.
Jokaisella taksin ammattiajoluvan hankkineella tulee olla oikeus hakeutua taksinkuljettajaksi. Myös maahanmuuttajataustaisilla.
Uusi liikennepalvelulaki astui voimaan 1.7.2018. Sen vaikutuksesta ansiot taksityössä tipahtivat taksien ylitarjonnasta ja viime aikoina koronasta johtuen. Siksi kantasuomalaisten hakeutuminen alalta pois kasvoi mamujen tullessa tilalle. Eli syntynyt tilanne ei ole enempää suvakkien kuin mamujen syy. Viittaankin kintaallani oikeaan suuntaan eli Arkadianmäelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suvakki sitä halua. Älä väitä täällä perättömiä.
Jokaisella taksin ammattiajoluvan hankkineella tulee olla oikeus hakeutua taksinkuljettajaksi. Myös maahanmuuttajataustaisilla.
Uusi liikennepalvelulaki astui voimaan 1.7.2018. Sen vaikutuksesta ansiot taksityössä tipahtivat taksien ylitarjonnasta ja viime aikoina koronasta johtuen. Siksi kantasuomalaisten hakeutuminen alalta pois kasvoi mamujen tullessa tilalle. Eli syntynyt tilanne ei ole enempää suvakkien kuin mamujen syy. Viittaankin kintaallani oikeaan suuntaan eli Arkadianmäelle.Hakea voi minne vain, vaikka Kiinan keisariksi.
Kuten viestien linkeistä voimassaolevaan lakiin näemme, se määrää kielivaatimukset taksiliikennettä harjoittavalle. Taksiliikenneluvasta vastaava henkilö on velvollinen valvomaan sitä.
Lisäksi yritys päättää itse henkilökuntansa vaatimuksista, kuten kielitaidon tasosta. Jos vaatimuksena on suomi, ruotsi ja ranska, niin näin sitten on. Se ei ole kenenkään muun päätettävissä. Henkilö, joka ei täytä vaatimuksia on tietenkin automaattisesti hylätty.
Maahanmuutto ei liity koko asiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvakki haluaa, että suomen- ja ruotsinkieliset lapset vapisevat pelosta koulu- ja päivähoitokyydissä, kuljettajan selitellessä selkeällä afrikan murteella ohjeita turvalaitteista, turvavöistä ja turvallisuudesta.
Miksi, miksi suvakki haluaa lasten kärsivän ja pelkäävän jopa päiväkotimatkoilla. Miksi?Höpö, höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakea voi minne vain, vaikka Kiinan keisariksi.
Kuten viestien linkeistä voimassaolevaan lakiin näemme, se määrää kielivaatimukset taksiliikennettä harjoittavalle. Taksiliikenneluvasta vastaava henkilö on velvollinen valvomaan sitä.
Lisäksi yritys päättää itse henkilökuntansa vaatimuksista, kuten kielitaidon tasosta. Jos vaatimuksena on suomi, ruotsi ja ranska, niin näin sitten on. Se ei ole kenenkään muun päätettävissä. Henkilö, joka ei täytä vaatimuksia on tietenkin automaattisesti hylätty.
Maahanmuutto ei liity koko asiaan.Tässä vielä selvyyden vuoksi ote voimassaolevasta liikennepalvelulaista. Kehotan huomioimaan, että henkilöliikennettä tarjoava luvanhaltija vastaa lain noudattamisesta. Toisin sanoen kuljettaja ei ole vastuussa, vaan taksiyhtiö tai toiminimen haltija.
151 §
Taksiliikennettä koskevat velvollisuudet
Henkilöliikennettä tarjoava luvanhaltija vastaa ja huolehtii siitä, että taksiliikenteessä: (29.3.2019/371)
1) kuljettajalla on 25 §:ssä tarkoitettu taksinkuljettajan ajolupa; (29.3.2019/371)
2) kuljettaja varmistaa matkustajan turvallisen ajoneuvoon tulon ja siitä poistumisen ja tarjoaa hänelle hänen tarvitsemaansa apua;
3) kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus; (29.3.2019/371)
4) kuljettajalla on kyky ottaa huomioon matkustajan toimintarajoituksista johtuvat erityiset tarpeet;
5) matkustajan nähtävillä on luvan haltijan nimi ja yhteystiedot sekä kuljettajan nimi;
6) kun hinta perustuu matkan pituuteen tai matkaan käytettävään aikaan, kuljettaja valitsee matkustajan kannalta edullisimman ja tarkoituksenmukaisimman reitin, jos matkustaja jättää valinnan kuljettajalle, tai ajaa matkustajan ennalta matkan tilauksen yhteydessä hyväksymää tai ehdottamaa reittiä;
7) matkustajalla on oikeus maksaa matkansa käteisellä ja yleisimmillä maksukorteilla, jollei 150 §:ssä tarkoitetulla tavalla ole selkeästi määritelty tiettyä maksutapaa, jonka matkustaja on tilauksen tai varauksen yhteydessä hyväksynyt. (29.3.2019/371)
- Anonyymi
Onkos niin, että persut öyhöttää jo täälläkin palstalla?
- Anonyymi
Taksarit on kommunistipersuja. Oikeistolainen vapaa kilpailu ei sovi heille ja kilpailua tuovat maahanmuuttajat pitäisi saada pois Suomesta.
- Anonyymi
Ei muuta, kuin lopetat vatuloinnin ja perustat. Nimiehdotuskin minulla on valmiina: IKL -taksi.
Kannattanee ennen perustamista olla yhteydessä a.o. tahoon - k.s. linkki alla:
https://yle.fi/uutiset/3-11734440- Anonyymi
Paina tämä kalloosi.....kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paina tämä kalloosi.....kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus......
Paina tämä kalloosi: valepoliisina esiintyminen on rikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paina tämä kalloosi: valepoliisina esiintyminen on rikos.
Joko se meni sinne luupäähän: kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus.
Lue tuhat kertaa, niin voit tajuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko se meni sinne luupäähän: kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus.
Lue tuhat kertaa, niin voit tajuta.Paina kalloosi: Ajokortti riittää. Sitten vain Uber -kyytejä ajamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paina kalloosi: Ajokortti riittää. Sitten vain Uber -kyytejä ajamaan.
Uber on välitysyhtiö, jonka on noudatettava lakia samoin kuin muidenkin. Pitää olla liikennelupa ja taksinkuljettajan lupa. Tietenkin kuljettajan on myös puhuttava sujuvasti molempia virallisia kieliä, muuten yhtiö rikkoo em. lakeja ja sen toimintalupa on peruutettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uber on välitysyhtiö, jonka on noudatettava lakia samoin kuin muidenkin. Pitää olla liikennelupa ja taksinkuljettajan lupa. Tietenkin kuljettajan on myös puhuttava sujuvasti molempia virallisia kieliä, muuten yhtiö rikkoo em. lakeja ja sen toimintalupa on peruutettava.
Höpö höpö. Ruotsin kieltä ei taksinkuljettajan tarvitse osata. Kuten ei suomea osaa monet taksinkuljettajat Ahvenanmaalla. Ruotsista puhumattakaan.
Ei, vaikka joku svekomaani muuta öyhöttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Ruotsin kieltä ei taksinkuljettajan tarvitse osata. Kuten ei suomea osaa monet taksinkuljettajat Ahvenanmaalla. Ruotsista puhumattakaan.
Ei, vaikka joku svekomaani muuta öyhöttää.Sinun mielipide on kaikille tyhjä ja arvoton. Sitä vastoin laki määrää:
Liikennepalvelulain 151 § :n kohta 3 määrää, että kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus; (29.3.2019/371)
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O4L17P151
Toisin sanoen kuljettajan on puhuttava ja kirjoitettava sekä luettava riittävästi suomea ja ruotsia, koska kielilain mukaan Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030423#L1P1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielipide on kaikille tyhjä ja arvoton. Sitä vastoin laki määrää:
Liikennepalvelulain 151 § :n kohta 3 määrää, että kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus; (29.3.2019/371)
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O4L17P151
Toisin sanoen kuljettajan on puhuttava ja kirjoitettava sekä luettava riittävästi suomea ja ruotsia, koska kielilain mukaan Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030423#L1P1Älä kirjoita sontaa. Suomessa (pl. Ahvenanmaa) riittää, kun taksinkuljettaja puhuu välttävästi suomea.
Määrätyissä Suomen viroissa vaaditaan riittävä suomen ja ruotsin kielen taito. Ne vaatimukset eivät koske taksinkuljettajia, kuten jokainen vähänkään asiasta perillä oleva tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielipide on kaikille tyhjä ja arvoton. Sitä vastoin laki määrää:
Liikennepalvelulain 151 § :n kohta 3 määrää, että kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä pääasiallisen toiminta-alueen paikallistuntemus; (29.3.2019/371)
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O4L17P151
Toisin sanoen kuljettajan on puhuttava ja kirjoitettava sekä luettava riittävästi suomea ja ruotsia, koska kielilain mukaan Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030423#L1P1Tämä on myös tärkeä kohta, jossa paikallistuntemuksen vaatimus on laissa:
3) kuljettajalla on riittävä vuorovaikutus- ja kielitaito sekä PÄÄASIALLISEN TOIMINTA-ALUEEN PAIKALLISTUNTEMUS.
Eli navigaattorilla pelkästään ajava rikkoo lakia.
- Anonyymi
Vain etnisistä suomalaisia kuljettajia tarjoava taksipalvelu on laillinen.
Mutta se ei käytännössä voi rekytoida ollenkaan kuljettajia, vaan kuljettajien pitää olla itysenäisiä yrittäjiä tai yhtiön osakkaita.
Olisi syrjivää rekrytoida etniseen taustaa perustuen kuljettajia. Mutta kun ei rekrytoi ketään välttää tämän ongelman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1966999- 492646
- 1872199
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101543Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1371511- 741160
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke171109Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,371104Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241087Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty46987