Aihe

Minkähän takia mersut on

Anonyymi

Täysin pas..koja? Nykyään.

Kyllä ennen oli paremmin,yuotubelta sattumoisin näku s sarjan mersu 70 luvulta,kyllä oli parempi kun 2000 luvulla tehdyt.

45

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käväsin just tuossa ulkona niin jo,sielähän kotikadulla mersun viano tai vadtaava uupahtanut kadulle,ja just kun kerkisin moittimaan nykymersut niin kerkisin vsin pihalle,ei siihen saa pysäköidä.

      Mikä siinä on kun nuo höperöt noista maksaa ja silti ne jää keskelle katuja joihin ei saa edes jättää autoa.Kyllä ennen oli paremmin.

      • Anonyymi

        Mercedes halutuin käytetty auto Suomessa.


    • Anonyymi

      Onko sulla monestakin Mersusta omakohtaista kokemusta väitteen tueksi, vai pelkästään sinäputken videoita katsellu?

      • Anonyymi

        Ai kokemusta,no jonniin verran.

        Laitan listan jotka olleet omistuksessani ja kovassa käytössä.

        -123 /240D VM 1980
        -124/200d vm 1985
        -124/300 bensa 1989
        -124/200d 1985
        -190d
        -190d
        -väyrys mersu 290td 1996
        -124 /300d
        -väyrysmersu 270 cdi 2003 farkku.
        -vito 212 suurimmalla diesel koneella.
        -c sarjan 220 diesel farkku.

        Nuo on olleet ,2000 tultaessa piru irti,osat on pilipalikamaa,muita mersuja ei hinattu ainostaan cdi tekniikalla olevat saivat kyydin.
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kokemusta,no jonniin verran.

        Laitan listan jotka olleet omistuksessani ja kovassa käytössä.

        -123 /240D VM 1980
        -124/200d vm 1985
        -124/300 bensa 1989
        -124/200d 1985
        -190d
        -190d
        -väyrys mersu 290td 1996
        -124 /300d
        -väyrysmersu 270 cdi 2003 farkku.
        -vito 212 suurimmalla diesel koneella.
        -c sarjan 220 diesel farkku.

        Nuo on olleet ,2000 tultaessa piru irti,osat on pilipalikamaa,muita mersuja ei hinattu ainostaan cdi tekniikalla olevat saivat kyydin.
        -

        Eli 11 mersua oli,lisäksi on tullu ajettua melkoisella määrällä muiden mersuja,esim:4 vitolla jotka oli firmassa,arvioin varovaisesti kuinka monella olisin ajanut.......ainakin sadalla ja ylikin.
        Tuli vielä mieleen kuinka menivätkään tärvelemään niin hyvän maineen saavuttaneen auton,e sarjan 211 korinen on kirppu väyryseen nähden ja puhutaan e sarjasta,tuon jälkeen alkoikin hirveet tekniikka ongelmat kun 211 kori poistui.Viimeksi ajoin syksyllä 320 cdi eli 211 malilla joka on e sarjaa niin mitään säväreitä ei tullu siitä,oikein työnsin auton omistajalleen ja mielessäni ajattelin ettei koskaa sitä tuu meidän pihaan.Se uudempi e sarjahan on iha pilipali 2011 jne pitää karttaakuin ruttoa.


    • Anonyymi

      Mersu oli hyvä väyryseen saakka, sen jälkeen on tullut vain hatullinen sitä.

    • Anonyymi

      Voi näitä juttuja. 70-luvun autoja korjailtiin paljon ja huiltaa ja öljyjä vaihdella 5000km välein. Mesen koneen kyllä kesti, mutta yleisesti koneremontteja tehtiin 100tkm välein.
      Autot olivat kovia ruostumaan ja olivat nykyisiin nähden kovin onnettomia.

      • Anonyymi

        Voi kuule kun jatkan kertomusta,nämähän ne nyky 2000 luvun merdut onkin ongelma ruosteisia,ihan 1995 lähtien väyrydestä ylöspäin,jos joku luuli tojotan ruostuvan niin sen palkinnon vie mersu,se on ykkönen siinä,ajatella,mistä osista ne on kasattu läjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule kun jatkan kertomusta,nämähän ne nyky 2000 luvun merdut onkin ongelma ruosteisia,ihan 1995 lähtien väyrydestä ylöspäin,jos joku luuli tojotan ruostuvan niin sen palkinnon vie mersu,se on ykkönen siinä,ajatella,mistä osista ne on kasattu läjään.

        Lähes jokaisella on jossain vaiheessa se ruostuva malli, mutta eiköhän se puoli ole jo Mesellä hallussa. Nykyautiossa on niin pirun paljon kaikkea lisävarustetta ja pakollisten lelujen määräkin hurja, pakosti niitä ongelmiakin niihin liittyy jossain vaiheessa. Ihan hölmöä katsoa peiliin kovin pitkälle, vaan eletään nykyisten kanssa, koska se on ainoa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisella on jossain vaiheessa se ruostuva malli, mutta eiköhän se puoli ole jo Mesellä hallussa. Nykyautiossa on niin pirun paljon kaikkea lisävarustetta ja pakollisten lelujen määräkin hurja, pakosti niitä ongelmiakin niihin liittyy jossain vaiheessa. Ihan hölmöä katsoa peiliin kovin pitkälle, vaan eletään nykyisten kanssa, koska se on ainoa vaihtoehto.

        Mersun henkilöautoissa ei ruostuminen ole ollut enää ongelma 2007 ja uudemmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule kun jatkan kertomusta,nämähän ne nyky 2000 luvun merdut onkin ongelma ruosteisia,ihan 1995 lähtien väyrydestä ylöspäin,jos joku luuli tojotan ruostuvan niin sen palkinnon vie mersu,se on ykkönen siinä,ajatella,mistä osista ne on kasattu läjään.

        Joo jos arvioisin väyrynen ruostuu samaan tahtiin kuin lattarauta (1200L)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo jos arvioisin väyrynen ruostuu samaan tahtiin kuin lattarauta (1200L)

        Viimeisestä Väyrysestä w210 on aikaa 19-20 vuotta.
        Onko tämä museoajoneuvokeskustelu?


    • Anonyymi

      Hauskoja nämä "ennen kaikki oli paremmin" muistelot.
      Laitetaan sitten 70 luvun S ja 2021 S vertailuun, mitä parempaa on 70 lukulaisessa?

      • Anonyymi

        Ihan höpö puhetta, että uudemmat olisivat jotenkin huonompia.
        Ei autoja voi enää tehdä samalla tavalla kuin w201, w124 ja varsinkaa w123.

        Uudemmista esimerkiksi facelifti w211 ja w 212 on todella onnistuneita autoja. Varsinkin w212 facelifti on hyvin toimiva ja valmis tuote.


      • Anonyymi

        Ai mitäkö parempaa? 70-80 luvulla tehtiin ne oikeat mersut,eli kaikki on parempaa jo 2000 luvun s sarja ei luo tätsiä ja tunnetta mitä on vanhemmissa.Puhumattakaan laadusta.

        Ymmärrättäkö työ nykyiset mersuilijat,nämä uudet ei ole laatua,ajatelkaa jos mersu oisi tullu 2000 vuonna esiin ihmisille niin eihän sitä ostas kukaan ei kukaan käyttöautoksi.On se niin sössinyt autonsa,eihän se oikeastaan oo enää oikea mersu,sielähän on a ja c tä, noissa on ainakin renaulttien koneet ym,minullakin se monitoimi viiksi jäi roikkumaan johtojen varaan kun väyryseen omu saatu mittariin 300000km,uutenahan se mersuliikkeestä ostettiin kun oli vielä niin uudenkarhea auto,ne kanto sielä taiwanilaisen osan jolla omi hintaa 300e,kai minä jumankauta olisin ostanut kiian ihan suosiolla enkä saksalaista jossa on taivanin osat,no nythän osa mersuista ranskalaisia,kone on se mersun sydän ollu aina,se on ranskalainen,kai minä mielummin ostan citikan mielummin kun sekasikiön josta toiset on jopa suostuneet maksamaan,ja benss sen pitää nykyään olla,diesel on mennyttä aikaa.


    • Anonyymi

      Tottahan aloittaja latelee: kyllä juurikin MB oli ennen arvostettu merkki verrattuna nykyajan mersuun. Syynä näihin lienee eri automerkkien yhdistyminen ja valmistamisen ulkoistaminen muihin maihin kuin lähtömaahan Saksaan, sekä entistä enemmän halpojen ja laaduttomien osien tulo markkinoille. Laaduntarkkailussa olisi parannettavaa.

      Voisiko kuitenkin arvella muiden automerkkien laadun kohentuneen huomattavasti, sillä näitä lapsentauteja löytyy varmasti muistakin merkeistä, tosin MB ollut ja on edelleen kallis mutta sitäkin eroa kurottu umpeen monen merkin kohdalla. Kalliissa autossa ei odoteta esiintyvän vikoja siinä määrin minkä voisi hyväksyä esim huomattavasti halvemmassa.

      Esimerkkinä esim Skoda kun liitetty Saksalaiseen VW konserniin kuten Seat myös, tällä saatiin Skoda haluttavammaksi nykyaikaistamalla sitä ja sen myötä myyntiä nostettua, onhan siinä yhtäläisyyksiä huomattavasti laadukkaampaan ja kalliimpaan isoveli Audiin. Näin Itä-Saksalainen parjattu Skoda sai hyvän piristysruiskeen, tosin nyttemmin merkki on jälleen siirtynyt halpa-autoluokkaan imago syistä.

      Esimerkissä halpa-auton myynti nousi, mutta teki hallaa konsernin muille merkeille. VW.n alamäki ei tosin johtunut Skodasta, sen se teki itse ollen jopa Skodaa haitallisempi kokonaisuutta ajatellen.
      Halpa-autoluokkaan kuuluva Dacia on samoin parantanut laatuaan ja haluttavuuttaan kuin myyntiään yhdistyttyään Renaultin ja Nissanin kanssa. Aika näyttää miten sisarmallien myynti käy. Skoda ja Dacia ovat merkkejä joita ehkä halutaan ostaa, mutta ei kehdata, vaikka molemmat parantaneet laatuaan alkuajoista.

      Volvo saanut myös osansa yhdistymisistä Geelyn alettua valmistaa enemmän nuorekkaampaan makuun sopivia autoja. Tämä lisännyt myös myyntiä ja saanut varmasti uusia asiakkaita, jopa merkinvaihtajia kuin myös toisinpäin kun edelleen löytyy ns ruotsiauton puolesta liputtavia, vaikka aasialainen tekniikka todettu ympäri maailmaa erittäin hyväksi ja luotettavaksi.

      • Anonyymi

        Oikein hyvä kirjoitus.
        Todetaan sen verran että esim. Mersu oli vielä w123 ja w124 aikaan noin 2-3 kertaa kalliimpi kuin saman kokoluokan kilpailijat.
        Nykyään, että kauppa kävisi, Mersu on käytännössä samanhintainen kuin kilpailijansakin.
        On siis väärin olettaa samaa ylivoimaista kestävyyttä kilpailijoihin nähden kuin -70 ja -80 luvuilla. Hintakin on samaa luokkaa kuin muillakin.


      • Anonyymi

        Dacia,renault,mersu,näissä on ranskalaiset koneet,mersulla on jopa c sarjassa rellun kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia,renault,mersu,näissä on ranskalaiset koneet,mersulla on jopa c sarjassa rellun kone.

        Mersun E sarjan ja C sarjan dieselit ovat uusissa autoissa täysin Mersun omia moottoreita. Renaultin dieseliä oli C korissa joissain malleissa 2015-2017, mutta ei ole enää.
        E sarjan dieseli on aina ollut Mersun omalla moottorilla.


    • Anonyymi

      Köyhillä ei ole koskaan kivaa, siksi ne hengailevat Tojopoikien kanssa grillillä.

    • Anonyymi

      Ennenvanhaan, viime vuosituhannella, Mersu valmisti pääosin hyvinkin hyvälaatuisia autoja. Voisi sanoa, että autoista kaikkein parhaita. 2000 luvulle tullessa laatu tippui kaikilta osin hyvinkin kyseenalaiseksi ja 1. vuosikymmen mentiin niin. Toisella vuosikymmenellä laatu rupesi paranemaan ja nyt ollaan jo niin hyvällä tasolla, että Mersu on päässyt Toyotaksi Toyotan paikalle monissa laatua mittaavissa tutkimuksissa.

      • Anonyymi

        Toyota ja laatu ei ole sopinut samaan yhteyteen sitten 90-luvun.


    • Anonyymi

      Avaus trollitehtaalta kuten 95% kaikesta palstalla. Miksi ruokitte äärioikeisto hullua.. Palsta pelkkää trollausta. trollausta TROLLAUSTA TROLLAUSTA.

      • Anonyymi

        Luulen, että siitä puhe mistä puute.


    • Anonyymi

      Paskoja? Parhaita ajaa premiumeista, eniten tehoa, varusteita.
      Miinusta on se helvetin tabletti keskellä kojelautaa ja pappamainen ulkonäkö.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä muusta, pappamaisuus riippuu mallista.
        GTS ja CLS on aika kaukana siitä.


      • Anonyymi

        Niin in,pappamainen se on,mutta kun tässä nyt muistelee niitä malleja,en tosin oo istunut kyseisessä autossa mutta kovin pieneltä näyttää,nimittäin c sarjanen,siitä ei oo perheelisen käyttöön kun on niin pieni,taksiin voi mennä nykyään kun ajavat vaikka millä mutta ennen ei oisi taksiinkaan kelvannu.työ sitä kehutta mersuu siellä.

        Minusta se ei oo kummoinen auto enään jos ei tarkastella osia,osistaan se on täys pas..ka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin in,pappamainen se on,mutta kun tässä nyt muistelee niitä malleja,en tosin oo istunut kyseisessä autossa mutta kovin pieneltä näyttää,nimittäin c sarjanen,siitä ei oo perheelisen käyttöön kun on niin pieni,taksiin voi mennä nykyään kun ajavat vaikka millä mutta ennen ei oisi taksiinkaan kelvannu.työ sitä kehutta mersuu siellä.

        Minusta se ei oo kummoinen auto enään jos ei tarkastella osia,osistaan se on täys pas..ka.

        Ei pienituloisten js kirjoitustaidottomien pidä edes haaveilla Mersuista. Kyllä se 90-luvun alun lippis-Corolla saa kelvata edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pienituloisten js kirjoitustaidottomien pidä edes haaveilla Mersuista. Kyllä se 90-luvun alun lippis-Corolla saa kelvata edelleen.

        Jumalau-ta onko sulla tiedossa 90 luvun hyvää tojotaa? Luovutko siitä jos se on corolla tai camry,nimittäin haluan vain vanhoja toyotoja,ne on sellaisia autoja josta tekniikka ei petä,mersukin käy mutta ei diesel ja vuosimallin tulee olla 1995 alle,ilman ilmastointia ei kelpaa bensa mersu pihaan ja tosiaan täytyy olla 124 , ihanne 230 bensa tai 300 bensa dieselin saat ajaa jätekaatopaikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin in,pappamainen se on,mutta kun tässä nyt muistelee niitä malleja,en tosin oo istunut kyseisessä autossa mutta kovin pieneltä näyttää,nimittäin c sarjanen,siitä ei oo perheelisen käyttöön kun on niin pieni,taksiin voi mennä nykyään kun ajavat vaikka millä mutta ennen ei oisi taksiinkaan kelvannu.työ sitä kehutta mersuu siellä.

        Minusta se ei oo kummoinen auto enään jos ei tarkastella osia,osistaan se on täys pas..ka.

        Niin se aika muuttuu. Nykyinen C sarjalainen, w205 on varsinkin farmarina, isompi tiloiltaan kuin w124 ja melkein yhtä suuri kuin w211 sedan, eli E sarja 2002-2009.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se aika muuttuu. Nykyinen C sarjalainen, w205 on varsinkin farmarina, isompi tiloiltaan kuin w124 ja melkein yhtä suuri kuin w211 sedan, eli E sarja 2002-2009.

        Mersuilla ei oikein ole ollut hyviä hinta/laadun, viattomuuden, kulujen suhteen olevia autoja. C sarjassa varsinkaan. Halpuutettu sisustaa kokojan, meteliä alustan kautta.

        Jos katsotaan hintaa / viattomuutta, kuluja, mitä saa rahalle vastinetta niin joku vw golf 7 variant bensakoneella pyyhkii w205 mersulla lattiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersuilla ei oikein ole ollut hyviä hinta/laadun, viattomuuden, kulujen suhteen olevia autoja. C sarjassa varsinkaan. Halpuutettu sisustaa kokojan, meteliä alustan kautta.

        Jos katsotaan hintaa / viattomuutta, kuluja, mitä saa rahalle vastinetta niin joku vw golf 7 variant bensakoneella pyyhkii w205 mersulla lattiaa.

        Vai Golf variant bensakoneella pitäs olla? ;)

        Mites menevät käytettynä kaupaksi, paljonko tuodaan esim. w205 dieselfarkkuun verrattuna?

        Hyvin monet näkevät asian juuri siten, että vähän käytettynä hankitulle w205 saa nimenomaan rahalle hyvin vastinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai Golf variant bensakoneella pitäs olla? ;)

        Mites menevät käytettynä kaupaksi, paljonko tuodaan esim. w205 dieselfarkkuun verrattuna?

        Hyvin monet näkevät asian juuri siten, että vähän käytettynä hankitulle w205 saa nimenomaan rahalle hyvin vastinetta.

        Laitetaan Golfiin vielä Tsi+dsg yhdistelmä, niin siinä sitä sitte onkin :)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Huutokaupat notkuvat noita mersuja myydään pilkkahintaan , hinta toki tuplaantuu kun laitteleekuntoon ja isommat rempat edessä että tuskien taival ja rahojen meno ehtymätön , mutta onhan edes se kallis tähti keulalla , tosin merkkiarvostus on kyllä kokenut pahan inflaation , vähän kuin hd , hintava merrki pas..a laadulla.

      • Anonyymi

        Oletko huomannut, ettei olla enää suljetuilla markkinoilla. Tuonti on vapaata ja laskee hintatasoa.

        Mitä itse olen seurannut huutokauppoja, niin yleensä hyvät mersut siellä juuri hintoihinsa tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, ettei olla enää suljetuilla markkinoilla. Tuonti on vapaata ja laskee hintatasoa.

        Mitä itse olen seurannut huutokauppoja, niin yleensä hyvät mersut siellä juuri hintoihinsa tulee.

        Mersuja tuodaan paljon. Suosituin merkki.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No mitä minä sanoin aloituksessa?

      Ennen oli mersu parempi,nykyään katsastus tilaston ykkönen hylyissä.Taas oli japanin rauta kovempi kestämään ja parempi.

      Rehellisyyden nimissä,kumpi on kestävämpi ja halvempi pitää.

      Mersun rintteri vai hiace?
      Mersun c sarja vai toyota corolla.

      Käyttöautona kumpaan menee palikkaa enemmän jos kilometrit milemissa on.

      200000km.
      300000km.
      400000km.
      500000km.

      Tai vaikka pakuissa yli 800000km.

      • Anonyymi

        Nykyisin on mersu aika ruman ja arvottoman näköinen,monet malleista on pieniä,esim: c ja e,sarjaakin pitää katsoo tarkkaan onko se e sarjaa kun niin pieneltä näyttää.
        Ja eihän siinä oo tätsiä niinku ennen,ehei ei.


      • Anonyymi

        Niin tuossa kyse bensoista,eihän mersu oo edes osannu tehä bensa autoa,nutkin tulee tojotan perässä kun sähköistetään uudella tekniikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuossa kyse bensoista,eihän mersu oo edes osannu tehä bensa autoa,nutkin tulee tojotan perässä kun sähköistetään uudella tekniikalla.

        Mercedes Suomen halutuin ja suosituin merkki.

        Toyotan aika oli ja meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes Suomen halutuin ja suosituin merkki.

        Toyotan aika oli ja meni.

        Mersut on hienoja ja ite Fanitan näitä Mersun malleja 1 200d w124 2. 450sel 3. 190e 4 . 200d 5 190e 6 230e 7 240d


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersut on hienoja ja ite Fanitan näitä Mersun malleja 1 200d w124 2. 450sel 3. 190e 4 . 200d 5 190e 6 230e 7 240d

        Omat suosikkimersut top150 1 200d 2 240d 3 280e 4 250s 5 200d 6. 190e 7 300d 8 190sl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat suosikkimersut top150 1 200d 2 240d 3 280e 4 250s 5 200d 6. 190e 7 300d 8 190sl

        Mersu kallis ylläpitää ja huolossa koko ajan, osta mersu niin tiedät mitä se saksalainen laatu on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa ja Mikko eroaa!

      https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      14849
    2. Poliisit vei pakolla Virolaisen Joogayrittäjän Koronatestiin

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisilta-poikkeuksellinen-toimenpide-julkaisi-korona-altistumisketjusta-epaillyn-joogayrittajan-kuvan/8080476#gs
      Maailman menoa
      275
      5472