Ohjeena on että mitä suurempi on ero tuloveden ja paluuveden lämpötiloissa niin se tehokkaammin laitteisto toimii.
No onko tuossa nyt järkeä, kyllähän sen paluuveden saa jäähdytettyä kun termostaatit on täysin auki ja ikkunat myös mutta lasku on sitten iso.
Onko tuollainen ohje ihan vaan siksi että ihmiset käyttäisivät enemmän kaukolämpöä että lämmön tuottaja tienasi enemmän?
Jos tulovesi on 100 asteinen niin en kyllä väkisin ala 30 astetta pitämään sisällä lämmintä
Kaukolämmön käyttö
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Ohjeena on että mitä suurempi on ero tuloveden ja paluuveden lämpötiloissa niin sen tehokkaammin laitteisto toimii."
Tuoko on aloituksen pointti? - Anonyymi
Pienissä tehoissa käyttäjälle tulee vain isommat pumppauskustannukset ja laiyteiden kuluminen, lämmönjakelijalle on haaskausta hukkalämmöstä joka nostaa hintoja. Isoissa kohteissa sillä on todellista vaikutusta, käyttäjälle ja jakelijalle.
- Anonyymi
Tässähän ei ole kyse kiinteistösi meno ja paluuvesien lämpötilaeroista, vaan kaukolämmön vaihtimelle tulevan ja lähtevän veden lämpötilaeroista.
Sellanen tietää, joka näiden kanssa, päivästä toiseen on tekemisissä.. kuten MÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181