Persudosentin puheita

USA:n presidentinvaaleista sanottua Markku Ruotsilan suusta:

"Minähän sanoin. Trump voittaa vaalit"
- Vaalien tulosseuranta YLE:ssa kun Trump johti ääntenlaskentaa.

"Tulee vielä paljon väkivaltaisuuksia ennen vaaleja"
- Loppiaisen mellakoiden analyysia televisiossa. Ei väkivaltaisuuksia, eikä mellakoita.

Mika Aaltola pisti hyvin kyykkyyn tämän persutiedemiehen. Onneksi on vielä järkimiehiä olemassa. Ruotsila sekoittaa omat mielipiteet analyysiin. Kerran häneltä kysyttiin sitä mistä tieto on peräisin, niin hän sanoi että minä olen tutkinut.

Just joo. Miten tuollaisia helppo-heikkejä pääsee akateemisiin ammatteihin?

19

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja vielä helpompaa on heitellä tänne omiaan, ilman ammattiakin :D

    • Anonyymi

      Ruotsilalle voi lähettää terveiset: GTF0

      • Anonyymi

        samaa mieltä


      • Anonyymi

        Tuohon kirjain/numeroyhdistelmään kiteytyy pyyntö Ruotsilalle.


    • Anonyymi

      Ainoastaan Ruotsila ennusti Trumpin voiton 2016. Ainut asiantuntija.
      Suomen "asiantuntija" ja mediat vaahtosivat
      Clintonin puolesta. Eivät tienneet kuinka jakaantunut on Yhdysvallat.

      Nyt Trump sai 70 miljoonaa ääntä eli puolet amerikkalaisten äänistä.

      • Anonyymi

        Eli Trump sai enemmän kuin viimeksi 2016. Voittoisa tulos siinä mielessä sekin vaikkei sillä virkaa jatkettukaan tällä kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli Trump sai enemmän kuin viimeksi 2016. Voittoisa tulos siinä mielessä sekin vaikkei sillä virkaa jatkettukaan tällä kertaa.

        Jos Ruotsila olisi oikeassa, hän olisi nähnyt päivänselvän voiton Bidenille. Se että Ruotsila oli "oikeassa" johtui siitä että hän puolusti Trumpia. Siinä ei ole oikeassa olemisen kanssa mitään muuta tekemistä että hänen hevosensa sattui silloin voittamaan.

        Epätieteen tekijä. Arvallakohan hänet on nimetty dosentiksi?


      • Anonyymi

        Clinton sai ääniä enemmän! Trump valittiin hölmön vaalijärjrstelmän ansiosta.


    • Ruotsila on dosentti. Hänellä ei ole työsuhdetta yliopistoon. Dosentit ovat eräänlaisia itsenäisiä tutkijoita, joilla on oikeus antaa opetusta yliopistossa. Ruotsila tai olle dosenttina sekä Helsingin että Tampereen yliopistossa. Helsingissa dosenttius on teologisessa tiedekunnassa. Toki dosentin nimitys tai asema edellyttää näyttöjä tieteellisestä toiminnasta eli väitöskirjan lisäksi pitää olla lisänäytöjä.

      Venäjämielisyydestä tunnettu Johan Bäckman on myös dosentti ainakin Helsingin yliopistossa, mutta saattaa olla myös Turun yliopistossa.

      Tällaiset dosentit voivat olla töissä vakinaisesti ihan muissa tehtävissä. Yliopistojen kannalta dosentit ovat erityisesti opetustoiminnassa reservi, jota tarvitaan erityisesti sellaisilla tieteen erityisaloilla, jossa he ovat usein erityislohkonsa ainoita tai harvoja asiantuntijoita.

      Ruostilan asiantuntijanäkemykset ovat poikenneet hyvin huomattavasti muiden asiantuntijoiden käsityksistä. Kyllähän hänestä oikein huokuu, että hän konservatiivinen Trumpin mies.

    • Anonyymi

      "Trump on voittanut, pidän sitä aika selvänä" – näin kommentoi Yhdysvaltain historian dosentti MTV:n suorassa lähetyksessä

    • Anonyymi

      Dosentit ja professorit antavat lausuntonsa sen mukaan minkä värinen on puoluekirja.

      • Anonyymi

        Suomessa kaikki ovat vasemmiston papereilla sisään päässeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kaikki ovat vasemmiston papereilla sisään päässeet.

        Ai onko, millä tavalla?


    • Anonyymi

      Noitahan on pilvin pimein, mediat suorastaan pursuavat kaikenmaailman asiantuntijoita. Joten, mitä siitä ?

      • Anonyymi

        Mut tämä Ruotsila on persujen mieleinen asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut tämä Ruotsila on persujen mieleinen asiantuntija.

        Veikkaan että dosentista ei enää ylene, kun on vintti noin sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että dosentista ei enää ylene, kun on vintti noin sekaisin.

        Suomenuutiset.fikään ei ole julkaissut uudesta presidentistä mitään, saati Trumpin You’re fired:istä. Turkkila did it in his way.


    • Anonyymi

      Miten Huhtasaaren Jumalta saama enneuni, että Trump voittaa?

      • Anonyymi

        Jumala hylkäsi Lauran!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe