Mitä on ne syyt

Anonyymi

Miksi menisit naimisiin
Javastaavasti ne syyt miksi et menisi

Itse ajattelin et löydän miljoona syytä miksi mentäis
mutta en yhtään miksi ei

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä en oo ajatellu koskaan mennä naimisiin. Täysin turhaa hommaa

    • Anonyymi

      Minä ainakin olen nähnyt jo ihan tarpeeksi kaikkea pahaa. Tiedän että mies on sitä varten luotu, jos on tarkoitettu avioliittoon, että rakastaa yhtä naista aivan uskollisesti. Niinkuin Jeesus rakastaa omiaan. Ja on se ihan totta. Kun muutama vuosi sitten olin kaiken uskon menettänyt kaikkeen ja nyt olen tässä, niin olen iloinen siitä että nyt, vaikkakin yksinäni, ajattelen näitä. On mahtavaa kun saa olla kiltti ja uskollinen. Ei ole pakko olla katkera, vihata ja kulkea maailman mukana. Ei ole pakko katsoa naisia himoiten. En vaihda mihinkään tätä. Nyt saa vaan odottaa, että ehkä Jumala antaa minulle sen ihanimman, tai ehkä ei, en tiedä, mutta kaikki järjestyy kyllä. Kiitos Jeesus.

      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua. Itselläni uskoontulo tapahtui myös kovien kokemusten jälkeen ja on vielä melko uutta, mutta aitoa. Elämä on muuttunut. Olen saanut nähdä, että kaikki asiat eivät ole leikinasioita. Mutta siltikin vaikka koen vieläkin elämän jokseenkin rankkana, on tässä jotain järkeä myös mukana. Itse yritän löytää myös tien, jossa voin jättää kaiken myrkyllisen ja katkeran taakseni ja elää rakkaudessa. Kiitos Jumalalle ja Jeesukselle, että olen saanut mahdollisuuden olla mukana tässä. En vaihtaisi tätä uutta elämääni mihinkään. Toivon myös, että saisin rinnalleni puolison. Hyvän, uskovan puolison, joka ansaitsisi kunnioitukseni. Saisi jaettua kaikki asiat ja puolittaa yhdessä murheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sinua. Itselläni uskoontulo tapahtui myös kovien kokemusten jälkeen ja on vielä melko uutta, mutta aitoa. Elämä on muuttunut. Olen saanut nähdä, että kaikki asiat eivät ole leikinasioita. Mutta siltikin vaikka koen vieläkin elämän jokseenkin rankkana, on tässä jotain järkeä myös mukana. Itse yritän löytää myös tien, jossa voin jättää kaiken myrkyllisen ja katkeran taakseni ja elää rakkaudessa. Kiitos Jumalalle ja Jeesukselle, että olen saanut mahdollisuuden olla mukana tässä. En vaihtaisi tätä uutta elämääni mihinkään. Toivon myös, että saisin rinnalleni puolison. Hyvän, uskovan puolison, joka ansaitsisi kunnioitukseni. Saisi jaettua kaikki asiat ja puolittaa yhdessä murheet.

        Jeesus kyllä auttaa. Häneltä voi pyytää että ottaisi pois asioita jotka satuttavat tai murehduttavat. Siitä on tullut suuri lohdutus itselleni kun olen pyytänyt Jeesusta opettamaan miksi asiat on näin. Pikku hiljaa sitä oppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kyllä auttaa. Häneltä voi pyytää että ottaisi pois asioita jotka satuttavat tai murehduttavat. Siitä on tullut suuri lohdutus itselleni kun olen pyytänyt Jeesusta opettamaan miksi asiat on näin. Pikku hiljaa sitä oppii.

        Kiitos! Joskus miettii, mikä tarkoitus on ollut vaikkapa satuttavilla ihmissuhteilla. Itse olen rukoillut, että pääsisin irti eräästä, joka veti omanarvontuntoni todella alas. Vuosiksi. En ole vieläkään kuivilla, vaan suren ja voin huonosti. Ilkeitä ihmisiä on vaikea ymmärtää. Ehkä kuitenkin kaikilla kokemuksilla on jokin tarkoitus. Mutta siunausta sinulle vieras uskonveli. Nyt täytyy asettua levolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Joskus miettii, mikä tarkoitus on ollut vaikkapa satuttavilla ihmissuhteilla. Itse olen rukoillut, että pääsisin irti eräästä, joka veti omanarvontuntoni todella alas. Vuosiksi. En ole vieläkään kuivilla, vaan suren ja voin huonosti. Ilkeitä ihmisiä on vaikea ymmärtää. Ehkä kuitenkin kaikilla kokemuksilla on jokin tarkoitus. Mutta siunausta sinulle vieras uskonveli. Nyt täytyy asettua levolle.

        Eikö juuri se että ihmiset kohtelevat meitä huonosti tai välinpitämättömästi kerro että Jumalaan tulee turvata ei ihmisiin? Sitä varten huonot kokemukset ainakin ovat. Siksi petymme myös itseemme. Se on tarkoituskin. Sitä seuraa kaipuu Jeesukseen. Sinun kannattaa aamuin ja illoin ja koska tahansa kuin siltä tuntuu, pyytää Taivaan Isältä, Jeesuksen nimessä, että Hän auttaisi sinua ymmärtämään ja opettaisi omaa mielenlaatuaan. Ei meistä kukaan voi antaa pahantekijälle anteeksi aidosti, ilman Jumalan apua. Se on kuitenkin Jeesuksen ohje, että jätetään viha ja kosto Hänelle, vaikka ei oikeudenmukainen tuomio ole tässäkään elämässä huono asia. Jeesukseen kasvaminen on se mikä tuo lohdutuksen. Itse en tunne enää vihaa satuttajiani kohtaan. Pilkantekijöiden nuolet eivät enää osu sydämeeni koska se on turvassa Jeesuksen luona. Nyt vain kun oma tieni pysyy suorana. Siunausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö juuri se että ihmiset kohtelevat meitä huonosti tai välinpitämättömästi kerro että Jumalaan tulee turvata ei ihmisiin? Sitä varten huonot kokemukset ainakin ovat. Siksi petymme myös itseemme. Se on tarkoituskin. Sitä seuraa kaipuu Jeesukseen. Sinun kannattaa aamuin ja illoin ja koska tahansa kuin siltä tuntuu, pyytää Taivaan Isältä, Jeesuksen nimessä, että Hän auttaisi sinua ymmärtämään ja opettaisi omaa mielenlaatuaan. Ei meistä kukaan voi antaa pahantekijälle anteeksi aidosti, ilman Jumalan apua. Se on kuitenkin Jeesuksen ohje, että jätetään viha ja kosto Hänelle, vaikka ei oikeudenmukainen tuomio ole tässäkään elämässä huono asia. Jeesukseen kasvaminen on se mikä tuo lohdutuksen. Itse en tunne enää vihaa satuttajiani kohtaan. Pilkantekijöiden nuolet eivät enää osu sydämeeni koska se on turvassa Jeesuksen luona. Nyt vain kun oma tieni pysyy suorana. Siunausta.

        ...
        Jatkan. Meidän pitää aina muistaa että me itse usein valitsemme ne meidän satuttajat. Sellainen lihallinen mieli on. Se on täysin sokea rakkaudessaan pahuuteen. Siksi on yhtä tärkeää katua omia tekojaan kuin antaa anteeksi toisten omat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Jatkan. Meidän pitää aina muistaa että me itse usein valitsemme ne meidän satuttajat. Sellainen lihallinen mieli on. Se on täysin sokea rakkaudessaan pahuuteen. Siksi on yhtä tärkeää katua omia tekojaan kuin antaa anteeksi toisten omat.

        Kiitos vastauksestasi, joka oli oikein hyvä. Olen tarvinnut paljon kipua, jotta osasin kääntyä Jumalan puoleen. Paljon niin sietämätöntä kipua, että olin aivan varma, etten enää kestä. Jotenkin ymmärrän tuonkin, että liha on heikko ja olen valinnut satuttajani. Minun pitää rukoilla, että voin antaa anteeksi kaikille. Ja että saan myös itse anteeksi tekoni. Maailmalla ei todellakaan ole minulle annettavaa. Siunausta.


    • Anonyymi

      Itse olin miehen kans lyhyessä suhteessa jonka aikana noin 2-3 viikon tuntemisen jälkeen hän alkoi puhua avioliitosta.

      Asia kuulosti pähkähullulta, sillä 2-3 viikkoa tuntemista ei oikein ole mun mielestä hyvä perusta lähtee miettiin avioliittoja.

      Ensin en viitsiny suoraan sanoa että ei. Muutaman viikon päästä sanoin suoraa että liian aikaista. Olemme toisillemme täysin tuntemattomat. Hän sai suhteettomat raivarit ja alkoi sen jälkeen henkisellä väkivallalla painostaan mua jotta saisi tahtonsa läpi

      Varsin romanttinen tapa kosia ”vtun lehmä, sä stanan hro meet mun kaa naimisiin!”

      Noh.. silloin on otin kuitenkin selvää mitä karseaa vois tapahtua jos menee naimisiin miehen kans jolla joku kiero luonne.

      Hän oli holtiton rahan käyttäjä ja tehnyt jo velkaa paljon.

      Avioliitossa yhteiset hankinnat kotiin velalla on kummankin vastuulla joten vaikka puolison henk.koht velat ei tuu puolison vastuulle niin avioliitossa tehdyt yhteiset kodin velaksi hankitut tulee. Ja jos toinen täysin holtiton rahan kanssa sehän suheeraa myös puolisonsa taloudelliseen kuseen

      Saati sitten se miten vaikee liitosta on päästä pois!


      https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/avioliittolaki/puolisoidenoikeudetjavelvollisuudetavioliitossa.html


      En sinällään avioliittoa vastusta vaikken usko että se mitenkään eroaa avoliitosta enää. Uskovaisille tietty sillä eroo mut muuten sama asia. Tyypit eroo oli aviossa tai avossa

      Enemmänkin vastustan äkkipikaisia liittoja joissa ei tunne toista osapuolta ja se käyttääkin avioliiton myötä saamiaan oikeuksia puolisoaan vastaan. Vahinkoa tekeekseen

      Aitorakkaus ja luotettava kumppani on upee juttu. Harvinaista vaan

      • Anonyymi

        Mulla on korkeakynnys avioliittoon. En pystyisi luopumaan omasta tilasta saati omaisuudesta tai edes voimavaroja yhteisen omaisuuden eteen. Sitten täytyisi huomioida kolmaskin osapuoli. Edellisen kerran, kun erosin niin annoin avopuolison viedä kaiken annoin. Siltikin olisi halynnut viedä kolmannenkin en enään antanut.

        Liian raskas kuvio mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on korkeakynnys avioliittoon. En pystyisi luopumaan omasta tilasta saati omaisuudesta tai edes voimavaroja yhteisen omaisuuden eteen. Sitten täytyisi huomioida kolmaskin osapuoli. Edellisen kerran, kun erosin niin annoin avopuolison viedä kaiken annoin. Siltikin olisi halynnut viedä kolmannenkin en enään antanut.

        Liian raskas kuvio mulle.

        Mä en ole ollut koskaan avioliitossa enkä ole varma haluankokaan.

        Maailma on täynnä epärehellisiä holtittomia väkivaltaisia mustasukkaisia hyötyjiä joille avioliitto antaa avaimet käyttää valtaa väärin toiseen osapuoleen

        https://www.rakkaudenrevoluutio.fi/avioliittolaki-aviovelvollisuudet-avioliitossa-avioerossa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole ollut koskaan avioliitossa enkä ole varma haluankokaan.

        Maailma on täynnä epärehellisiä holtittomia väkivaltaisia mustasukkaisia hyötyjiä joille avioliitto antaa avaimet käyttää valtaa väärin toiseen osapuoleen

        https://www.rakkaudenrevoluutio.fi/avioliittolaki-aviovelvollisuudet-avioliitossa-avioerossa/

        Ja avoliitossa kuitenkin hallinta omista asioista säilyisi itsellä.

        Minusta avoliitto ajaa paremmin henk.koht etuja.

        Suojaa toisen veloilta ja vääränlaiselta raha-asioiden hoitotavoilta

        Jos avokki on sellanen et ottaa osamaksulla tavaraa sieltä ja täältä ja tuolta ja lopulta ne kaikki kerääntyy hänelle perintään niin ne ei oo avovaimon vastuulla eikä häneltä mee luottotiedot ja vaadita rahaa kun hänen nimellä ei mitään oo otettu.


    • Anonyymi

      Miljoona sivua lakia riittää ihan hyvin. Lakia, jota sydän ei hyväksy siis.

    • Anonyymi

      Naimisiin olematta menemiseen keksin tasan yhden syyn. Sen että, en keksi yhtään syytä miksi menisin naimisiin. En näe naimisiinmenossa mitään järkeä. En siis ole mitenkään naimisiinmenoa vastaan, mutta en myöskään näe mitään syytä siihen. Minulle se on yhdentekevää.

      No juu, jos mies ehdottomasti haluaisi, niin sitten varmaan menisin. Tosin kysyisin kyllä, että miksi.

      -n80-

      • Anonyymi

        😂😂😂..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂..

        Ihanaa pirkko löysi kaipaamansa provovastauksen, "tietää" kuka sen kirjoitti ja näin yksi tyhjäntoimittaja tehtiin onnelliseksi❣️


    • Anonyymi

      En ole miettinyt koko asiaa eli naimisiinmenoa.

    • Anonyymi

      Elkää hyvät ihmiset menkö naimisiin!! Rakastuneena tekee kaikkia hullua, ei se avioliitto mitään muuta perinteisestä parisuhteesta, eroaminen on yhtä helv.... Mikä sotku ja soppa🤦‍♀️

      • Anonyymi

        Kaikki eivät sitoudu erotakseen, kai ymmärrät sen? Se kumppani oli sinun epäonnistunut valintasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät sitoudu erotakseen, kai ymmärrät sen? Se kumppani oli sinun epäonnistunut valintasi.

        Ehkä, mutta jotain otin opikseni, sellaista takkiaista en oo toista nähnyt, eroa käyty jo kolmatta vuotta😂 niin ei oikein tee mieli naimisiin. Suurinosa suhteista päättyy eroon, me oltiin jo alussa yö ja päivä, mutta taisteltiin vuodesta toiseen, erottiin ja palattiin, mutta sit mul silmät aukesi ja siihen se loppui ja mun elin aikana ei tule enää paluuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta jotain otin opikseni, sellaista takkiaista en oo toista nähnyt, eroa käyty jo kolmatta vuotta😂 niin ei oikein tee mieli naimisiin. Suurinosa suhteista päättyy eroon, me oltiin jo alussa yö ja päivä, mutta taisteltiin vuodesta toiseen, erottiin ja palattiin, mutta sit mul silmät aukesi ja siihen se loppui ja mun elin aikana ei tule enää paluuta.

        Miksi te kolmatta vuotta eroa teitte. Eihän se avioero niin kauaa kestä. Paperit vetämään ja puolen vuoden kuluttua voikin 2..vaiheen jälkeen muutamassa kk olla ero selvä. Kauanko olitte naimisissa?


    • Anonyymi

      Oikean henkilön kanssa voisi mennä naimisiin, sitä ei vain taida tässä elämässä tapahtua

      • Anonyymi

        Eräillä niitä rakkauksia on monta kun aina naimisiin painelee. Ai niin, mutta unohdin, että hänelle rakkaus on kauppatavaraa, jonka voi myydä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräillä niitä rakkauksia on monta kun aina naimisiin painelee. Ai niin, mutta unohdin, että hänelle rakkaus on kauppatavaraa, jonka voi myydä!

        Siis tä? Mitä sä meuhkaat ventovieraalle


    • Anonyymi

      Henkilökohtaisista syistä olen ajatellut etten halua naimisiin koska se voisi tavallaan olla katastrofaalista tilanteessani. Tunteet vetävät silti vastasuuntaan kamalan vahvasti..

      • Anonyymi

        Mä haluan vain että saadaan ne hetket muuten on ihan sama ollaanko avioliitto tai sitten joku avioliitto niin sama sääntö pätee missä tahansa suhteessa ollaan nii ikinä et saa olla kenenkään kanssa ikinä ja ikuisesti olet minun ikioma rakkaus ludem. Mä olen sun takiainen ollut monta vuotta niin sun ei tartte ikinä pelätä mitään eroa kun et yksinkertaisesti pääse minusta erikseen ikinä.



        💕 🃏


    • Anonyymi

      En mene naimisiin, koska se ainoa mies jota rakastan ei rakasta takaisin. Enkä varmaan enää häntä näe. Olin ennen häneen ihastumista ihan onnellinen yksin, joten samapa tuo. Ilman häntä en olisi osannut edes kaivata ketään.

    • Anonyymi

      Mä menisin naimisiin rakkaudesta, siitä että olisi hyvä olla toisen kanssa ja siitä että haluaisin sitoutua toiseen. Ongelmista huolimatta oon ihminen, joka haluu yrittää ratkoa asiat ja tehdä töitä suhteen eteen. Mielestäni avioliittoon sitoudutaan vahvemmin kuin aviottoman liittoon. Nuorempana solmittuun avioliittoon nähden tietysti osaa punnita asioita eri tavoin ja ehkä tutustuu toiseen tarkemmin ja pidempään, jotta varmistaa että suhde sit tosiaan kestäis, mutta kuten opittu on niin ei näistä asioista silti varmaksi tiedä. Elämä tuppaa yllättämään, mutta varmaa on että liitto ei kestä, jos siihen ei edes alkumetreillä usko. Mä ite uskoisin olevani parempi puoliso kuin mitä aiemmissa suhteissani oon ollut.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä. Järkevältä.


    • Anonyymi

      Menisin ja olen mennyt naimisiin vain ja ainoastaan rakkaudesta. Siitä tunteesta, että rakkaus on kestävä, toki elämässä voi tulla asioita, joiden vuoksi on luovuttava liitosta ( esim. toinen pettää). Tässä ja tällä kokemuksella jättäisin menemättä avioliittoon esimerkiksi siksi, etten usko toisen rakastavan yhtä syvästi kuin itse rakastan. Hieman vaikea asia (ei kuitenkaan välttämättä este) on se, että olen sitä tyyppiä, että vain kerran elämässä avioon. Joka tapauksessa minulla on hyvä kokemus avioliitosta ja yleensäkin vahva ja luja usko rakkaudelliseen avioliittoon. Kuten kauniiseen ja syvään rakkauteenkin.

    • Anonyymi

      Mä en ole ikinä kuvitellut meneväni naimisiin, ehkä olen aina tiennyt ettei ketään tule kohdalle.

    • Anonyymi

      Tällä tietämyksellä ja aikakoneella menisin naimisiin, koska olen ihminen jolle sitoutunut luottamuksellinen suhde sopii.
      Tällä tietämyksellä ja ilman aikakonetta en menisi naimisiin, ei ole sen aika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe