Mistä tiedän, että onko joku minulle vihainen?

Anonyymi

Moi..
Muutama tuttuni on ruvennut jostain syystä katsomaan minua vinoon. Ennen he juttelivat minulle aina kun nähtiin tai edes hymyili ja moikkasi jne.. Nyt kuitenkin yhtäkkiä he eivät enää moikkaa tai kiinnitä millään tavalla huomiota minuun, vaikka itse heille hymyilisin. Tai sitten he katsovat minua vihaisesti. En tiedä, mitä on tapahtunut, koska en ole heille tehnyt mitään. Ainakaan tarkoituksella.
Minua ahdistaa asia todella paljon ja haluan tietää mikä on syy tälle vinoon katsomiselle. En kuitenkaan uskalla kysyä heiltä, koska he ovat vain tuttujani- ei mitään ylimpiä ystäviäni. Lisäksi en halua kuulostaa siltä, että heillä olisi velvollisuus sanoa moi minut nähdessään tai että heidän olisi ihan pakko hymyillä minulle. Koska asia ei ole näin, haluan vaan tietää, että ovatko he minulle jostain vihaisia vai mikä on ongelmana. Enkä myöskään halua kuulostaa vainoharhaiselta, jos he eivät ole minua tarkoituksella katsonut vihaisesti - en tiedä, mutta jokin on muuttunut ja haluaisin tietää mikä.
Olisiko jotain tapaa, jolla saisin tietää, mistä tämä johtuu? Vai onko minun vain pakko elää asian kanssa? Olen yrittänyt kysyä heiltä hienovaraisesti asiasta, mutta jänistänyt aina.

14

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea sanoa... korona? Oon huomannut että jotkut tutut on koronan myötä jotenkin etääntyneet. Voi olla että nyt jutellaan ja otetaan kontaktia vain lähimpiin ystäviin. Hymyä tutulta tms en ole maskien takia nähnyt aikoihin. Monesti maskin takia tutut ei edes tunnista toisiaan.

    • Anonyymi

      Minua kohtaan on käyttäydytty noin että puoltututkin on kattonut vinoon, kun joku on panetellut selän takana. En tiedä, olisiko omalla kohdallasi noin ikävästi käynyt. Mutta täällä tuppukylässä porukka on pikkusieluista ja kateellistakin. Eräs "ystävä" katkaisi yllättäin välit. Vuosia myöhemmin tuli kertomaan, kuinka ihana ihminen olen, mutta että eräs kolmas silloin vuosia sitten aiheutti välirikkomme. Valehteli tuolle "ystävälleni", jotta saisi hänet itselleen. Väitti että olen haukkunut tätä "ystävää". Olisi tietty voinut tullut silloin suoraan kysymään itseltäni, omituisen veemäisen käytöksen sijaan. Tuntuu ettei olisi asiaa, jota en ihmisten toimesta olisi kokenut. En ole kuitenkaan katkera, mutta olen ottanut etäisyyttä moniin. Valitsen tarkkaan seurani, enkä liiku juovien ihmisten kanssa.

    • Anonyymi

      En lukenut kuin alun, mutta ihmettelen miksi et voi kysyä suoraan? Yleensä sellaista rehellisyyttä ja itsensä likoon laittamista arvostetaan.

    • "En kuitenkaan uskalla kysyä heiltä, koska he ovat vain tuttujani- ei mitään ylimpiä ystäviäni."

      Miksi edes välität sellaisten ihmisten mielipiteistä tai käytöksestä, jotka eivät ole sinulle läheisiä? Eihän sillä ole mitään väliä, pelkkää ilmaa kaikki.

      Tietää et saa kuin kysymällä, valitettavasti, koska kyse on mielipiteestä ja sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, se on vain mielipide.

    • Anonyymi

      Syvällä kokemuksen rintaäänellä voinen sanoa että todennäköisesti kieroilleet selkäsi takana.

      • Anonyymi

        Hmmm


    • Anonyymi

      Globaali mielenmuutos tapahtuu elämänlahja poisotettaessa. Ei siis mitään taivaanlahjoja usein.

    • Anonyymi

      Ehkä joku katkera kääpä tmv on kulkenut edelläsi valehtelemassa tekemisistäsi ja sanomisistasi.

      • Anonyymi

        Itselläkin samaa sontaa käynyt. Joku häärää taustalla sabotoimassa elämää.


    • Anonyymi

      Tunnistin tämän vuosia sitten, vaikka en asiasta puhunutkaan. Perätöntä juttua tai asian ilmaiseminen paheksuen tai vähätellen. Enkä kuvitellut, melko hyvin luen ihmisiä. En arvosta tuommoista.

      • Anonyymi

        Syyllisyys saa usein aikaan tyhjää jäkätystä ja väheksymistä. Sivusta.


    • Anonyymi

      Olisiko vaikka kysyminen hyvä vaihtoehto?

      • Anonyymi

        En käsitä, nyt he taas yhtäkkiä hymyilevät minulle ja moikkaavat tms. Tosi erikoista, mutta parempi näin. Annan nyt asian olla, mutta ensi kerralla ehkä vain kysyn! :)

        (aloittaja)


      • Anonyymi

        Mä näen kyllä niiden ihmisten tehtäväksi kertoa ap: lle miksi ovat toimineet noin eikä hänen tehtäväkseen kysellä tuommoista. Jos ihmiselle vaikka sitten jälkikäteen selviää väärät luulonsa, niin kyllä hänellä pitää olla munaa kertoa asiasta kohteelle. Missä ihmisten omatunto on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27820
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17747
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4163
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1817
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe