Kyllä nauratti, kokeilin ajaa niin että painan jarrua 5 sekunnin välein

Anonyymi

Tuntui ihan hoopolta ajaa niin, painaa jarrua kehä I tiellä noin 5s välein.
Miksi no siksi kun jotkut tekee noin, en ymmärrä vieläkään miksi ja piti oikein itse kokeilla.

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla kuluu nyt koko työpäivä rattoisasti tuota miettiessä. Voit kysellä myös työtovereilta tietävätkö vastauksen.

      • Anonyymi

        Kyseessä saattaa myös olla uusi, "viisas" auto.

        Niissä on mm. järjestelmä, joka näyttää jarruvaloja kuljettajan nostaessa jalan kokonaan ylös kaasulta. Toinen järjestelmä näyttää myös jarruvaloja ottaessaan etäisyyttä kuljettajan ajettua liian lähelle edessä menevää autoa ilman, että on vilkku vasemmalle päällä.

        Jarruvalojen vilkkuminen ei siis välttämättä kerro "oikeasti jarruttamisesta". Mutta se kertoo aina siitä, ettei jonossa ajaminen tämän auton kuskilta oikein suju.


      • Anonyymi

        Aika urpo ajotyyli on, jos jarruun pitää jatkuvasti koskea. Moottoritiellä siihen ei koskaan pitäisi tarvita koskea. Nopeuden ja turvavälin pitäminien pitää pystyä tekemään pelkällä kaasupolkimen avulla.


    • Anonyymi

      Siinä täytyy olla edessä auto korkeintaan viiden metrin etäisyydellä. Jos se menee siitä pois niin äkkiä seuraavan auton taakse.

    • Anonyymi

      Noin jarrutellaan kun ajetaan liian lähellä edellä ajavaa. Jarrutuksen aikana mahdollisesti syntynyt välimatka otetaan tietenkin heti kiinni ja kohta jarrutetaan taas. Tämä jatkuu ja jatkuu. Tällaista käytöstä näkee ihan kaikkialla Suomessa

      • Anonyymi

        Joo olen joskus ollut tuollaisen kuskin kyydissä.


      • Anonyymi

        Kaasu tai jarru pohjassa. Sellaisia kuskeja tosiaan on. On myös sellaisia, jotka yrittävät työntää edellä ajavat pois tieltään roikkumalla puskurissa, mutta ainakaan minä en tiedä, mihin sen yrityksen pippeli teho perustuu. Kukaan ei ole tuota vielä selittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasu tai jarru pohjassa. Sellaisia kuskeja tosiaan on. On myös sellaisia, jotka yrittävät työntää edellä ajavat pois tieltään roikkumalla puskurissa, mutta ainakaan minä en tiedä, mihin sen yrityksen pippeli teho perustuu. Kukaan ei ole tuota vielä selittänyt.

        Sulla on vaan nuo pippelit aina mielessä. Pitäisikö sinun tilata aika psykiatrille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on vaan nuo pippelit aina mielessä. Pitäisikö sinun tilata aika psykiatrille.

        Kyllä jokainen heteromies vähintään kerran tunnissa pippeliä miettii.


    • Anonyymi

      Tuo autoilija ajaa automaattivaihteista autoa kuin urkuharmoonin polkija, eli painaa vasemmalla jalalla jarrua. Säätelee siis auton vauhtia jarruttelemalla vähän väliä vaikka samalla painaa kaasuakin.

      Tai sitten jarruvalokytkin on saanut kipeää ja on juuri siinä huulilla kytkeäkö valot vai ei.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole tuollaisesta vaan siitä, että ajetaan liian lähellä edellä ajavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole tuollaisesta vaan siitä, että ajetaan liian lähellä edellä ajavaa.

        Tuo on totuus mutta ei sellainen mene vajakkien tajuntaan.


    • Anonyymi

      Minä käytän aina vain kaasupoljinta ja minua naurattaa nysvääjät. Puskaradio kertoo peltipoliisit.

      • Anonyymi

        No niin, korkki kiinni jo.


    • Anonyymi

      Kyllä minä olen tuolla tavalla joskus ajellut. Vanteissa isot lumipaakut, eikä innosta lähteä putsailemaan (=heikot välineet mukana), niin suhteellisen pienessä vauhdissa ja paljon jarrutuksia lämmittää jarrut sen verran hyvin, että lumet sulavat. Pieni vauhti toki sen takia, että isommissa alkaa täristämään ikävästi.

      Noin muuten tuohon auttaa, kun pitää kunnon turvaväliä. Mutta harva sitä täällä ruuhkasuomessa osaa tehdä.

      • Katos vaan, lensin ulos ja tämä ei mitään ilmoitellut. Tuo on minun kirjoittamani kuitenkin, jos joku ei arvannut.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Katos vaan, lensin ulos ja tämä ei mitään ilmoitellut. Tuo on minun kirjoittamani kuitenkin, jos joku ei arvannut.

        Oli taas sen verran sekopäistä tekstiä, että takuulla jokainen arvasi sen sinun kirjoittamaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli taas sen verran sekopäistä tekstiä, että takuulla jokainen arvasi sen sinun kirjoittamaksi.

        Kiitos. Aina lämmittää, kun joku pitää liian lyhyiden turvavälien pitämistä sekopäisenä.


      • Anonyymi

        Jarrujen ja niiden mukana vanteiden lämmittäminen ei oikein onnistu tuollaisella pätkittäin jarruttelulla, jarrut ehtii jäähtymään aina välillä. Jos haluaa jarrujen lämmittämistä, siihen riittää yksi pitkä jarrutus ja tietenkin kaasua samalla ettei auto pysähdy.

        Yksi vaihtoehto on myös se että autoilija yrittää jarruvaloja vilkuttelemalla huomauttaa takana ajavalle että roikkuu liian lähellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jarrujen ja niiden mukana vanteiden lämmittäminen ei oikein onnistu tuollaisella pätkittäin jarruttelulla, jarrut ehtii jäähtymään aina välillä. Jos haluaa jarrujen lämmittämistä, siihen riittää yksi pitkä jarrutus ja tietenkin kaasua samalla ettei auto pysähdy.

        Yksi vaihtoehto on myös se että autoilija yrittää jarruvaloja vilkuttelemalla huomauttaa takana ajavalle että roikkuu liian lähellä.

        Kyllä ne tuossa tapauksessa lämpenivät ihan... riittävästi.

        Kuvaamasi tapa yhtäaikaisesta painamisesta vaatii vasemman jalan jarrutuksia, jotka ainakin itselläni ovat sen verran heikommin kontrollissa, että en viitsi liikenteessä harjoitella. En suosittele muillekaan ekaksi kokeilupaikaksi lähiristeyksen liikennevaloja. Voi olla vähän yllättävän nopea pysähtyminen.


    • Anonyymi

      Kyllä se täytyy ilmoittaa tilanne takana oleville kanssa-autoilijoille vähän väliä jarruja painamalla, kuten esim. hämeenlinnan kohdalla on jo alettava jarruvalojen vilkutus, jos on aikeissa kääntyä tampereen paikkeilla oikealle kohti jämsää.

    • Anonyymi

      Huonoja kuskeja on aika paljon liikenteessä,jarruvalot syttyy vähän välein ja peräti kun leveällä pikitiellä tulee auto vastaan vaikka se tulee toista puolta niin hidastetaan vauhtia sen takia. Yksi asia vielä lisää ihmetyttää kun ajetaan valtatietä ja lähestytään oikealta tulevaa liittymää (pienempiarvoista) ja vaikka selvä näkyvyys on esim 100m joka suuntaan niin vauhti kärsii ainakin 20 km tunnissa edellä ajavalla . No siksihän noita Suomen huonoin kuski ohjelmia tehdäänkin !!

    • Anonyymi

      Kyllä näitä perskärpäsiä löytyy joka puolelta suomea. Ajelin tuollaisen jarruttelijan perässä Haminasta Luumäelle ja sillä matkalla kärsin rökäletappion edellä ajavalle jarrutusten määrässä, sillä hänen piti ajaa koko ajan jonossa älyttömän lähellä edellä ajavaa autoa. Jarrutukset vain 50 km:n matkalla olivat hän 73 , minä 3 .
      Luulisi tuollainen tiekäytös olevan rasittavaa !

      • Anonyymi

        Mikset ajanut ohi, etkö uskaltanut ajaa kovempaa? Eihän siihen oikeilla autoilla montaa kymmentä metriä tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ajanut ohi, etkö uskaltanut ajaa kovempaa? Eihän siihen oikeilla autoilla montaa kymmentä metriä tarvita.

        En minä ainakaan ohittaisi tuollaista, koska sitten se perskärpänen tulisi minun riesakseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ajanut ohi, etkö uskaltanut ajaa kovempaa? Eihän siihen oikeilla autoilla montaa kymmentä metriä tarvita.

        Miksi aina pitäisi olla ohittelemassa? Sinulla on vakava asennevamma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan ohittaisi tuollaista, koska sitten se perskärpänen tulisi minun riesakseni.

        Miksi olisi joku riesa että toinen ajaa perässäsi. Minua ei hetkauta pätkääkään jos joku tykkää ajaa perässäni kurasuihkussa. Ajelkoon siellä jos pelkää avointa tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aina pitäisi olla ohittelemassa? Sinulla on vakava asennevamma.

        Ohittaminen on normaalia liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisi joku riesa että toinen ajaa perässäsi. Minua ei hetkauta pätkääkään jos joku tykkää ajaa perässäni kurasuihkussa. Ajelkoon siellä jos pelkää avointa tietä.

        Ei se muuten haittaa, mutta se perskärpäsen aiheuttama hengenvaara vähän nyppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohittaminen on normaalia liikenteessä.

        Kerro nyt miksi aina pitää ohitella? Suurin osa ohituksista on "pakko-ohituksi" eli edellä ajavan ohi on vain pakko päästä vaikka siihen ei olisi mitään järkevää syytä. Ohituksen jälkeen pakko-ohittelija jää monesti köröttelemään eteen tai sitten kääntyy jo seuraavassa risteyksessä pois. Sitten on tietenkin näitä latvalahoja jotka ajavat jatkuvasti reipasta ylinopeutta ja luottavat sokeasti tuuriinsa sekä auton tekniikkaan (=ajotaito on lähes olematon).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisi joku riesa että toinen ajaa perässäsi. Minua ei hetkauta pätkääkään jos joku tykkää ajaa perässäni kurasuihkussa. Ajelkoon siellä jos pelkää avointa tietä.

        Etkö oikeasti ymmärrä kuinka vaarallista on ajaa liian lähellä edellä ajavaa vai esitätkö vain tyhmempää kuin oletkaan? Riittävää turvaväliä pidetään sen takia jotta ehditään kunnolla reagoida edellä tapahtuviin tilanteisiin. Otetaan esimerkki: joku roikkuu p*rseessäsi kiinni satasen vauhdissa ja sinä joudut syystä tai toisesta jarruttamaan voimakkaasti. Hyvin suurella todennäköisyydellä takana ajava ei ehdi jarruttamaan vaan törmää kovalla vauhdilla autoosi. Tällaisessa törmäyksessä eritoten sinun niskasi on kovilla ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa halvaantumisen (kyllä, halvaantuminen on pahempi niistä kahdesta pahimmasta). Ei ole mukavaa viettää loppuelämää halvaantuneena. Sinä et onnettomuutta aiheuttanut mutta asenteesi oli vähättelevä liikenneturvallisuutta kohtaan.

        Jospa nyt ymmärrät miksi takapuskurissa kiinni roikkujat pitäisi saada pois liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se muuten haittaa, mutta se perskärpäsen aiheuttama hengenvaara vähän nyppii.

        Oma autoni on senverran järeämpi että se hengenvaara on sillä perskärpäsellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö oikeasti ymmärrä kuinka vaarallista on ajaa liian lähellä edellä ajavaa vai esitätkö vain tyhmempää kuin oletkaan? Riittävää turvaväliä pidetään sen takia jotta ehditään kunnolla reagoida edellä tapahtuviin tilanteisiin. Otetaan esimerkki: joku roikkuu p*rseessäsi kiinni satasen vauhdissa ja sinä joudut syystä tai toisesta jarruttamaan voimakkaasti. Hyvin suurella todennäköisyydellä takana ajava ei ehdi jarruttamaan vaan törmää kovalla vauhdilla autoosi. Tällaisessa törmäyksessä eritoten sinun niskasi on kovilla ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa halvaantumisen (kyllä, halvaantuminen on pahempi niistä kahdesta pahimmasta). Ei ole mukavaa viettää loppuelämää halvaantuneena. Sinä et onnettomuutta aiheuttanut mutta asenteesi oli vähättelevä liikenneturvallisuutta kohtaan.

        Jospa nyt ymmärrät miksi takapuskurissa kiinni roikkujat pitäisi saada pois liikenteestä.

        No jos se perskärpänen häiritsee niin kovin, niin sitten vaan hiljentää sopivassa kohdassa ja päästää sen menemään ohi. Jos perskärpänen jää vielä köröttelemään siihen eteen, niin joko ajat hitaammin tai pidät lyhyen pysähdyksen. Parissa minuutissa se köröttelijä häipyy kauas, eikä pari minuuttia myöhemmin perille pääsy haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos se perskärpänen häiritsee niin kovin, niin sitten vaan hiljentää sopivassa kohdassa ja päästää sen menemään ohi. Jos perskärpänen jää vielä köröttelemään siihen eteen, niin joko ajat hitaammin tai pidät lyhyen pysähdyksen. Parissa minuutissa se köröttelijä häipyy kauas, eikä pari minuuttia myöhemmin perille pääsy haittaa.

        Totta kai se häiritsee koska takapuskurissa kiinni ajaminen on vaarallista. Kyllä sinun se pitäisi jo ymmärtää tai sitten et ole koskaan edes ajanut autoa. "Perskärpäset" eivät välttämättä lähde ohittamaan vaikka heille antaisi tilaa ja kun yhdestä kärpäsestä on päässyt eroon niin kohta takana on jo toinen.

        Liikennettä pitää valvoa enemmän välinpitämättömien latvalahojen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma autoni on senverran järeämpi että se hengenvaara on sillä perskärpäsellä.

        Kuinka kovalla vauhdilla sillä voi mennä kylki edellä päin siltapilaria tai kallioleikkausta ilman, että sisällä oleville käy kuinkaan?


    • Anonyymi

      Mulla rupee stondaan.

      Lada-hero

      • Anonyymi

        Uuh! Harmi vain, että en näe enkä juuri tunne erektiotasi.

        BMW-Taneli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuh! Harmi vain, että en näe enkä juuri tunne erektiotasi.

        BMW-Taneli

        Arvoisa Taneli

        Seuraavaksi kun näet Ladani, aja siihen viereen, avaa sepaluksesi, ja näin voimme vertailla työkalujamme moottoritienopeuksissa (Laatokalla 97km/h) tai halpismarketin parkkiksella.
        Mulla on isompi kun sulla, oli kusilastissa tai ei.

        T: Lada-hero


    • Anonyymi

      Taitaa joku Toyotan mainoksen uhri "ladata" akkua jarruttamalla. Hän ei tosin ymmärrä, että tuo ylimääräisen vauhdin on tehnyt bensalla kiihdyttämällä. "Puolet sähköllä" hihii ja aivot narikkaan.

    • Anonyymi

      Tappituntumalla ajavat ovat poikkeuksetta piilohomoja jotka seksuaalisuuttaan piilottaakseen ajavat heidän mielestään miehekkäillä audeilla ja bemareilla.
      Mitä isommat röörit takapuskurin alta pilkottaakaan sitä enemmän heillä seisoo.
      Todelliset heterot löydät Toyota ja Nissan kuskeista.

      • Anonyymi

        Kateellinen vässykkäkö siellä takarivissä huutelee?


      • Anonyymi

        Luuletko hävittäväsi nuo perskärpäset sillä että haukut niitä homoiksi. Jos joku on tottunut ajamaan tiukasti toisen perässä, sitä ei muuta mikään. Joillakin tuo johtuu jopa huonosta näöstä, toisen perässä on turvallisempaa ajaa kun näkee hyvin vain sen edellä menevän auton perän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko hävittäväsi nuo perskärpäset sillä että haukut niitä homoiksi. Jos joku on tottunut ajamaan tiukasti toisen perässä, sitä ei muuta mikään. Joillakin tuo johtuu jopa huonosta näöstä, toisen perässä on turvallisempaa ajaa kun näkee hyvin vain sen edellä menevän auton perän.

        Hah! Kun audipellet roikkuu tuhkaluukussani kiinni tiellä, hidastan vauhtia. Käsijarrulla, ni ei näy jarruvalot. Kun hidastan 80 aluella 50, ni johan rupee käpy palaan perssiissäroikkujilta. Sitte saatanallisita kyytiä ohi, suoraan rekan alle.
        Voimia omaisille.

        Hehhohehhohee.

        Lada-hero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Kun audipellet roikkuu tuhkaluukussani kiinni tiellä, hidastan vauhtia. Käsijarrulla, ni ei näy jarruvalot. Kun hidastan 80 aluella 50, ni johan rupee käpy palaan perssiissäroikkujilta. Sitte saatanallisita kyytiä ohi, suoraan rekan alle.
        Voimia omaisille.

        Hehhohehhohee.

        Lada-hero

        Upeeta. Määkin ostan Lattaraudan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upeeta. Määkin ostan Lattaraudan.

        Mää tuun venppaan sun Ladas päälle. se om kauniimpi kum mun vaimo. Hii haa.

        Painion Tauno


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko hävittäväsi nuo perskärpäset sillä että haukut niitä homoiksi. Jos joku on tottunut ajamaan tiukasti toisen perässä, sitä ei muuta mikään. Joillakin tuo johtuu jopa huonosta näöstä, toisen perässä on turvallisempaa ajaa kun näkee hyvin vain sen edellä menevän auton perän.

        Tällöin kannattaisi vakavasti miettiä sen ajamisen jättämistä muille.


    • Anonyymi

      Mun Laatokassa on ohjaustehostinonkelma. Kum pili ryntää sepaluksesta framille, jäykistyy siihen ruorin puolien väliin, ni Laatokan ohjaustehostinkin on heikonpi kum mun kusistondis. Ei kiänny etupyörät, ei.
      Ostamko uuden ohjustehoimen Lattarautaan, vai venppaamko aamulla ennen ajoon lähtöö?
      Auttakaa, ystävät, ennenskun jyrään mulukullani ton Audi-pellem.

      T: Lada-hero

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      6
      1229
    Aihe