Olemme olleet vuoden yhdessä. Minulla on kaksi lasta, nuorempi 2 vuotias. Koronan alettua niin villi seksi elämämme laantui, koska lapset oli 247 kotona. Kesällä sitä oli vielä harvemmin koska mies oli viikkotöissä muualla, eli kahden viikon välein. Sen jälkeen se on ollut oikeastaan sitä, ja oikeastaan totuin siihen. Mies on perustellut asiaa lapsilla, ja väsymyksellä, koska emme voi tehdä sitä muulloin kun iltaisin ; itse kyllä pystyisin. Ihan vaan siksi että sais läheisyyttä, eikä sen tarvisi olla mitään hurjaa jynkytystä.
Nyt sitten edellisenä viikonloppuna lapsivapaalla sitä ei ollut, vaikka olisi ollut aikaa. Ahdisti hirveästi. Laitoin viestiä hänelle töihin viikonlopun jälkeen että onko kaikki ok, oli outo lapsivapaa kun ei tehty mitään jne.. Vastaus oli "on on".....
Meillä on läheisyyttä onneksi. Kuluneen viikon aikana on ollut häneltäkin enemmän läheisyyttä.. En jaksaisi kirjoittaa hirveää romaania asiasta, mutta aina kun on tullut näitä vaiheita että on pidempi aika viime kerrasta niin alkaa ahdistaa, tulee olo ettei minua haluta.. Se on ihan hirveää. Hänellä on tietenkin vielä totuttelu lapsiperheen arkeen, itse olen jo tottunut ja voisin spontaanisti harrastaa seksiä vaikka yömyöhään tai kesken lastenohjelmien vessassa.
Vertaistukea kiitos🙏
3 viikkoa ilman seksiä
29
799
Vastaukset
- Anonyymi
En haluaisi pelotella, mutta tuossa on minusta merkkejä siitä, että toisella paikkakunnalla saattaa olla "hoito".
- Anonyymi
Kolme viikkoahan saattaa olla ihan normaali aktiivisen seksielämän väli, kolme kuukautta harvakseltaan, pisin tauko oli kolme vuotta. Nyt jos sen kolmen viikon väleinkin edes saa, on jo ihan hyvä. Yleensä kuukauden ja kahden välillä. Kesällä menee yleensä koko kesä ilman
Vituttako, no tietenkin. Minkä voi, ei paljon mitään.- Anonyymi
Joo, aiemmasta parisuhteessa oli hyvä tilanne, jos sai ns. avaruusseksiä - kerran kuussa siis.
Mutta aloittajalla lienee eri tilanne, jos ymmärsin oikein, että mies on matkatöissä eikä kuitenkaan ole halukas kotiin tultuaan.
- Anonyymi
Meillä vähän samanlainen tilanne, mutta olen mies ja suhde on pidempi. Omassa päässäni olen jo valmistautunut eroon. Asioista on puhuttu ja parannusta on tapahtunut, mutta jos alkaa taas mennä siihen, että seksiin tulee kuukausien taukoja ilman järkevää syytä, niin otan eron.
Olette olleet yhdessä vasta vuoden. Pitäisi miehellä vielä olla enemmän haluja, ihan sama vaikka sulla on lapsia. Kannattaa todella miettiä onko tuollaista suhdetta järkevää jatkaa jos odotat parisuhteelta seksiä. - Anonyymi
Ap tässä. Siis mies ei ole enää matkatöissä, iha joka yö nukkuu kotona. En epäile siis mitään semmoista. Hän on kuulemma vähä herkempi ihminen ja ottaa kuulemma raskaasti pienenkin stressin.. Kunhan lapset kasvaa niin uskon että tilanne paranee, lapset ovat mulla kuitenki suurimman osan ajasta. Hän on tällä hetkellä harjoittelussa ja luulen että ottaa paineita koska haluaa suoriutua hyvin ja aloittaa kyseiset työt. En tiiä, ite ajattelisin kyllä että silti haluais toista. Voiha se olla niinki että hän ottaa paineita myös siitä että minunkin nautinto on tärkeä sitten kun tehdään niin harvoin, että ei jaksa ajatella kunnon kutemista
- Anonyymi
Kiva kuulla, että tuo matkatyö ei enää ollutkaan kuviossa ja siten vieraan paikkakunnan hoito ei ollut mahdollinen syy.
Jokatapauksessa suosittelen keskustelemaan aiheesta suunnitelmallinen seksi. Se vaan on lapsiperheessä ja varsinkin myöhemmin teiniperheessä hankala olla pelkästään spontaanin seksin varassa. Vanhaa vitsiä referoidakseni, silloin se on veisattava, kun on virsikirja kannet levällään. Ja tässä asiassa kannattaa miettiä etukäteen, että koska niitä tilaisuuksia olisi mahdollista tulla. Teillä kun ilmeisesti lapset ovat lapsivapaan viikonlopun isällään tms. poissa luotanne, niin tuo tilaisuus kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Mutta kannattaa myös keskustella, että jos lapset lähtevät vaikka pe illalla, niin kannattaisiko käyttää ilta ja yö lepoon ja vasta la aamulla sekstailla. Jos tällainen on odotettavissa tai toiveissa, niin silloin toinen ei ainakaan järjestäisi siihen jotain muuta (ajattelin mennä la aamulla klo 7 urheilemaan tms.). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva kuulla, että tuo matkatyö ei enää ollutkaan kuviossa ja siten vieraan paikkakunnan hoito ei ollut mahdollinen syy.
Jokatapauksessa suosittelen keskustelemaan aiheesta suunnitelmallinen seksi. Se vaan on lapsiperheessä ja varsinkin myöhemmin teiniperheessä hankala olla pelkästään spontaanin seksin varassa. Vanhaa vitsiä referoidakseni, silloin se on veisattava, kun on virsikirja kannet levällään. Ja tässä asiassa kannattaa miettiä etukäteen, että koska niitä tilaisuuksia olisi mahdollista tulla. Teillä kun ilmeisesti lapset ovat lapsivapaan viikonlopun isällään tms. poissa luotanne, niin tuo tilaisuus kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Mutta kannattaa myös keskustella, että jos lapset lähtevät vaikka pe illalla, niin kannattaisiko käyttää ilta ja yö lepoon ja vasta la aamulla sekstailla. Jos tällainen on odotettavissa tai toiveissa, niin silloin toinen ei ainakaan järjestäisi siihen jotain muuta (ajattelin mennä la aamulla klo 7 urheilemaan tms.).Unohdin kysyä, että miten teillä aloitteen teko menee? Odotatko, että mies tekee aloitteen vai teetkö sinä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdin kysyä, että miten teillä aloitteen teko menee? Odotatko, että mies tekee aloitteen vai teetkö sinä?
Meillähän se on mennyt siihen että hän tekee aloitteen yleensä, koska on nii väsynyt usein että ei mulla kannata. Mie tein kyllä viimeksi 😄
Meillä se on ruukannu mennä nii että se lauantai, viimeistään su on se päivä ko pannaan.
Mietin tässä kauhuskenaariota että entä jos ei tänäköö vkloppuna tapahdu mitään, miten reagoin siihen, ja kyllä sitten otan sen iha reilusti puheeksi jo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillähän se on mennyt siihen että hän tekee aloitteen yleensä, koska on nii väsynyt usein että ei mulla kannata. Mie tein kyllä viimeksi 😄
Meillä se on ruukannu mennä nii että se lauantai, viimeistään su on se päivä ko pannaan.
Mietin tässä kauhuskenaariota että entä jos ei tänäköö vkloppuna tapahdu mitään, miten reagoin siihen, ja kyllä sitten otan sen iha reilusti puheeksi joTeehän sitten sinä se aloite, niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Minusta tuossa on turha jäädä odottamaan, että tekeekö tai koska mies sen tekisi. Itse (miehenä) tykkään erittäin paljon siitä, että nainen tekee aloitteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teehän sitten sinä se aloite, niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Minusta tuossa on turha jäädä odottamaan, että tekeekö tai koska mies sen tekisi. Itse (miehenä) tykkään erittäin paljon siitä, että nainen tekee aloitteen.
Kuten sanoin, huomaan yleensä milloin hän ei jaksaisi, iltaisin kun on yleensä vaan aikaa lasten ollessa täällä. Eli on aika turha yrittää ehdottaa, ja torjutuksi tuleminen vähän pelottaa. Kiitos kuitenkin näkökannastasi, mukavaa kun ei ole tullut negatiivisia kommentteja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin, huomaan yleensä milloin hän ei jaksaisi, iltaisin kun on yleensä vaan aikaa lasten ollessa täällä. Eli on aika turha yrittää ehdottaa, ja torjutuksi tuleminen vähän pelottaa. Kiitos kuitenkin näkökannastasi, mukavaa kun ei ole tullut negatiivisia kommentteja!
Hmmm.. Itsellä kyllä ajatukset menee vähän siihen malliin, että seksi menee nukkumisen ohi, koska levätä voi vaikka sohvalla lasten leikkiessä siinä vierellä. Seksiä ei voi harrastaa niin, paitsi jos saa lapset katsomaan intensiivisesti jotain muumeja tms., jolloin voi hipsiä makuuhuoneeseen puuhaamaan. Ainahan voit vähän flirttailla ja sillä tavalla kokeilla kepillä, että innostuisiko toinen. Minusta tuossa vaiheessa ei kannata alkaa pelkäämään torjutuksi tulemista, olette kuitenkin vielä kaukana siitä vaiheesta.
Ja sitten se rakentava tie torjunnan hoitamiseksi. Jos tulee vastaukseksi että ei nyt, niin kysy nätisti, että milloin sitten sopisi. Älä hyväksy "En tiedä" -vastausta, vaan keskustele asiasta tarkemmin, mahdollisuuksista viedä asia maaliin. Meillä on ihan normaalia, että minä seksuaalisesti hieman aktiivisempana ehdin tehdä aloitteen ensin. Aina vastaus ei ole kyllä, mutta ei vastaus sisältää meillä yleensä aina korvaavan ajankohdan ehdotuksen. Esim. tänään ei jaksa, kun täytyy tehdä illalla vielä sitä ja aamulla herätä aikaisin tekemään tätä, mutta sopisiko pe illalla? Sitten se pe ilta on sovittu, eikä siitä lipsuta kuin painavasta syystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmmm.. Itsellä kyllä ajatukset menee vähän siihen malliin, että seksi menee nukkumisen ohi, koska levätä voi vaikka sohvalla lasten leikkiessä siinä vierellä. Seksiä ei voi harrastaa niin, paitsi jos saa lapset katsomaan intensiivisesti jotain muumeja tms., jolloin voi hipsiä makuuhuoneeseen puuhaamaan. Ainahan voit vähän flirttailla ja sillä tavalla kokeilla kepillä, että innostuisiko toinen. Minusta tuossa vaiheessa ei kannata alkaa pelkäämään torjutuksi tulemista, olette kuitenkin vielä kaukana siitä vaiheesta.
Ja sitten se rakentava tie torjunnan hoitamiseksi. Jos tulee vastaukseksi että ei nyt, niin kysy nätisti, että milloin sitten sopisi. Älä hyväksy "En tiedä" -vastausta, vaan keskustele asiasta tarkemmin, mahdollisuuksista viedä asia maaliin. Meillä on ihan normaalia, että minä seksuaalisesti hieman aktiivisempana ehdin tehdä aloitteen ensin. Aina vastaus ei ole kyllä, mutta ei vastaus sisältää meillä yleensä aina korvaavan ajankohdan ehdotuksen. Esim. tänään ei jaksa, kun täytyy tehdä illalla vielä sitä ja aamulla herätä aikaisin tekemään tätä, mutta sopisiko pe illalla? Sitten se pe ilta on sovittu, eikä siitä lipsuta kuin painavasta syystä.Miten ne seksihalut tulee paremmin myöhemmällä ennakkoon sovitulla ajankohdalla? Valmistaudutaanko siihen ennakkoon, että ei ole varmasti väsynyt ja meditoidaan kaikki työstressit yms. pois ja seksihalut tilalle?
Itsellä ollut vaikea ymmärtää tuollaista, jos ei ole oikeasti mitään pätevää syytä olla rakastelematta. Vaimo on just tuollainen jos minä ehdotan seksiä "ei... huomenna?" Miten niitä seksihaluja on huomenna yhtään enemmän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten se rakentava tie torjunnan hoitamiseksi. Jos tulee vastaukseksi että ei nyt, niin kysy nätisti, että milloin sitten sopisi. Älä hyväksy "En tiedä" -vastausta, vaan keskustele asiasta tarkemmin, mahdollisuuksista viedä asia maaliin. Meillä on ihan normaalia, että minä seksuaalisesti hieman aktiivisempana ehdin tehdä aloitteen ensin. Aina vastaus ei ole kyllä, mutta ei vastaus sisältää meillä yleensä aina korvaavan ajankohdan ehdotuksen. Esim. tänään ei jaksa, kun täytyy tehdä illalla vielä sitä ja aamulla herätä aikaisin tekemään tätä, mutta sopisiko pe illalla? Sitten se pe ilta on sovittu, eikä siitä lipsuta kuin painavasta syystä.Meillä lapset vielä sen ikäisiä, että nuorempi ei jaksa katsoa ohjelmia, ja alkaa äkkiä etsiä äitiä jos olen muualla. Ei vaa ole meillä tämä ajankohtaista 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ne seksihalut tulee paremmin myöhemmällä ennakkoon sovitulla ajankohdalla? Valmistaudutaanko siihen ennakkoon, että ei ole varmasti väsynyt ja meditoidaan kaikki työstressit yms. pois ja seksihalut tilalle?
Itsellä ollut vaikea ymmärtää tuollaista, jos ei ole oikeasti mitään pätevää syytä olla rakastelematta. Vaimo on just tuollainen jos minä ehdotan seksiä "ei... huomenna?" Miten niitä seksihaluja on huomenna yhtään enemmän?Kyllä niitä haluja sitten myöhemmin löytyy, ainakin meillä. Kun se asioiden perusvire on sellainen rakastelumyönteinen, niin kyse on oikeastaan vain sopimattomasta ajankohdasta eikä haluttomuudesta.
Väsymys on monessa tilanteessa vain unen puutetta ja se hoituu nukkumalla tai lepäämällä.
Meillä käytännössä on ollut pakko mennä tälläiseen "sovittuun seksiin" sen takia, että ei vain perheen arkirutiinit oikein muuta mahdollista. Ihan vain voi piirtää mieleensä omat ja kumppanin viikkoaikataulut työaikoineen, lasten hereillä oloaikoineen ja välttämättömine uniaikoineen, niin sen jälkeen tyhjistä kohdista valita se sopivan ajan sekstailulle. On varmasti spontaaniin seksiin tottuneelle tylsän systemaattista, mutta ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa. Sitten osaa jo odottaa tuota ajankohtaa, varmistaa että on lapset nukkumassa ajoissa, omat iltapuuhat tehtynä, mobiililaitteet selattuna, jne. Siinä se virittäytyminen syntyy, kun kumpikin odottaa, että kohta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä haluja sitten myöhemmin löytyy, ainakin meillä. Kun se asioiden perusvire on sellainen rakastelumyönteinen, niin kyse on oikeastaan vain sopimattomasta ajankohdasta eikä haluttomuudesta.
Väsymys on monessa tilanteessa vain unen puutetta ja se hoituu nukkumalla tai lepäämällä.
Meillä käytännössä on ollut pakko mennä tälläiseen "sovittuun seksiin" sen takia, että ei vain perheen arkirutiinit oikein muuta mahdollista. Ihan vain voi piirtää mieleensä omat ja kumppanin viikkoaikataulut työaikoineen, lasten hereillä oloaikoineen ja välttämättömine uniaikoineen, niin sen jälkeen tyhjistä kohdista valita se sopivan ajan sekstailulle. On varmasti spontaaniin seksiin tottuneelle tylsän systemaattista, mutta ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa. Sitten osaa jo odottaa tuota ajankohtaa, varmistaa että on lapset nukkumassa ajoissa, omat iltapuuhat tehtynä, mobiililaitteet selattuna, jne. Siinä se virittäytyminen syntyy, kun kumpikin odottaa, että kohta...Jep. Kiitos kommenteista, mukavaa kun löyty joku jolta saa kunnolla asiaan näkökantaa. Tuskin meillä seksi on iha kuolemassa, mutta toivoisin vaa että olisi edes vähän useammin, kun siinä saa sitte tuplaläjäyksen hellyyttä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä haluja sitten myöhemmin löytyy, ainakin meillä. Kun se asioiden perusvire on sellainen rakastelumyönteinen, niin kyse on oikeastaan vain sopimattomasta ajankohdasta eikä haluttomuudesta.
Meillä käytännössä on ollut pakko mennä tälläiseen "sovittuun seksiin" sen takia, että ei vain perheen arkirutiinit oikein muuta mahdollista. Ihan vain voi piirtää mieleensä omat ja kumppanin viikkoaikataulut työaikoineen, lasten hereillä oloaikoineen ja välttämättömine uniaikoineen, niin sen jälkeen tyhjistä kohdista valita se sopivan ajan sekstailulle. On varmasti spontaaniin seksiin tottuneelle tylsän systemaattista, mutta ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa. Sitten osaa jo odottaa tuota ajankohtaa, varmistaa että on lapset nukkumassa ajoissa, omat iltapuuhat tehtynä, mobiililaitteet selattuna, jne. Siinä se virittäytyminen syntyy, kun kumpikin odottaa, että kohta...Heh, mobiililaitteet selattuna. Siinäpä se, asiat tärkeysjärjestyksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Kiitos kommenteista, mukavaa kun löyty joku jolta saa kunnolla asiaan näkökantaa. Tuskin meillä seksi on iha kuolemassa, mutta toivoisin vaa että olisi edes vähän useammin, kun siinä saa sitte tuplaläjäyksen hellyyttä
Ole hyvä. Tämän asian kanssa on tullut vuosien saatossa painittua melkoisesti ja kokemuksia aiheesta kertynyt vähintäänkin riittävästi, karille mennyt avioliitto mukaanlukien.
Vielä yksi asia, mikä kannattaa pitää yllä on sellainen fyysinen arkiläheisyys. Eli kaikkea sellaista mitä perheen aikuiset voivat tehdä lasten katsellessa. Ei ole minusta huono, jos lapset oppivat kotona, että on normaalia, että vanhemmat osoittavat toisilleen henkistä ja fyysistä hellyyttä, halailevat, pussailevat, ovat kainalokkain sohvalla uutisia katsomassa, jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä. Tämän asian kanssa on tullut vuosien saatossa painittua melkoisesti ja kokemuksia aiheesta kertynyt vähintäänkin riittävästi, karille mennyt avioliitto mukaanlukien.
Vielä yksi asia, mikä kannattaa pitää yllä on sellainen fyysinen arkiläheisyys. Eli kaikkea sellaista mitä perheen aikuiset voivat tehdä lasten katsellessa. Ei ole minusta huono, jos lapset oppivat kotona, että on normaalia, että vanhemmat osoittavat toisilleen henkistä ja fyysistä hellyyttä, halailevat, pussailevat, ovat kainalokkain sohvalla uutisia katsomassa, jne.Voi, kyllä me makkarissa saatetaan kattoa käsi kädessä ohjelmaa tai makaan kainalossa. Tämä on lähes päivittäistä. Ja todellakin haluan lasten näkevän kans tätä, minä en sitä ikinä kokenut mitä on aikuisten terve ihmissuhde. Isäni oli alkoholisti, nykyään raitis, ja elämä vanhempieni välillä on joko täysiä mykkäkouluja kuukausia tai sitte ns normaalia arkea, että ovat just puheväleissä. Sitä ollu lapsesta asti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, kyllä me makkarissa saatetaan kattoa käsi kädessä ohjelmaa tai makaan kainalossa. Tämä on lähes päivittäistä. Ja todellakin haluan lasten näkevän kans tätä, minä en sitä ikinä kokenut mitä on aikuisten terve ihmissuhde. Isäni oli alkoholisti, nykyään raitis, ja elämä vanhempieni välillä on joko täysiä mykkäkouluja kuukausia tai sitte ns normaalia arkea, että ovat just puheväleissä. Sitä ollu lapsesta asti..
Mainiota! Saakaahan sitten se seksielämäkin oikaistua kumpaakin tyydyttävälle tasolle, niin teillä on siltäkin osin elämä kivasti mallillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainiota! Saakaahan sitten se seksielämäkin oikaistua kumpaakin tyydyttävälle tasolle, niin teillä on siltäkin osin elämä kivasti mallillaan.
Jepp! 🤗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jepp! 🤗
Tulen vaa tänne kertomaan että lähes kuukausi ilman ja tänään, lauantaina mies tuli viereen ja siitähän se sitten alkoi. Kaikki valtakunnassa siis hyvin.
Olin kaks viikkoa tosi ahdistunut välillä tästä, purskahdin itkuun helpotuksesta sen jälkeen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulen vaa tänne kertomaan että lähes kuukausi ilman ja tänään, lauantaina mies tuli viereen ja siitähän se sitten alkoi. Kaikki valtakunnassa siis hyvin.
Olin kaks viikkoa tosi ahdistunut välillä tästä, purskahdin itkuun helpotuksesta sen jälkeenKaikki on valtakunnassa hyvin n. viikon ajan. Entä jos seuraavaan kertaan menee 2 kuukautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin kaks viikkoa tosi ahdistunut välillä tästä, purskahdin itkuun helpotuksesta sen jälkeenOnpa kiva kuulla, että asia on taas kunnossa! Mukavan kiimaisia rakasteluhetkiä teille!
- Anonyymi
Kolme viikkoa pahalta kuulosta, mutta ymmärrän ja itse miehenä kokenut tuon saman ja sen aikaiselle exälle, joka nainen oli vaihtoehto puutteessa sitten oma puolet vanhempi miespuolinen kaveri jolla kiinnostusta miehiin ja otettiin puheeksi ja se sitten johti miestenväliseen paineenpurkuun, joka nyt oli tyyliin sai toiselta käteenvetoa, mutta riitti hyvin
Ehkä naisena voi olla samaa ajatusta - FantasyOfA11ium
Onpa vain kurja tilanne! Syödäänkö teillä sipulia paljon? Se voisi olla avuksi!
- Anonyymi
Miten sipuli tähän liittyy😄
- FantasyOfA11ium
Olet sivistymätön moukka ja sillä sipuli!
- FantasyOfA11ium
Sopivissa määrissä aineenvaihdunnallisia oireita ei pitäisi tulla. Ainakaan terveessä suolistossa, mikäli ruokavalio on muutoin kunnossa. Probiootit voisivat olla avuksi!
- Anonyymi
Meillä mennyt yli kolme vuotta vaimo sairastui silloin masennukseen.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2124692- 1882616
- 671542
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961220- 1261154
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91142Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1071140- 711091
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1391072- 109999