Miksi ihmisen elämä on pelkkää kärsimystä? Miksi tässä maailmassa on niin paljon pahuutta ja kärsimystä?
Onko elämä aina pohjimmiltaan kärsimystä?
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Koska se on synnin turmelema. Se kapinoi Jumalaa vastaan. Maailma vihaa Jeesusta ja Hänen lakiaan. Mieti kuinka ihmiset suhtautuvat kielteisesti Raamattuun. Miksi? Mitä pahaa on käskyssä:"Älä vihaa"? Mitä pahaa on käskyssä:"Älä tee huorin"? Ei mitään. Ihmiset vaan ovat kapinassa ja kun kapina yltyy, yltyy myöskin kaikki paha.
- Anonyymi
Tämä on niin totta.
- Anonyymi
Nyt olet asian ytimessä.
- Anonyymi
Siksi ihmiset harjoittavat uskontoja ja filosofiaa...
- Anonyymi
Elämästä täytyy nauttia.
Et oo tutustunut siihen Eat pray love kirjaan
Ja sit on vielä se jumaluus. Tärkein, tienviitta
Mut sinä voit vähä ite valita, mitä haluut - Anonyymi
Löytääkseen totuuden js rauhan. Kannatti.Kalliiksi tuli.Hengissä ja onneliinen ;)
- Anonyymi
Ihminen on syntiin langennut. Sen seurauksena tuli myös tietoisuus pahasta ja kyky kokea ja tehdä pahaa myös itse. Ei ole ainuttakaan ihmistä joka ei olisi langennut syntiin, paitsi Jumala ihmisenä eli Jeesus Kristus, joka kantoi meidän syntimme ristille että kaikki jotka ottavat vastaan hänet pelastuisivat hänen kauttaan, synnin orjuudesta ja tulevalta vihalta tuomiopäivänä.
- Anonyymi
Paha on olemassa sen takia, että ihmisellä on vapaa tahto. Ihminen voi siis valita tekeekö hyvää vai pahaa. Ihminen pystyy myös oppimaan omista teoista ja elämästä yleensä. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, koska ei halunnut tehdä ihmisistä pelkkiä robotteja. Onhan se paljon mukavampaa seurata olentoja joilla on vapaa tahto kuin tahdottomia robotteja. Luulen että Jumala loi ihmisen siksi että halusi seuraa itselleen. Ihmisen sielu oppii elämän aikana ja kasvaa seuraavalle tasolle. Hyvän ja pahan kamppailu on osa tätä oppimista. Kun sielut kehittyvät yhä useampi sielu pystyy valitsemaan hyvän pahan sijasta.
- Anonyymi
Kärsimys liittyy aina siihen, että tarpeet eivät täyty. Tarpeita on olemassa siksi, että elävä olento tarvitsee erilaisia asioita pysyäkseen turvassa ja hengissä ja pystyäkseen lisääntymään. Kärsimys ajaa ihmiset tavoittelemaan tarpeiden täyttymistä, eli toisin sanoen selviytymistä. Toisaalta myös mielihyvä ajaa ihmiset tavoittelemaan tarpeiden täyttymistä.
- Anonyymi
Samsara. Niin kauan kuin haluaa jotain, on kärsimystä. Kärsimyksestä ja kierrosta vapautuminen on nirvana.
- Anonyymi
Jos ei halua mitään ei myöskään tavoittele mitään. Sellainen tila on haitaksi elämän säilymiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei halua mitään ei myöskään tavoittele mitään. Sellainen tila on haitaksi elämän säilymiselle.
Et ymmärrä. Ei se mitään. Kaikilla on omat polkunsa ja omat vaiheensa. Namaste.
- Anonyymi
Mikä on pahan ja kärsimyksen välinen suhde? Johtuuko kärsimys aina pahuudesta?
- Anonyymi
Karma karma karma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karma karma karma
Mutta miten sitten, jos esimerkiksi pieni lapsi sairastuu, ja kärsii sen takia? Ei hän ole entinyt tehdä kenellekään mitään pahaa. Ja miten eläimen kärsimys, jos eläintä kohdellaan kaltoin ja eläin kärsii sen takia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miten sitten, jos esimerkiksi pieni lapsi sairastuu, ja kärsii sen takia? Ei hän ole entinyt tehdä kenellekään mitään pahaa. Ja miten eläimen kärsimys, jos eläintä kohdellaan kaltoin ja eläin kärsii sen takia?
Karman ajatukseen kuuluu jälleensyntymä, joten silloin se on karmaa menneistä elämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187