pyöränpultit teräs/aluvanne

cosmoilija 1.6

Tuli mieleeni kesäpyörien pultteja kiristellessä, että muistaakseni aluvanteille pitäisi olla erilaiset pyöränpultit kuin teräsvanteille (talvipyörät).

Onko varmaa tietoa asiasta ja pitäisikö nyt mennä hankkimaan itse asiassa teräsvanteiden pultit syksyä varten olettaen, että talvipyörissä ei olisi ollut pultteja mukana vaan ovat luovutettaessa laittaneet tehtaalta tulleiden aluvanteiden pultit teräsvanteisiin ?

10

3965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HJH

      Minulla on sellainen käsitys, että ratkaiseva pointti on pultin pituus. Saattaahan olla, että aluvanteen pultti voi olla erilaista metallia korroosiojutskien takia. Minulla on aluvanteissa pidemmät pultit kuin talvipyöräpeltivanteissa. Eivät ne ainakaan ulkonäöllisesti muuten ole erilaiset. Edellisissä autoissani oli samat pultit sekä alumiini, että peltivanteissa eikä mitään ongelmia tullut.

    • tiedustelin

      no mulla on uusi H mallin astra ja asiaa kysyin niin vastattiin seuraavaa; opelin omat kevytmetallivanteet laitetaan samoilla pulteilla kiinni kuin peltivanteetkin, jos sulla on ns. tarvikevanteet joutunet ostamaan uudet pultit, ostin länsiautosta samaan aikaa aluvanteet kuin autonkin ja tosiaan samat pultit käy alkyperäisiin vanteisiin, valmistaja ajatellu asian kuulemma niin että ei tarvii autoilijan aina varalta sitten pitää toisiakin pultteja mukana esim jos aluvanteesta rengas puhkeaa ja laitetaan peltivanne varapyörä paikalle. Jos sulla on tarvike aluvanteet niin pulttien epäsopivuus johtuu pääasiassa siitä että pultin kartio ei välttämättä ole samanmuotoinen/kokoinen kuin vanteen vastaava paikka. Käsitän että sulla on cosmo jossa aluvanteet vakiona? jos näin, niin samat pultit ruuvaat alu/pelti vanteisiin, uusia ei tarvitse ostaa.

      • cosmoilija 1.6

        Juu, vanteet ovat tosiaan Cosmon alkuperäiset aluvanteet, joten syytä huoleen ei tämän mukaan ole.


      • sepe hesa
        cosmoilija 1.6 kirjoitti:

        Juu, vanteet ovat tosiaan Cosmon alkuperäiset aluvanteet, joten syytä huoleen ei tämän mukaan ole.

        moi!

        ostin viime kesänä uuden vectran, samoin sanottiin mulle kun kysyin asiaa, ettei sen alut kaipaa eri pultteja.. samat käy kun talvikiekkoihin, teräsvanne.. vantaa/ airport oli liike.


    • todettu

      Peltivanteella lyhyempi pultti. Kun ja jos vedät paksulaippaisen aluvanteen sillä "kiinni" niin pitoa ole kuin 3-4 kierrosta eli liian vähän. Kartiossa ei ole eroa eli jos on suorakartio käytä sitä jos pallokartio käytä sitä. Pidemmät pultit ollet hakusessa, mutta aina tarjotaan peltivanteen pultteja.

      • Tunnetustihidastasakkia

        Hienoa että totesit asian vihdoinkin ainoastaan 11 vuotta myöhässä mutta taidatkin olla kotoisin Hämeestä vai kuinka?


      • kehityskehittyy

        Nykyään Astrassa on sitten mutterit pulttien sijasta, että tuota pituus ongelmaa ei enää ole.


      • hämeestä-tai-ei
        Tunnetustihidastasakkia kirjoitti:

        Hienoa että totesit asian vihdoinkin ainoastaan 11 vuotta myöhässä mutta taidatkin olla kotoisin Hämeestä vai kuinka?

        NO eihän täällä vastata välttämättä ainostaan aloittajalle, tämähän on foorumi jossa vastataan tekstiin ei henkilölle ellei kysymys ole nimenomaan jotenkin henk. koht. ongelma. Kyllähän vastaus voi hyödyttää muitakin 10 vuoden jälkeenkin..


    • njybhtgv
    • Kolmekahdetta

      Luulen, minulla on käsitys, kuulin Esson baarissa, olettaisin, uskoisin.
      Aina menee väärin kun näin asiaa valaistaan. Kertoja ei vaan tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe